mun lapsella on kyllä paska isä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mun mies innostui vasta sitten kun tyttö oli hieman isompi. en tiiä pelkäskö se vauvaa tai jotain. :D haliminen on aina onnistunu mutta se vaipanvaihto oli sille kynnys. no..toi tyttö on ihan isin tyttö ja niillä on paremmat välit kuin mulla ja tytöllä. :|

Oletko puhunut miehesi kanssa siitä miten tärkeää tuo arkipäivän hoitaminen on lapsen ja isän suhteen kehitykselle. Mä olen alusta saakka pitänyt huolta että myös isä osallistuu kaikkeen hoitamiseen vaikka molemmilla onkin omat ns. vastuu alueet lapsen hoidossa. Isä jää helposti etäisemmäksi vanhemmaksi jos äiti on aina se joka on läsnä.
Entä onko isä epävarma siitä miten pitäisi toimia? Jospa annat isälle ja lapselle enemmän mahdollisuuksia olla kahdestaan, mutta laitat vaikka lapulle mitä lapsi sillä välin syö ja mitä he voivat kahdestaan puuhailla poissaollessasi niin että isän ei tarvitse kokea epävarmuutta jäädessään lapsen kanssa kahden. Hanki vaikka joku säännöllinen harrastus kerran viikossa jos sellaista ei vielä ole. Ero ei ratkaise lapsen ja isän välistä ongelmaa vaan sinun ja miehesi välisen, joten kannustaminen isän ja lapsen suhteen hoitamiseen on välttämätöntä jos haluat että lapsellasi tulee olemaan hyvä isäsuhde asui isä sitten saman katon alla tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja minä vain:
joskus se ettei nää miestään jatkuvasti auttaa myös,silloin kun tietää että on yksin vastuussa niin asiat ei tunnu enää niin hankalilta tehdä,luulempa että sitä riitaa tulee teilläkin vaan sillon jos olette yhdessä koko perhe,mutta jos olisit yksin lapsen kanssa niin hommat tulis hoidettua ja itsellä helpompi olla,patista mies vaikka töihin tai kurssille niin elämäkin sattaa helpottua..:)

mies on töissä,nyt 3päivää sairaslomalla sen vatsataudin takia.hauskaa meillän on kun yhdessäkin ollaan,kunhan en vain puutu siihen asiaan ettei isä tee lapselle näitä asioita:vaihda vaippaa,syötä,vie ulos,pese,nouse yöllä ylös kun lapsi herää jnejne.

haistakoon äijä home!!! jos se on niin onneton retale, ettei lapsestaa voi mitään vastuuta ottaa ellet sinä tarpeeksi kovaa komenna niin heitä helvettiin se. miks pitää kasassa perhettä joka ei toimi? ja miten sä lapselta isän veisit jos isä ei muutenkaan ole isä lapselleen?

Meillä painitaan just saman probleeman kanssa. Ukko tekee röyhkeesti mitä lystää ja on lapsen kans vain jos pyydetään. Eilenkin illalla viihty ruhtinaallisen 20 min jonka jälkeen ruvettiin kyselemään että jokos tuut...Lapsen ollessa alle puol vuotta kerto rehellisesti itse että jätti pojan hoitoa vähemmälle kun ei saanut seksiä. No nyt vuoden ikäsen kanssa kun päivät mennään käytännöllisesti kahden niin kallistun samaan mielipiteeseen että on sitä seksiä sitten turha oottaa, sen verran on puhki iltaisin. On ruvennu päikkäriaikaan ehdottelemaan, sanoin sille että sori nyt minä levähdän kun poikakin nukkuu. En tiiä miten tästä eteenpäin meillä mennään, mutta ukosta kuoriutui kyllä vuossadan m****u lapsen syntymän jälkeen. Jotkut ei kasva aikusiksi ikinä.

Alkuperäinen kirjoittaja Marissa:
Oletko puhunut miehesi kanssa siitä miten tärkeää tuo arkipäivän hoitaminen on lapsen ja isän suhteen kehitykselle. Mä olen alusta saakka pitänyt huolta että myös isä osallistuu kaikkeen hoitamiseen vaikka molemmilla onkin omat ns. vastuu alueet lapsen hoidossa. Isä jää helposti etäisemmäksi vanhemmaksi jos äiti on aina se joka on läsnä.
Entä onko isä epävarma siitä miten pitäisi toimia? Jospa annat isälle ja lapselle enemmän mahdollisuuksia olla kahdestaan, mutta laitat vaikka lapulle mitä lapsi sillä välin syö ja mitä he voivat kahdestaan puuhailla poissaollessasi niin että isän ei tarvitse kokea epävarmuutta jäädessään lapsen kanssa kahden. Hanki vaikka joku säännöllinen harrastus kerran viikossa jos sellaista ei vielä ole. Ero ei ratkaise lapsen ja isän välistä ongelmaa vaan sinun ja miehesi välisen, joten kannustaminen isän ja lapsen suhteen hoitamiseen on välttämätöntä jos haluat että lapsellasi tulee olemaan hyvä isäsuhde asui isä sitten saman katon alla tai ei.

niin,tässäkin taas,on äidin vika jos ei lapsi-isä suhde kehity,äidin pitää sekin jostain repäistä.mitä hommia siis isälle jää,hänen pitää vain olla!!!
olen jättänyt,ja ihan hyvin heilä on kait mennyt.ja jättänyt lapulle mitä kulloinki syö.kyllä minä lähteä voin ei mies siitä ENÄÄ mitään sano,mutta kun tulen takaisin,tuodaan lapsi syliini ja hän puolestaan lähtee johonkin

Uskosin että kun lapsenne kasvaa niin isäkin on sitten enemmän lapsen kanssa. Ja kyllähän ne lapset aika usein äidin harteille jää.
Meillä näin että minä hoidan nämä meidän kolme poikaamme ja siivoukset ja ruuanlaitot ja isäntä sitten kaiken muun. Minä saan keskittyä täysin tähän huushollin hoitoon ja mies hoitaa nää maatalous ym. työt oman työnsä lisäksi. Tämä sopii meille erittäin hyvin.
Mitäs se mies teillä sitten ylipäätänsä tekee? Eiköhän sekin hoida teidän taloutta vaikkei nyt sitä lasta hoidakaan.

Kohta olet niin väsynyt siitä, että saat yksin hoitaa lapsen ja kaiken oheistoiminnan että et jaksa harrastaa seksiä.

Miehesi loukkaantuu tästä verisesti ja löytää panoseuraa. Puolen vuoden päästä sukupuolitautitesti näyttää plussaa sinulla ja edelleen kaikki on sinun syytäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja emo:
haistakoon äijä home!!! jos se on niin onneton retale, ettei lapsestaa voi mitään vastuuta ottaa ellet sinä tarpeeksi kovaa komenna niin heitä helvettiin se. miks pitää kasassa perhettä joka ei toimi? ja miten sä lapselta isän veisit jos isä ei muutenkaan ole isä lapselleen?

niin.monesti olen vedet silmissä miettinyt että onko se loppuelämä nyt sitten tätä,minä kannan vastuun ja huolet ja murheet enkä jaksa itse enää mitään,muuta kuin olla lapsen kanssa.olen jotenkin niin väsynyt,etten jaksa kotoa lähteä mihinkään.mies pitää minua laiskana kun en jaksa,vaikkei kyse nyt ole siitä.haluaisin tämän toimivan mutta kerta toisensa jälkeen olen nähnyt ettei se toimi.jokin vain saa yrittämään.mies minua vanhemoi,joten luulisi ettäö olisi viisampikin,mutta ei

Mä ainakin odotan että kun lapsi kasvaa isä osallistuisi enemmän.Meillä sentään ulkoilee,leikkii,laulaa yms pojan kanssa mut syöttää siis nannia ei pullosta uskalla eikä vaippaa vaihtaa mutta muuten tekee paljon muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja Älkää erotko liian helposti:
Uskosin että kun lapsenne kasvaa niin isäkin on sitten enemmän lapsen kanssa. Ja kyllähän ne lapset aika usein äidin harteille jää.
Meillä näin että minä hoidan nämä meidän kolme poikaamme ja siivoukset ja ruuanlaitot ja isäntä sitten kaiken muun. Minä saan keskittyä täysin tähän huushollin hoitoon ja mies hoitaa nää maatalous ym. työt oman työnsä lisäksi. Tämä sopii meille erittäin hyvin.
Mitäs se mies teillä sitten ylipäätänsä tekee? Eiköhän sekin hoida teidän taloutta vaikkei nyt sitä lasta hoidakaan.

hoitaa talouden,kokonaan.mutta ei se tarkoita sitä että sitten ei tarvitse olla vanhempi,jos kerran maksaa laskut.entä kun minä menen töihin (2kuukauden päästä) miten yksin jaksaa hoitaa lapsen,kodin ja vielä työn?en ymmärrä miten yksinhuoltajat jaksavat,keillä on vielä monta lasta

Alkuperäinen kirjoittaja -------:
Kohta olet niin väsynyt siitä, että saat yksin hoitaa lapsen ja kaiken oheistoiminnan että et jaksa harrastaa seksiä.

Miehesi loukkaantuu tästä verisesti ja löytää panoseuraa. Puolen vuoden päästä sukupuolitautitesti näyttää plussaa sinulla ja edelleen kaikki on sinun syytäsi.

en varmaankaan,ja seksistä kieltäyttymisellä teen hallaa myöskin itselleni,mistä minä sitten seksiä saan?ei se meillä ole vain ukon nautinto.taidan tästä päivästä lähtien lakata siivoomasta,ehkä tuokin perseensä nostaa kun on niin paljon sekasta ettei eteenpäin pääse.sitten on vaan noloa jos vieraita tulee ja meillä on sen näköstä,minun vika stten sekin kun ei ole emäntä jaksanut siivota

Käykää kylässä lapsiperheissä jos teillä tuttavapiirissä löytyy, meillä autto "miestä mäessä" kun muutaman kerran näki kuinka muut isät toimivat/osallistuvat lapsen hoitoon ja kodinhoitoon.

Suhtautuminen lapseen ja hoitoon lähtee valitettavasti ihan sieltä miehen kotioloista, jos oma isäkään ei oo ollu läsnä vaan äiti hoitanut niin malli tulee sieltä.......

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja -------:

en varmaankaan,ja seksistä kieltäyttymisellä teen hallaa myöskin itselleni,mistä minä sitten seksiä saan?ei se meillä ole vain ukon nautinto.

No meillä se meni näin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suhtautuminen lapseen ja hoitoon lähtee valitettavasti ihan sieltä miehen kotioloista, jos oma isäkään ei oo ollu läsnä vaan äiti hoitanut niin malli tulee sieltä.......

heillä on kotona juuri niin,että äiti on hoitanut lapset ja kodin,ja se on ollut ok kaikille.sieltä tämä varmasti tulee

Alkuperäinen kirjoittaja auttaisko:
Jätä lapsi hoitoon isälle esim. tunniksi, kun käyt kirjastossa, kaupassa yms. Saat itsellesi hengähdys tauon ja isä lapsen kanssa tutustumista

taidan tänään lähteä vähäksi aikaa,kunhan tuo tuosta herää.

Miusta tuntuu että työ tarvitsette aikalisää. Siis että peli poikki ja jäähylle. En tarkalleen itsekään tiedä, mikä tuohon mieheen sitten lopulta meni jakeluun, vai oliko syynä se, että vauva kasvoi? Yksi osasyy voi olla se että olin jo käytännössä pakannut kimpsut ja kampsut, enkä vieläkään ole pistänyt kihlasormusta takaisin sormeen, tosin siihen on sitten muitakin syitä.

Voi kuulostaa klisheiseltä, mutta se, että vauvantuloon sopeutuminen vie aikaa, on ihan tosiasia. Miehesi on jästi, eikä tosiaankaan tunnu tajuavan sitä että häneltä valuu aikaa hukkaan. Ehkä hän ajattelee ettei "vaan osaa" olla noin pienen kanssa, eihän se edes puhu, että isompana sitten... miehesi pitäisi vaan nyt jotenkin saada ymmärtämään että tuo kaikki on häneltä pois. Ja tiedän myös sen, kuinka paljon v*tuttaa kun ympäristö painostaa koko ajan yrittämään vielä, vaikka mies tekisi mitä, tai ei yhtään mitään. Olen itse monta kertaa miettinyt että missä se raja kulkee, että perheellinen nainen saa ihan yhteiskunnan luvan kanssa erota? Tai sitä, että mitä sitten jos nainen toimisi noin?
Eipä varmaan taputeltaisi miestä olkapäälle että "yritähän nyt vielä saada se Tiina innostumaan siitä lapsesta, eihän se ole kuin vasta vuoden vanha..."

pieni vinkki: kirjaa lapsen päivärytmi paperille kellonaikoineen ja laita jääkaapin oveen. Silloin miehen tai muun hoitajan ei tarvi kysellä mitä lapsi milloinkin syö ja milloin menee nukkumaan jne. katsoo vaan listasta.
Rupea pikkuhiljaa vastuuttamaan isää enemmän. Esim. vauvan kylvettämisen voi sopia kuuluvan vain isälle. Ota myös itelles omaa aikaa ja jätä lapsi isälle hoitoon. Jos et heti uskalla poistua talosta. Niin mene kirjan kanssa vaikka toiseen huoneeseen ja laita ovi kiinni.

Älä anna miehen pitää sua itsestäänsevyytenä! näkihän sen tuostakin kun olitte viikon pois niin ei tyylit muuttunu, se tiesi että tuutta kumminkin takaisin...kovemmat aseet kehiin, sano että oot jo kattonu kämppää yms. ja jos yhtään ymmärtää yskän niin luulis parannusta tulevan.

Meillä on kans melkonen isäkokelas tuo mies. Kuten ap:n tapauksessa, mutta silloin jos joku tulee kylään tai ollaan mummulla niin kyllä sitten leikitään ja paijataan. Oon miettiny että joskus kyllä sanon asiasta mutta ei ilkeä........

Meillä asiaan auttoi kyllä lapsen kasvaminen vanhemmaksi. Tyttö nyt 2,5 vuotta ja isä hoitaa yhtä paljon kuin minäkin. Saa nähä miten käy kesäkuussa syntyväksi odotetun kuopuksen kanssa.. Tietty miehesi täytyy ainakin auttaa sua ellei omaehtoisesti osallistu lapsenhoitoon. Pistä siivoamaan ja tekemään ruoka teille, ja otan päiväunet, kun tarvitset (lapsi isälle ellei nuku samaan aikaan). Jotkut miehet on tahvoja vauvojen kanssa, mutta kunnostautuvat, kun lapsi kasvaa. Millainen isä miehesi on aiemmalle lapselleen?

kaikki kehuu että vauva aika on elämän parasta aikaa mutta.....
vauva aika voi olla elämässä myös raskasta aikaa niille,jotka ei ole lapsia kymmentä vuotta suunnitellu ja sit kun se kaikki on edessä niin tuntee suurta epävarmuutta kaikista asioista..mutta usko tai älä samaistun aika paljon sinuun,ja sanon nyt vielä sen että kukaan ei oo seppä syntyessään ja vanhemmaksi kasvetaan PIKKUHILJAA..toivon että miehesi osaisi myös ajan kanssa muuttua ja näyttää esimerkiä lapselleen,mutta jos selviätte parista eka vuodesta,niin toivottavasti asiat helpottuu,älä anna miehen laiskuuden pilata omaa päivääsi,jos huomaat että toinen istuu vaan koneella tai muuten murjottaa..niin pistä vauvalle vaatteet päälle ja lähde vaikka kävelylle ulos,ulkoilu auttaa myös väsymykseen..ottaa sen rutiiniksi niin johan olokin paranee..ja sit illalla kantsii rueta ajoissa nukkumaan niin jaksaa sit seuraavankin päivän touhuilla jos miehestä ei kaveriks oo..äläkä ajattele että elämä on vaan tätä...ajattele se niin että miten hyvä on saada olla äiti,ja miten ihanaa on kun saa kasvattaa sitä maailman tärkeintä ihmistä...itse omistan itselleni illan,sillon kun lapsi nukkuu vetäsen fazerin omar sulklaa levyn ja ketson vaikka hyviä elokuvia..

Yhteistyössä