Mun mies on täys idiootti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kyllästynyt

Vieras
Meillä on 2 lasta, 2v ja 2kk ikäiset. Asutaan yli 300km mun sukulaisista. Mulla ei ole täällä kavereita. Olen lasten kans kotona, mies töissä. Mä odotan perheeni tapaamisia innolla, luulin jo, että voisimme jouluksi mennä kotiini. Mutta riitelimme täällä ja mies perui jouluksi menon. Se tekee tuon aina. Aina ku riitelemme, se kieltää mun sukulaisten tulon tänne tai meidän menon sinne. Kai se on tajunnut että ne on mulle tärkeitä ja haluaa kieltää multa kaiken mikä mulle on tärkeää. No, turha on miehen sukuaan kutsua meille tai odottaa mun lähtevän mihinkään. Siinäpähän näkee ku mun mielenterveys alkaa järkkyä ku en saa ihmisiä tavata.

Mikä sinnuu estää lähtemästä lasten kanssa? :o Laitat kimpsut ja kampsut junaan ja lähet sukulaisiin jouluksi. Jätät ukon miettimään kiukuttelujaan.
Tollanen läheisten ihmissuhteiden kieltäminen on törkeetä henkistä väkivaltaa!! |O

Mies pompottaa sinua. Hyppäät vaikka heti ensi viikolla junaan tai linja-autoon ja lähdet vanhempiesi luo lasten kanssa. Kamalaa, jos puolisi tuolla tavalla estää sukulaisten näkemistä.

Miksi ihmeessä et hanki tuttuja. Etkö käy lasten kanssa missään kerhoissa ym?

No ei kai tommosta alistamista tarvii kenenkään sietää!
Ei kyllä kuulostaa kovinkaan tasa-asvoiselta suhteelta, jos toiselta voi noin vaan mielivaltaisesti kieltää omien sukulaisten tapaamisen. |O

Mihin sä tarviit miehen lupaa? Jos ei ole autoa, mene junalla tai bussilla. (Tai ainakin näytä ukolle, että et ole sen talutusnuorassa: uhkaa edes lähteä ilman sitä ...mutta ole valmis toteuttamaan uhkauksesi).

lähdet lasten kanssa, mies mukana tahi ilman. on se sinullakin oikeus päättää asioista. ei sinun riitelyyn tarvitse mukaan lähteä, ihan kivasti ja asiallisesti ilmoitat. muutenkin keskustele miehesi kanssa ja laita se ajattelemaan!

kivat joulut teille! :hug: :flower: =)

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllästynyt:
Meillä on 2 lasta, 2v ja 2kk ikäiset. Asutaan yli 300km mun sukulaisista. Mulla ei ole täällä kavereita. Olen lasten kans kotona, mies töissä. Mä odotan perheeni tapaamisia innolla, luulin jo, että voisimme jouluksi mennä kotiini. Mutta riitelimme täällä ja mies perui jouluksi menon. Se tekee tuon aina. Aina ku riitelemme, se kieltää mun sukulaisten tulon tänne tai meidän menon sinne. Kai se on tajunnut että ne on mulle tärkeitä ja haluaa kieltää multa kaiken mikä mulle on tärkeää. No, turha on miehen sukuaan kutsua meille tai odottaa mun lähtevän mihinkään. Siinäpähän näkee ku mun mielenterveys alkaa järkkyä ku en saa ihmisiä tavata.

Olen itse ekänyt samanlaisessa suhteessa. Heräsin, kun ymmärsin miten paljon vanhempani ja sisarukseni todella ikävoivät minua ja yhteisiä juhlapyhiämme. Kukaan ei voi päättää sitä minun puolestani enää kertaakaan.

Ei muuta kun pakkaat tavarat ja menet lasten kanssa sinne joulun viettoon sukulaistesi luokse. Sanot ukolles, että tervetuloa matkaan jos haluaa, muuten voi tehdä mitä lystää. Elä nyt anna sen tolleen ruveta komentelemaan.

Tsiisus, nyt vasta tajusin. Luulin että viimekertainen juttelu olis soljunu sen korviin.

Ja siis, yleensä mies pyytää jossain vaiheessa anteeksi ja peruu puheensa, mutta mua loukkaa ku AINA tää sama juttu ku riidellään. On tainnut mies tajuta mikä on mulle tärkeää ja millä on hyvä yrittää loukata mua. Ja toki mä menen kotiini jouluksi jos haluan. En vaan haluais niille tunnustaa ettei meillä oikeasti ole aina niin ihanaa kuin kaikki kuulee. Huolestuneille tiedoksi, että osaan kyllä sanoa vastaan ja päättää asioista. Parisuhteessa vaan mielestäni asioista tulisi päättää yhdessä...

no nyt sinun on aika päättää yksin tästä asiasta kun miehesi kanssa siitä ei taida tulla mitään,näin ymmärsin?sinä olet loukkaantunut ja hän ei ole oppinut edellisestä kerrasta joten teet nyt miten itse haluat,oppiipahan miehesikin näkemään ettei voi manipuloida sinua vaan sulla on oma tahto!silloin ei käytä myöskään tuota uhkailua loukatakseen sinua ja koti joukkosi varmasti tietävät ettei aina mene hyvin,kellä menisi?

Yhteistyössä