Musta on alkanut tuntumaan, että tuo Auer on ehkä sittenkin syytön

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmm

Vieras
- Avio/avopuoliso on yleisin syyllinen murhissa/tapoissa, joten kai siitä on helppo lähteä vetämään oletuksia Aueria syyllistävään suuntaan
- tuntuu kuin olis rikos jos et ole hullun sosiaalinen ja perhe viihtyy omissa oloissa. Aivan kuin se olisi heti rikollisen merkki, jos ei ole kauhean seurallinen ja ulospäin suuntautunut. Heti on kumma ja omituinen kun ei ole puhelias ja kavereita joka sormelle ja varpaalle
- Kotona ei ole ollut kovin ihmeellinen järjestys, mutta ei sekään, ettei oo mikään himo siivooja kai tarkoita, että ihminen on heti murhaaja.
- Onhan se nainen sanonut ja tehnyt kaikkea kummaa, mutta kukapa toimisi rationaalisesti noissa olosuhteissa
- En jaksa uskoa, että siinä naisessa olisi niin paljon pälliä, että se olisi osannut harhauttaa poliisia näin pitkään ja lavastaa murhapaikalla.
- Missä välissä se olisi vaihtanut vaatteet ja hävittänyt kengät, kun talo on lapsia täynnä ja kuka vaan niistä olis voinut tulla juosten alas huoneistaan
- Jos murhaa äijänsä, niin eikös sitä pelais vähän enemmän aikaa eikä soittelis samalla aikaa hätänumeroon

No, se on oudon oloinen rouva toki. Mutta että onko hän silti murhaaja...

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
- Missä välissä se olisi vaihtanut vaatteet ja hävittänyt kengät, kun talo on lapsia täynnä ja kuka vaan niistä olis voinut tulla juosten alas huoneistaan
- Jos murhaa äijänsä, niin eikös sitä pelais vähän enemmän aikaa eikä soittelis samalla aikaa hätänumeroon

No, se on oudon oloinen rouva toki. Mutta että onko hän silti murhaaja...

no, hätäpuhelunauhoitteen perusteella lapsi oli paikalla kun murha viimeisteltiin.pistipä sen vielä puhelimeen siksi aikaa että miehen hengiltä.

Joo oon lukenu sen hätäkeskusnauhotteen. Kukaan ei pysty sanomaan, sanooko se siinä yhdessä kohtaa että "kuole" vai "älä Kuole". Silloin kuin nauha julkaistiin, oletettiin, että siinä sanottiin "kuole". Jälkeen päin vasta todettu, että uppista, saattaa hän sanoa siinä myös yhtä hyvin "älä kuole". Jos nauhaa lukee olettaen, että hän on syyllinen, niin siitä varmasti saa myös sellaisen kuvan irto. Jos taas lukee puolia ottamatta objektiivisesti, mielestäni ei oo niin sanottua, voiko siitä vielä syyllistää ketään.

Se keskimmäinen lapsi oli kuulusteluissa snonut, että kuuli jotain särkyvää (luuli astioiksi, mutta oli varmaan se ikkuna) yhtä aikaa, kun kuuli isän huutoa kivusta. Miten se on mahdollista jos murhaaja tullut ikkunasta ja sitten vasta alkanut huitomaan veitsellä? Miten ei löytynyt ollenkaan mitään verisiä tai muita jälikiä ulkopuolisesta jos on kiuitenkin rikkonut ikkunankin ja ilmeisesti poistunut rikotusta ikkunasta? En kyllä osaa itsekään sanoa onko syyllinen vai ei, mutta onneksi se ei ole meidän tehtäväkään..

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Joo oon lukenu sen hätäkeskusnauhotteen. Kukaan ei pysty sanomaan, sanooko se siinä yhdessä kohtaa että "kuole" vai "älä Kuole". Silloin kuin nauha julkaistiin, oletettiin, että siinä sanottiin "kuole". Jälkeen päin vasta todettu, että uppista, saattaa hän sanoa siinä myös yhtä hyvin "älä kuole". Jos nauhaa lukee olettaen, että hän on syyllinen, niin siitä varmasti saa myös sellaisen kuvan irto. Jos taas lukee puolia ottamatta objektiivisesti, mielestäni ei oo niin sanottua, voiko siitä vielä syyllistää ketään.

Niin mutta onhan se ihan eri asia lukea se nauhoite kuin kuunnella. Poliisi on kunnellut se ja siitä vetänyt johtopäätöksiä, joita kukaan meistä eii voi vetää.

Siis musta on alun perin tuntunut, että se on ihan selvästi syyllinen. Mutta kun on ollu näitä tutkimuksellisia aukkoja molemmin puolin ja sitten se, että oletetaan liian paljon, että syyllinen olis vaimo kun ei muitakaan kiinni saada, niin jotenkin alkaa tuntumaan, että tämä on melkoista vainoamista ja ei ehkä sittenkään ihan oikein. en tiedä, voin olla väärässä, mutta mun alkuperäinen käsitys on alkanut horjua kun olen nähnyt, kuinka syyttäjän puolella on asiaa vedetty ja naista pakotettukin tunnustukseen hokemalla suurin piirtein, oot ihan hullu jkos väität muuta.

Myös sekin on ihan sairasta, että 12 -vuotiaalle lapselle sanotaa, että kuule, meidän mielestä sinun äitisi tappoi isäsi. Vaikka asia olisikin näin, onko sitä pakko mennä sanomaan 12- vuotiaalle ja pakottaa hänet kohtaamaan asia kun siiitä ei ole edes tuomiota annettu eikä kuitenkaan vielä llopullisia takeita. Aika raakaa tekstiä ja kovistelua 12- vuotiaalle lapselle.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Miksi ne ei laita sitä nauhaa jollekkin asiantuntijalle.Tietokoneella saa paremmin selville mitä siinä sanotaan

Valitettavasti todellisessa elämässä asiat eivät mene niinkuin CSI:ssä. Tietokoneellakaan ei pysty tekemään mahdottomia.

Alkuperäinen kirjoittaja poipoipoi:
On kyllä aika viilipytty siihen nähden, että oma rakas mies olisi tapettu hirveällä tavalla jonkun tuntemattoman toimesta.

voihan joku mennä tommoseksi ihan shokista, ja sitten siitä, kun on väsynyt ja turta kaikkeen. Kun tarpeeksi paljonmenetät, että välttämättä tunne enää mitään. Olen itse sen kokenuut. Aika monivuotinen juttu minkä kanssa painia sen lisäksi, että ihminen voi olla oikeasti tukea ja apua vailla.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
On kyllä aika viilipytty siihen nähden, että oma rakas mies olisi tapettu hirveällä tavalla jonkun tuntemattoman toimesta.

voihan joku mennä tommoseksi ihan shokista, ja sitten siitä, kun on väsynyt ja turta kaikkeen. Kun tarpeeksi paljonmenetät, että välttämättä tunne enää mitään. Olen itse sen kokenuut. Aika monivuotinen juttu minkä kanssa painia sen lisäksi, että ihminen voi olla oikeasti tukea ja apua vailla.

En todellakaan usko mihinkään kolmen vuoden shokkeihin.

uskon, että Auer on murhaaja! Liikaa ristitriitaisuuksia eukon puheissa: ensin oli riitaa, nyt ei sitten yhtäkkiä ole ollutkaan, ei vaikka lapsikin näin on puhunut, että riitelivät. Ja mihin se murhaaja olisi kadonnut, kun ei ole jälkiä löytynyt ulkoa! Ja sehän tunnustikin sen tekonsa lapselleen ja nyt väittää, että häntä on painostettu. Ei kukaan tunnusta lapselle tuollaista tekoa jos ei ole sitä tehnyt, vaikka minkälainen painostus olisi päällä.

Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:

En todellakaan usko mihinkään kolmen vuoden shokkeihin.

Kai teistä jokainen näkee jo ihmisestä, ettei hän varmasti ole mitenkään oma itsensä näinä hetkinä. Naama on turvonnut, syönyt ainakin unilääkkeitä(kertonut lehdessä ) ja varmasti ihminen syö muitakin mielenterveys lääkkeitä. Siksi ihminen vaikuttaa viilipytyltä, koska se on lamaannuttanut itsensä lääkkeillä ja siten pystyy olemaan tyynenä/rauhoitettuna. Kyllähän sen naamasta näkee miten pöhöttynyt on, harmaantunut ja lihonut lääkkeistä.

Mua järkyttää tässä se, että josko ei nyt sit tuomita, niin milläs ikinä enää elät normaalia elämää Suomessa? Missään päin Suomea? Lapsiraukat :(

En oo pahemmin tähän juttuun perehtynyt, mutta se kenkäasia mietityttää... Sama kenkäasia vaivaa ja vaivaa mua myös Bodomin surmissa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
uskon, että Auer on murhaaja! Liikaa ristitriitaisuuksia eukon puheissa: ensin oli riitaa, nyt ei sitten yhtäkkiä ole ollutkaan, ei vaikka lapsikin näin on puhunut, että riitelivät. Ja mihin se murhaaja olisi kadonnut, kun ei ole jälkiä löytynyt ulkoa! Ja sehän tunnustikin sen tekonsa lapselleen ja nyt väittää, että häntä on painostettu. Ei kukaan tunnusta lapselle tuollaista tekoa jos ei ole sitä tehnyt, vaikka minkälainen painostus olisi päällä.

Sekavassa mielentilassa jos toiselle uskotellaan jotain, niin se jopa alkaa itsekin siihen uskomaan ja varmasti heti alkanut syömään lääkkeitä, joissa saattaa olla hyvinkin muistinmenetyksiä alussa. Sitten kuulustellaan ja varmasti voi muuttua sen sanomiset, koska aikaisemmin välttämättä ei ole "pöhnässä"muistanut. Myöskin se, että häntä oltiin "kiristetty"tunnustamaan se ja uskolteltu hänen tehneen se...

Yhteistyössä