musta tuntuu et mun mieheltä puuttuu joku "huolehtimisvaisto"...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vauvakuume"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vauvakuume"

Vieras
ollaan oltu yhdessä viitisen vuotta. mulla on edellisestä suhteestani kohta 7v poika joka on lähes 100% mun kontolla, mies ei oo varmaan ikinä pessyt pojan hampaita tai oma-aloitteisesti laittanut nukkumaan tms. (ja tähän joku valopää tulee kohta sanomaan et eihän sen tarviikaan kun ei oo sen biologinen isä :saint: )

nyt mulle on iskenyt hirvee vauvakuume ja mä mietin, että mitä jos mies ei vaan ole huolehtiva luonteeltaan, mitä jos sille ei ikinä tuukaan sitä isän vaistoa ja joudun kasvattamaan lapsen kokonaan yksin.... jotenkin oon nyt antanu mennä läpi sormien kun aatellu et kun lapsi ei oo oma et jos ei sit oo sellasta "huolehtimisjuttua" sitä kohtaan vaikka rakastaakin...
en tiedä osasinko selittää, tajuskohan kukaan...

mä olen jo 30v ja olis viimeset hetket tehdä lisää lapsia, mä en halua enää 4kymppisenä synnyttää.. aika iso riski otettavaksi, millä senkin selvität sitten muutakun ryhtymällä tuumasta toimeen ja aika rankat on sitten oltavat jos mä "jään yksin".

tuntuu et aika vaan valuu hukkaan ja kohta huomaan et on myöhästä..

Vaikea ymmärtää mitä tuolla tarkoitat. Jos se on ainoastaan niiden hampaiden pesujen suhteen, ei apua. Entä onko kiinnostunut lapsestasi, keskusteleeko, kasvattaako häntä? Jos itselleen tekee ruokaa, huolehtiiko lapsellekin samalla? Jos lapsesi kaatuu, loukkaa itseään, auttaako jne?

Kaikki ihmiset eivät ole hali-pusu--ihana lapsi hihkaisuilla pienen lapsen nähdessään -varustettuja ihmisiä. Mutta saattaavat silti välittää ja auttaa ja huolehtia jne.

Vaikea ymmärtää mitä tuolla tarkoitat. Jos se on ainoastaan niiden hampaiden pesujen suhteen, ei apua. Entä onko kiinnostunut lapsestasi, keskusteleeko, kasvattaako häntä? Jos itselleen tekee ruokaa, huolehtiiko lapsellekin samalla? Jos lapsesi kaatuu, loukkaa itseään, auttaako jne?

Kaikki ihmiset eivät ole hali-pusu--ihana lapsi hihkaisuilla pienen lapsen nähdessään -varustettuja ihmisiä. Mutta saattaavat silti välittää ja auttaa ja huolehtia jne.

kyllä se pitää vapaapäiviä lapsen kanssa ja talvella kävivät jääkiekkoa pelaamassa yms KIVAA, mutta ei se huolehdi mistään lapsen tarpeista ellei käske... nythän lapsi jo niin iso et osaa itekin tehdä paljon ja pyytää jolloin mies sit tekee, mutta ei oma-aloitteisesti...

[QUOTE="vauvakuume";23601361]ei oma-aloitteisesti...[/QUOTE]

Sanoit tässä perusteellisesti sen, millainen Suomalainen mieskuva on ollut ennen 1900 luvun puolivälistä pari vuosikymmentä eteenpäin.

Sellainen mies, jollainen isä hänellä on.

Sanoit tässä perusteellisesti sen, millainen Suomalainen mieskuva on ollut ennen 1900 luvun puolivälistä pari vuosikymmentä eteenpäin.

Sellainen mies, jollainen isä hänellä on.

jep, mun miehen vanhemmat on erittäin (oksettavan) vanhoillisia, mies on perheen pää ja käy tasan töissä eikä tee mitään muuta ja nainen on kotona essu päällä ja kasvattaa lapset ja hoitaa kodin.

mutta ei mun mies sentään onneks noin "vinksahtanu" ole, arvostaa mun työssäkäyntiä ja on paljon tasa-arvoisempi.

Vaikea sanoa, kaikki miehethän ei ylipäätään tajua tollasia ja erityisesti jos ei ole lapsen isä niin ei tavallaan ole koskaan oppinut hoitamaan niitä asioita (alusta asti kun tekee niin väkisinkin oppii). Eli saattaa silti ihan eri tavalla hoitaa omaa, kun ihan pienestä asti on siinä mukana ja varsinkin jos sinä/äiti antaa/laittaa miehenkin tekemään/ottamaan vastuuta.
Kyllä ukko ton varmaan tajuaa, että jos haluaa lapsen niin siitä pitää huolehtia (voisin kuvitella että sä yleensäkin kannat vastuun lapsestasi niin ukon ei ole edes tarvinnut joten hän ei edes ole oppinut hoitamaan lastasi sen enempää kun tarvis).
Haluaako miehesi lapsia?

Yhteistyössä