naapurin hengenvaarallinen uima-allas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hh

Vieras
naapurit ostivat pihalleen uima-altaan ja siinä on ollut vesi ensimmäisistä lämpimistä päivistä alkaen. otin tuossa heidän kanssa sitten puheeksi asian, kun heillä ei ole siinä minkäänlaista kantta sillon kun sitä ei käytetä. ehdotin nätisti että se kannattaisi varmaan peittää kun tässä on paljon lapsiperheitä lähistöllä ja lapsia saattaa joskus juoksennella toistenkin pihoilla. esim. meidän 2-vuotias ei tiedä missä se tontin raja kulkee ja pelkään nyt että putoaa sinne altaaseen. naapuri oli sitä mieltä että koska heidän lapset osaa uida niin mitään kantta ei tarvita. :/ kiva varmasti heille sitten kun siihen altaaseen jonkun naapurin lapsi hukkuu.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
No mä olen kyllä naapurisi kanssa samaa mieltä. Ei ole minun tehtäväni vahtia, että oma pihani on turvallinen pikkulapsille jos omani ovat jo isompia.

Samaa mieltä, opeta muksus tavoille tai kato perään.

jokaisen tehtävä huolehtia omistaan, ja omalla pihallaan saa pitää vaikka 10 uima-allasta,jos omat lapset ei vaarassa, toisten tonteille ei ole muilla lapsilla asiaa

Mitä jos laittaisit teidän tonttien väliin aidan.
Mä kyl oon sitä mieltä että vastuuntuntoinen naapuri ajattelee myös sitä et naapurissa on lapsia jotka ei osaa uida. Saako muuten uima-altaan laittaa ilman naapureiden suostumusta?

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Mitä jos laittaisit teidän tonttien väliin aidan.
Mä kyl oon sitä mieltä että vastuuntuntoinen naapuri ajattelee myös sitä et naapurissa on lapsia jotka ei osaa uida. Saako muuten uima-altaan laittaa ilman naapureiden suostumusta?

no tottakai saa

No eipä tulisi mieleenkään jättää 2-vuotiasta vahtimatta aitaamattomalla aluella. Toisekseen lapsellasi oli se sitten 2 tai 10, niin mitään asiaa naapurin pihalle, siitä sinun tulee ihan itse pitää huoli.

Entäs jos sä ostat sille naapurille sen kannen? Ei taida olla naapurin ongelma jos teidän 2v ei osaa pysyä omalla pihalla. En mäkään laittaisi rahojani mihinkään kanteen jos mulla ei sille olisi mitään tarvetta. Jos vaikka ite maksaisit sen kannen sille naapurillesi ja kysyisit nätisti uudestaan jos se sen sitten suostuisi joskus siihen laittamaan.

siis ei nuo meidän lapset ole ainoita jotka heidän pihalla käy leikkimässä. käy siinä monia muitakin. ja heidän nuorin on 5-vuotias, eihän kaikki sen ikäiset osaa vielä uida. että hyvin mahdollista olisi sekin, että tämän 5-vuotiaan joku kaveri sinne altaaseen hukkuisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Jestas:
Muitten pihoille ei mennä. Sun velvollisuustesi on pitää huoli siitä ettei lapsesi lähde omalta tontilta pois. Ellei onnistu muuten, laita aita.

Peesi.
Ja lisään vielä, että on äärimmäisen raivostuttavaa jos naapurin muksut juoksentelee pihoilla ilman lupaa..

No sitten kannattaa opettaa sille lapsukaiselle rajat.

Meillä naapuritontin ja meidän tontin erottaa vain maassa oleva viiva, eli ei ole aitaa vaan tiedetään missä se raja on.

Ja ei mene 2v toiselle puolelle, koska ei ole koskaan vahtimatta pihalla ja jos erehtyy sinne menemään niin tiukasti komennetaan omalle puolelle.
Nyt on oppinut ja ei edes yritä sinne.

Ei naapurin tarvi tehdä lapsiystävällistä pihaa sen tähden, että joku päästää lapsensa juoksemaan naapurin pihalle.

Mut mitä se takaa et vaik laps osaa uida ettei se hukkus sinne, tai loppupeleissä onko se kansi niin varma ratkaisu.. suojelis se ainaki allasta kaikenmaailman roskilta

1) opeta omat lapsesi pysymään pihalla
2) jos mä olisin sun naapuri, en käyttäisi kantta vaikka saisin sen ilamiseksi koska tykkään katsella taivaan heijastumista vedestä =) *sori vaan*

3) mä saisin hepulin jos mun pihalle tullaan ilman kutsua :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja daa!:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
No mä olen kyllä naapurisi kanssa samaa mieltä. Ei ole minun tehtäväni vahtia, että oma pihani on turvallinen pikkulapsille jos omani ovat jo isompia.

Samaa mieltä, opeta muksus tavoille tai kato perään.

Todellakin. Eikä ne kannet ole ilmaisia.