Naimisiinko??

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kosittu valas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kosittu valas

Vieras
Me olemme melkein jo "ikipari", ilman vihkimistäkin toisiimme sitouduttu ja nyt on kolmas lapsi tulossa.

Mies ehdotti jos sitten ristiäisten yhteydessä "hoidotetaan pois" se vihkiminenkin (eli kosi, tosin ei kovin romanttisesti)

Minä olen vähän salaa häistä haaveillut enkä tosiaankaan haluaisi että häät on ristiäisten yhteydessä, ihan itsekeskeisistä syistä (mitä edes pukisin päälleni? ja kaikki nämä raskauden aikana tulleet kilot ja ja ja).

Mies tietysti vetää hervottomat herneet nenäänsä jos nyt sanon että sori ei käy. (meillä ei kuitenkaan ole lähitulevaisuudessa rahaa järjestää mitään ihania juhlia eli ymmärrän miehen ajattelun että kaksi kärpästä yhdellä iskulla. En voi siis ehdottaa että vaikka ensi kesänä tms)

Pitikin tälläinen probleema kehittää vielä vanhoilla päivillä ja isolla rv:lla.

Jos minä vastaan kosintaan myöntävästi niin mitä minä edes puen päälleni?
 
Varmasti löydät jotain kivaa päälle :hug: Ja voithan ehdottaa ja sanoa että tahtoisit pitää erikseen hääjuhlat myöhemmin ja olet valmis tekeen kaikkesi että onnistuu pienellä budjetilla ;)

Mulla kans hääkuume,mutta kun kosinta puuttuu :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vitviu:
Varmasti löydät jotain kivaa päälle :hug: Ja voithan ehdottaa ja sanoa että tahtoisit pitää erikseen hääjuhlat myöhemmin ja olet valmis tekeen kaikkesi että onnistuu pienellä budjetilla ;)

Mulla kans hääkuume,mutta kun kosinta puuttuu :kieh:

sama vaiva mullakin :D
 
Totta tietysti on, että naisesta tuntuu tuolta että miten ihmeessä muka ristiäisten yhteydessä ja miten muka jaksan ja miten selviydyn päivästä ja mitä päälle kun tissit vuotaa ja joku muukin voi vielä vuotaa.. Mutta ei se mahdottomuus ole! Älkää viettäkö ristiäisiä ihan heti neljän viikon päästä, ja pyydä reippaasti apua. Aivan varmasti löytyy jotain kivaa päälle pantavaa, kukkakauppias tekee ihan varmasti kauniit kukat sekä morsiamelle että kastejuhlan päähenkilölle, jos tunnet tutun kampaajan niin kysy voiko hän tulla kotiin laittamaan hiuksesi (minulla oli ristiäisäivänä kampaaja kotona vaikken naimisiin enää silloin mennytkään) Anopit ja äidit ja siskot ja muut sukulaiset voi muutenkin laittaa hommiin kahvipöytää valmistelemaan ja hääkakun saa taitava kondiittori loihdittua sopimaan sekä hääjuhlaan että kastejuhlaan sopivaksi.. tai tilaa pitopalvelu. Ja oikeastaan kotihäät pienen romanttisesti voi olla virkistävä poikkeus. Lisäksi pyydät valokuvaajan juhlaasi niin saat ihania kuvia muistoksi. Minä itse tekisin tuon kaiken intiimisti kotona, rakentaisin alttarin sinne jne., mutta tokihan homman voi tehdä myös kirkossa. Ettekä olisi ensimmäinen pari kuitenkaan tässäkään lajissa.
 
tai oikeasti minä tein päätöksen kun Seppälän alesta tarttui mukaan kiva hame :)
Naimisiin mennään ristiäisten kylkiäisenä, salataan tosin kaikilta eli tulee ihan yllärinä, ainoana poikkeuksena kutsutaan myös muutama "sukuun kuulumaton" kummilapsi perheineen ristiäisiin eli toivotaan että saataisiin kaikki kummilapset paikalle.

Kotona olisi ihana järjestää tilaisuus mutta pelkästään lähimpiä sukulaisia on liki 50, joten niin kuin ennenkin kaste (ja nyt se vihikiminen) toimitetaan kirkossa ja kahvitellaan seurakunnan tiloissa.

 

Yhteistyössä