J
"jjj"
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja höpö höpö;28488786:ei nyt ihan niinkään![]()
No vapaasti sellä ainakin saa liikkua. Sitä ei voi kukaan kieltää.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja höpö höpö;28488786:ei nyt ihan niinkään![]()
Alkuperäinen kirjoittaja höpö höpö;28488840:Kuin ei voi
Jos talo ei ole "kaupungin" tai kaupungin omistamalla maalla niin silloinhan olet yksityisellä piha alueella ja vapaasti liikkumisesi loppuu siihen![]()
Alkuperäinen kirjoittaja höpö höpö;28488840:Kuin ei voi
Jos talo ei ole "kaupungin" tai kaupungin omistamalla maalla niin silloinhan olet yksityisellä piha alueella ja vapaasti liikkumisesi loppuu siihen![]()
Kyllä pitääs sen verran järkiä olla pääs, että kerrostalojen/rivitalojen pihoolle ei mennä vaikka sitä ei mikää laki estääsi. Kyllä ne pihat on mun mielestä niiden talojen asukkaille.
En mä ainakaan hyvällä kattoosi, että tähän kahden kunnan rivarin yhteisille keinuulle ja hiekkalaatikolle tulis yhtäkkiä joku täysin ulkopuolinen. Ei tämä oo mikää kaikkien käyttöön tarkootettu piha ja täs asuvilla on myös oikeus rauhaan.
Kyllä pitääs sen verran järkiä olla pääs, että kerrostalojen/rivitalojen pihoolle ei mennä vaikka sitä ei mikää laki estääsi. Kyllä ne pihat on mun mielestä niiden talojen asukkaille.
En mä ainakaan hyvällä kattoosi, että tähän kahden kunnan rivarin yhteisille keinuulle ja hiekkalaatikolle tulis yhtäkkiä joku täysin ulkopuolinen. Ei tämä oo mikää kaikkien käyttöön tarkootettu piha ja täs asuvilla on myös oikeus rauhaan.
Tämä on MEIDÄN piha eikä mikää ulkopuolisten leikkipaikka. Menkööt muualle leikkimään eikä toisten ihmisten pihoohin.
Se nyt vaan ei ole yksityisaluetta.Alkuperäinen kirjoittaja höpö höpö;28488915:Kerrostalonkin piha alue on yksityisaluetta
siinä missä omakotitalonkin pihat.
Eroa löytyy siitä että se on kerrostalossa olevien kollektiivisessa käytössä.
Tämä ei muuta kuitenkaan talon asukkaiden piirin ulkopuolisiin nähden asiaa juridisesti.
Alkuperäinen kirjoittaja höpö höpö;28488956:Jos piha alue on kerrostalon omassa omistuksessa sen omistaa taloyhtiö. Taloyhtiö on mahdollisesti ne osakkeenomistajat![]()
Alkuperäinen kirjoittaja höpö höpö;28488956:Jos piha alue on kerrostalon omassa omistuksessa sen omistaa taloyhtiö. Taloyhtiö on mahdollisesti ne osakkeenomistajat![]()
Taloyhtiön pihoilla muiden kulkua ei silti vaan voi estää, näin se on. Sitä voi koittaa rajoittaa umpinaisella aidalla ja porttikongeilla, tai tyhjänpäiväisillä kylteillä joilla ei ole lainarvoa, mutta jos piha on avoin, sinne voi kuka tahansa tallustella eikä poliisi tule ajamaan pois, vaikka kuinka vetoisit "yksityisalueeseen".
Reviiritietoiset muuttakoot omakotitaloon omalle tontille. Oman isäni taloyhtiössä asuu kans yks korppi, joka on aina kyselemässä kaikilta millä asialla täällä kuljet ja plaaplaaplaa. Sitä korppia onkin joutunut käymään ihan poliisi rauhoittelemassa, koska sen oma-kehittämä pihapoliisin-virka meni hieman liian villiksi...
Voi kuin pysyisivät vain jossakin vuokraluukkujen talojen puolella sotkemassa![]()
Taloyhtiön pihoilla muiden kulkua ei silti vaan voi estää, näin se on. Sitä voi koittaa rajoittaa umpinaisella aidalla ja porttikongeilla, tai tyhjänpäiväisillä kylteillä joilla ei ole lainarvoa, mutta jos piha on avoin, sinne voi kuka tahansa tallustella eikä poliisi tule ajamaan pois, vaikka kuinka vetoisit "yksityisalueeseen".
Kyllä mä oletan ainakin että me jotka tässä talossa vuokralla asutaan ja vuokraa maksetaan, ollaan etuoikeutettuja käyttämään pihaa. Ei muut.
Vuokraluukku... Kuulostat samalta ku niissä mainoksiss, joissa vuokralla asujat on jotain zombieita.