Näin Suomen mamuttaminen etenee :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kun rahat loppuu, loppuu solidaarisuus. Asuttakaa kaikki muslimi-mamut Töölööseen tai sinne Thorsin nurkille, niin ehkä mamuja vähemmän. Musta turha ottaa tänne elättejä joka maailman kolkasta. Sitäpaitsi rupeaa unohtumaan mikä on ero pakolaisen, siirtolaisen ja maahanmuuttajan välillä. Tuet liki nollaa, niin rupeaa mamuja näkymään vähemmän...

Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
"Helsingin kouluissa maahanmuuttajataustaisia on nyt lähes 15 prosenttia. Viidentoista vuoden kuluttua määrä nousee 25 prosenttiin."

Sitten kun Helsingissä on 25 prossaa väestöstä mamuja niin talous romahtaa. Hyvinvointivaltio on silloin kuutpai ja mellakat alkavat.

Hmm. Joko Lontoossa on talous romahtanut? Siellä joka kolmas on maahanmuuttaja.

Varmaan vähän eroa siinä onko maahanmuuttaja jonkun alan ammattilainen vaiko pakolainen. Lontossa nyt tuskin kuitenkaan joka kolmas ihminen pakolainen ole.

Taalla Amsterdamissa 60% on maahanmuuttajia, hyvin ovat sopeutuneet. Tosin maahanmuuttaja-alueita on taallakin muodostunut.

Alkuperäinen kirjoittaja iiris-77:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja iiris-77:
Niissä artikkeleissa yleensä on haastateltu alueen asukkaita. Monet esim. vanhemmat ihmiset eivät ole kokeneet mamuja ollenkaan uhkaavina, yllätys yllätys...

Luetko Kulmakuntaa? :)

Luen kaikkia ilmaislehtiä ja Turun Sanomia.

Aattelin vaan, kun Kulmakunnassa on mun mielestä aika usein haastateltu esim. Varissuolla asuvia ihmisiä :)

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Tuosta Varissuosta vielä...olen viime aikoina kuullut useammaltakin taholta, että alueen vanha huono maine ei enää nykypäivänä pitäisi paikkansa, Varissuo on rauhoittunut. Toisaalta taas ollaan todettu, että ulkomaalaisten osuus siellä lisääntyy ja suomalaisten osuus vähenee.

Kun miettii tuota + sitä tosiseikkaa että Varissuolla oli huono maine jo yli 20 vuotta sitten, kun alueen ainoat mamut olivat vietnamilaisia joita on aina kehuttu rauhallisuutensa ja sopeutuvaisuutensa vuoksi, niin herää kysymys että ketkäs sitä aluetta ovatkaan olleet pilaamassa? Maahanmuuttajatko? Vai tietynlainen suomalainen ongelma-aines?

Plus vielä sekin, että Turun kiireellisistä huostaanotoista enemmistö tehdään Varissuolta, mutta huostaanotettujen lasten enemmistö ei suinkaan ole maahanmuuttajataustaista.

Mielenkiintoista.

No, juuri tätä minä tarkoitin. Ihan samaa tarinaa olen kuullut ja lukenut!

Varissuolta hei! Olen muuttanut Turun Varissuolle pikkukaupungista, ja kovin avarakatseiseksi ulkomaalaisten suhteen minua ei voi väittää. Mutta kyllä minua henkilökohtaisesti pelottaa enemmän alueen juopot kuin nuo ulkomaalaiset. Ja Itäkeskuksen valloittaneet ihan suomalaiset teinit, jotka huutelevat ovilla ja haukkuvat ihmisiä todella törkeästikin.
Kokonaisuudessaan kuitenkin yllättävän rauhallista aluetta, en tiedä muuttaisinko kovin mielelläni muualle.

Yhteistyössä