Naiset on TYHMIÄ

Rieputarallaa

Aktiivinen jäsen
20.06.2005
48 269
-3
36
JKL
Tällä viikolla vissiin jo kolmas kerta, kun jostakin päin Suomenmaata kuuluu sama virsi: parisuhde paska, mies paska, elämä paskaa. Vaan mitään ei voi tehdä, kun ei oo ammattia, ei koulutusta...

Sitä vaan et mie en voi ymmärtää, miten kukaan VOI OLLA NIIN TYHMÄ, ettei hanki itselleen ammattia - ja sitä työtäkin. Olla möllötetään vaan kotona lasten kans ja sit kitistään, että kun on pakko olla miehen armoilla. Luulis, että historia olis opettanut jotakin ja mahdollisuudesta joka ikinen ottaisi vaarin, vaan ei näköjään. Argh!

Lasten hoitaminen kotona ON arvokasta työtä, sitä en sano. Mut luulis, et ihmiset älyäis pitää varansa. Kenenkään toisen varaan ei pidä koko elämäänsä laskea.

Kiitos ja anteeksi.

mä oon kyllä siinä samaa mieltä, että kyllä sitä pitäisi olla omillaan toimeen tuleva ja missään tapauksessa paskassa suhteessa ei kannata roikkua... ees sen rahan takia.

Aika osuvasti kirjoitettu. Tietysti sitä toivoo, uskoo ja luottaa että se rakkaus kestää hautaan asti, mutta ikävä kyllä näin ei aina ole. Ei siinä paljon muuta voi syyttää kun itseään sit, jos tilanne tosiaan on se että koulutuksen puutteen vuoksi joutuu riutumaan huonossa parisuhteessa. Meillä yhteiseloa takana 11 vuotta ja sinä aikana molemmilla 2 ammattia opiskeltuna :)

no joo, mut tartteeko haukkua?

sentääs haukut mustana et sehän on hyvä... ja pyysit anteeks...

mulla ei koulutusta.töitä on.. joka ikinen päivä mä keskityn rakentamaan omaa elämää yhdessä mieheni kanssa. ei edes "kaiken varalta" tai "sitten kun" vaan ihan siks että joku päivä tulee varmalla eteen se kun toinen ei oo pyyhkimässä mun takamusta jos sanotaan vaikka näin.
mutta hyvin ymmärrän sen että onh elppo jäädä roikkumaan toiseen.varsinkin jos lapsia ja tulleet nuorella iällä...

Tunnustan että olen ehkä vähän tyhmä... Ammattia mulla ei ole (ainakaan sellasta opiskeltua, karaoke on mun työ)... Kaksi lasta, eronnut kerran nyt avoliitossa... Jos tästä nyt ero tulisi niin pärjäisin silti, luulisin... Ja jos en niin sitten olis tehtävä niin että pärjäisin...

Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Täällä on yks tyhmä jolla ei ole ammattia :wave:

Mutta, mulla on siihen ihan syytkin olemassa.

Sorry, mutta epäilen, että ne siun(kin) syyt on ihan vaan tekosyitä. Enkä siis tarkoita tätä pahalla nyt. Haluaisin vaan potkia kaikki sellaiset naiset joilla ei ole ammattia (ja/tai työpaikkaa) liikkelle hankkimaan itselleen turvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja SolAngel:

Sorry, mutta epäilen, että ne siun(kin) syyt on ihan vaan tekosyitä. Enkä siis tarkoita tätä pahalla nyt. Haluaisin vaan potkia kaikki sellaiset naiset joilla ei ole ammattia (ja/tai työpaikkaa) liikkelle hankkimaan itselleen turvaa.

Miksi minä tartteisin tekosyitä? Jos en haluais opiskella voisin sanoa sen suoraan. Mutta monta vuotta sosiaalisesta pelosta kärsineenä joka oli niin pahana etten uskaltanut edes kauppaan ainakaan yksin menna taikka ajaa autolla niin kyllä siinä ammattikoulut jäi kesken vaikka kuinka yritti. Nyt kun vauva on olemassa alan saamaan elämän juurista kiinni ja ehkä joku kaunis päivä käynkin hakemassa ammatin itselleni. Että, äläpäs tuu huutelee vieraisiin pöytiin kun et tiedä kaikkien elämän tilannetta!!

:D

No samaa mieltä olen. Ei pidä jättää omaa elämäänsä täysin toisen armoille -pitäkää itse(kin) huoli itsestänne, naiset! Ja herran tähden, jos ei mitään muuta, niin lakatkaa morkkaamasta niitä naisia, joilla on se työ ja oma elanto, siitä, etteivät välttis kyki kotona kolmea vuotta! Joillain on sentäs muutakin elämää kuin lastenteko, jonka varjolla vältellä töitä.

Hyvänen aika, meille on taisteltu tasa-arvo, ei tartte jäädä hellan ääreen vain siksi että on nainen ja äiti.

Miksi minä tartteisin tekosyitä? Jos en haluais opiskella voisin sanoa sen suoraan. Mutta monta vuotta sosiaalisesta pelosta kärsineenä joka oli niin pahana etten uskaltanut edes kauppaan ainakaan yksin menna taikka ajaa autolla niin kyllä siinä ammattikoulut jäi kesken vaikka kuinka yritti. Nyt kun vauva on olemassa alan saamaan elämän juurista kiinni ja ehkä joku kaunis päivä käynkin hakemassa ammatin itselleni. Että, äläpäs tuu huutelee vieraisiin pöytiin kun et tiedä kaikkien elämän tilannetta!!

:D

No sulla on sitten ihan oikeakin syy. Sitä vaan niin monella on kaikenmaailman tekosyitä kerrottavanaa et skeptiseksi tulee vähemmästäkin. En tosiaan edes tarkoittanut kommenttiani henkilökohtaisesti, u know?

En jaksa lukea koko ketjua mut peesaan alkuperäistä tekstiä täysin. Eilen kun katseltiin miehen kanssa Tahdon asiaa koneelta niin Esko heitti mun mielestä aika osuvasti Nennalle et "Sun elämässä ei ole muuta varmaa kuin kansaneläke 65-vuotiaana." Ja niinhän se on. Kaikki on lopulta omasta itsestä kiinni.

Mä tunnen paljon fiksuja naisia, eli en ihan noin karkeasti sanoisi naisten olevan tyhmiä... MUTTA siinä olen samaa mieltä, että jokaisen pitää myös huolehtia siitä, että kykenee tulemaan toimeen ilman kumppania, eli toisen ihmisen varaan ei kannata liikaa laskea vaan järjestää asiansa niin että kykenee toimimaan ja elämään myös ns. omillaan jos tilanne sen vaatii.

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Todennäköisesti samat ihmiset valittaisivat työpäivän jälkeen sitä, kun työssä oli tyhmää.

Ja miksi se mies siitä muuttuisi?

Nyt en ymmärtänyt, mitä tarkoitit...

Sitä, ettei se ammatti ja työpaikka tee elämästä yhtään hienompaa, jos on perusluonteeltaan valittaja.

Toinen taas elää tyytyväisenä vaikkei ole mainitsemiasi "turvantuojia".

mulla ei ole ammattia,mut hyvä vakituinen työpaikka jossa palkka kohillaan ja muutenkin viihdyn.parisuhde meinasi kurahtaa mutta teimme töitä senkin eteen ja nyt taas luistaa.kaiken eteen elämässä pitää tehdä töitä,muuten se elämä on paskaa.

Samaa mieltä aloittajan kanssa. Jokainen on vastuussa omasta elämästään ja aina pitää olla suunnitelma B siltä varalta, että pääsuunnitelma pettää.

Kaikkeen ei pysty varautumaan, elämä voi tehdä pahat temput, mutta niin hyvin pitää varautua kuin mahdollista.

Esimerkiksi rahaa on oltava jemmassa aina sen verran, että pystyy ostamaan uuden pesukoneen, pakoputken tai mieluummin molemmat sekä putkittamaan pari korvaa. Parin kuukauden - mieluummin puolen vuoden vuokra/lainaraha pitää olla jemmassa. Vararahasto säästää turhalta stressiltä, joskus pelastaa pulasta, antaa aikaa miettiä asioita ja järjestää toisin.

Toinen asia, mitä pitäisi miettiä silloin tällöin on tämä: kohdellaanko minua hyvin. Saako minua kohdella näin. Onko elämä perheessäni reilua ja onko kaikilla toisiaan kohtaan hyvä tahto.

Valitettavasti olen aika paljon samaa mieltä kuin a.p...

Vaikka itsellä onkin parisuhde aivan kunnossa, silti olen miettinyt 'strategiaa' miten selviäisin, jos yhtäkkiä ei miestä olisikaan. Eihän sitä koskaan tiedä milloin ukko häipyy tai vaikka kuolee!

Mielestäni kaikilla tulisi olla joku suunnitelma varalla, miten pärjäisi yksin lasten kanssa.

Yhteistyössä