A
ap
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Alkuperäinen kirjoittaja delia:Mutta äiti joka lapsensa vauva-ajan höpöttää vain imetykestä,vaipoista jne takuuvarmasti jatkaa hampaiden tulolla,pottajutuilla jne. jollei joku saa häntä kiinnostumaan ympäröivästäkin maailmasta. Näitä esimerkkejä on leikkipuistot täynnä! Eikö ketään muuta ahdista? Puhu siinä sitten vaikka jatko-opinnoistasi tai yritä saada keskustelua aikaan kesän konserteista - kääntävät senkin linjalle "saako teidän Vili tarran kun kakkaa pottaan vai miten palkitsette?"Alkuperäinen kirjoittaja sigge:Ei niitä vauvajuttuja loputtomiin tarviikaan kuunnella. Ei se lapsi ole loputtomiin vauva. Sen aikaa jaksaa kyllä kuunnella, jos se vauvan saanut ystävä on vähääkään tärkeä.
mä sain ainakin ap:n tekstistä ihan erilaisen kuvan. ilmeisesti sä nyt vaan väenvängällä halusit kääntää näin tän asian.
silloin kun mun ensimmäinen lapsi syntyi, olin totaalisen yksin sen asian kanssa. lapsi itki ensimmäiset 4kk aamusta iltaan koliikkia ja nukkui korkeintaan 15-30min pätkiä. mulla meni päivät vauvaa kanniskellessa, ja tosiaan ei ollut mikään ihme, jos itsellä jäi syömiset ym.
siihen tilanteeseen mua ei todellakaan kiinnostanut kuunnella joka päivä yhden kaverini työrupatteluita ja miesjuttuja. puhelut olis kestäny aina suunnilleen tunnin, eikä kertaakaan puhelun aikana kysytty mitään mun asioita..
eli joo, ymmärrän ap täysin sun fiiliksiä!! tsemppiä tilanteeseen, ikävä kyllä toi "ystävä" ei kuulosta oikealta ystävältä.
Minulla ei koliikkivauva mutta tämäkin on sellainen että ei nuku päivällä paljon, vain jotain puolen tunnin pätkiä, ja silloin kun ei nuku, vaatii seuraa.. Olen aiemminkin saanut kommentteja muilta äideiltä/isiltä että "ei kai se yhden vauvan hoito nyt niin vaikeaa ole, ehtiihän siinä ihan hyvin muutakin". Mutta on se melkoista taiturointia että saan vauvan hoidon ohessa pidettyä asunnon suht siistinä ja laitettua itselle jotain syömistäkin. Ja sitten pitäisi siinä sivussa jaksaa vielä puida kaikki kavereiden asiat, ja vaikka yrittää kuunnella niin on niin väsynyt ettei kuitenkaan niin hyvin pysty niihin paneutumaan kuin he odottaa, ja sitten saa haukut..