Nämä asiat mies minulta kieltää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minun elämääni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
alusta asti mies alkoi hallita minua mutten huomannut sitä, nyt vasta tajuan mitä hän oikein tekee! Rakastan häntä ja tunnen jotenki etten voi elää ilman miestäni enkä kyllä hänenkään kanssa, jos ei tuosta muutu. Hän on menossa terapiaan, josko auttais? Se tässä on miksen uskalla erota, kun tämä nykyinen mies hyväksyy vartaloni ja minut, ja luulen ettei muut hyväksyis...
taitaa olla aika huono itsetunto mulla...:(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
alusta asti mies alkoi hallita minua mutten huomannut sitä, nyt vasta tajuan mitä hän oikein tekee! Rakastan häntä ja tunnen jotenki etten voi elää ilman miestäni enkä kyllä hänenkään kanssa, jos ei tuosta muutu. Hän on menossa terapiaan, josko auttais? Se tässä on miksen uskalla erota, kun tämä nykyinen mies hyväksyy vartaloni ja minut, ja luulen ettei muut hyväksyis...
taitaa olla aika huono itsetunto mulla...:(

Heikosta itsetunnosta kärsivä on helpoiten hallittavissa. Ajatusmaailma vääristyy niin helposti siihen että " no tämä nyt kuitenkin on parempi kun ei mikään/edellinen/tmvs. Miksi et voisi elää ilman kontrollifriikkiä? Tuo on oikeasti niin vaikea tilanne joka helposti kärjistyy ja mihen mieli tekee tepposia. Sairaalloinen kontrollointi ja mustasukkaisuus on oikeasti vaikeita ja vaarallisia asioita.

mies ei ite käy baareissa, sais minun puolesta käydäkin. eikä hänellä ole naisia ystävinä, hetkinen, onpas, mutta hän ei ikinä kirjoittele sen naisen kanssa, olivat jotain lapsuudenystäviä mutta välit katkenneet.
Välillä mietin tosissani, itsekin että miten kestän tätä! en tiedä...

ja mies aina sanoo kun puhutaan erosta että tätä parempaa miestä et saa ja kukaan mies ei rakasta sinua näin paljon kuin minä...
ja niinpä olen alkanut uskoa että kukaan muu mies ei voisi olla mulle uskollinen, rakastaa minua tälläisenään...

mies ei ite käy baareissa, sais minun puolesta käydäkin. eikä hänellä ole naisia ystävinä, hetkinen, onpas, mutta hän ei ikinä kirjoittele sen naisen kanssa, olivat jotain lapsuudenystäviä mutta välit katkenneet.

Niih. Siinäpä se. Kun mies on itse täydellisyys, omistautuu perheelle ja vaimolle ja...

Mä olin vain kotona. Kymmenen vuotta. Hoidin kodin ja lapset ja laitoin sapuskan pöytään sikseen kun mies tuli töistä.

Ja sit kun halusin edes alkeellisen sosiaalisen elämän, alkoi se painajainen.

Punaisen tuvan ja perunamaan unelmasta tuli vankiloista ahtain.

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:

Niih. Siinäpä se. Kun mies on itse täydellisyys, omistautuu perheelle ja vaimolle ja...

Mä olin vain kotona. Kymmenen vuotta. Hoidin kodin ja lapset ja laitoin sapuskan pöytään sikseen kun mies tuli töistä.

Ja sit kun halusin edes alkeellisen sosiaalisen elämän, alkoi se painajainen.

Punaisen tuvan ja perunamaan unelmasta tuli vankiloista ahtain.

Voisitko kertoa lisää kokemuksistasi? oletko edelleen miehen kanssa? vai erositko ja miten ihmeessä?

En mä ole, mä erosin.

Mua alkoi ahdistaa, pyristelin vapaaksi ja mies piti sitä enemmän kiinni mitä enemmän mä pyristelin...

Siten se riitti ja marssin työkkäriin ja kunnan vuokrakämppäjonoon.

Nyt me tulemme toimeen loistosti. Mulla on ihana eksä, lapset huolehdimme sovussa ja kummallakin on muutoin oma elämä.

ja sitten pelkään myös sitä että mitä mies tekee ilman minua? kun tuntuu että hän on niin riippuvainen minusta :( joskus tulee mieleen että hän voisi jopa tappaa itsensä...
toivottavasti ei! mutta joskus tuntuu siltä, kun hän on niin "tuulella käyvä"

ja tämä on niin tyhmää! jos joku ystävistäni olisi minun miehen kanssa, sanoisin että teidän pitää erota, mutta nyt kun itse olen kuitenkin tässä en tiedä mitä tehdä...tai tiedän mutten tee sitä, tuntuu ettei ole voimia lähteä tästä enkä uskalla, ehkä jonain päivänä, jos siis mies ei muutu, sydämmestäni toivon että terapia voisi jollain tasolla auttaa.
vähän mahtais ketuttaa jos mies löytää uuden ja olisi hänelle sitten kunnollinen, ei käyttäytyisi enää miten ennen, muuten kun hyvä mies on...
vaikeita juttuja!

Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Voiko olla edes totta?
Jos on, idiootteja olette molemmat.

olen huomannut että sinä blondi käyt täällä keskusteluissa haukkumaan muita tyhmiksi ja idiooteiksi!!! mee pois kukaan ei sua kaipaa...
tää ei oo eka kerta...

ja sitten pelkään myös sitä että mitä mies tekee ilman minua? kun tuntuu että hän on niin riippuvainen minusta :( joskus tulee mieleen että hän voisi jopa tappaa itsensä...

Hm. No sen varaan se laskeekin, että säälit sitä. Ei se mitään itteensä tapa, tai jos tappaa, niin ei se ole sinun ongelmasi.

Sä olet aikuinen ihminen ja vastuussa omasta elämästäsi. Musta olis ihan painajaismainen tilanne, jos joku alkaisi määräillä mua kuin pikkulasta. En suostuisi. Ihan absurdin kuuloisia juttuja.

Minun ex oli samanlainen, määräsi jokaisessa asiassa, ja just tuo että kukaan ei ikinä voi minua niin rakastaa kuin hän minua ja kukaan ei edes minua huolisi :ashamed:
Hän yritti muokata minusta mieleisensä ja kadotin itseni vuosiksi :|
Ja hän uhkasi tappaa itsensä jos lähden.

Miehellä ei ole mitään oikeutta kieltää tuollaisia asioita, eikä naisellakaan. Se, että mies on onnistunut nämä asiat kieltämään, johtuu siitä että nainen on antanut miehen ne kieltää. Toista ihmistä kohdellaan aina niin kuin hän itse antaa itseään kohdeltavan.

Yhteistyössä