Nämä asiat mies minulta kieltää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minun elämääni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos miehesi suostuu menemään terapiaan osoittaa se, että miehesi ainakin jossain määrin tiedostaa ettei käyttäydy ihan normaalisti. Eikö tällöin miehen kanssa voisi neuvotella noista muistakin asioista, ei olisi kovinkaan iso myönnytys mieheltä antaa sinun luoda vaikka fb- profiilia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos miehesi suostuu menemään terapiaan osoittaa se, että miehesi ainakin jossain määrin tiedostaa ettei käyttäydy ihan normaalisti. Eikö tällöin miehen kanssa voisi neuvotella noista muistakin asioista, ei olisi kovinkaan iso myönnytys mieheltä antaa sinun luoda vaikka fb- profiilia.

niin tai sit se menee vain sen takia ettei muija jättäis sitä mut ei oikeesti nää itsessään mitään vikaa..

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

niin tai sit se menee vain sen takia ettei muija jättäis sitä mut ei oikeesti nää itsessään mitään vikaa..

Niin on. Voi jopa jutella sielä mutta kuitenkin omassa päässään kuittaa asian muiden viaksi. saattaa vaikka valehdella sinulle sitten siitä. Saat lisää ohjetta että miten SINUN pitää käyttäyttyä jotta HÄn voi hyvin. Näitä on nähty.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja mies aina sanoo kun puhutaan erosta että tätä parempaa miestä et saa ja kukaan mies ei rakasta sinua näin paljon kuin minä...
ja niinpä olen alkanut uskoa että kukaan muu mies ei voisi olla mulle uskollinen, rakastaa minua tälläisenään...

Ei mies sinua rakasta, haluaa vain hallita ja pitää sinua omaisuutenaan. Näköjään sinäkin olen jo sairastunut, kun uskot miehen sairaita juttuja. Hän on onnistunut lyttäämäään normaalin järjen käytön ja terveen itsetunnon sinulta.

tiedän, tämä on paha juttu! jos meillä ei olisi lasta niin olisin varmasti jo lähtenyt. Tulee vain niin surullinen olo kun miettii että tyttö näkisi isäänsä harvoin...
mutta parempi tietenki lapsen kannalta kans lähteä tästä. Syyt miksi en siis ole lähtenyt on se ikuinen usko, kaikki vielä muuttuu, ja odotankin että jos tuo terapia ei tepsi niin sitten ei tepsi mikään. me siis alamme käydä siellä yhdessä. Ja tosiaan mulla on niin huono itsetunto, olen kaunis mutta joskus tuntuu etten ole eikä muut minua huolisi pienine rintoineen...
ärsyttää, en haluaisi ajatella näin!

mietin tässä, että voisiko mies jauhaa potaskaa terapiassa...
laittaa kaikki minun niskoille, no senhän minä ainaski huomaan ja lähen saman tien käveleen jos niin tekee! Niin paljon tätä kakkaa olen sietänyt...

Taitaa miehesi olla aika mustasukkaista sorttia.

Itse nimittäin seurustelin aikoinaan tuollaisen miehen kanssa, en olisi saanut nähdä edes naispuolisia ystäviäni koska se tarkoitti sitä että lähden katselemaan muita miehiä, en olisi saanut meikata koska yritin sillä houkuttaa muita miehiä ja ties mitä.

Ja minähän meikkasin kahta kamalammin ihan miehen kiusaksi.

Olimme monesti ihan käsirysyssä ja se suhde kaatui siihen että hän lopulta uhkasi tappaa miespuolisen ystäväni.

Joten lähde ap äkkiä kävelemään kun vielä pääset, edes tyttäresi takia!

Miehes kuulostaa narsistiselta ja saraalloisen mustasukkaiselta.
Et kuulosta itsekään kovinkaan onnelliselta vaikka rakkaudesta puhutkin.
LÄhde käveleen, koska tilanne ei tuosta parane, todennäköisesti pahenee.
On ikävä katsoa vierestä, kun kaverin itsetunto murennetaan niin ETTEI KYKENE LÄHTEMÄÄN. Kaverin mies kuuntelee kaverin puhelut, lukee tekstarit, asettuu ystävyyssuhteiden tielle jne. siten ettei kaveri voi enää pitää yhteyttä ystäviinsäkään, niinpä hän eristyy sosiaalisesti ja on yhä enemmän miehensä varassa. Uhkaileeko mies? Onko käyttänyt väkivaltaa? Uhkaako tappaa itsensä jos lähdet tai hylkäävänsä lapsen kokonaan? Tällaistakin voit joutua kokemaan.
Lapsesi saa ihan väärän kuvan parisuhteesta kun olette yhdessä. Haluaisitko hänen päätyvän samanlaiseen- tai vielä pahempaan suhteeseen???

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tiedän, tämä on paha juttu! jos meillä ei olisi lasta niin olisin varmasti jo lähtenyt. Tulee vain niin surullinen olo kun miettii että tyttö näkisi isäänsä harvoin...
mutta parempi tietenki lapsen kannalta kans lähteä tästä. Syyt miksi en siis ole lähtenyt on se ikuinen usko, kaikki vielä muuttuu, ja odotankin että jos tuo terapia ei tepsi niin sitten ei tepsi mikään. me siis alamme käydä siellä yhdessä. Ja tosiaan mulla on niin huono itsetunto, olen kaunis mutta joskus tuntuu etten ole eikä muut minua huolisi pienine rintoineen...
ärsyttää, en haluaisi ajatella näin!

Exäni oli vielä hullumpi kuin miehesi, mutta samoja keinoja käytti alusta asti. Teki itsestään täydellisen, rajoitti elämääni kaikin tavoin, toisteli juuri tuota "kukapa sinut huolisi" jne. Ensinnäkin, mitä väliä jos kukaan ei huolisikaan?!?! Miksi ihmeessä antaisit lapsenne kasvaa noin sairaassa suhteessa?! Itse heräsin juuri tuohon, "mitä helv*** väliä sillä on jos kukaan ei huoli, voin minä yksinkin elää lasten kanssa!!" Totuus kuitenki oli, eron jälkeen oli vientiä enemmän kuin koskaan, ennen kaikkea opin elämään uudestaan, nauttimaan joka hetkestä YKSIN!

Kysypä itseltäsi, miksi oikeasti haluat elää noin? Oletko unohtanut, mitä elämä voi olla onnellisena? Kuten arvelinkin, sanoit rakastavasi miestä. Miten pystyt rakastamaan miestä, joka selväsi vain inhoaa sinua ja käyttää hyväkseen? Onko se muka rakkautta mielestäsi?? Haluatko, että lapsesikin on vastaavassa suhteessa aikuisena?!

Tuo on muuten tosi tyypillistä, että jos näkisi jonkun ystävänsä olevan tuollaisessa suhteessa, niin kehottaisi häntä eroamaan heti. Mutta sitten kun se osuu omalle kohdalle, se onkin helpommin sanottu kuin tehty.

Jotenkin musta tuntuu, ettei tuollaisessa kauheasti terapia auta. Ellei hän ihan oikeasti tosissaan ole sitä mieltä, että hänessä on jotain pahasti vialla. Jos olisin sinä, tekisin radikaalin teon ja lähtisin pois. Se, että miehesi sanoo sinulle, ettet voisi saada parempaa miestä tarkoittaa sitä, että hän pelkää sinun lähtevän. Tuo on vain epätoivoinen yritys pitää sinusta kiinni. Ehkä hänkin pelkää, että jos lähdet, hän ei enää löydä sellaista naista, jota olisi helppo hallita.

Mutta usko pois, maailma on miehiä pullollaan. Sinulla on vaan itsetunto vedetty niin lyttyyn, että sinun on vaikea kuvitella kelpaavasi muillekin. Harva meistä loppujen lopuksi yksin jää.

Ottaisin asumuseron ja kokeilisin minkälaista se elämä on ilman alistamista. Asumusero voi olla helpompi ensiaskel kuin avioero. Mutta missään nimessä en antaisi asioiden jatkua noin jos saan sanoa. Tietenki on vaikea ajatella mitä kaikkea eroon liittyy kun ei oo itse kokenut mutta toi mitä kerrot niin saa mut tuntemaan todellista ahdistumista! Tukehtuisin tollasessa suhteessa....

kiitos teille kun jaksoitte lukea :) sain voimia, kiitos siitä. Kun tavallaan ymmärränkin ettei mies tee oikein mutta kun hän puhuu minut ympäri niin uskon kaiken, mutta tekin sanoitte että mies on sairas joten uskottava se on :( lupaan lähteä suhteesta jos mikään ei muutu, en halua että lapsemme joutuu kärsimään enkä minäkään tälläistä elämää halua. Katsotaan mitä se terapia meille tuo, valoa tunnelin päähän, ehkäpä. Sitä vielä kysyisin, että kun varmasti menee aikaa miehen parantumiseen, niin laitanko jonkin ajan esim puoli vuotta että jos mies jatkaa vielä silloinkin samaa rataa niin lähden? Enhän voi ikuisuuksiin odottaa...

Yhteistyössä