Nettikirppareista, onkohan mua huijattu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siirsin tuossa n. 10pvää sitten eräälle ihmiselle useamman kympin rahaa vaatteista, jotka hänen piti laittaa mulle postitse. Lupasin laittaa paketin tulemaan parin päivän päästä. No muutama päivä maksun jälkeen sitten ilmoitti mulle, että nyt maksu näkyy (maksusta oli silloin 3 arkipäivää, eri pankki), ja vie paketin seuraavana päivänä postiin. Ei ole pakettia vielä näkynyt täällä, ja nyt kun kyselin eilen sen perään, en ole mitään vastausta saanut maileihini.

Jostain alkaa hiipiä mieleen ajatus, että onkohan mua huijattu... Miltä kuulostaa teidän korvaan, vai hätiköinkö vaan? Ja jos nyt myyjästä ei ala mitään kuulumaan, niin voiko tämmösestä ilmottaa esim. poliisille? Mulla ei ole myyjästä muuta tietoa kuin tilinumero ja nimi (josta ei tietty varmuutta onko oikea).

Kiitos vastauksista.

Kuinka kauan armelle odottelit, ennen kuin menit tekemään rikosilmoituksen? Mä ajattelin, että jos myyjästä ei kuulu mitään ma mennessä, laitan hänelle mailia, että pari päivää aikaa palauttaa rahat tai sit vien asian eteenpäin.

Ärsyttää tällainen, kun samalla tavallaan tahriintuu rehellisten myyjien maine.

Ei kannata kuitenkaan hätiköidä kun joskus menee nettilinjat poikki tai kone hajoaa tai itse sairastuu tai tai tai... Laitat vaan uudestaan meiliä ja ilmoitat aikovasti tehdä rikosilmoituksen jos ei pakettia ala kuulumaan tai rahoja palauteta.

odota nyt ainakin maanantaihin että tuleeko paketti ja jos ei niin ota yhteys myyjään..
ja tarpeen vaatiessa poliisiin...
Toi postin toiminta on nykyään sellasta että paketti voi viipyä hieman...kokemusta on.

Kiitos taas kommenteista. Onhan se totta, että ihmiselle voi tulla esteitä ja viivästyksiä, ja postikin voi töpätä. Ja ehkä jotkut vaan ovat ylipäänsä luonteeltaan semmosia "huolettomia". Mutta kun itsellä on tapana pistää tavarat postiin mahd. pian kun maksu näkyy tilillä ja pitää yhteyttäkin kiitettävästi, alkaa sitä helposti epäillä. Kyllä tosiaan meinasin vielä maanantaihin odottaa, josko paketti tulisi tai ottaisi edes mailitse yhteyttä.

sanukka, laitan sulle kohta postia, kunhan löydän jostain salasanani, että voin kirjautua palstalle...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos vastauksista.

Kuinka kauan armelle odottelit, ennen kuin menit tekemään rikosilmoituksen? Mä ajattelin, että jos myyjästä ei kuulu mitään ma mennessä, laitan hänelle mailia, että pari päivää aikaa palauttaa rahat tai sit vien asian eteenpäin.

Ärsyttää tällainen, kun samalla tavallaan tahriintuu rehellisten myyjien maine.

odotin varmaan kaksi viikkoa, en muista kunnoilla kun aikaa on melkein 2 v.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siirsin tuossa n. 10pvää sitten eräälle ihmiselle useamman kympin rahaa vaatteista, jotka hänen piti laittaa mulle postitse. Lupasin laittaa paketin tulemaan parin päivän päästä. No muutama päivä maksun jälkeen sitten ilmoitti mulle, että nyt maksu näkyy (maksusta oli silloin 3 arkipäivää, eri pankki), ja vie paketin seuraavana päivänä postiin. Ei ole pakettia vielä näkynyt täällä, ja nyt kun kyselin eilen sen perään, en ole mitään vastausta saanut maileihini.

Jostain alkaa hiipiä mieleen ajatus, että onkohan mua huijattu... Miltä kuulostaa teidän korvaan, vai hätiköinkö vaan? Ja jos nyt myyjästä ei ala mitään kuulumaan, niin voiko tämmösestä ilmottaa esim. poliisille? Mulla ei ole myyjästä muuta tietoa kuin tilinumero ja nimi (josta ei tietty varmuutta onko oikea).

mulla ihan sama tilanne....

Alkuperäinen kirjoittaja tuutikki71:
Voikohan noissa nettikirppiksissä käyttää postiennakkoa? En ole itsekkään perehtynyt esim. huutonetin saloihin niin tarkkaan. Sillä konsitllahan ainakin maksat vasta kun saat tavaran.

Eihän kyllä sekään viime kädessä takaa että saat tavaran.Valitettavasti :(

Alkuperäinen kirjoittaja tuutikki71:
Voikohan noissa nettikirppiksissä käyttää postiennakkoa? En ole itsekkään perehtynyt esim. huutonetin saloihin niin tarkkaan. Sillä konsitllahan ainakin maksat vasta kun saat tavaran.

Mikään ei estä käyttämästä, mutta minä en ainakaan lähettäisi ennenkuin saan postiennakkomaksun ja tuplapostimaksut tilelleni ennen lähetystä. Hinta vähennettynä toisilla postikuluilla jäisi sinne postiin maksettavaksi. Se nimittäin tulee kalliiksi lähettäjälle, jos ostaja jättääkin lunastamatta, joutuu maksamaan ennakkomaksun, postimaksun ja vielä toisenkin, jos se tuleekin takaisin lunastamattomana.

Nostanpa tätä nyt huvikseni vielä.. Lauantaina myyjä vastasi mailiini, ja kertoi, että paketti on lähetetty. Antoi mulle paketin seurantakoodinkin, mutta sanoi, että koodi ei välttämättä heti aktivoidu, kun hän käyttää kyläkaupan asiamiespostia.

No, en tiedä, mutta kun se koodi ei ole aktivoitunut vielä tänäänkään.. Rupeaa kyllä oikeasti pikku hiljaa ihmetyttämään. Kyllähän sen pitäisi jo olla liikkeellä, jos kerta la viety postitoimipaikkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nostanpa tätä nyt huvikseni vielä.. Lauantaina myyjä vastasi mailiini, ja kertoi, että paketti on lähetetty. Antoi mulle paketin seurantakoodinkin, mutta sanoi, että koodi ei välttämättä heti aktivoidu, kun hän käyttää kyläkaupan asiamiespostia.

No, en tiedä, mutta kun se koodi ei ole aktivoitunut vielä tänäänkään.. Rupeaa kyllä oikeasti pikku hiljaa ihmetyttämään. Kyllähän sen pitäisi jo olla liikkeellä, jos kerta la viety postitoimipaikkaan.

Ei se välttämättä aktivoidu ennen kuin on lajittelupisteessä ja useista asiamiesposteistahan lähtee vasta joskus iltapäivällä posti eteen päin. Ei se kuitenkaan oo viikonloppuna mihinkään lähteny.

Joo ei tietty olekaan la lähtenyt. :) Mutta jotenkin kyllä tuntuu oudolta, postin sivuilla sanottiin, että lähetystä seuraavana työpäivänä viimeistään aktivoituu. Pitänee odottaa aamuun ja kattoa mikä on tilanne.

:/ mulla tänään tuli päätös huutiskaupoille..eli muu ei enää auttanut,kuin uhkaus rikosilmoituksella(jonka taatusti olisin tehnyt)..eli 1,5kk kesti,et sain maksamani rahat takaisin ,kun en saanut tuotetta vaikka sen maksoin.lisäksi myyjä oli ilmoittanut yhteystietonsa virheellisesti..oli aika hommaa soitella sen nimisille ja lähetellä viestejä...

nyt tuli kopio kuitista jossa oli tänään maksanut huutosumman ja postarit tilille.. :/
aika touhua..

Vielä nostelen tätä, kun ei se koodi ollut aktivoitunut tänäänkään.. Eli kyllä vaikuttaisi vähän hämärältä touhulta, ikävä kyllä. :(

Kannattaa olla tarkkana, jos teette noiden kirppispalstojen kanssa kauppoja.

Ei ole minun tietojen mukaan R.S. mutta en kyllä ihmettele jos tämä myyjä vaihtelisi nimeään.. Tili on Nordeassa, se on varmaan mitä ei niin helposti pysty vaihtamaan.

Yhteistyössä