Niin paha mieli :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saad
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="darja";29127225]Juu juu, mutta täytyy muistaa, että suurin osa naisista ei ole enää neljänkympin korvilla kovinkaan hedelmällisiä ja moni vauva jää haaveeksi. Toki ap:n etuna on kaksi lasta ennestään, joten mahdollisuus raskautua on, mutta toisaalta sekään ei takaa että raskaus enää alkaisi tai jatkuisi. Varsinkin kun edellisestä raskaudesta jo niin pitkä aika.[/QUOTE]

Tää perustui satoja vuosia vanhaan aineistoon.

Women are just as fertile at 39 as they are at 27: Professor dismisses theory that it's harder to get pregnant in your thirties | Mail Online

Mulla on mies, joka sanoo kaikkeen aina ei. Monta kertaa ei ja taas ei. Mutta jos jotakin haluan mietin aina niin, että miten selviän siitä yksin ja sitten alan toimimaan. Sillä suurin osa siitä, mitä olen halunnut on lopulta ollut miehestäkin hyvä juttu. Hän pelkää muutoksia, riskejä, on mieluummin päättämättä kuin päättäisi jne. Sellaisen kanssa ei vaan voi neuvotella mistään, vaan vaatii suoraa toimintaa.

Jutusta ei käy ilmi ap:n miehen luonnetta, mutta uskallan väittää miehellä olevan enemmän pelkoa muutoksia kuin lapsen saamista kohtaan. Vaikka kyseessä on hyvin vakava asia kuin pieni ihminen en siltikään antaisi miehen jyrätä tahtoaan läpi.

Riskin ottaminen on aina haaste, mutta ei auta itku markkinoilla silloin kun elämässä tahtoo jotakin. On tehtävä hyvä, strateginen suunnitelma ja keksittävä millaisilla sanoilla miehelle asian puhuisi. Itse en nimittäin kestäisi sellaista tyyppiä, joka silmät kosteina alaleuka väpättäen syyllistäisi mielipiteitäni. Hyvä perustelu tekisi paremman vaikutuksen ja sitähän ei ap:lla ole muuta kuin "ois ihanaa saada päivänpaiste". Ei niin voi sanoa kellekään, joka on miettinyt vastalauseensa järkisyin.

ihan samoja fiiliksiä täällä. Itsellä ei montaa sisarusta ole ja aina haikeudella katson niitä joilla monta sisarusta ja tapaamisia ja menoja. Meillä siis 2 lasta myös. Kolmannen vielä haluisin. Ihan vaan siitä syystä että haluan vielä kokea raskauden, vauva-ajan ja muutenkin olisi ihanaa vielä tulla äidiksi. Olen vielä itsekäskin ja työstä en ole koskaan saanut minkäänlaista tyydytystä.
Mies kyllä on periaatteessa suostunut kolmanteen lapseen, monta vuotta suostuttelin ja nyt suostui. Ei vaan tajua että sitä olisi nyt sitten yritettävä ja nopeasti,riskit koko ajan kasvaa ja vaikeampi raskautua. Harmittaa. Aina on väsynyt, ei halua tai jaksa ja ikää vasta 36v. Monesti itkettää hiljaa mielessäni kun joudun pettymään kuukautisten alkamiseen.

Mistähän johtuisi ettei miehesi koskaan halua...
"Monta vuotta suostutteli ja vihdoin suostui" ... Haloo!! Mistä näitä tyyppejä oikein tulee?!?

Kannattaa ehdottomasti painostaa miestä niin paljon kuin mahdollista ja käyttää kaikkia henkisiä voimakeinoja joita naisilla tunnetusti takataskusta aina löytyy. Sillä varmistat että koko perheen elämä on ennemmin tai myöhemmin onnetonta pelkästään sen takia että sinä et osaa ajatella järjellä vaan pelkillä hormoneilla ja niiden aiheuttamilla huuruisilla tunteilla etkä ota muita näkökulmia huomioon kuin omasi.

Pidän itse pääsääntöisesti täysin pöljänä ihmisiä jotka hankkivat iltatähtiä kouluikäisten seuraksi. Aika kultaa muistot mutta se vauva on todellisuudessa suurimmaksi osin kaikkea muuta kuin se ihana käärö ja asettaa tuossa vaiheessa suhteen vähintäänkin koetukselle jos molemmat eivät sitä ehdottomasti halua. Lapsen hankkiminen on, tai sen pitäisi olla, aina yhteinen päätös. Ei missään nimessä pelkkä toisen haave tai henkisen painostuksen tulos. Jos molemmat lapsia haluavat niin voihan niitä tehdä niin kauan kuin vehkeet toimivat, ei siinä mitään.

Aika helvetin noloa on syyllistää miestä rationaalisesta ajattelusta ja ennen kaikkea omasta mielipiteestään. Yhtä välinpitämätönhän ap itsekin on kun ajattelee että vain hänen oma mielipiteensä on oikea ja häntä sorretaan. Mutta tällä palstallahan nainen on aina oikeassa ja jos mies on eri mieltä niin hän on narsistinen roisto.

Joo, en ole nainen mutta minulla on kaksi lasta ja pidän lapsista. Se ei kuitenkaan tarkoita ettenkö osaisi ajatella terveellä tavalla myös itseä, parisuhdetta ja puolisoa. Ja olla kiitollinen niistä lapsista mitä minulla jo on.

[QUOTE="aapee";29127256]Ei mikään takaa että tulisin raskaaksi. Mutta en saa edes mahdollisuutta enää :(.

Syitä. Niin. Olen ainoa lapsi ja haaveillut isosta perheestä. 3 ei kai olisi liian iso. Haluaisin olla kotona kun isommat tulee koulusta (teen vuorotyötä ja olen usein iltoja poissa), haluaisin kasvattaa vielä yhden päivänpaisteen, rakastan lapsiani ja tykkään touhuta heidän kanssa, viettää arkea ja vapaata, on ihanaa kun kotona on menoa ja melskettä. Eipä siinä kai yhtään järkisyytä ole, niinkuin tiedätte, lasten teossa ei ole järki mukana.

Tuntuu vaan pahalta silti, todella pahalta, vaikka minun pitäisi tämä hyväksyä. Vaikeaa on :([/QUOTE]:O

Lasten teossa ei ole järki mukana? No joillakin ihmisillä ei valitettavasti ole, se on totta. Ei kaikilla ole järki mukana missään muussakaan muttei se tarkoita sitä että kaikki järjettömyydet ovat perusteltavissa tai oikeutettua.

En ymmärrä. MIKÄ ON SE JÄRKISYY MILLÄ TE KAIKKI MUUT OLETTE HALUNNEET LAPSEN?????????????????????????????????????
Kyllä se pääasiassa tunteella kuuluisi halutakin.

Joo ja en ole painostanut, en totta tosiaan ole! Olen sen kolmisen kertaa vuoden aikana heittänyt ehdotuksen. Siksi ehkä mieli on niin paha kun miehen kanta on täysin ja pelkkä jyrkkä ei, olis edes ei kuunnellen kuitenkin tunteitanikin. Silloin asia olisi yhdessä päätetty, jos voisi jutella.

Kannattaa ehdottomasti painostaa miestä niin paljon kuin mahdollista ja käyttää kaikkia henkisiä voimakeinoja joita naisilla tunnetusti takataskusta aina löytyy. Sillä varmistat että koko perheen elämä on ennemmin tai myöhemmin onnetonta pelkästään sen takia että sinä et osaa ajatella järjellä vaan pelkillä hormoneilla ja niiden aiheuttamilla huuruisilla tunteilla etkä ota muita näkökulmia huomioon kuin omasi.

Pidän itse pääsääntöisesti täysin pöljänä ihmisiä jotka hankkivat iltatähtiä kouluikäisten seuraksi. Aika kultaa muistot mutta se vauva on todellisuudessa suurimmaksi osin kaikkea muuta kuin se ihana käärö ja asettaa tuossa vaiheessa suhteen vähintäänkin koetukselle jos molemmat eivät sitä ehdottomasti halua. Lapsen hankkiminen on, tai sen pitäisi olla, aina yhteinen päätös. Ei missään nimessä pelkkä toisen haave tai henkisen painostuksen tulos. Jos molemmat lapsia haluavat niin voihan niitä tehdä niin kauan kuin vehkeet toimivat, ei siinä mitään.

Aika helvetin noloa on syyllistää miestä rationaalisesta ajattelusta ja ennen kaikkea omasta mielipiteestään. Yhtä välinpitämätönhän ap itsekin on kun ajattelee että vain hänen oma mielipiteensä on oikea ja häntä sorretaan. Mutta tällä palstallahan nainen on aina oikeassa ja jos mies on eri mieltä niin hän on narsistinen roisto.

Joo, en ole nainen mutta minulla on kaksi lasta ja pidän lapsista. Se ei kuitenkaan tarkoita ettenkö osaisi ajatella terveellä tavalla myös itseä, parisuhdetta ja puolisoa. Ja olla kiitollinen niistä lapsista mitä minulla jo on.

Tässä oli paljon asiaa, vaikkakin melko kulmikkaassa muodossa. :)

Tosin tekstin voi myös lukea toisinpäin, eli mieshän on tässä tehnyt yksin päätöksen ja "painostanut" oman mielipiteensä läpi. Meillä roolit olivat täysin toisinpäin ja mies halusi kolmannen lapsen. Minä ajattelin rationaalisesti, että kolmas lapsi olisi raskas ja en ehkä jaksaisi enää. Varsinkin kun mies ei ollut osannut ottaa edellisen kahdenkaan lapsen vauva-aikana kunnon roolia vanhempana ja koko vauvarumba oli ollut minun harteillani.

Puhuimme vauvasta ja mies lupaili, että ottaa enemmän vastuuta kolmannesta, jne. Sanoin hänelle suoraan, etten usko lupauksiin, sillä yleensä historia toistaa itseään. Tästä huolimatta aloin miettimään, että mikä minä olen kieltämään mieheltäni hänen toiveensa kolmannesta, vaikka kaksi lasta olisi ollut meille ehdottomasti rationaalisin ratkaisu. Minulla ei siis ollut minkäänlaista vauvakuumetta, vaan päinvastoin ajattelin koko vauvarumban olevan vain raskasta. Silti hankimme kolmannen lapsen, koska mielestäni miehen tunne oli minun rationaalista ajatteluani "vahvempi oikeus".

Nyt, kun katselen tuota taaperoa (kuopustamme), niin edelleen mietin että kaksi lasta olisi varmasti ollut rationaalisin ratkaisu, mutta kolme lasta oli kuitenkin se AINOA OIKEA ratkaisu meille. :) Ja kyllä, vauva-aika oli erittäin raskas ja kolmen kanssa ei ole kolmanneksen raskaampaa, vaan kolminkertaisesti raskaampaa, vaikka mies on ollutkin melko kiitettävästi mukana lastenhoidossa nykyään.

Anteeksi pitkä sepustus, mutta halusin vain tuoda esiin sen, että roolit voivat olla myös toisinpäin ja se rationaalinen ratkaisu ei aina ole oikea. Tosin kolmannen jälkeen olen varmistanut (sterilisaatio), ettei neljännestä tarvitse edes keskustella... :D

• Tykkää
Reactions: astrolabe
On iso asia aloittaa uudestaan vauvarumba. Itse halusin 3-4 lasta ja kolme syntyi reilun kahden vuoden välein. Nyt kaikki ovat koululaisia ja jos miehellä alkaisi vauvakuume nousta niin en suostuisi ja se olisi ehdoton ei. Nyt olen löytänyt harrastuksen olen mukana järjestötoiminnassa, mulla on omaa aikaa ja rahaa, kun olen töissä. En haluaisi enää aloittaa alusta.

Vähän nyt ot, mutta onko tämä jo kolmas aloitus tästä aiheesta muutaman päivän sisällä tältä samalta ihmiseltä, ensin kyselit miten miehen saisi suostuteltua ja sitten että mitkä olis hyviä järkisyitä ja faktoja, ja nyt tämä.. Ainakin yksityiskohdat täsmää.

[QUOTE="aapee";29127863]En ymmärrä. MIKÄ ON SE JÄRKISYY MILLÄ TE KAIKKI MUUT OLETTE HALUNNEET LAPSEN?????????????????????????????????????
Kyllä se pääasiassa tunteella kuuluisi halutakin.

Joo ja en ole painostanut, en totta tosiaan ole! Olen sen kolmisen kertaa vuoden aikana heittänyt ehdotuksen. Siksi ehkä mieli on niin paha kun miehen kanta on täysin ja pelkkä jyrkkä ei, olis edes ei kuunnellen kuitenkin tunteitanikin. Silloin asia olisi yhdessä päätetty, jos voisi jutella.[/QUOTE]

Jos miehen TUNNE on että hän ei halua enää lisää lapsia, ja sen LISÄKSI hänellä on siihen myös järkisyyt, niin eikös se tarkoita että hänellä on vahvemmat perusteet ei:hin kuin sinulla kyllään (jolla on vain tunne)? Tunne+järki vs. pelkkä tunne?

En ymmärrä mitä se keskustelu siihen auttaisi, meinaatko että sinun tunteesi voisi muuttua keskustelun jälkeen? Vai että mies muuttaisi mielensä, luulen että tarkoitat vain niin päin... Jos mies on sitä mieltä että EI, ei se keskustelu lopputulokseen vaikuta millään lailla.

Varmasti sinua harmittaa jos elämäsi ei mennyt niinkuin olet suunnitellut, mutta sellaista se on. Ei aina saa mitä haluaa ja siihen pitää vain sopeutua, eikä jäädä vellomaan katkeruuteen. Toinen vaihtoehto on yrittää muuttaa elämänsa haluamakseen, mutta teidän tapauksessanne ainoa vaihtoehto lienee erota ja hommata se kolmas lapsi yksin. Eli valitse se tie, tai sopeudu nykyiseen.

[QUOTE="vieras";29127818] Vaikka kyseessä on hyvin vakava asia kuin pieni ihminen en siltikään antaisi miehen jyrätä tahtoaan läpi. [/QUOTE]

Mutta on ok sinun jyrätä tahtosi läpi?

Mistä helvetistä teitä oikein sikiää...

rc38.gif

Jos miehen TUNNE on että hän ei halua enää lisää lapsia, ja sen LISÄKSI hänellä on siihen myös järkisyyt, niin eikös se tarkoita että hänellä on vahvemmat perusteet ei:hin kuin sinulla kyllään (jolla on vain tunne)? Tunne+järki vs. pelkkä tunne?

En ymmärrä mitä se keskustelu siihen auttaisi, meinaatko että sinun tunteesi voisi muuttua keskustelun jälkeen? Vai että mies muuttaisi mielensä, luulen että tarkoitat vain niin päin... Jos mies on sitä mieltä että EI, ei se keskustelu lopputulokseen vaikuta millään lailla.

Varmasti sinua harmittaa jos elämäsi ei mennyt niinkuin olet suunnitellut, mutta sellaista se on. Ei aina saa mitä haluaa ja siihen pitää vain sopeutua, eikä jäädä vellomaan katkeruuteen. Toinen vaihtoehto on yrittää muuttaa elämänsa haluamakseen, mutta teidän tapauksessanne ainoa vaihtoehto lienee erota ja hommata se kolmas lapsi yksin. Eli valitse se tie, tai sopeudu nykyiseen.

Miten niin miehellä olisi enemmän järkisyitä kuin minulla. Hänen järkisyy on ettei jaksaisi pikkulapsiaikaa minun järkisyy on että lapsi kasvaa nopeasti ja on taatusti enemmän iloa kuin tekemättä jättämisestä vanhemmalla iällä. Että kyllä tässä on toisen syyt vastaan toisen. Niin, kyllä kuitenkin asiasta pitäisi voida keskustella, eikä vaan todeta toisen toiveisiin että ei. Jos minua ei tippaakaan kiinnostaisi seksi, sanonko vaan aina että EI. Eikö toista kuulu myöskin ajatella.

Niin, en tiedä sitten sopeudunko tähän. En todella tiedä.

voitko edes yrittää ajatella miehen näkökulmasta? Eikö teillä nyt ole jo suht helppoa kahden isomman lapsen kanssa? Eikö olisi mukavaa viettää sitä elämää ja kohta muutaman vuoden päästä voitte miehen kanssa keskittyä enemmän taas toisiinne.. Ehkä mies ajattelee näin. oletko kysynyt hänen syitään? ehkä hän ajattelee sinunkin jaksamistasi.

[QUOTE="aapee";29128051]Miten niin miehellä olisi enemmän järkisyitä kuin minulla. Hänen järkisyy on ettei jaksaisi pikkulapsiaikaa minun järkisyy on että lapsi kasvaa nopeasti ja on taatusti enemmän iloa kuin tekemättä jättämisestä vanhemmalla iällä. Että kyllä tässä on toisen syyt vastaan toisen. Niin, kyllä kuitenkin asiasta pitäisi voida keskustella, eikä vaan todeta toisen toiveisiin että ei. Jos minua ei tippaakaan kiinnostaisi seksi, sanonko vaan aina että EI. Eikö toista kuulu myöskin ajatella.

Niin, en tiedä sitten sopeudunko tähän. En todella tiedä.[/QUOTE]

En jaksa pikkulapsiaikaa = järkisyy

on taatusti enemmän iloa kuin tekemättä jättämisestä = tunnesyy

Ei varmaan paljoa lohduta että lapsi kasvaa ja siitä EHKÄ on myöhemmin iloa, jos ei vaan halua lasta.

Sinusta oikein huokuu se, että sinulle keskustelu=mies myöntyy. Kysyn yhä: mitä asiassa on keskusteltavaa jos toinen on varma että ei?

Seksi on hieman eri asia, siinä kun voi tehdä kompromisseja ja kokeilla eri ratkaisuja, lapsi on KYLLÄ/EI asia, siinä ei ole valimuotoja onko hän olemassa vai ei. Jos ei halua niin ei halua niin ei halua. Lasta ei voi palauttaa jos se ei olekaan niin helppoa kuin väität.

En jaksa pikkulapsiaikaa = järkisyy

on taatusti enemmän iloa kuin tekemättä jättämisestä = tunnesyy

Ei varmaan paljoa lohduta että lapsi kasvaa ja siitä EHKÄ on myöhemmin iloa, jos ei vaan halua lasta.

Sinusta oikein huokuu se, että sinulle keskustelu=mies myöntyy. Kysyn yhä: mitä asiassa on keskusteltavaa jos toinen on varma että ei?

Seksi on hieman eri asia, siinä kun voi tehdä kompromisseja ja kokeilla eri ratkaisuja, lapsi on KYLLÄ/EI asia, siinä ei ole valimuotoja onko hän olemassa vai ei. Jos ei halua niin ei halua niin ei halua. Lasta ei voi palauttaa jos se ei olekaan niin helppoa kuin väität.

No jos seksiä ei halua niin ei halua turha sitäkään mankua sitten tolla periaatteella että asia on joko ei halua tai haluaa ja yhtään ei voi ajatella toista. YMMÄRRÄN hänen kannan mutta en sitä ettei asiasta voi jutellakaan kummemmin, ja viis minun tunteista :(

Seksin haluaminen on ihan eri asia, tiedät sen kyllä itsekin. Siihen voi itse vaikuttaa, ja sen voi "perua" jos ei tunnukaan oikealle. Lasta et voi kokeilla, ja sitä et voi perua. On lapsellista kiristää jollakin tuollaisella, että "jos sinä et halua lasta niin minä en halua sitten seksiä, niih".

Et vieläkään vastannut mitä se juttelu auttaa. Sinä et "välitä" miehesi tunteista yhtään sen enempää, huomaathan? Lapsiluku on asia jossa ei voi tehdä kompromisseja, ja jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen. Sitä ei tarvitse muuttaa siksi että kumppanin mielipide on toinen, eikä se silti tarkoita ettei toinen huomioisi sinun tunteitasi.

Varmasti miestäsi harmittaa että sinua harmittaa, mutta hän ei ole VASTUUSSA siitä niin että tekisi mielesi paremmaksi muuttamalla omaa kantaansa. Sinä vastaat omista tunteistasi ja siitä, mitä teet että fiiliksesi olisi parempi (lähinnä sopeudut / eroat).

[QUOTE="aapee";29128134]No jos seksiä ei halua niin ei halua turha sitäkään mankua sitten tolla periaatteella että asia on joko ei halua tai haluaa ja yhtään ei voi ajatella toista. YMMÄRRÄN hänen kannan mutta en sitä ettei asiasta voi jutellakaan kummemmin, ja viis minun tunteista :([/QUOTE]

Siitähän se ajatus sitten lähti. Kannattaa varmaan alkaa pihtaamaan ja kiristämään sillä että et saa seksiä jos minä en saa vauvaa. Moni mies on puutteessa valmis vaikka mihin lupauksiin.

:headwall:

[QUOTE="aapee";29128134]No jos seksiä ei halua niin ei halua turha sitäkään mankua sitten tolla periaatteella että asia on joko ei halua tai haluaa ja yhtään ei voi ajatella toista. YMMÄRRÄN hänen kannan mutta en sitä ettei asiasta voi jutellakaan kummemmin, ja viis minun tunteista :([/QUOTE]

Kaikki eivät pidä tunteista juttelemisesta. Kysehän ei olisi siitä että keskustelisitte hankitaanko lapsi vai ei vaan siitä miltä teistä tuntuu että lasta ei hankita.

Mielestäni lapsen hankinta on sellainen jossa molempien täytyy olla hankinnan kannalla, sukupuolesta riippumatta. Se että riittäisi vain toisen (miehen taikka naisen) haluaminen olisi kestämätöntä.

Seksin haluaminen on ihan eri asia, tiedät sen kyllä itsekin. Siihen voi itse vaikuttaa, ja sen voi "perua" jos ei tunnukaan oikealle. Lasta et voi kokeilla, ja sitä et voi perua. On lapsellista kiristää jollakin tuollaisella, että "jos sinä et halua lasta niin minä en halua sitten seksiä, niih".

Et vieläkään vastannut mitä se juttelu auttaa. Sinä et "välitä" miehesi tunteista yhtään sen enempää, huomaathan? Lapsiluku on asia jossa ei voi tehdä kompromisseja, ja jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen. Sitä ei tarvitse muuttaa siksi että kumppanin mielipide on toinen, eikä se silti tarkoita ettei toinen huomioisi sinun tunteitasi.

Varmasti miestäsi harmittaa että sinua harmittaa, mutta hän ei ole VASTUUSSA siitä niin että tekisi mielesi paremmaksi muuttamalla omaa kantaansa. Sinä vastaat omista tunteistasi ja siitä, mitä teet että fiiliksesi olisi parempi (lähinnä sopeudut / eroat).

No en ole kiristänyt, mutta periaate on. Mikä kiristys se on, jos ei esim. vaan huvita.
Ja en vastannut, mitä juttelu auttaa. Sitä että mies edes keskustelisi ja huomioisi sen että minusta ei voi tuntua pahalta, perustelisi oman kantansa ja sitten keksisi vaikka jotain positiivista miksei halua. Mielestäni pelkkä ehdoton ei huomioimatta toista ei kuulu parisuhteeseen. Minä haluan, hän ei, lasta ei tehdä. Piste. Ei ehkä tehdäkään, mutta silti asian ilmaisu voisi olla molempia huomioiva.

Voiko olla niin että mies kokee sinun "keskustelutoiveesi" samalla lailla kuin esim. minä sen ymmärsin - ts. hän luulee/pelkää että sinun ainoa tavoitteesi keskustelulla on kääntää hänen päänsä? En minäkään haluaisi moiseen keskusteluun alkaa, jos olettaisin että joudun kuulusteluun jossa ainoa tavoite on osoittaa että olen väärässä.

Entä jos sanot miehelle: Ymmärrän ja hyväksyn kantasi, jos olet varma ettei se enää muuksi muutu. Voisimmeko kuitenkin vielä jutella siitä miltä minusta tuntuu? Pääsen asiasta paremmin yli jos saan kertoa vielä oman näkökantani ja tiedät miltä minusta tuntuu, voisimme sitten yhdessä miettiä kuinka pääsen asiasta yli ja voimme jatkaa eteenpäin vaikka toiveeni ei toteudukaan.

Yhteistyössä