niin vaikea ja surullinen tilanne=(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja Adoptioäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mutta entä jos se synnyttäisikin sen, ja se otettaisiin pois, niin enhän minä sitä vauvaa enää näkisi.. ja kuitenkin hänen tätinsä olisin=(

voithan tietty adoptiota hakee..tai jotain..kysyä ainaskin sossusta neuvoa.
parempi se kuitenkin jossain muualla olisi vaikket sinä sitä itse näkisikään ?

joo, mutta eikös adobtiossa ole aika kovat vaatimukset.. ja minä niitä tuskin täytän, kun avoliitossa asun.. ja eikös vaatimuksena ole, että pitää olla useampi vuosi naimisissa?

Periaatteessahan adoptiovanhemmilta vaaditaan 25 vuoden ikä molemmilta sekä avioliitto. Myös adoptioneuvonta tulee käydä läpi. En ole kuullut tuollaisesta PahaSilmän kertomasta esimerkistä, että vauvan voisi antaa kelle haluaa, käsittääkseni sosiaaliviranomaiset päättävät aina, minne lapsi sijoitetaan, mutta biologisen äidin toiveita kyllä kuullaan.

tuskimpa tommosessa tapauksessa bio äidin juttuja kuunnellaan. Mutta ainaskin vanhempien lasten kohdalla lapsi voidaan sijoittaa(kuten sijaisperhe)bio sukulaisten hoiviin. Oisko tämmöinen mahdollista? kenties..
tai sitten ei..koska pienestä kyse joka ei tunne/tiedä sukulaisiaan

Joo, kyllä, tulikin mieleeni, että sijoitustapauksissa taidetaan käydä sukulaiset ennen ulkopuolisia perheitä läpi, josko heistä löytyisi sopivaa perhettä... sijaisperheistäkin kun on kova pula. En tosin ole ihan varma, mutta sellainen tuntuma mulla on.

Alkuperäinen kirjoittaja Adoptioäiti:
mutta entä jos se synnyttäisikin sen, ja se otettaisiin pois, niin enhän minä sitä vauvaa enää näkisi.. ja kuitenkin hänen tätinsä olisin=(

voithan tietty adoptiota hakee..tai jotain..kysyä ainaskin sossusta neuvoa.
parempi se kuitenkin jossain muualla olisi vaikket sinä sitä itse näkisikään ?

joo, mutta eikös adobtiossa ole aika kovat vaatimukset.. ja minä niitä tuskin täytän, kun avoliitossa asun.. ja eikös vaatimuksena ole, että pitää olla useampi vuosi naimisissa?

Periaatteessahan adoptiovanhemmilta vaaditaan 25 vuoden ikä molemmilta sekä avioliitto. Myös adoptioneuvonta tulee käydä läpi. En ole kuullut tuollaisesta PahaSilmän kertomasta esimerkistä, että vauvan voisi antaa kelle haluaa, käsittääkseni sosiaaliviranomaiset päättävät aina, minne lapsi sijoitetaan, mutta biologisen äidin toiveita kyllä kuullaan.

Näin ne teki. Se nainen sanoi, että se antaa vauvan just tälle nimenomaiselle naiselle tai tekee abortin. Tosin niillä oli ennestään jo yksi adoptiolapsi, vaikkakin ulkomailta.

Sijaisäitinä saisit yhteiskunnalta taloudellista tukea lapsen kasvattamiseen, summia en tosin tiedä, onko kellään aavistusta? Mutta korvaus on käsittääkseni ihan kohtuullinen?

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Mutta siis mä en tiedä noista adoptiojutuista mitään oikeasti, mutta näin siis näillä ihmisillä se juttu meni.

Kyllä mä uskon, että on mahdollista, joissakin tapauksissa kunnan sossut päättävät kotimaan adoptioista ja jos tarjolla on hyvä perhe valmiiksi, miksi asia ei järjestyisi? (o:

itse siis olen 21-vuotias, asun avoliitossa ja meillä on 11kk ikäinen lapsi.. ei vaan taida tohon mun siskoon puhe tehota, kun ei suostu edes keskustelemaan sellaisesta vaihtoehdosta, että lapsi saisi syntyä..

Kuulostaa ihan tädiltäni, joi koko ajan, kun odotti serkkuani. Lapsi oli kuitenkin ulkoisesti ihan terve syntyessään. Pari ensimmäistä vuottaan kasvoi paikallisen ryyppyremmin kanssa, kunnes otettiin huostaan.

Pääsi sukulaisten hoiviin, osasi kaksi-vuotiaana huolehtia pukemiset, pesemiset, takapuolen pyyhkimiset, kaiken, mitä tuon ikäisen ei todellakaan tarvitse.

Jos ap. vain pystyt, ota mahdollisimman pian yhteys sos.viranomaisiin. että lapsen saisi jo laitoksella "äidiltä" pois.

En nyt lukenu koko ketjua läpi,mut onko siis mahdollista saada tuommonen ihminen pakkohoitoon synnytykseen asti? Kun taas toisaalta eihän ketään voi pakottaa synnyttämään. Paitsi jos raskaus on jo niin pitkällä,ettei voi keskeyttää ni sillon se on kai pakko synnyttää.

Mua kyllä niin inhottaa tämmöset tapaukset. Jotkut ihmiset ei saa lapsia vaikka mitä tekisivät ja sitte tämmöset tapaukset on raskaana ja tekevät mitä tykkää pienestä vähät välittämättä. Pistää ihan vihaks tämmöset.

ap onko siskosi käynyt neuvolassa? Patistappa nyt sinne ensi tilassa, siellä kyllä tietävät mitä tuossa vaiheessa voi vielä tehdä. Siskosikin saisi siellä hyvää tietoa niin abortista,synnyttämisestä, sijaisperheestä, adoptiosta ja ehkäisystä

Alkuperäinen kirjoittaja marianne:
ap onko siskosi käynyt neuvolassa? Patistappa nyt sinne ensi tilassa, siellä kyllä tietävät mitä tuossa vaiheessa voi vielä tehdä. Siskosikin saisi siellä hyvää tietoa niin abortista,synnyttämisestä, sijaisperheestä, adoptiosta ja ehkäisystä

ei suostu menemään neuvolaan.. haluaa vaan asian pois päiväjärjestyksestä...

Voi jestas sentään, eihän sitä saa ilman neuvolaa pois päiväjärjestyksestä. Soita sinä sinne neuvolaan ja selitä tilanne varaa samalla siskollesi aika ja viet hänet sinne. Vaikka kuinka ajattelisi 15veen lailla pitäähän hänen tajuta että ei se itsestään mee pois päiväjärjestyksestä.

Voi jestas sentään, eihän sitä saa ilman neuvolaa pois päiväjärjestyksestä. Soita sinä sinne neuvolaan ja selitä tilanne varaa samalla siskollesi aika ja viet hänet sinne. Vaikka kuinka ajattelisi 15veen lailla pitäähän hänen tajuta että ei se itsestään mee pois päiväjärjestyksestä.

no hankalammaksi tilanteen tekee se, että asun 200km päässä hänestä...

no hankalammaksi tilanteen tekee se, että asun 200km päässä hänestä...
no koitappa nyt sitten vielä suostutella sinne neuvolaan, perustelet sillä ettei muuten ainakaan vauvasta eroon pääse. Voithan sinä soittaa sinne hänen neuvolaan ja selittää tilanteen niin ei siskosi pääse puhumaan mitä lystää, saat samlla ajan ja kerrot siskolle että aika on silloin ja silloin että nyt olisi paras mennä, että tilanne selviää.

Itse sinun tilanteessasi soittaisin hänen neuvolaan ja ilmoittaisin asiasta. Minua ei tuolloin haittaisi vaikka välit menisikin. Neuvolasta varmasti hoitavat asiaa eteenpäin tarv. sosiaalitoimeen, lastensuojelupuolelle jne. En edes epäiröisi soittaa, vaan sen tekisin.

surullinen tilanne...kyllä se siskosi sen sitten edestään löytää kun asiaa vain pidentään, en usko että aborttia saa sitten tehtyä jos ei vieläkään mitä halua mennä neuvolaan..säälin vain lasta..anna siskosi olla hetki rauhassa ja kysele parin viikon päästä kuulumisia. tai jos olet oikein huolissasi niin voit soittaa kyseisen kaupungin sossuun ja kysyä voivatko he tehdä mitään, mutta anna siskosi nyt olla rauhassa, luulen että pian soittaa sulle itkien ja pyyttää apua kun tajuaa tilanteen.

Ketään kun ei voi neuvolaan pakottaa :( Ainoastaan jos ei mene neuvolaan ensimmäisen kolmen vai oliko neljän raskauskuukauden aikana niin ei ole oikeutettu kelan äitiyspakkaukseen eikä muihin etuuksiin

Aika kamalaa. Pakkohan sen siskosi on lääkäriin mennä jos haluaa abortin. Samallahan ne tsekkaa raskauden keston joka on luultavasti ilmeisen pitkällä jos liikkeetkin tuntuu. Se lääkäriaika on varattava pian ja yritä nyt saada se siskosi päähän iskostettua. Jos viikoja on alle 20 niin keskeytyshän on mahdollinen, vaikkakin moraalisesti ja eettisesti väärin noin myöhäisillä viikoilla. Tarkoitan, että jos siskosi haluaa keskeyttää hänellä on siihen täysi oikeus, eikä siinä taida mikään silloin auttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja puutis:
Ketään kun ei voi neuvolaan pakottaa :( Ainoastaan jos ei mene neuvolaan ensimmäisen kolmen vai oliko neljän raskauskuukauden aikana niin ei ole oikeutettu kelan äitiyspakkaukseen eikä muihin etuuksiin
ei voi ei, mutta tätä tyttöä ei paljon taida etuudet kiinnosta, mutta jos aikoo abortin saada niin olisi syytä neuvolaan mennä

Alkuperäinen kirjoittaja puutis:

Tähän sen verran korjausta, että ei neuvolaan ole pakko mennä. Kyllä äitiysavustuksen saa, jos käy esim. yksityislääkärillä tai vastaavalla riittävän alussa.

Voi lapsi raukka, äidin jatkuva juominen tuo mukanaan lapselle kaikenlaista, pahimmassa tapauksessa syntyy vaikeasti vammaisena.
On perheitä jotka huolehtisivat ja rakastaisivat lapsiaan ja eivät omaa voi saada ja sit on näitä tapauksia jotka raskautuu melkein jo ajatuksesta, mutta eivät todellakaan ole kelpoja äidiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja lisse:
Hae hänelle pian apua,kun sinä kykenet siitä ja välität hänestä,Ennenkuin tekee vielä itselleenkin jotain . hali :hug: sulle ja voimia

Taitaa olla sen sortin naisihmisiä, ettei ole pelkoa, että ITSELLEENA mitään tekisi. Itsekäs siis.