Normaalipainoinen KERRO rehellinen syömiset ja tekemiset tältä päivältä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muita?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:
:o
Pidättekö te kaikki jotakin ruokapäiväkirjaa, vaikkei ole tarvis??
Mä en muista ikinä illalla, mitä oon päivällä syöny.

pannullinen kahvia, pienen maitotilkan kanssa.
Lapsen kanssa puoliksi hamppari-annos hesessä (räävin loput, mitä ei jaksanut, eli noin puolet)
3 lasia kuohuviiniä
vettä tasaiseen tahtiin pitkin päivää.

Ai meinasi unohtua, 3 kurkkupastillia, noin 4 lusikallista muksulta jääneitä täysjyvämuroja.. :ashamed:
Mä siis söin vain jämiä tänään... :whistle:

No en todellakaan. :D

Mä en sano tätä pahalla, mutta kun vertaa tätä listaa ja tuota ylipainoisten listaa, niin huomaa kyllä selvästi miksi osa on ylipainoisia ja osa normaalipainoisia. Tällä tarkoitan vaan, että kun joskus ihmiset valittaa että on ylipainoa vaikka "ei syö juuri mitään" tai että ei vaan liho vaikka "syö kun hevonen" niin tästä sen näkee et todellisuudessa ne syömiset menee juuri toisinpäin ;)

Eilen aamulla kahvia maidolla ja kaksi ruispaahtoleipää margariinilla ja juustolla.

Lounas vähän makaronilaatikkoa

Päivällinen kalapuikkoja ja makaronia

Illalla kuusi (6!) vaalean leivän palaa juustolla ja tonnikalalla ja iso muki light kokista.

Eilen oli muuttopäivä ja en tod käyttänyt aikaa ruuan laittoon. Lapset sentään söi astetta terveellisemmin :P

Alkuperäinen kirjoittaja 158/62:
Eilen aamulla kahvia maidolla ja kaksi ruispaahtoleipää margariinilla ja juustolla.

Lounas vähän makaronilaatikkoa

Päivällinen kalapuikkoja ja makaronia

Illalla kuusi (6!) vaalean leivän palaa juustolla ja tonnikalalla ja iso muki light kokista.

Eilen oli muuttopäivä ja en tod käyttänyt aikaa ruuan laittoon. Lapset sentään söi astetta terveellisemmin :P

Sun painoindeksi on 24.8 eli just ja just vielä normaalipainoinen :) Kateellinen olen koska tuolla ruokamäärällä mä en enää olisi normaalipainoinen :(

BMI 23.5 ja laihiksella 2 kilon tähden (loppurutistus). Eilen söin:

Viili
Puolikas ruisleipää + salaattia + meetwurstia + juustoa + banaani (töissä oli kiire ja en ehtinyt lounaalle eli huono ruoka)
Lisää ruisleipää + rasvakasta maustamatonta jugurttia hillolla + omenamehua+ pojan jauhelihapihvin loput
Kermarahka illalla

Kävelyä bussipysäkille työmatkalla ja 1.5h lentopalloa+2km kävelyä.

Yleensä syön päivällä joko keitto+salaatti+leipä tai salaatti+leipä tai pihvi/kala+vihannekset+salaatti

Alkuperäinen kirjoittaja nii:
ja moni 'syö' aamupalaks 3 kuppii kahvii!!! ja monelta puuttu kunnon ruuat... huono malli antaa lapsille tollasista syömisitä.

Ei kyllä mammat tunne ruokaympyrää. Vihanneksia ja hedelmiä pitää syödä puolikiloa. Kuituja pitää saada jostain. Proteiinia pitää saada jostain, jotta olisi lihaksia (eli kiinteä) ja kalsiumia pitää saada ettei luut haurastu.

Mä syön huonosti, mutta en todellakaan niin huonosti näemmä.

163cm ja 52 kg.

Mä en oo koskaan laihduttanu, oon luonnostaan hoikka vaikka syön ku hevonen!
(ja monesti häpeän ku syön niin paljon mutta ku mulla on aina nälkä)

Aamupala: kahvia 2 kupillista, leivänpuolikas ja kakunpala :ashamed:
Lounas: Jauheliharisottoa, porkkanaa
Välipala:Kahvia, pikkuleipää ja mandariini
Iltaruoka: 2½ lautasellista tuhtia lihakeittoa( :ashamed: :ashamed: ), leipä
Kahvia ja pikkuleipiä
Iltapala: 2 mandariinia, vettä ja yks leipä kera voin

Tässä täysin rehellisesti:

7:00 Kaurapuuro soijamaitoon tehtynä + pieni lasillinen soijamaitoa
7:40 Juoksulenkki + kotijumppa n. 40 min
8:45: Täysjyväriisi-papu-tofu risotto (on muuten hyvää)

Näin tähän mennessä, ja pieni laihtutuskuuri päällä. Ja niin, olen vegaani.

En tiiä voinko vastata ketjuun, joska olen RV 40. :D Mutta vastaan kuitenkin, koska pidän itseäni muutoin "normaalipainoisena" ehkä hoikkana. Tällä viikolla paino 61kg ja pituus 162cm. Eilisen ruokailu ja liikunta-aktiviteetti.

Aamupala: Kaurapuuroa ja itsetehtyä mustikka-punaviinimarja soppaa sekä kuppi kofeenitonta teetä

Lounas: Soijamaitoon keitettyä riisipuuroa makeutusaineella ja kanelilla, gluteiiniton näkkäri päällä leikkele ja maustekurkkua, iso lasi light pepsiä

Valipala: kofeiiniton tee hunajalla

Päivällinen: eilisen jämäruokien kokoelma riisiä, hieman öljyssä paistettuja juureksia, pakastekasviksia, kana-kinkku-herkkusieni-kastiketta, pieni pala naudan pihviä, iso lasi light pepsiä

Iltapala: kaksi teeleipää (gluteiinittomiin jauhoihin ja veteen), joiden päällä kevytlenitettä, leikkelettä ja tuorekurkkua, kofeiiniton tee

Myöhäisherkkuna teeveeputken äärellä jätti-iso pala itsetehtyä unelmatorttua (myös glut. ja maidoton) viikon toisena herkkupäivänä

Päivän mittaan vettä reilut 3l

Liikunta-aktiviteetti: aamulla 30min kävellen tyttö kerhoon ja takaisin, sama 30 min kävellen noutaessa, iltapäivällä 1h kävelylenkki. Siivoilua kotona (pölyjenpyyhintää, lakanoiden vaihtoa ja peittojen tuuletusta)

Eiköhän tässä kaikki :hug:

Aamupala: Puuroa mehukeitolla + pala ruisleipää juustolla ja kahvia
Puolikas Daim
Lounas: ranskalaisia ja 1 makkara + salaattia
Välipala: 6 pinaattilettua, 2 mandariinia, leipäpala
Päivällinen: Porsaan sisäfilettä + perunoita ja porkkanaraastetta
Iltapala: 2 paahtoleipää kinkulla, juustolla ja kurkulla + puolikas daim

Jotain muutakin on voinut tulla syötyä, ruoka-annokset ei oo kauheen isoja. Niin ja mitat 166cm, 50kg.

miten te noilla hiiren annoksilla saatte pidettya nalan loitolla...oon yrittanyt syoda vahemman mut jossain vaihees se nalka sitten iskee nii et tulee ahmittua roskaa......

Eilen:

Aamupalalla klo 7.30 kaksi paahtoleipää+juusto+kinkku+paprika, kaksi mukia kahvia, lasi tuoremehua

Välipalana kaksi pientä vesirinkeliä (kovia, ei makeita), omena, taas muki kahvia

Lounaalla nuudelia ja kalkkunaa currysoosissa, pikkuannos, vikat jämät.

Päivällinen oli riisi-kaali-jauhelihalaatikkoa, tomaatteja

Illalla neljä hapankorppua kinkulla ja salaatilla.

Joka ruualla runsaasti vettä.

Liikunta oli eilen vain hyötyliikuntaa: kävelyt päiväkodille, lasten kanssa pihalla (lähinnä seisoskelua), portaissa kulkemista, imurointia...

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
miten te noilla hiiren annoksilla saatte pidettya nalan loitolla...oon yrittanyt syoda vahemman mut jossain vaihees se nalka sitten iskee nii et tulee ahmittua roskaa......

Mistä se roska silloin nälän hetkellä tulee? Meillä ei ole kotona mitään syötäväksi kelpaava "roskaa". Mä otan nälän iskiessä esim. kupin kahvia, vettä ja vesirinkelin tai omenan. Ja syön kyllä kaksi lämmintä ateriaa.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:

Mä syön joka päivä kaks lämmintä ruokaa
ja niitä siis syön ku hevonen,
niin kauan kunnes maha on ihan täysi tai ruoka loppuu...

Alkuperäinen kirjoittaja nii:
ja moni 'syö' aamupalaks 3 kuppii kahvii!!!.

Tämä on kyllä paha tapa mutta minulla ei vaan ruoka mitenkään maita aamusella, ihan vastenmieliseltä tuntuu ajatus ruoasta siinä kuuden aikoihin aamulla kun olisi aikaa syödä aamupala.
Viikonloppuisin kun aamiainen on vasta kymmenen kieppeillä niin maistuu kyllä jo voikkari..

Nälkä tulee vasta aamupäivällä jolloin syön lounaan.

aamupala lautasellinen ohrapuuroa ja cafe latte
töissä aamulla kuppi teetä ja sokerikorppu
lounas makaroonilaatikkoa
iltapäivällä teetä ja kaksi korppua
kotimatkalla suklaapatukka
päivällinen makaroonilaatikkoa
illalla korvapuusti

enkä liikkunut metriäkään. mut olikin kyllä tosi mässypäivä. yllensä noi patukat ja pulla jää pois. nyt vain teki mieli. ja yritän vähän edes liikkua.... huonolla menestyksellä. tuolla ulkona on aika tylsä pilkkopimeessä kävellä kun kotiin pääsee. (tekosyy)

6.30 2 ruisleipää juustolla ja kuppi kahvia
lounas: puolukkavispipuuroa, maitoa
välipala: kahvia ja viinirypäleitä
Päivällinen : kalapullia, muusia, salaattia
Iltapala:jogurtti, hedelmiä

Liikunta tänään jää aika vähille...on niin paljon muuta tekemistä...palaveri yms.

Todella niukasti syötte useimmat... miten jaksatte?

Itse harrastan runsaasti liikuntaa, työ kevyttä.. raskausviikkoja 25+. Mitat 159/60kg nyt, painoa tullut tähän asti raskauden aikana n.4kg

Eilisen syömiset:

aamupala: purkki rasvaton rahkaa(250g) + sokeriton mehukeitto n.1dl+ appelsiini+ vitamiinit+ vesi 2dl
Välipala töissä: pieni omena, puolikas ruispala keijulla+ kalkkunaleikepala+ vettä+ kahvia mustana 3dl!
Lounas: tonnikalasalaatti (purkki tonnikalaa öljyssä, 4rkl raejuustoa, appelsiini, vettä ja kahvia rasv.maidolla n.2dl
Välipala: pieni omena+ vettä 2dl
Päivällinen: rasvaton rahka n. puoli purkkia (100g) + porkkana+ puolikas ruisleipäpala tonnikalalla+ kurkkua. Vettä ja sokeritonta mehua yht. n.4dl..niin ja tikkari :)

Iltapala: puoli purkkia rahkaa+ sokeritonta mehukeittoa n.1dl+ ruisleseitä 1rkl+ tl öljyä

(tulipas syötyä rahkaa paljon..)
Liikuntoina eilen työmatkakävelyt yht. 1h, pace 45min+ salitreeni 1h

Yhteistyössä