Nuori nainen menehtyi keisarileikkauksessa/IS 12.8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Triinu:
meidän sairaalassa tapahtunut... vetää kyllä hiljaiseksi :'( ja pitäis tässä itse parin viikon sisällä mennä synnyttämään samaiseen sairaalaan. Harvinaistahan tuollaiset kuolemat on, mutta pistää tosiaan miettimään... erittäin surullista... :ashamed:

Olen omani myös kyseisessä sairaalassa pyöräyttänyt, mene vain ihan rauhallisin mielin synnyttämään!Onnea synnytykseen.

Ani harva äiti menehtyy Suomessa

Lapsivuodeaikana eli synnytyksessä ja kuusi viikkoa sen jälkeen kuolee vain noin kuusi äitiä vuodessa. Yleisin syy on voimakas verenvuoto. On erittäin harvinaista, että äiti ja vauva molemmat menehtyvät. Synnytykseen liittyvät ongelmat eivät periydy eikä äidin ikä vaikuta lapsi- tai äitikuolleisuuteen. Iän mukana perussairaudet kuten sydänsairaudet yleistyvät ja tämä voi lisätä yli 35-vuotiaiden äitien riskiä.

http://www.nicehouse.fi/lapsinfo/05/8_vikaan.htm

Kamala "sattuma", jos nyt noin voi sanoa. :(
Nyt tulee itellä mietittyä jälkikäteen mitä kaikkea ois voinu sattua omallekin kohdalle. :/ Pakko olla vaan tyytyväinen kun saatiin terve lapsi eikä mitään sattunu.

Koskettaa kovasti :( Itse sain keuhkoveritulpan viikko sektiosta ja monenlaiset ajatukset ja hätä oli teho-osastolla maatessa.Kiitollinen että sain mahdollisuuden "jatkaa" elämää.

Alkuperäinen kirjoittaja vvv:
niin tässä taas sitten kaikki äidit sektiota anelemaan, kun on niin helppo tapa synnyttäää....

mä ainakin aion jatkaa anelua...

ensimmäistä väänsin 35h ennen kun päästivät sektioon, jotenkin toivoisin että tällä kertaa vähän vähempi anelu riittäis.

Niin harvapa sitä kuvittelee, että synnytykseen voi menehtyä. Itselle tehty kaksi sektiota, vaan eipä sitä tullut kuvitelleeksi että myös lapsen voi menettää, ennen kuin osui omalle kohdalle...
Ei tässä "hyvinvointiyhteiskunnassakaan" kaikki aina mene niin kuin pitäisi...

Kauheaa :( Tuli vaan mieleen oma sektio, kun lopuvaiheessa (kun vauva oli jo syntynyt) tuli verenvuotoa, jota ei meinattu saada tyrehtymään... Silloin en osannut olla peloissani, mutta nyt tuli kylmät väreet...

Alkuperäinen kirjoittaja Aniida:
Alkuperäinen kirjoittaja vvv:
niin tässä taas sitten kaikki äidit sektiota anelemaan, kun on niin helppo tapa synnyttäää....

mä ainakin aion jatkaa anelua...

ensimmäistä väänsin 35h ennen kun päästivät sektioon, jotenkin toivoisin että tällä kertaa vähän vähempi anelu riittäis.

no minä väänsin 38h..ja olin kyllä ihan kuollut..siltikään en sektiota haluaisi jos joskus toisen saan..mutta mulle sanottiin että sektiolla seuraavat..että synnyttää en saa, joten tämä oli varmasti eka ja vika lapsi mulla..sektioon en mene

Alkuperäinen kirjoittaja kauheeta:
Outoa on, kun ei tuo lääkäri mitenkään kommentoinut, että miksi he *tekivät kaikkensa* eli mihin se naisparka niiden kynsissä kuoli, mikä oli kuolinsyy?

Millä tavoin se kenenkään kuolinsyy kuuluu muille kuin lähiomaisille? Henk.koht en ylipäätään ymmärrä että onnettomuuksilla tai kuolemantapauksilla revitellään iltapäivälehtien lööpeissä ja se on sitten hyväksytty tapa lisätä levikkiä. Ainahan ihmiset ovat uteliaita olleet ja se kikka tulee toimimaan ikuisesti..

Sektio on leikkaus jossa on aina omat riskinsä, jokaisessa leikkauksessa voi tapahtua jotain odottamatonta -toisinaan pienemmin seurauksin ja toisinaan voi seurauksena olla kuolema. Hyvähän se olisi että ihmiset tiedostaisivat sen että se sektio ei ole mikään pikkujuttu mutta en tiedä onko tällainen uutisointi nyt sitten oikea tapa siihen tiedon jakeluun.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
siis mä oon aina luullut et pietarsaari on ruotsissa :o

Pedersöre

Storkyro
Kaskö
Korsnäs
Kristinestad
Kronoby
Karleby
Laihela
Larsmo
Malax
Korsholm
Närpes
Oravais
Nykarleby
Vörå-Maxmo
...onhan näitä.

Se Svenska Österbotten t.ex. här:
http://museum.svof.fi/sveindex.htm

Stig in!

kahea ja niin surulista :'( lapsen syntymä kun pitäisi olla ilonen asia.
mulle on tehty 2 sektioo eka synnytys kesti 36h mikä meinasi päättyä vauvan kuolemaan toinen tehtiin 3kk sitten suunnitellusti.
ekassa en osannut edes pelätä kun olin väsynyt ja 40 asteen kuumessa.
tokassa olinkin ihan hysterinen pelkäsin että kuolen leikkaukseen.

mutta niinkuin täällä on sanottu riskit on aina on kyse normi tai sektiosta synytyksestä.

Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Alkuperäinen kirjoittaja kauheeta:
Outoa on, kun ei tuo lääkäri mitenkään kommentoinut, että miksi he *tekivät kaikkensa* eli mihin se naisparka niiden kynsissä kuoli, mikä oli kuolinsyy?

Millä tavoin se kenenkään kuolinsyy kuuluu muille kuin lähiomaisille? Henk.koht en ylipäätään ymmärrä että onnettomuuksilla tai kuolemantapauksilla revitellään iltapäivälehtien lööpeissä ja se on sitten hyväksytty tapa lisätä levikkiä. Ainahan ihmiset ovat uteliaita olleet ja se kikka tulee toimimaan ikuisesti..

Sektio on leikkaus jossa on aina omat riskinsä, jokaisessa leikkauksessa voi tapahtua jotain odottamatonta -toisinaan pienemmin seurauksin ja toisinaan voi seurauksena olla kuolema. Hyvähän se olisi että ihmiset tiedostaisivat sen että se sektio ei ole mikään pikkujuttu mutta en tiedä onko tällainen uutisointi nyt sitten oikea tapa siihen tiedon jakeluun.

Tässä olen sun kanssa niin samaa mieltä. Ja olen varmaan jokusen kerran aiheesta tännekin kirjottanut, kun en ymmärrä näitä toisten surulla, hädällä yms. mässäilyä.

Voi elämä, että ton uutisen bongasin heti aamusta.
Meillä on kaksi lasta ja kummankin kohdalla olen pelännyt, että nimenomaan minulle käy jotain. Vaikka siis mitään syytä ei siihen ole.

Nyt ollaan alettu haaveilla kolmannesta lapsesta, mä olen juuri saanut sysättyä pelkoni syrjään.. Ne pulpahti taas niin pintaan, että en uskallakaan. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Triinu:
meidän sairaalassa tapahtunut... vetää kyllä hiljaiseksi :'( ja pitäis tässä itse parin viikon sisällä mennä synnyttämään samaiseen sairaalaan. Harvinaistahan tuollaiset kuolemat on, mutta pistää tosiaan miettimään... erittäin surullista... :ashamed:

Tervehdys naapuri! tai ainakin samassa kaupungissa ollaan, rohkeutta vaan, itse just sektio samas paikas ja tyttö 4kk nyt ja poikakin sektiolla siellä. Surullisia asioita kyllä,mutta meillä on jokaisella oma elämän pituus kaikkeen voi kuolla :|

Yhteistyössä