Nuori nainen menehtyi keisarileikkauksessa/IS 12.8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mistä johtuukin?:
surullista kun sattuu samaan kaupunkiin :(

Itsekkin meinasin siellä kuolla kun tehtiin tähystysleikkaus kohdunulkoisen raskauden takia.Eikä se lääkäri saanut sikiötä tähystyksellä pois vaan otettiin solumyrkyllä pois.Itse kohdunulkoisen raskauden diagnosointiin laukkasin Pietarsaaren tk:ssa 5 kertaa.Aina lääkärit kehoitti lepäämään ja ottamaan buranaa.Ensiapuun sitten viimein..

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mahtaako kenelläkään olla tietoa kuinka monta naista suomessa keskimäärin kuolee synnytyksissä vuodessa?

10 000 raskautta ja 2 kuollutta, siis koko raskausaikana ei vain synnytyksessä

Ja siis tarvii ottaa huomioon, että osa kuolemaan johtavista on varmasti ns riskiryhmässä tai tupakoi tai on jo vähän varttuneempia synnyttäjiä tai joku perussairaus tai... TOSI harvinaista että joku menee pieleen ihan salamana kirkkaalta taivaalta

Lääkärithän sanoi itse että heitä itseäänkin kiinnostaa mitä tapahtui, joka selviää vasta ruumiin avauksessa, joten jättäkää spekulaatiot, kun eivät lääkäritkään tienneet mitä siinä tapahtui. Surullinen asia, onneksi vauva selvisi.

Alkuperäinen kirjoittaja mistä johtuukin?:
Pietarsaaressa kuoli toinenkin synnyttäjä 2006
surullista kun sattuu samaan kaupunkiin :(

Se 2006 tapahtuma oli kyllä aivan eri luokkaa...
Jos salaa raskautensa ja synnyttää kotona, aikomuksena "hävittää" vauva, ja sitten kuolee komplikaatiohin kun ei lähde sairaalaan ajoissa niin se ei ole "tilastoille" lisättävää eikä sairaalan vika!

Pietarsaaressa on hyvä synnyttää, mukava paikka, suurin osa kätilöistä ja muu henkilökunta on aivan superluokkaa!! :)

Jos mä olisi ensi synnyttäjä,mä olisin saanut varma panikki kohtaus uutisesta,vaikka tiedän järjessä että tommosta tapahtu :| Nyt en pelkää,kun tiedän että jokaisella on oma kohtalo.
Surullista kuitenkin:(Voimia heidän perhelle:(

Jos mä olisi ensi synnyttäjä,mä olisin saanut varma panikki kohtaus uutisesta,vaikka tiedän järjessä että tommosta tapahtu :| Nyt en pelkää,kun tiedän että jokaisella on oma kohtalo.
Surullista kuitenkin:(Voimia heidän perhelle:(

Toista lastaan synnyttänyt äiti tuli suunniteltuun keisarileikkaukseen Pietarsaaren Malmin sairaalaan. Vauva ehti syntyä, mutta äiti kuoli täysin odottamatta.
IS kertoi tapauksesta tiistaina.

Synnytyksessä kuolleen keisarileikkaus oli sovittu

14.08.2008 00:13, päivitetty 14.08. 07:44

Keisarileikkauksessa viime perjantaina menehtyneelle pietarsaarelaisäidille tehtiin suunniteltu sairaalaoperaatio.

Pietarsaaren Malmin sairaalan johtava lääkäri Kimmo Kuisma kertoo, että leikkauksen päivämäärä oli sovittu etukäteen, eli kyse ei ollut hätätoimenpiteestä.

Kuisman mukaan operaatio päättyi äidin menehtymiseen täysin odottamatta ja yllättäen.

26-vuotiasta, toista lastaan synnyttänyttä äitiä yritettiin kaikin keinoin pelastaa, mutta mikään ei auttanut.

- Emme tiedä, mitä tapahtui. Komplikaation syy selviää oikeuslääketieteellisessä tutkimuksessa, joka valmistunee vasta myöhään syksyllä. Tässä tapauksessa tehdään myös kemiallisia tutkimuksia, mikä pitkittää prosessia, toteaa Kuisma.

"Vauva
voi hyvin"

Mitään hoitovirheeseen tai laiminlyöntiin viittaavaa ei sairaalan tiedossa toistaiseksi ole.

- Vauva ehti syntyä ennen traagista käännettä ja hän voi hyvin, kertoo Kuisma.

Pietarsaaren Malmin sairaalassa syntyy vuosittain 500-600 lasta.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1570120

Alkuperäinen kirjoittaja just:
ei kukaan ole ko äitiä tai muita sektioäitejä syyllistämässä, vaan yleisesti noista sektiota vaativista (!!) mammoista on keskusteltu nyt. Koska niitä on tälläkin palstalla käynyt kertomassa kuinka ovat vaatineet sektiota ja sen myös SAANEET. Ja tuossa aiemmassa kirjoitin nimenomaan siitä, että hätäjutut ovat eri asia. Opetelkaa sisäistämään lukemanne!!
Ja tiedän, että on monia tapauksia, joissa hengenlähtö on ollut LAPSELLA lähellä koska sektiota ei ole lähdetty tekemään ennenkuin todella viimeisessä hetkessä. Monesti näissä tapauksissa on vielä niin vaikea tilanne, ettei se lapsi olis KOSKAAN syntynytkään ilma leikkausta. (esim napanuora kaulan ympäri, jumissa jossain väärässä paikassa-ei kanavassa) Mutta nämä ovat tapauksia joista ei voi etukäteen tietää, jos koko odotusaika on mennyt muuten hyvin.

ei napanuora kaulan ympärillä estä syntymistä ilman leikkausta!!

Yhteistyössä