Nuoria ensiyrittäjiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Annika

No moi!

Mitäs tänne? Mun mahaa on vähän vihlonut tänään ei kummempaa. Tulee vieraita kohta joten en kerkiä kirjottaan kauheasti tänään.

Ai et tupakkaa tekee mieli onnex olen pääsyt eroon. tuskaa se oli parit ekat viikot mut hyvin siitä selviää, kun uskoo itseensä. Kannataa keksiä tekemistä kun tupakkaa tekee mieli tai syödä jotain. Muuten tupakan jälkeen tulee kiloja mulla tuli pari kiloo kun lopetin et se on huonopuoli. Ja et tulee syötyä koko ajan jotakin.

Joo olen minäkin kotona vaan. En voi ottakaan mitään enkä viitsikään. Vaikka kotiin tulee vieraiita jotka juo. Haistelen vain vieressä tuoksuja.:/

Kyllä mä leivon mut tosi harvoin mustikka piirakka vanilija kastikkeella on tosi nam.....

No mut menen syömään jotakin taas nälättää:)

Huomenta!

Testasin äskön negan. Arvasin ja tiesin että tota se näyttää, joten olo ei ole erityisen pettynyt. Tätähän tää on ku ei malta oottaa että menkat ois edes myöhässä. Seuraavan kerran testaan (muutenki tästä lähtien aina) vasta kun menkat on myöhässä. Puhuttiin miehen kans, että voitas pitää taukoo yrittämisessä. Mä stressaan ihan liikaa, niin pääkoppa ei kestä tätä jokakuista negaa. Olis ajatukset välillä muuallaki..saas nähdä miten käy.

Olo on tukkoinen ja kuumeinen. Painun takasi peittoihin. Öitä! :)

No ei mullakaan hyvin mene menkat taitaa alkaa tänään pikku vuoto on ollut et kiva. En olekaan raskaana tuntuu tosi pahalta kun menkat myöhässä ensin ja sit alkaa. Ja kierto on varmaan ihan sekasin. saa nähä kans et pidetäänkö taukoo vai mitä tehään. Mut voi sulla mahdollisuus olla vielä. Älä menetä toivoa:) Kirjotelen illalla lisää

Moikka!!

Tervetuloa Ellie mukaan!

Taas oltaisiin takasi koneen ääressä! Oon ollu kotona varmaan 20 minuuttia ja heti piti päästä aukaseen kone... Riippuvuutta? Ei ollenkaan :)

Vais semmosia oireita on ilmaantunut sehän on ihanaa että maha näyttää elon merkkejä!! älähän Sanni vielä luovuta, pieni vuoto ei välttämättä ole menkkoja :) Ois kyllä tosi kiva jos onni potkasis meitä kaikkia yhtä aikaa!! Mulla ei ole oireita nyt ollut sen kummosempia kuin tuo mahan ""outous"" ja välissä se on vähän kipeä, mutta sekin helpottaa kun vähän kävelee tai makoilee.

Onpas harmi kun oot Annika saanu tuommosen taudin, kurkkukipu on tympeä kun ei oikeen tee mieli syödäkkään paljolti.

Mullakin Ellie on ikää se 22 vuotta, joten samaa ikäluokkaa ollaan :) Yrityksen alottaminen on kyllä mukavaa puuhaa (kaikinpuolin! ), ja varsinkin sitte ku saa alkaa jännäileen tuloksia! Meillä on 3. yrityskerta menossa ja nyt ens viikolla ois jännitystä kerrakseen kun katotaan että toivottavasti ne menkat ei ala...

Minäkin testailin tuossa torstai aamuna (tiesin että ei mitään mahdollisuuksia vielä nähdä mitään, jos sielä nyt näkemistä ees on) mutta oli vaan aivan pakko kokeilla... Satuin sillon keskiviikko iltana kun pakkailin niin löytämään kaapista kaks apteekin raskaustestiä joten niitä sitten oli noiden aconeiden lisäksi muutama kappale. Olin aivan täysin unohtanu että ostin semmosiakin ku kävin tuolla naapuripaikkakunnalla... Hyvä niin!

Tänään ois suunnitelmissa elokuvailta kera karkin! Kaveri soitti kun on tullu kotona käymään opiskelun sivussa että jospa vietettäs tämmönen ihana kalori-ilta :) ja sehän sopii!!

Mutta hyvää lauantai-illan jatkoa kaikille!

Sanni

Tää on just tätä..panostat joka kierto aina enempi, mutta silti saa pettyä. En mä vielä oo täysin toivoa menettäny.. Toivon että eivät ala, mutta eipä siinä paljon toivomiset enään paina ku täti tulee. Odotan ens viikkoon ja sit katotaan asiaa uudestaan.

Mulla on nyt onneks aika paljon mielessä tupakan polton lopettaminen. Viimeks torstaina oon polttanu klo: 14.00. Tää päivä on ollu aika vaikee. Oon itkeny monta kertaa, kun tulee se ahistus ja röökille pitäs päästä. Mulla on nikotinellin imeskely tabletteja. Niitä ei sais käyttää raskaana ilman lekurin lupaa, mutta mä nyt käytän. Saishan se tenava joka tapauksessa nikotiinia (+ paljon muita myrkkyjä) jos polttasin. Jos oon raskaana, niin kysyn sitten vasta. Harmittaa vaan jos tuo paino nousee..Nyt ei pääse lenkillekkään, ku on kipee. Eilen oli kilon jo noussu. Varmaan joku kymppi kiloo pompsahtaa tätä menoa :( Nyt vasta tajuan kuinka paljon mun elämä on pyöriny röökin ympärillä. Jatkuvasti oon huolehtinu, että onhan ne varmasti mukana, etukäteen oon suunnitellu missä välissä ehin töissä/koulussa tupakille, joka iltainen huoli että onhan humiseksi tupakkia jne..Lista on aika pitkä. Sehän on ollu mulle varsinainen riesa. Jos tässä onnistun niin oon ihan sairaan ylpee itestäni. Kuuden vuoden polttamisen jälkeen lopettaminen ei oo kaikista helpointa. Mutta kylläpä se tästä..

Tuo on ärsyttävää jos kierto pitkittyy ja sit vasta alkaa.. Toivottavasti se vaan säikyttelis ja sit ei alkaskaan. No kaks kiertoo ei vielä oo kovin pitkä yritys aika. Mulla käy hetkittäin tauko mielessä, mut osa syy on toi koulu. Jos nyt myöhemmin tärppäis niin se hankaloittas koulu kuvioita. No mutta mietin sitä sitte joskus. Ei saa stressata liikaa. Yritystä tekis mieli kyllä jatkaa..

Vatsassa ei oo enään tuntunu yhtikäs mitään..höh. No kyllä mä uskon että se meille vielä joku päivä tulla tupsahtaa. Tai no ei ehkä ihan tupsahda ;)

Miten muuten selitit sun juomattomuuden eilen? Epäilikö ne raskautta? Jees, lähen käymään kaupas ja sit alan kattoo ku ukko kiskoo olsaa ja laulan karaokea ihan selvinpäin!

Annika

No voi kun oot kipee vielä. En tiiä maha on kipee koko ajan ja pientä vuotoa. Saa nähä et tuleeko kunnon menkat. Koita kestää ilman tupakkaa vaikeeta se on mut se helpottaa kun vaikkeet ajat pääset ohi. Mä olin kans polttanut 6-7vuotta ja sen pääseminen on tuskaa. Sitten kun pääset eroon niin on ihanaa kun ei mene rahaa eikä terveys. Et kyllä kannattaa lopettaa. Stressi lisäntyy kun lopettaa tupakanpolton ja se on inhottavaa,Mut sekin aika menee ajallaan ohi... Koita nyt vaan pinnistää...:) Mä yrittän auttaa jos vaan pystyn. Tiedän kuinka kovat tuskat sulla on mullakin oli ne ajat.....
No ne mun vieraat tietää meidän yritykset. Se on mun veli ja sen tyttöystävä jotka kävi. JA arvaa oliko tuskat kun muut joi ja minä selvinpäin:( Ei ollut kivaa. no mut nyt loikoileen:)

Np
Kiitti piristyksestä. Toivotaan et ei ala kunnon menkat. Mites sun vointi?Tuskin näyttää vielä testissä et onko tärppänyt kannattaa odotella menkkoja ja sen jälkeen vasta eipähän mene testejä turhaan. Kerro taas tuntemuksia

Sanni

Kyllä mä tsemppaan, ku ei oo mikään järki enään luovuttaa. Mieski sano, että ajattele aina ku tekee mieli röökiä, niin niitä tuskasia hetkiä jotka oot jo kokenu ja sen röökin mukana menis kaikki työ aina hukkaan. Kyllä tää tästä.

Höh, koita laittaa jalat ristiin jos ne ei vaikka alkaskaan :) Huh, hirvittää jo ens viikko. Vielä ei kyllä jännitä menkkojen alku kauheena.

Mä oon tossa muutaman biisin hoilannu ja käväsin saunassa. Ei varmaan ois kantsinu lämpösenä, mutta aivan sama ku mieli teki ja mukavaa oli :) Ääni meinaa vaan loppua kesken kipaleen niin kuulostaa melkoselta pihinältä.. Voi ukko parka!

Hyvä että on kohtalotoveri tässä tupakka asiassaki. Monet varmaan pitää hulluna, ku ei oo ite sitä kokenu. Voin vaan kuvitella millanen vierotus jostaki huumesta ois..huh,huh. En kyllä halua edes tietää.

Oli varmaan tympeetä katella toisten ryypiskelyä.. Sellaseenki saa totutella pikku hiljaa. Mulla on taas tällanen mehu linjan viikonloppu. Ajattelin ens perjantaina vetästä kunnon lärvit ja laulaa karaokea sydämmeni pohjasta! Siis tämä sillä varauksella jos menkat alkaapi. Sit käyn täälä päissään ""huuteleen"" hävyttömyyksiä..heh. ;)

Huomenta vaan!

Auttakaa mua. Eilen vuodin vähän ja nyt ne menkat taitaa alkaa kunnolla. Mitä ihmettä tämä on kun menkat ensin myöhässä ja sit alkaa pikkasella vuodolla. Onko mulla kohdunulkopuloinen raskaus? Vai onko mulla vain pelkät menkat?? Mistä voi johtua et on myöhässä ensin. Nyt en sit tiedä mikä mun oikea kierto on. Nyt on tullut klönttimästä vuotoa(hyytelöä)Yäk?Inhottavaa sanoo tämmöisä mut oisi kiva tietää mistä johtuu?? Tää on niin perseestä kun ei tiedä mitään koskaan. Oisin tiennyt tämänkin niin oisin lähtenyt juomaan. Ala maha kipee koko ajan ei tule mitään. Tää on niin raivostuttavaa.......
No ei voi mitään kai tästä taas selvitään jotenkin.

Huomenta Sanni!

Sä oot varmasti stressanu/jännäilly tätä asiaa niin paljon, että ne siksi myöhästyy. Jos ne ensin tuhruili, ku kierto veny, mutta alkaa nyt myöhemmin kunnolla. En usko että on mikään kohdunulkopuolinen raskaus. Seurailet nyt tämän päivän että muuttuuko se normaaliksi? Mullaki oli viime kierrossa normaalia enempi hyytymiä, mut ei se lääkäri sanonu niitten olevan mitään hälyttävää. Ne menkat voi olla nyt normaalia kivuliaammat, ku kierto veny. Nyt ei auta muu kuin odottelet ja katselet muuttuuko kaikki normaaliksi. Jos ei muutu, niin sit täytyy miettiä muita vaihtoehtoja. Kiertopäivän voit varmaan tästäpäivästä laskea, jos alkavat ihan sopivasti. Käy kertomas välillä että miten menee.
*Iso HALI* Kyllä se taas tästä..

Sanni

Mulle kävi samalla tavalla... huomasin just ku kävin vessassa että oli tullu verta ja jonkinverran paperiinki... mitään kipuja ei oo (mitä mulla kyllä yleensä on melkoisesti), harmittaa ja surettaa ihan hirmusesti! Vaikka niinkö eilenki sanoin että voi tulla vuotoa vaikka oiski raskaana (kaverille kävi näin, yks päivä vuotoa) niin jotenki tuli tämmönen toivoton olo... Uskoin niin kovasti jo siihen että oisin raskaana vaikka yritin pitää innostuksen kaukana, oireetki oli kaikki semmosia joita ei ennen ole ollut, kuten nuo kivut ja vihlonnat ja se outo painon tunne... Tuntuu että ei enää jaksa näitä pettymisiä, vaikka onhan niitä ihmisiä jotka on yrittäny paljon kauemmin ku me mutta siltikin tuli hirvee väsy näihin pettymisiin..

Np!

Onko sulla heitelly kierto lähiaikoina? Viisi päivää etuajassa on aika paljon. On hyvinkin mahdollista, että se oli ns. tyhjennys vuoto. Eli voit olla raskaana. Käsittääkseni tää tyhjennys vuoto on aika yleistä. Sen pitäs loppua aika pian. Tietty keskenmeno on myös mahdollinen, mutta olisko se jo nyt tullut verisenä? Toivotaan nyt että ei oo mitään
ikävää. :( Muistuttaako vuoto sun normaalia vuotoa? Koita jaksaa.. Oon itekki aika vähä täällä nyt ollu, ku on kaikennäköstä ollu, niin en oo sullekkaan ehtiny kirjotteleen. Yritä tsempata! Asioilla on taipumus järjestyä..ihan varmasti.

Np

No voi ei jos sullakin on samanlaisi juttuja. Joo mulla vuottaa vähän mut en tiiä sit oikeen mitä ajattelis täytyy katsoa. En oikeen osaa sanoa sun tilannetta et menikö kesken vai mitä tapahtui.. Tosi huono homma. Menee ihan fiilikset.. :( Koitetaan kestää

Kierto on ollu nyt pillereiden jälkeen sen tasan 39 kummallakin kertaa, sehän siinä jännää olikin kun ei minkäänlaisia tuntemuksia että menkat alkais, sen kyllä yleensä tuntee vähän aikasemmin tulee maha kipeeksi. Mun mielestä tämä on melkosen ""vetistä"" ei mitenkään hirmun paksua. Nuo mun kivut mitä on ollu tämän viikon niin tuntuu hieman menkkamaisilta, kylläkin tosi vähän.. Otappa tästä nyt sitte selvää. Ahdistaa.. Osa itestä toivoo että olisin raskaana ja tämä oli vaan joku ihmevuoto mutta toinen puoli sitte pelkää toivoa kun pettymys olis niin valtava sitten jos menkat nyt kunnolla alkaa... Eipäs tässä nyt oo paljoakaan vaihtoehtoja, täytyy vaan ootella ja toivoa parasta. Kiitos tsemppauksesta!

Kiitos Annika! Sullahan ei enää kovin montaa päivää jännitystä jäljellä, toivotaan parasta. Aika jännä että meillä meni näin lähekkäin nämä päivät toisiaan, jännitys kerrakseen..

Heiippa!

En olekaan kirjotellut pitkään aikaan. Ihan tietosesti yritän olla ajattelematta koko asiaa niin pysyy pää selvänä!! :D

Mulla alkaa nyt kolmas kierto, ma pitäs alkaa tikuttelemaan. Kierto onneksi oli viimeksi normaali 28pv jos jotain positiivista haluaa hakea. En ole vielä käynyt ultrassa mutta varmaan tuossa vuoden vaihteen tienoilla menen.

Mutta hyvää kuuluu muuten! Huomenna selviää saadaanko omakotitalo! :D Sellanen 4h+k+s+vh+khh+autotalli, tontti 1750 neliöö. Olisi ihanaa.... Saatiin uskomaton tarjous ja jopa näin kun opiskelen ni voitas asua siinä! Siinä olisi sitten ainakin kahdelle lapsukaiselle omat huoneet. :)

Niin ja musta tulee kummi! Serkku pyöräytti reilu vk sitten suloisen tyttövauvan! (AAARGH!) No saapahan ainakin purettua hoivaviettiä kummityttöön. :)

Mutta kaikille tsemppiä ja onnea yritykseen!!

Joo, keskiviikkona pitäs alkaa tapahtuun, tai viimestään torstaina..saas nähä. Tietysti peukut pystyssä, että mitään ei tapahdu :) Nyt on yksi erillainen ""oire"" kuin yleensä. Mulla on AINA ennen menkkoja rinnat kipeenä jotain 5 päivää. Nyt ei oo ollu yhtään vielä kipeenä..Eihän tuo mikään oire oo, mutta erinlainen ku yleensä. Täytyy kai vaan antaa kropan olla, ettei liikaa tutki ja kuvittele. Joo, on kyl päivät lähekkäin..hyvä sattuma.

al

Mukava että tulit jännäileen! Vau, toivottavasti talon saatte! Voin kertoa, että omassa talossa on ihaaana asua. Kotoa ei halua lähtä minnekkään. No sullahan on ilosia tapahtumia! Kummina olo on kivaa ja ne on niin sulosia pikku nyyttejä kastemekossa..Voih. Saispa itekki joskus sellasen nyytin :) Jospa tää kolmas kierto ois nyt se vimppa kierto. Mulla se kolmas on lopuillaan, eikä kyllä huvittas neljättä alottaa..

Annika
Joo, tää rivari oli meistä kyllä tosi kiva ja uusikin vielä. Mutta omakotitalo on kuitenkin omakotitalo. :) Pääasia ettei maksa ulkopuoliselle, sen takia muutettiin omistuasuntoon jo vuoden seurustelun jälkeen. Tuntu tyhmältä maksaa vuokraa!

Mä olen paljon positiivisemmalla mielellä kun ennen, varmaan kun on kaikkea kivaa tapahtunut/tapahtumassa. Ja uskon että vauvakin saadaan, jos ei muuta niin avustuksella! Koska tuskin ollaan ihan toivottomia tapuksia kun aikasempi raskaus on takana. Mutta samalla olen kyllä malttamaton... Tuntuu tuskaiselta ajatella jotain vuoden parin odottelua...!

Mutta kirjoitellaan taas! Kivaa viikon alkua kaikille!! :D

Huomenta kaikille!

Olipas mukava kun sai nukkua pitkään. Flunssa alkaa helpottaan, ja olo on aika virkee :)

Eksyin netissä yhellä teiniäitien ja -isien keskustelu sivulle. Siellä 20+ vuotiasta pidettiin vielä teininä! En kyllä itse pidä itseeni kovin teininä enään. Monella on työ, oma asunto, naimisissa, lapsia jne..Ei minusta oo kovin teinimäistä toimintaa. Mä kuvittelen teinin 13-17 vuotiaaksi. 18 vuotiaanki pitää osata jo ite kantaa vastuuta tekemisistään. Osat tekstit oli mulle liikaa..hyvä etten tuolilta tippunu. En kestä jos 13 vuotiaalla on vauva kuume! Lähinnä sen ikäsen pitäs olla pojista kiinnostunu ja kaupungilla lorvimisesta. Kyllä sen niitten kirjotuksistaki huomas, että ei oltu vielä ihan ymmärretty kuinka iso asia lapsen kasvatus on. Toki on fiksumpiaki tapauksia olemassa. No jokainen tavallaan. Itse kyllä vanhempana puuttusin asiaan, jos oma teini haaveilis muksusta..

Mitään oireita ei oo ilmestyny, jotenka odottelen menkkojen alkavaksi ke/to.. :( Mitenkäs Sanni ja np? Oliko menkat vai vääriä hälytyksiä? Oon yrittäny pitää peukkuja pysytys.

al sä kuulostat kyllä yli positiiviselta! Hyvä niin. Samaa meki mietittiin, että ei oo järki maksaa vuokraa, ku mahollisuus saatiin omaan. Vielä ei olla päätöstä kaduttu. Meki muutettiin 10kk seurustelun jälkeen omaan kämppään :) Sillon ku oltiin 6kk seukattu, niin tiedettiin jo että tähän muutetaan. Asunto oli vielä kesken, niin saatiin valita kaakeleita jne..

Mukavaa päivän jatkoo kaikille!

Huomenta!

No menkat mulla sit on mut jotenkin niin vain oudot ei normaalit. Vähemmän vuotoa mut on kumminkin. En tiiä mitä tästäkin ajattelis.. No Mitäs tänne kuuluu? Onko Annikalla oireita? Mulla on semmoinen kutina et sua on voinut onni potkaista toivon ainakin et plussaat ja samaten Np. Täytyy varmaan ajatella et uusiin yrityksiin vaan. Tämä on tosi stressavaa touhua. JA kun aina tulee pettymyksiä. Mut kai sen kohtalon määrää miten se menee.....

Tänään on alkaa iltavuoro viikko tosi tylsää. Mut siinä hyvä puoli et voi nukkua pitkään.

Kertokaa miten lasken mun kierron nyt kun menkat oli myöhässä? Koska mun ovis on? JA koska voin alkaa ovista tikuttaan???

Päivän jatkot!

Yhteistyössä