Nuoria ensiyrittäjiä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Epätoivoisuudessani haluan ottaa osaa tänne.. Olemme mieheni kanssa yrittäneet puoli vuotta lasta, eikä mitään tuloksia ole vielä näkyvissä.. Surettaa ja pelottaa - onko kohtalomme olla lapsettomia vai vitkutteleeko neiti/herra tuloaan tahallaan?? Mulla jo meinasi masennus iskeä, mieheni yrittää tsempata että jaksaisin vielä uskoa ja toivoa. Toivon kyllä mutta usko on vaarassa jo kadota. Pelottaa niin kamalasti että jos emme lasta tulekaan saamaan... En voi kuvitella elämääni ilman, että voisin olla äiti!! Äitiys on ollut jo pikkutytöstä lähtien suuri haaveeni ja päämääräni.. Varsinkin nyt, kun sain kohdata sellaisen kumppaninkin, jonka kanssa haluan geenini yhdistää.. Onko muilla samanlainen tilanne kuin mulla nyt? Olisi mukavaa vaihtaa ajatuksia.. Kuukaudesta toiseen menkkojen tulo latistaa kyllä odotuksen riemun totaalisesti.. Varsinkin kun tuppaan silloin tällöin kärsimään ""valeraskaudesta"", eli kuvittelen mukamas oireita.. (Nehän tuntuu kyllä ihan aidoilta..)

Olen 21 vuotias ja mieheni hieman minua nuorempi. Mies käsittelee tätä ""lapsettomuus"" asiaa aivan erilailla kuin minä ja siksi olisikin ihanaa jos olisi joku ystävä, kenen kanssa voisin vaihtaa kokemuksia/ajatuksia. (Raskaana olevan ystävän kanssa ei näistä asioista oikein voi puhua..)

Unohdin edellä olevaan laittaa emailini, eli jos löytyy ihmisiä, ketkä haluaisivat jakaa kanssani ajatuksia/ kokemuksia, niin mailia saa lähettää osoitteeseen: lillalillaMy@netti.fi
Kiitos :)

Rixu moi!
Olen myös 21v. ja mieheni 23v. Ehkäisy jätettiin pois toukokuussa ja elokuussa tulin raskaaksi, sitä ennen koin samanlaisia tunteita kuin sinulla. Kun olin kuvitellut että hetihän sitä raskaaksi tulee kun ehkäsyä ei käytä. Mutta eihän se niin näyttänyt olevan. Ajattelin kanssa että voimmekohan ollenkaan saada lapsia. Sitten kun tulin raskaaksi olin todella onnellinen mutta en uskonut sitä todeksi. Sitten sain keskenmenon 12 raskausviikolla kun juuri oli valmistautunut vauvan tuloon. Maailmani romahti keskenmenon jälkeen ja koin saman tunteen kuin sinä että ilman lasta en voi elää. Nyt täytyy odotella kuukautisten tuloa ja niiden jälkeen voi taas ruveta yrittämään. Olen niin monen kuullut sanovan sitä että kun vauvan tekoa oikein yrittää niin vauvaa ei kuulu, ja sitten kun on ajatellut että sitä ei tule ja suuntaa ajatukset muualle esim. opiskeluun, niin sitten on tullutkin raskaaksi. Ehkä sitä tiedostamattaan jännittää sen verran että se vaikuttaa raskauden alkamiseen. Itse yritän suunnata ajatukseni muualle nyt kun alamme taas yrittää, vaikka se vaikeaa onkin. Toivon teille onnea yritykseen! Vielä ei kannata luovuttaa!

Np

Terve pitkästä aikaa täällä en ole päässyt koneelle kun ollut työaika niin hassu ja muutenkin on ollut niin kiirusta. Porukat on reissussa niin täytyy käydä kotosalla välillä.

Ovis testejä olen tenhyt ja alku viikolla oli kaksi viivaa ja nyt on ollut negoja et tiistaina taisi olla kaksi parasta viivaa muut oli haamuja mut ei sekään oikeen vahvat viivat ollut. No toivotaan et nyt oisi tärppänyt. Tissit eli nännit on ollut kipeenä koko viikon varmaan oviksesta. Mitään muuta ovis oireita ei ole ollut ei edes limoja ole tullut. Jotenkin niin kummalista kun ei mitään limoja vaikka greippi mehua olen juonut eikös sen pitänyt siihen vaikuttaa??

Kamala kiire töissä kun niitä isänpäivä kakkuja menee niin siinä on tosi kiirusta. Tänne on tullut uusia ihmisiäkin meidän ketju ei kuolekkaan. Onnex.

Tosi harmi et ne menkat alkoi koita jaksaa uuteen yritys kierokkseen vaan:) Se on harmillista kun noi ukot on aina töissä silloin kun pitäs jotakin hommaillakin.

Ansku
Joo tulihan sitä makuukammarissakin vietettyä aikaa kun ukko oli kotona mut nyt se taas lähti töihin:( Voi että kun on kiva ylläri sun vahemmille. Meidän porukat on reissussa kaksi viikoa thaimaassa. Koita jaksellä masus kanssa:)

Rixu. Toivotan kovasti onnea yrityksiin koita olla masentumatta kyllä se sieltä vielä koittaa. :)

Toivotaan.. kiitos kamalasti kommenteista ja rohkaisuista. Jotenkin on mulle itselleni tosi tärkeää tuntea, ettei ole ainut tällaisessa tilanteessa.. Ehkä se siitä.. Huokaus.

Np

Mites jakselet? Ootko kovasti masentunut kun menkat alkoi? Joo alku viikosta oli oviksessa kaksi viivaa ja nyt on ollut negoja. Et se oli varmaan sit siinä se kerta. Tissi nännit on ollut kipeenä viikon ei muuta varmaan ovis oireita. Kyllä rupee uuvuttaan jos nytkään ei onnistu. Sit jotenkin vaan rupee mitta oleen täynnä jos vaikka pitäs sit tauon. En tiiä taikka sit pitäs mennä tutkimuksiin.Tiedätkö Koska voi hakea apua ja mistä?

Rixu: Joo koita vain jaksella täällä on muitakin jolla ei meinaa tärpätä ja masenus meinaa iskeä koska ei jaksa enää kohta yrittää. Mut koitetaan me pitää kaikki täällä kasassa. Ja auttaa muita:)

Sanni

Kyllä täällä taas porskutellaan eteenpäin, ajattelin nyt soittaa neuvolaan tai jonnekin että jos tälle mun kierrolle ehkä vois tehdä jotain... Tuossa laskeskelin että jos tätä kiertoa on uskominen niin uutena vuonna suurin piirtein tulis seuraavat menkat!! :( Ahdistaa tämä odottaminen ja tietenkin mahdollisuudet aikaan nähden kun kertoja on noin harvoin... Blaah!!

Jaa sää jo oviksen ohi päästelit, kohtahan ""saa"" taas alkaa jännittää :) Niin kyllä sitä vois kuvitella että se greippimehu lisäis limoja, mutta ei mullakaan kyllä hirmusen huomattavasti ne kasvanu... paitsi että mun mielestä lähemmäs menkkoja kyllä kesti mitä yleensä. Joitko minkälaista? Tuossa jossakin ketjussa oli että e-vitamiini ois ""lisääntymisvitamiini"", pitääpä alkaa syömään sitä sisältäviä eineksiä, eikö sitä sanota että ruuan kautta syömällä niistä ei voi saada yliannostusta..? Korjatkaa jos väärässä!!

Juu kyllähän tässä pikkuhiljaa alkaa pelko hiipiä mukaan kuvioihin.. Vaikka eihän tämä puoli vuotta vielä nyt kovin pitkä aika ole verrattuna joihinki mutta kyllä se vähän alkaa pelottaa... Ymmärrän hyvin Rixun ajatukset, se kyllä lyö todella maahan joka kerta kun huomaa menkkojen taas alkaneen. Mutta onneksi joka kerta sitten vähän päästä saa taas uutta potkua yrittämiseen :) Kyllä se meilläkin vielä onnistaa! Pian ollaan kaikki tuoreita ""mammoja"" :)

Niin en tiedä tuosta että mistä sitä apua voi hakea, kuvittelisin että neuvolasta lähtien, ehkä. Jossakin oli että vuoden yrittämisen jälkeen sitten kannattaa tutustua aiheeseen paremmin (toivottavasti ei niin pitkää aikaa tule vastaan!!) Tunnen monta pariskuntaa jotka yrittivät paljon yli puoli vuotta ja sitten tulivat kuitenkin ihan luomuna raskaaksi. Se varmasti auttaa että yrittää unohtaa yritykset ja keskittyä muihin asioihin, siinä on jokin ns. ""stressihormooni"" tai muu joka tavallaan huonontaa raskautumista. Ovat vain kuulopuhetta mutta kyllä mun korvaan kuulostaa aivan järkevältä.. Onhan se vaikea unohtaa koko asia mutta pitäis vaan ottaa se asenne että unohtaa hirmuisen yrittämisen ja touhuilee niin paljon kun hyvältä tuntuu :) Eikä laskeskele päiviä... (mikä mulle ainaski melko mahdotonta :) )
Joten ei muuta kuin uusia tuulia kohti ja innolla vaan miehen kanssa touhuaan! Onneksi tämä yrittämisen tekotapakaan ei ole kovinkaan vastenmielistä!! :) Onnea kaikille yrityksiin, kyllä se tästä vielä!!

Np

No hyvä et olet pääsyt taas eteenpäin uusiin yrityksiin. Mikä sun kierto nyt oikeen on? Oliko sun menkat myöhässä niinkuin mulla silloin. ja se venytti kierron? Nyt mä en kans oikeen tiiä tarkkaleen mun kiertoa kun oviksien mukaan mulla on 28/29 ja sit menkkojen peruusteella on ehkä 30/32 no sen näkee sit kun ne menkat taas alkaa:/

Ei nyt kamalasti taaskaan tullu yritettyä mut tulee jos on tullakseen. Rupee noi yrityksetkin vähän taantuun kun ei tärppää. Ja jotenkin toi mun ovis oli niin outoon aikaan kun sen laskureiten mukaan oisi pitänyt olla vasta neljän päivän päästä ja olikin jo ajoissa. Voiko se ovis olla milloin vaan???

Niin kyllä se varmaan vuosi yrityksiin pitää tehdä jos ei tärppää niin sit saa hakea apua ja pistää asioita eteenpäin. En kyllä osaa sanoa yhtään:(

No joo mutta hyvää isänpäivää sinnekin vaan Toivotaan et meidän miehistä tulee kans isukkeja joskus:)

Sanni

Mun kierto oli nyt 44 päivää, ihanan pitkä... Sitä ennen se oli 35. Kyllähän tuo ois mukava saada kuntoon niin ei tarvis aina kahen viikon ajan miettiä että millonkas se nyt sitte taas alkaa! turhia toivonkipinöitäki vaan tulee kun luulee että raskaana kun menkkoja ei tuu...
Kyllä se mun mielestä ovis voi vaihdella, siihen mun mielestä vaikuttaa kaikki tämmönen esim. jännitys tai mikä tahansa joka voi vaikka siirtää sitä eteenpäin. Kyllähän se periaatteessa voi muutamilla päivillä olla etukäteenki, varmaksi en kyllä osaa sanoa.

Joo isäinpäivää lähtä kohta viettään, syötiin tuossa äsken mutta toivottavasti sitä jaksaa kakkuakin vähän maistella! Sitä kuitenki loppujen lopuksi saa aika harvoin.
Toivottavasti sitä saa ens vuonna jo viettää ""omaa"" isäinpäivää kotosalla :)

NP

Terve.

Onpas taas kauheen väsyttävä päivä ei ole kerennyt ees päikkäreitä nukkuun. No täytyy katsoa salkarit ja käenpesä ja mennä sit nukkuun...... Voi että mua vähän harmittaa jo nyt kun ei tastäkään kierosta tainut tärpätä. Ei ainakaan oireita ole vielä. Tissit on ehkä vähän kipeet mut ei muuta.

Jokos soitit neuvollaan? Mun varmaan täytyisi kanssa käydä jossain jos ei rupee kuluun kohta. Rupee tuntuun siltä et jossakin se vika on. Tai sit liikaa miettii näitä asioita niin ei tärppää ollenkaan.

Juu taidan mennä telkun ääreen kun väsyttää kauheesti:/

Sanni

Ihan hyvinhän se on voinu tärpätä, kyllä ne oireet ehtii vielä tulla! :) Millon sulla ois menkat alkamassa? Joo tänään soitin neuvolaan, sain loppuviikolle ajan. En kylläkään vielä tarkemmin selitelly tapahtumia, sanoin vaan että touko/kesäkuun vaihteessa lopetin pillerit ja kierrot on heitelly melkosesti niin lupas että tuu käymään niin katotaan. Toivottavasti saadaan kierrot kuriin että päästään kunnolla yrittään, ei mee aikaa niin hirmusesti tähän oottamiseen..!
Kyllä on lähteny taas viikko käyntiin sateisesti... onneksi sain sen verran aikaseksi että siivosin niin onpahan sitte loppuviikosta pois.

Minäki taidan vääntäytyä tuonne telkkarin eteen lämmitteleen kun meinaa olla vähä vilu..!

Np

Onhan mulla pieniä oireita mut en viitsi ja uskalla toivoa liikoja kun kumminkin ne menkat taas alkaa. Voi olla kuvitus oireita niin kuin aina. Kerro sit miten meni neuvolassa.? Ja et mitä se kyseli?.. Kamala kun palelee koko ajan taidan olla niin väsy ja ulkona on niin kylmä tuuli et oikeen tuntee sisällä asti:) Melkein kaksi viikkoa vielä kun on menkka ajan kohta et kyllä siihen aikaa on vielä:/

No mutta taidan nyt jättää kirjottamisen vähälle tälle päivää täytyy mennä syöpötteleen jotakin:) Ostin hyvää suklaatakin:)

Sanni

Tännepäs ei nyt kuuluu oikeestaan yhtään mitään.. Päivä menny niin nopsaa ohi että ei oikeen oo ""ehtiny"" tehdä mitään. Jospas sitä huomena sais enempi aikaseksi.
Hirvee ilma ulkona, välillä sataa vettä välillä räntää. Tulis kunnon pakkaset niin ois mukava!
Tässä mietiskelin että jos lähtisin loppuviikosta käymään sielä jouluostoksillaki.. Jos ne nyt kerranki ostas ajoissa. Pitää vaan miettiä hyvin etukäteen kaikki että ei tuu sitte heräteostoksia... on tuo raha vähä tiukilla kun ei töitäkään oo. Jospa sitä joulunajaksi vaikka jostain löytäs..

Tuntuu että päivät ei mee ollenkaan eteenpäin kun ootan niin sitä neuvola-aikaa.. tuntuu jotenki että on vähä kuin tyhjän päällä tässä. Toivottavasti saa hyviä uutisia sieltä!

Jeps mutta taidan tästä nyt painua peittoihin, kun ei tuu teeveestäkään mitään..

Kiitos taas rohkaisuista.. Meillä on tosiaan sen puoli vuotta yritetty, toukokuusta lähtien.. Ja nyt on jo _marraskuu_!! Vois jo alkaa tulemaan... Mä olen kans lukenut tuosta stressihormoonista, aika ikävä juttu kun meikäläinen on aika kova stressaamaan kaikesta. Pitäis osata relata ja unohtaa kaikki stressit. Olen yrittänyt tsempata itseäni sillä, että kyllä se sieltä tulee kun meidän aika on. Mä en sen tarkemmin laske oviksia, lähinnä ""sivusilmällä"" katson, kun olisi kierron puoliväli tai noin pari viikkoa menkoista, että vois olla otollisin aika. Tosin mun olisikin vaikeaa saada miestä sänkyyn juuri sillä hetkellä kuin haluaisin, koska mies on armeijan palveluksessa tällä hetkellä. Tosin käytämme kaikki viikonloput ja iltavapaat tämän projektin parissa :) Ja aika hyvin ovat vapaatkin hänellä sattuneet, kun olen ""laskeskellut"" päiviä.. Pitäisi kai paremmin perehtyä noihin ovisten saloihin, mutta pelkään siitä(kin) syntyvän stressiä.. Pitäis kai vain keskittyä viettämään viriilejä hetkiä makuukammarissa ja toivoo että jonain kertana osuis osuma ihan maaliin saakka :D

Rixu

Onhan se mukavaa vähän laskeskella että milloin ois otollisin hetki, ite ensin ajattelin että en välitä päivistä mitään mutta kyllä sitä on tullut kalenteria aina vilkastua :) Meillä mies käy aina välissä kun työstä vapaan saa niin kotona, joten mahdollisuudet on kans aika rajalliset.. täytyy vaan käyttää aina mahdollinen aika hyväksi!
Sitä sillon ajatteli kun pillerit lopetti että hetihän sitä tärppää mutta ei se kuitenkaan aivan ollut näin... Mutta kyllä se tästä, ajatukset ""narikkaan"" ja nauttimaan :)
Ootko muuten käyttäny mitään ""ihmeapuja"" (siis meinaan mitään näitä greippijuomia, tms.) raskautumista ajatellen..? Ihan vain mielenkiinnolla kyselen...

Yhteistyössä