Nyt en tiedä mitä ajatella..tai tehdä. Kun erosin aikoja sit, mun vanhin poikani jäi asuun isälleen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraananyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Etä-äiti:
Minusta tuntuu, että lapsi kusettaa teitä 100 - 0

tilille ropsahtaa yhtäkkiä rahaa ja se käyttää ne vaan, eikä yhtään kysy et "hei mitä nää fyffet on ja mistä tullut"

Itse jos annan lapselle rahaa, tilisiirtona, varmistan kyllä että lapsi sit kans tajuaa mitä verten ne rahat on ja mitä siitä seuraa, jos ne tuhlaa (=ei sit mee festareille) , IHAN SAMA KUKA NIITÄ rahoja on pyytäny alunperin, vaikka kummin kaima.

Ja oikeuttaa aikuista haukkumaan lastaan äpäräksi, koska?

Mene kauppaan ja osta rautalankaa.

Mun teinin yks vakioselitys asioille on; "kun mä en tienny!" vaikka varmasti ainakin aavisti, jos ei suoranaisesti tiennyt

jotain tuollaista voisinkin siis kuvitella oman teinini tekevän

osta siis rautalankaa ja opettele vääntämään siitä, ehkä se oppi menee sit perille paremmin (ja tosiaan niinkuin joku aikaisemminkin ehdotti, se txt maksaa vain sen 8 cnt)

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja Etä-äiti:
Minusta tuntuu, että lapsi kusettaa teitä 100 - 0

tilille ropsahtaa yhtäkkiä rahaa ja se käyttää ne vaan, eikä yhtään kysy et "hei mitä nää fyffet on ja mistä tullut"

Itse jos annan lapselle rahaa, tilisiirtona, varmistan kyllä että lapsi sit kans tajuaa mitä verten ne rahat on ja mitä siitä seuraa, jos ne tuhlaa (=ei sit mee festareille) , IHAN SAMA KUKA NIITÄ rahoja on pyytäny alunperin, vaikka kummin kaima.

Ja oikeuttaa aikuista haukkumaan lastaan äpäräksi, koska?

Ei oikeuta ei, se on asia erikseen. Tuo äiti ei voi muuttaa sitä, millainen sen exä on. Mutta tapaa, jolla asioita hoitaa, voi muuttaa. Jatkossa ainakin on itsellään "puhtaat kädet" kun on hoitanut asian oikein, eikä tarvii ihmetellä.

Yhteistyössä