Nyt saa haukkua hulluksi:D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Venakko Milanna

Vieras
Mutta me löysimme vielä yks chihuahua, hän on 6kk ikäinen, mutta mun on pakko pelastaa sen, koiran kaupasta, kun se liian kauan oli jo häkissä:(, vaikka heillä on paikka missä he liiku, mutta päivät he istuu häkeissä, on ne isot, mutta silti ei ole minkään arvoista elämää, jos niin pitkään pakko olla.... Sekä vielä meille ehkä palautetaan rahaa kahdesta koirista jotka ostimme, koska ne on ale 3kk ikäiset ja pakko olla 3, ehkä, meille ei vieläkään kukaan oo saittanut Suomesta vastauksesta, kun tarvitse vaikka mitä, mutta me soitamme tänään. Eli kuin palataam meillä jooko vain 1 koira se valkoinen tai sitten 3:D. Onko hullua? Tai no, hullua tai ei, elämää on:D.....

Aijaa.com - 10287763

[QUOTE="viera";26377449]Oh nou, nyt herätit ukkosen ja myrskyn:D[/QUOTE]

no mä jo tiedän miten täällä reagoidan:D, mutta olen niin onnellinen ja mun on pakko laita kuvan uudesta tulokasta:D koska tää tulokas pääse Suomeen, kun iän kanssa ei ole ongelmia ja saa aivan kaikki paperit... kahden koiran tilanne en tiedä, mutta kauppias palauttaa rahaa jos jää epäilys, mutta emme myöskään halua vahingoita koiria, jos joku epäilys jää, pääsekö vai ei

Oletteko selvittäneet Suomen tullista ja lentoyhtiötä mitä eläimiä ja millä tavalla saa tuoda Suomeen? Niitä kun ei saa noin vain pistää edessä olevan istuimen alle...

Puolivuotoias kouluttamaton chihu Meksikosta ja muutaman kuukauden ikäinen vauva kotona... Toivottavasti olette vastuullisia ja teillä on kokemusta koiran kouluttamisesta.

[QUOTE="vieras";26377473]Puolivuotoias kouluttamaton chihu Meksikosta ja muutaman kuukauden ikäinen vauva kotona... Toivottavasti olette vastuullisia ja teillä on kokemusta koiran kouluttamisesta.[/QUOTE]

Ei niillä ole. Nykyinenkin koira kulki vaipoissa.

Onhan se hyväsydämistä että haluat noin pelastaa koiran, mutta on se kyllä hieman naiiviakin... Oletko ottanut selvää kuinka monta koiraa voitte ottaa mukaan lentokoneeseen paluumatkalle? Siis, nyt en ymmärtänyt kirjoituksestasi, että oletteko ostaneet nyt yksi vai kolme koiraa?

Nyt älä enää katsokaan eläinkauppoihin päin, jooko! Muuten sulla on kohta kenneli mukana sieltä lähtiessä :) Oot höpsö :hug:

Tämä on miehen syy:D, se huusi KATSOOOO, valkoinen chihuahua ja arvaa mitä mun kans tapahtui, melkein sydärin sain ja huusin taas mä haluuun. Mutta pyysin mieheltä samalla että hän on hilja ens kerralla, koska se ei osaa sanoa EI myöskään tai muuten 2vkoa istun vain ja ainoastaan huoneessa, enkä mee ulos, kun mun täälätä pakko kaiken viedä:D p.r.k.l.e

• Tykkää
Reactions: Pink Poodle
[QUOTE="vieras";26377484]Ei niillä ole. Nykyinenkin koira kulki vaipoissa.[/QUOTE]

Minusta on hyvin vastuutonta tuoda Suomeen hylättyjä, huonosti kohdeltuja tai kouluttamattomia eläimiä jos ei ole runsaasti kokemusta eläintenhoidosta, varsinkin jos omassa perheessä on vauva. Pienikin koira voi vahingoittaa vauvaa (jopa hyvin pahasti) jos se ei tiedä paikkaansa ja on aggressiivinen, kovin pelokas tai ylisuojeleva. Sitä paitsi Suomeen ei tosiaan noin vain tuoda eläimiä tullista eikä monet lentoyhtiöt tai jotkut konetyypit ota eläimiä ollenkaan ruumaan tai hyvin rajoitetusti.

Tämä on miehen syy:D, se huusi KATSOOOO, valkoinen chihuahua ja arvaa mitä mun kans tapahtui, melkein sydärin sain ja huusin taas mä haluuun. Mutta pyysin mieheltä samalla että hän on hilja ens kerralla, koska se ei osaa sanoa EI myöskään tai muuten 2vkoa istun vain ja ainoastaan huoneessa, enkä mee ulos, kun mun täälätä pakko kaiken viedä:D p.r.k.l.e

Koira ei ole lelu. Se on eläin, jota pitää kouluttaa ja josta pitää ottaa vastuu. Koiraa ei osteta sen vuoksi, että se on söpö. Luulisi aikuisen ihmisen tämän ymmärtävän...

Joo, hullu olet. :)

Mutta hullumpia ovat ne, jotka chihuja lisäännyttävät vastuuttomasti. Tai ylipäänsä mitään eläinrotua, jolla on tunnetusti jalostuksesta johtuvia terveysongelmia.

[QUOTE="vieras";26377492]Päästä miehesi strippibaariin ja anna sen pelastaa sieltä muutama tissimissi nainen tänne...[/QUOTE]

"Ihanaa, katsooo!!!!Miten isot tissit ja peppukin ja noin pienet vaatteet, eikö oo varaa peittävämpiin. Viedään se Suomeen. Voiko se nukkua meidän sängyssä. Kiltttii"

Minusta on hyvin vastuutonta tuoda Suomeen hylättyjä, huonosti kohdeltuja tai kouluttamattomia eläimiä jos ei ole runsaasti kokemusta eläintenhoidosta, varsinkin jos omassa perheessä on vauva. Pienikin koira voi vahingoittaa vauvaa (jopa hyvin pahasti) jos se ei tiedä paikkaansa ja on aggressiivinen, kovin pelokas tai ylisuojeleva. Sitä paitsi Suomeen ei tosiaan noin vain tuoda eläimiä tullista eikä monet lentoyhtiöt tai jotkut konetyypit ota eläimiä ollenkaan ruumaan tai hyvin rajoitetusti.

Äläs nyt, kyllä Milanna tietää kaiken koirien tuomisesta Suomeen ja niiden oloista eläinkaupoissa, hän on NÄHNYT. Ja on muutenkin niin paljon parempi ihminen kuin me tollukat ja kateelliset suomalaiset (naiset ).

Ja sitäpaitsi Milanna HALUUUU sen koiran/ne koirat/luoja ties mitä muuta.

Kaikki koirat, on hyväästä eläin kaupasta, eikä hylättyjä:O, hintakin täällä valitettavasti korkeampi, sekä mun miehellä koko elämää on ollut koiria ja kokemuksia on, paitsi yks chihu joka on meillä on kamala, jopa kouluttaja ei saa hänet ettei se pissaa sisällä, en tiedä minkäläistä koulutusta se vaati

Pitääkö ne koirat ostaa sieltä, koska ne on kalliimpia siellä? Eikä ostaa Suomesta, jossa ne on halvempia, eikä tarvitsisi miettiä niiden kuljettamista lentokoneissa ja maahantuontia? :attn:

Kaikki koirat, on hyväästä eläin kaupasta, eikä hylättyjä:O, hintakin täällä valitettavasti korkeampi, sekä mun miehellä koko elämää on ollut koiria ja kokemuksia on, paitsi yks chihu joka on meillä on kamala, jopa kouluttaja ei saa hänet ettei se pissaa sisällä, en tiedä minkäläistä koulutusta se vaati

En sanonut, että ne ovat kaikki hylättyjä. Luepa tekstini uudestaan. Sanoin, että hylätty, huonosti kohdeltu TAI kouluttamaton. Ei siis välttämättä näitä kaikkia, vaan joku näistä.

Sitä paitsi jos ne ovat kerta niin hyvästä eläinkaupasta, miksi niitä pitää "pelastaa"? Miksi niitä pitää ostaa ottamatta ensin selvää voitteko tuoda niitä edes Suomeen?

Yhteistyössä