Nyt saa haukkua hulluksi:D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pitääkö ne koirat ostaa sieltä, koska ne on kalliimpia siellä? Eikä ostaa Suomesta, jossa ne on halvempia, eikä tarvitsisi miettiä niiden kuljettamista lentokoneissa ja maahantuontia? :attn:

Ei tietysti, mä mielummin ostan halvemalla:). Mutta kun pienipäisiä Chihuja ei Suomessa oo, eli just siitä chihu rotua ja kun ne on myös aikuisena max 1500g. Kuvassa harmi ei näy, mutta koira on todella pieni, ihan kuin rotta:D

En sanonut, että ne ovat kaikki hylättyjä. Luepa tekstini uudestaan. Sanoin, että hylätty, huonosti kohdeltu TAI kouluttamaton. Ei siis välttämättä näitä kaikkia, vaan joku näistä.

Sitä paitsi jos ne ovat kerta niin hyvästä eläinkaupasta, miksi niitä pitää "pelastaa"? Miksi niitä pitää ostaa ottamatta ensin selvää voitteko tuoda niitä edes Suomeen?

Vain tätä koira haluan pelasta, kun se on 6kk jo vankilassa, eikä kukaan ostaa:(, se tärisi kun pääsi sieltä, mutta syylissä rauhoittui ja nieliskeli mua jos olisit nähnyt hänen silmiä ja miten se mua katsoi, silmissä oli niin sanotusti kirjoitettu,, pelastaa mua,, :(, sekin on elävä olento ja mun pakko edes 1 pelasta. Sekä Mexicolaiset on sellaiset jos jo yli 6kk ikäinen niin kukaan ei enää ees halua, kaikki haluavat ihan 2kk ikäistä, täällä vaan on näin

En viitsi enää sanoa mitään, sinä tiedät aina paremmin mikä on vsstuullista koiran kasvatusta, kauppa ja hankkimista. Ihan sama, itsepähän olette niiden koirienne kanssa kusessa, kirjaimellisesti. Harmi että miehesi on yhtä tyhmä.

Sun kiinnostus noihin koiriin kestää muutaman viikon ja sitten raivoat kun kaikki kuseskelevat minne sattuu.

Kerrotko vielä oletteko jo selvittäneet ehdot ja vaatimukset koirien tuomisesta Suomeen? Oletteko jo selvittäneet lentoyhtiön vaatimukset ja mahdollisuudet kuljettaa eläimiä reitillä, jolle olette ostaneet liput?

Vain tätä koira haluan pelasta, kun se on 6kk jo vankilassa, eikä kukaan ostaa:(, se tärisi kun pääsi sieltä, mutta syylissä rauhoittui ja nieliskeli mua jos olisit nähnyt hänen silmiä ja miten se mua katsoi, silmissä oli niin sanotusti kirjoitettu,, pelastaa mua,, :(, sekin on elävä olento ja mun pakko edes 1 pelasta. Sekä Mexicolaiset on sellaiset jos jo yli 6kk ikäinen niin kukaan ei enää ees halua, kaikki haluavat ihan 2kk ikäistä, täällä vaan on näin

Se on kyllä hyvin sydämmellistä tehdä noin, kuten kirjoitin aikaisemmin. Samoin se, että se on myös aika naiivia. Voi koira raukkaa, siis nyt olette pelastaneet sen, mutta samalla te tuette tuollaisten eläinkauppojen bisnestä; ne saa varmasti toisen koiran ahtaaseen häkkiin, samoihin oloihin, heti sen jälkeen kun olette tuon saaneet. Mahdollisesti tuette myös kyseenalaista koirienkasvatusta siellä.

Paras on olla menemättä eläinkauppoihin tuollaisissa maissa, ettei tule houkutuksia.

[QUOTE="vieras";26377473]Puolivuotoias kouluttamaton chihu Meksikosta ja muutaman kuukauden ikäinen vauva kotona... Toivottavasti olette vastuullisia ja teillä on kokemusta koiran kouluttamisesta.[/QUOTE]

No edellistä ovat yrittäneet kouluttaa, on raukka ollut vaipoissa.

Se on kyllä hyvin sydämmellistä tehdä noin, kuten kirjoitin aikaisemmin. Samoin se, että se on myös aika naiivia. Voi koira raukkaa, siis nyt olette pelastaneet sen, mutta samalla te tuette tuollaisten eläinkauppojen bisnestä; ne saa varmasti toisen koiran ahtaaseen häkkiin, samoihin oloihin, heti sen jälkeen kun olette tuon saaneet. Mahdollisesti tuette myös kyseenalaista koirienkasvatusta siellä.

Paras on olla menemättä eläinkauppoihin tuollaisissa maissa, ettei tule houkutuksia.

Kyllä mä tiedän että tuen, ymmärrän että se on heidän bisness, mutta kyseinen bisness ei loppu siltikään ikinä, vaikka pelkästään mä en siitä tue, kun koiria ostetan täällä paljon, kun kyllästetään niin heitetään ulos. Tämäkin on elävä olento joka on jo olemassa, hänkin toivo parempaa elämää itselle varmasti... Pakko tarjota sille parempaa elämää, kun mua käy sääliks jos siitä tosissaan kukaan ei ostaa, 1ikävuoden mennessä se sekoa siellä, eikä enää pystyy elää normaalia elämää, kun ei elämää nähnytkään, vain häkki näi

Ja kohtapa Milannalla on järjettömästi pentuja kotona kun koirat vahinkoastuu toisiansa ja sikiävät minkä kerkeävät. Ja kun pieniä ovat niin kuolevat sitten synnytykseen, kun suositus on ettei alta 2kg chihuahuaa käytetä jalostukseen..

Ja mitä hiton pienipäisiä? Nuo ei ole chihuahuan päätä nähneetkään, rumia pinseripäisiä.

[QUOTE="asd";26377670]Ja kohtapa Milannalla on järjettömästi pentuja kotona kun koirat vahinkoastuu toisiansa ja sikiävät minkä kerkeävät. Ja kun pieniä ovat niin kuolevat sitten synnytykseen, kun suositus on ettei alta 2kg chihuahuaa käytetä jalostukseen..

Ja mitä hiton pienipäisiä? Nuo ei ole chihuahuan päätä nähneetkään, rumia pinseripäisiä.[/QUOTE]
ne kaikki koirat ovat poikkia, niin ei ne vaan pystyy tehdä lapsia:O

toivottavasti koirat ( niin nykyiset kuin mahdolliset tulevatkin ) saavat liikuntaa muissakin ympyröissä,kuin omalla pihallaan..en kyllä ole mikään koiraihminen,mutta olen käsittänyt,että koirien pitäisi saada ulkoilla muuallakin,kuin sillä omalla pihalla..koiran koosta riippumatta.

Nyt pyydän please!
Ota minut mukaan riennoillesi. En ole ikinä käynyt ruotsia kauempana ja kotiäitiniä olen ollut jo 9vuotta. Olis mahtavaa mennä todella tasokkaaseen kampaamoon, kosmetolgille viimesimpiin hoitoihin, vaatekauppaan ostaan ihan juuri niitä mitä haluaa, rannalla löhötä yms.
Oikeasti olla hetken aikaa materialistinen ilman kainostelua ja saarnaa siitä miten perhe on tärkein yms lapset. Edes yhden viikon kuluttaa surutta ja antaa itselleen aikaa...
Olis mahtava kokemus ja kiva muuttumisleikki. Laittaisin heti rillit pois ja leikkauttaisin silmät, hiuksiin pidennykset , kauniit vaatteet JA ihanat kengät!Voi hitsi.

toivottavasti koirat ( niin nykyiset kuin mahdolliset tulevatkin ) saavat liikuntaa muissakin ympyröissä,kuin omalla pihallaan..en kyllä ole mikään koiraihminen,mutta olen käsittänyt,että koirien pitäisi saada ulkoilla muuallakin,kuin sillä omalla pihalla..koiran koosta riippumatta.
voi että :laugh: tiedätkö minkä kokoinen on meijän pihan on ees haha, jos heille tämä ei riitä, niin meijän seuravaaks on pakko ostaa koko Turku sillä periateella. Mä tiedän paremmin mitä mun koirille tarvitse, dont worry;)

[QUOTE="äippä";26377688]Nyt pyydän please!
Ota minut mukaan riennoillesi. En ole ikinä käynyt ruotsia kauempana ja kotiäitiniä olen ollut jo 9vuotta. Olis mahtavaa mennä todella tasokkaaseen kampaamoon, kosmetolgille viimesimpiin hoitoihin, vaatekauppaan ostaan ihan juuri niitä mitä haluaa, rannalla löhötä yms.
Oikeasti olla hetken aikaa materialistinen ilman kainostelua ja saarnaa siitä miten perhe on tärkein yms lapset. Edes yhden viikon kuluttaa surutta ja antaa itselleen aikaa...
Olis mahtava kokemus ja kiva muuttumisleikki. Laittaisin heti rillit pois ja leikkauttaisin silmät, hiuksiin pidennykset , kauniit vaatteet JA ihanat kengät!Voi hitsi.[/QUOTE]

:D

Mä en voisi ikinä mennä ulkomailla eläinkauppoihin just tontakia.. Mulla olis kans kauhee kasa koiria ja muita eläimiä mukana... :D Mut pystytkö tuoda ne suomeen?? Tuleeko tullissa ongelmia? Ettei niitä sitte suomen päässä lopeteta....???

Ja mitä hiton pienipäisiä? Nuo ei ole chihuahuan päätä nähneetkään, rumia pinseripäisiä.

Se olisi ihan hyvä jos Suomeenkin tuotaisiin noita pienipäisiä chihuja jalostukseen. Nykyisellään on chihuilla niin isot päät jalostettu että niistä koituu ongelmia, jo ihan synnytyksessä ym.

Milannan chihuista ei ole hyötyä jalostuksessa, mutta olisi tosi hyvä jos joku kasvattaja niitä esim. tuolta (kasvattajalta, ei eläinkaupasta) toisi, ja niitä alettaisiin käyttää jalostukseen enemmän. Veisi rotua terveempään suuntaan paljon.

[QUOTE="vieras";26377724]Tajuatkohan sä miten ne urokset ottaa viel yhteen...[/QUOTE]

No ei välttämättä.

Lauma uroksia voi tulla aivan hyvin toimeen, Mulla kolme urosta ja kahdella nuorimmalla alle vuosi ikäeroa ja erittäin hyvin pärjätään. Riippuu koirien luonteesta ja omistajan auktoriteetista.

Ilmeisesti aloittaja ei ole selvittänyt mitään koirien tuomisesta Suomeen tai lentoyhtiön säännöistä kun ei vastaa mitään... No, sanonpa vain, että on todella vastuutonta ostella koiria lomamatkalla ennen kuin on edes selvittänyt voiko ne tuoda Suomeen. Tulli voi lopettaa koirat jos ne eivät täytä vaatimuksia.

"Se olisi ihan hyvä jos Suomeenkin tuotaisiin noita pienipäisiä chihuja jalostukseen."

Mikä on pienipäinen? Milannan pienipäinen on ainakin pitkänokkainen ja pinseripäinen koira. Kun taas chihuahualla pitäisi olla kaunis omenapää, toki jotkut kasvattajat menevät jo liiallisuuksiinkin asti mutta fiksu kasvattaja osaa yhdistää hyväpäiset koirat. Jos menee liian pienipäiseksi niin eipä ne aivot sitten mahdu.

Synnytyksessä enemmänkin chihulla merkkaa se rakenne ja se, ettei pentuja ole yleensä kuin se yksi tai kaksi tulossa kun enempää ei mahdu (varsinkin jos on pieni rakenteinen koira) --> pennut kasvaa isoiksi mahassa.

Mutta toki nämäkinhän on vaan mielipideasioita ja ihan kultaisellanoutajalla voi olla vaikeuksia synnytyksen kanssa, jos sieltä on vaan yks rääpäle tulossa. Ja tämähän menee melkein jo offtopiciksi. :)

Kerrotko vielä oletteko jo selvittäneet ehdot ja vaatimukset koirien tuomisesta Suomeen? Oletteko jo selvittäneet lentoyhtiön vaatimukset ja mahdollisuudet kuljettaa eläimiä reitillä, jolle olette ostaneet liput?

Tätä piti kysymäni, niitä kun ei niin vaan kiikuteta suomeen!
Koirat, kissat ja fretit - Elintarviketurvallisuusvirasto Evira

Koiran- ja kissanpennut - Elintarviketurvallisuusvirasto Evira

Enkä millään pahalla sano, mutta ota näistä asioista selvää ennen kun lähdette takaisin.

"Se olisi ihan hyvä jos Suomeenkin tuotaisiin noita pienipäisiä chihuja jalostukseen."

Mikä on pienipäinen? Milannan pienipäinen on ainakin pitkänokkainen ja pinseripäinen koira. Kun taas chihuahualla pitäisi olla kaunis omenapää, toki jotkut kasvattajat menevät jo liiallisuuksiinkin asti mutta fiksu kasvattaja osaa yhdistää hyväpäiset koirat. Jos menee liian pienipäiseksi niin eipä ne aivot sitten mahdu.

Synnytyksessä enemmänkin chihulla merkkaa se rakenne ja se, ettei pentuja ole yleensä kuin se yksi tai kaksi tulossa kun enempää ei mahdu (varsinkin jos on pieni rakenteinen koira) --> pennut kasvaa isoiksi mahassa.

Mutta toki nämäkinhän on vaan mielipideasioita ja ihan kultaisellanoutajalla voi olla vaikeuksia synnytyksen kanssa, jos sieltä on vaan yks rääpäle tulossa. Ja tämähän menee melkein jo offtopiciksi. :)

*pyrskis*

Kiitos tästä mielikuvasta... Nyt silmissäni vilistää omppupäisiä, tikkukoipisia rotanrääpäleitä. :laugh:

Yhteistyössä