Nyt saa tuo kierukka lähtee!! *turhispurku*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Heavyfreak

Aktiivinen jäsen
17.07.2005
15 106
2
36
|O |O Nää hemmetin jatkuvat migreenit, ei kestä enää :kieh: Kasilta alko tänä aamuna ja nyt alkaa tuntuu siltä että ehkä menee ohi,kaikki maholliset lääkkeet ottanu ja koko hemmetin päivän maannu pimeessä huoneessa.. Ihan ku ei ois muutaki tekemistä.. :headwall:

Mulla on näitä migreenejä ollu vasta vajaa 2 vuotta, alko jossai vaiheessa kierukan laiton jälkee. Ja kierukka ollu endon hoitoon.. Nyt saa kyllä lähtee, alkaa jo endokivutki tuntuu pieniltä tän rinnalla.. |O

Mulla on mennyt naama tosi huonoon kuntoon, ajattelin ensin että ei tullut mitään pahempia ongelmia. Mutta nyt 6kk jälkeen meni naama tosi huonoon kuntoon...prkl...Ajattelin hetken vielä odotella jos tästä tokenisi.
Todella ikävää että tuollaisia sivuoireita tullut, migreenit varmasti ihan kauheita. En osaa edes kuvitella. Toivottavasti joku paremman ratkaisun löydät.

Zemppiä! Mä olen kärsinyt migreeneistä lapsuudesta asti. Molemmissa raskauksissa niitä oli useampia viikossa (varsinkin ekassa lähes joka päivä ). Hormoonikierukka ollut nyt reilu puoli vuotta ja taas on pahentunu... Eilen oli toka migreeni tällä viikolla (tosin muuttostressiä pukkaa ja sekin pahentaa asiaa). Jos tästä kuusta hengissä selviän niin kierukka lähtee heti!! |O (Siinä on vaan sellanen onkelma, etten voi käyttää mitään muutakaan ehkäisyä... :whistle: )

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Mulla on mennyt naama tosi huonoon kuntoon, ajattelin ensin että ei tullut mitään pahempia ongelmia. Mutta nyt 6kk jälkeen meni naama tosi huonoon kuntoon...prkl...Ajattelin hetken vielä odotella jos tästä tokenisi.
Todella ikävää että tuollaisia sivuoireita tullut, migreenit varmasti ihan kauheita. En osaa edes kuvitella. Toivottavasti joku paremman ratkaisun löydät.

En mä enää muuta vaihtoehtoo keksi. Mulla menee jo estolääkkeetki ja tosi vahvat täsmälääkkeet ja peruskipulääkkeet lisäksi.. Eli nää ON pahoja.. Sen lisäks niitä yleensä tulee joku 5-8 putkeen.. :|

Muuten ei oo ollu mitää, oon ollu tosi tyytyväinen kierukkaan. Ennen kierukkaa ku oli jopa 3 kk kestävät menkat, nyt ehkä kerran puoles vuodes päivän.. Mutta ei voi mitää, ennemmin mä ne menkatki otan ku näitä järkyttäviä migreenejä.

Alkuperäinen kirjoittaja BridgetJones:
Zemppiä! Mä olen kärsinyt migreeneistä lapsuudesta asti. Molemmissa raskauksissa niitä oli useampia viikossa (varsinkin ekassa lähes joka päivä ). Hormoonikierukka ollut nyt reilu puoli vuotta ja taas on pahentunu... Eilen oli toka migreeni tällä viikolla (tosin muuttostressiä pukkaa ja sekin pahentaa asiaa). Jos tästä kuusta hengissä selviän niin kierukka lähtee heti!! |O (Siinä on vaan sellanen onkelma, etten voi käyttää mitään muutakaan ehkäisyä... :whistle: )

Perhana mulla tuli viimeks (ehkä kuukaus sitten) kolmeen päivään 7 migreenikohtausta! :o Jokunen on sen jälkeenki ollu, meneehän tää niin naurettavaks ettei mitää rajaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:

En mä enää muuta vaihtoehtoo keksi. Mulla menee jo estolääkkeetki ja tosi vahvat täsmälääkkeet ja peruskipulääkkeet lisäksi.. Eli nää ON pahoja.. Sen lisäks niitä yleensä tulee joku 5-8 putkeen.. :|

Muuten ei oo ollu mitää, oon ollu tosi tyytyväinen kierukkaan. Ennen kierukkaa ku oli jopa 3 kk kestävät menkat, nyt ehkä kerran puoles vuodes päivän.. Mutta ei voi mitää, ennemmin mä ne menkatki otan ku näitä järkyttäviä migreenejä.

Mulla myös estolääkkeet ja panacodit ja mitä ihme kielellä heti sulavia tabuja (kuulostaa tosi terveeltä )... Ei auta ei... :/

Alkuperäinen kirjoittaja miimi:
Vieläkö lapsia suunnitelmissa? Jos ei niin lämpöpallohoito vois olla hyvä vaihtoehto kuukautisonkelmaan

Oon siitä jo kysyny mutta lääkäri sano ettei siitä oo mulle hyötyä koska kierukka tekee saman ku se lämpöpallohoito. Mahdollisesti jossain vaiheessa yritetään toista, saa ny nähä.. Seuraava toimenpide mitä mulle endon takia tehään ni on kohdun- ja munasarjojen poisto.

Mulla myös estolääkkeet ja panacodit ja mitä ihme kielellä heti sulavia tabuja (kuulostaa tosi terveeltä )... Ei auta ei... :/

Mulla on Seloken estoon, Migard täsmälääkkeeks (tai Imigran nenäsuihke) sekä 800mg Burana ja 1 g Panadol.. Sekä Sirdalud ku migreeni vetää multa niskatki ihan kramppiin. Ihan kiva setti.. (tai sit ei..) Mutta eipä se auta ei.. :hug:

No voihan turkanen :(. Mulla on kans todettuna endo ja nyt tämän neidin jälkeen ajattelin kääntyä kierukan käyttöön, suositeltiinkin jopa juuri tuon endon takia...Mut jos ne vielä tuo tullessaan riskin lisääntyville migreeneille, niin no way!!! Mitä hittoja sitä sitten?? Pitänee ajatella sit sitä sterilisaatiota tosissaan....

Alkuperäinen kirjoittaja Tanja:
No voihan turkanen :(. Mulla on kans todettuna endo ja nyt tämän neidin jälkeen ajattelin kääntyä kierukan käyttöön, suositeltiinkin jopa juuri tuon endon takia...Mut jos ne vielä tuo tullessaan riskin lisääntyville migreeneille, niin no way!!! Mitä hittoja sitä sitten?? Pitänee ajatella sit sitä sterilisaatiota tosissaan....

Endolle se on ollu tosissaan hyvä, siks mua harmittaaki tää niin vietävästi.. Ku sen tietää että ku kierukan poistaa ni alkaa kohta taas endo leviään ja sitä kautta leikkaus lähestyyn.. Mut toisaalta, se leikkaus on tulos joka tapaukses et sinänsä sama et tehääks se kolmen vai viiden vuoden päästä..

Poistaako ne muuten kierukan ihan tk: ssa? Vai täytyykö sitä lähtee johki pitemmälle poistattaa..

Poistaa mun tietääkseni. Ainakin jos se on siellä laitettu!

Onkohan mun tehtäväni sitten täyttää tämä maa omalla jälkikasvullani...? Tämä oli viimeinen keino... Nyt ei auta kuin lisääntyä kuin puput! :o :laugh:

Jopas nämä ehkäisyhommat menevätkin hankaliksi... Migreenin kans tosissaan ei ole leikkiminen, kun koko päivä menee jo ihan nykyisilläkin kohatuksilla rokulille, saati sitten jos pahenevat...Mut mites ton endon kans, mun käsittääkseni sitä ei ihan "tolkuttomasti" vois leikatakaan..?? Eikä sekään herkkua ole, viime kertanen turhan hyvässä muistissa...

Poistaako ne muuten kierukan ihan tk: ssa? Vai täytyykö sitä lähtee johki pitemmälle poistattaa..

Onkohan mun tehtäväni sitten täyttää tämä maa omalla jälkikasvullani...? Tämä oli viimeinen keino... Nyt ei auta kuin lisääntyä kuin puput! :o :laugh:

Mulle on naikkarilla laitettu..

Joo mulla sama homma. Mut toisaalta taas sitten, mulla on lapsettomuus taustalla endon takia, 8 vuotta kesti tulla raskaaks. Mut oishan se tietenki jotenki niin mulle ominaista tulla sit yhtäkkiä "vahingos" raskaaks, kertalaakista.. :laugh: :laugh:

Jopas nämä ehkäisyhommat menevätkin hankaliksi... Migreenin kans tosissaan ei ole leikkiminen, kun koko päivä menee jo ihan nykyisilläkin kohatuksilla rokulille, saati sitten jos pahenevat...Mut mites ton endon kans, mun käsittääkseni sitä ei ihan "tolkuttomasti" vois leikatakaan..?? Eikä sekään herkkua ole, viime kertanen turhan hyvässä muistissa...

Eihän ne sitä loputtomiin leikkaile.. mulle on tehty 5 skopiaa ja viimeks lääkäri just sano ettei oo mitää järkee enää niitä tehdä ku aina mulla uusii vaan. Ja joo, vaikka se sinällään pieni leikkaus onki mutta hemmetti et sitä on kipee sen jälkee!!

Mulle on naikkarilla laitettu..

Joo mulla sama homma. Mut toisaalta taas sitten, mulla on lapsettomuus taustalla endon takia, 8 vuotta kesti tulla raskaaks. Mut oishan se tietenki jotenki niin mulle ominaista tulla sit yhtäkkiä "vahingos" raskaaks, kertalaakista.. :laugh: :laugh:

Ei oo helppoo ei... Mä en voi syödä yhdistelmäpillereitä aurallisen migreenin takia (=veritulpan riski), minipillerit aiheuttaa mulle sitä migreeniä, samoin kapseli, laastari, ja nähtävästi tämä hormoonikierukka mutta kaikissahan niissä on vaikuttavana se keltarauhashormooni. Suurimmalle osalle kumeista oon allerginen ja kuparikierukkaakin on kokeiltu tuloksena puol vuotta aivan mielettömiä vatsakramppeja! Jee, jee! :kieh:

Ei oo helppoo ei... Mä en voi syödä yhdistelmäpillereitä aurallisen migreenin takia (=veritulpan riski), minipillerit aiheuttaa mulle sitä migreeniä (samoin kapseli, laastari, ja nähtävästi tämä hormoonikierukka mutta kaikissahan niissä on vaikuttavana se keltarauhashormooni. Suurimmalle osalle kumeista oon allerginen ja kuparikierukkaakin on kokeiltu tuloksena puol vuotta aivan mielettömiä vatsakramppeja! Jee, jee! :kieh:

No mul on kans aurallinen migreeni. Joten todennäköisesti ei mikää hormonaalinen ehkäisy käy. Kuparikierukkaan en koske ku se lisää herkästi vuotoja, mähän vuodan joka päivä vuoden ympäri.. Samoten ku just endon hoitoon käytetään keltarauhashormonia joten saapi sitä endoki jäädä hoitamatta.

Damn..

Ja toisaalta tuo sterilisaatio tuntuu jotenki niin...en mä tiedä. Lopulliselta? Vaikka voihan sen käsittääkseni purkaakin.. Ja jälkikasvu meillä on todellakin tässä, ihan ehdoin tahdoin ei viitsis ruveta uhmaamaan tuuriaan...tämä meidän neitikin kun ehti jo kirvoittaa kylällä keskustelut meidän "kääntymisestä"...;)

Ja toisaalta tuo sterilisaatio tuntuu jotenki niin...en mä tiedä. Lopulliselta? Vaikka voihan sen käsittääkseni purkaakin.. Ja jälkikasvu meillä on todellakin tässä, ihan ehdoin tahdoin ei viitsis ruveta uhmaamaan tuuriaan...tämä meidän neitikin kun ehti jo kirvoittaa kylällä keskustelut meidän "kääntymisestä"...;)

Sterilisaatio ei taas auta endoon ollenkaan, siihen toimii vaan kohdun ja munasarjojen poisto. Ehkä, mulle just lääkäri sano että hän ei voi ees taata et mun endokivut siihen päättyis vaikka oma hormoonitoiminta lakkaiski.. :|