Nyt saa tuo kierukka lähtee!! *turhispurku*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
Kyllä on kivaa olla nainen.

Tän oon kyllä jo moneen kertaan myös minä todennut. Mulla on kans epäsäännöllistäkin epäsäännöllisempi kierto joten eipä siinä paljon laskuoppikaan auta. Munasoluja kypsyy ja irtoilee ihan miten sattuu, niitä on joskus tutkittu.
niin. irtoo jos irtoo |O
Meilläki ku tuota ekaa yritettiin 1v8kk ja tokaa 11kk ennen ku onnistu kunnolla niin tämä kolmonen on hiukka ylläri. Km takana ihan omiks tarpeiks.
Nyt ukko mietti että pääsiskö hän nopeemmin sinne sterilisaatiooon ku minä kun kuulema pitää odottaa 6kk synnytyksen jälkeen operaatiota. :kieh:

niin. irtoo jos irtoo |O
Meilläki ku tuota ekaa yritettiin 1v8kk ja tokaa 11kk ennen ku onnistu kunnolla niin tämä kolmonen on hiukka ylläri. Km takana ihan omiks tarpeiks.
Nyt ukko mietti että pääsiskö hän nopeemmin sinne sterilisaatiooon ku minä kun kuulema pitää odottaa 6kk synnytyksen jälkeen operaatiota. :kieh:

Niinpä, ei niitä mullakaan joka kuukaus irronnu edes. Kahdeksan vuotta kesti että tulin raskaaks ja siitä todisteena tuo tyttö :) Ja todennäköisesti yks keskenmeno ihan alkuvaiheessa mutta sitä ei millään tavalla varmistettu..

mulla toinen munasarja "nukkuu" ja toisessa on todettu tuo pco melko pahana, joten pitäs olla jopa mahdotonta raskautua luonnollisesti enää.
Tosin, niinhän se lääkäri jo 10v sitten tuumas että: sinä et tule koskaan saamaan lapsia luonnollisesti..

mulla toinen munasarja "nukkuu" ja toisessa on todettu tuo pco melko pahana, joten pitäs olla jopa mahdotonta raskautua luonnollisesti enää.
Tosin, niinhän se lääkäri jo 10v sitten tuumas että: sinä et tule koskaan saamaan lapsia luonnollisesti..

Juu niin se lääkäri mullekki sano et endon takia ei lasta tule ku ivf:llä jos silläkään.

Eihän sitä lasta toki sillon tule kun se ois ajankohtasta. Mutta autas armias ku ajattelee että nää on nyt tässä, ei enää lapsia ni johan pamahtaa :D Olis meikäläiselle tosi tyypillistä :D

palatakseni tuohon migreeniin, mulla kohtaukset tuppaa olee semmosia 3-7päivää kestäviä mihin joutunu tän vuoden aikana olee jo neljästi sairaalassa lääkittävänä.. :kieh:
Menee puhe ja halvaa toisen puolen yläkropasta, onneks nyt kun raskaus jatkunu yli puolenvälin niin on laantunu.. *kopkopkop*

palatakseni tuohon migreeniin, mulla kohtaukset tuppaa olee semmosia 3-7päivää kestäviä mihin joutunu tän vuoden aikana olee jo neljästi sairaalassa lääkittävänä.. :kieh:
Menee puhe ja halvaa toisen puolen yläkropasta, onneks nyt kun raskaus jatkunu yli puolenvälin niin on laantunu.. *kopkopkop*

Voi kamala!! :o :|

Voi hel***ti, arvatkaas kellä on migreeni!!! |O |O |O |O |O |O |O |O |O

Mulla kans... Eka kerta tänään kun pystyy konetta kattomaan kauemmin kun viis minsaa putkeen... Olen laatoittanut tieni vessaankin usemman kerran! |O :'(

Tää kierukka niin lähtee!!!!!! |O |O

Just laitoin koneen päälle... Heavyfreak ja BJ, en osaa muuta sanoa kuin yrittäkää kestää. Tuntuu oikeesti pahalta teidän puolesta, kun tiiän mimmosta se olotila on :(... Mulla on ollut tässä tämän nuorimmaisen täysimetyksenaikana turhan monta hedarikohtausta, jotka rajuudessaan ja kovuudessaan ovat päihittäneet kaikki aikaisemmat kohtaukseni kevyesti. Hormoneilla oma osuutensa asiaan...ja eikös tolla migreenillä ole se aivohalvauksen riski verenvuotoineen olemassa...

Alkuperäinen kirjoittaja BridgetJones:
Voi hel***ti, arvatkaas kellä on migreeni!!! |O |O |O |O |O |O |O |O |O

Mulla kans... Eka kerta tänään kun pystyy konetta kattomaan kauemmin kun viis minsaa putkeen... Olen laatoittanut tieni vessaankin usemman kerran! |O :'(

Tää kierukka niin lähtee!!!!!! |O |O

:hug:

Joo, mä kans ens töikseni aamulla soitan terkkariin ja sanon että haluan ajan nyt, mä haluan eroon tuosta s**tanan vehkeestä |O

Just tällä hetkellä ei särje enää mutta kuula on ihan sekasin, osaltaan noista jumalattomista lääkkeistä ja osaltaan migreenistä. On se kiva ku on viikonloppu vapaata duunista ja senki saa sairastaa ettei vaan mitää kivaa saa tehtyä |O

Mun ei luojan kiitos tarvii laatata mutta taju on meinannu lähtee useempaanki kertaan.. :|

Ai niin, ja jotta tässä nyt ei itteensä liian hyväkuntoseksi tuntis ni mun ranteelle on tapahtunu jotai outoo.. :| Se on tän päivän aikaan kipeytyny, en oo sitä kyl satuttanu mitenkään, en sit tiiä et oonko sitä jossain vaihees kiertäny jotenki hassusti tms.. Se kyl voi olla ihan mahollista, paljoo ei tarvi et sen satuttaa ku on yliliikkuvat nivelet.

Nyt tota rannetta kuitenki särkee ihan törkeesti ja tuo nivel rapsahtelee ja paukkuu, jotai siel liikkuu.. Mä oikeesti olen kaikkien maanantaikappaleiden äiti.. :kieh:

Sus siunakkoon... Alkaa helpottamaan... :snotty: Vieläkin tosi hutera olo, eikä uskalla muuta pistää suuhunsa kun jugurttia. Migreenin jälkeen mä aina ajattelen miten vähän ihmiset osaa arvostaa sitä päänsärytöntä olotilaa! :laugh: Se on oikeesti aika uskomatonta kun ei jollain tapaa päätä jomota!

Heavyfreak; ettei olis jännetupen tulehdus? Mä odotan koko ajan koska mulle iskee kun näitä muuttolaatikoita nostelen! :xmas: Sairasta jengiä! B)

Alkuperäinen kirjoittaja BridgetJones:
Sus siunakkoon... Alkaa helpottamaan... :snotty: Vieläkin tosi hutera olo, eikä uskalla muuta pistää suuhunsa kun jugurttia. Migreenin jälkeen mä aina ajattelen miten vähän ihmiset osaa arvostaa sitä päänsärytöntä olotilaa! :laugh: Se on oikeesti aika uskomatonta kun ei jollain tapaa päätä jomota!

Heavyfreak; ettei olis jännetupen tulehdus? Mä odotan koko ajan koska mulle iskee kun näitä muuttolaatikoita nostelen! :xmas: Sairasta jengiä! B)

Mä muuten oon monesti aatellu samaa, nyt ku ei särje ni on jotenki niin mahtava fiilis :D Mun isän duunikaverilla on sellanen päänsärkysairaus, mä en ny muista sitä nimee mut se on jotai ihan törkeetä. Sillä särkee päätä tauotta viikkoja ja se saa sairaalas lähes puhdasta morfiinia siihen eikä se auta.. Monesti sitäki aatellu et miten se kestää..

En mä oikee jännetupen tulehdusta usko, aikasemmin on ollu ja siinä sillee narisi jänne. Ny on nivel ihan törkeen kipee, ei pysty liikuttaa rannetta mihkään.. :|

Ja per**le yhtä tyhjän kans yli puol tuntii jonotin tonne terveyskeskukseen |O |O |O

On se kumma ku ei tää onnistu!! Menee hemmetin ehkäsyneuvolan kautta ja eka vapaa aika 29.10 |O Sano se täti viel että soittele torstaina jos terkkari ehtis sen jossai vaihees nykästä pois..

Joku vanhempi hoitaja joka lässytti vaan et "Onpas se hassua ku monet on sanonu että päänsäryt helpottaa kierukan kans, onpa jännä.." No on se jännä joo |O

Mä en oo viel ees yrittänyt soittaa... Tänään on taas selkeesti parempi päivä ja alan heti toivomaan että kyllä tämä tästä! Vaikka eiköhän se nyt olisi reilussa puolessa vuodessa helpottanu jos olis helpottaakseen! :(

Ja mikä kivikautinen hoitsu sulla on Heavyfreak ollut siellä langan toisessa päässä?? :o Kun mulle pistettiin kierukka, otettiin ihan tietonen riski et migreenit pahenee. Se keltarauhashormooni on vaan sellasta et se migreeniherkillä ihmisillä usein pahentaa. Tää oli vaan tosiaan viiminen toivo meidän ehkäsysaralla niin pitihän sitäkin kokeilla! En sit tiedä mitä seuraavaks... Kun haluisin oikeestaan sinne töihinkin mennä jossain vaiheessa tässä lisääntymisten välissä! :headwall: Äh... Ehkä katon vielä hetken jos tää kierukka lähtis vörkkimään... (as if)...

Muuten! Jos tätä ketjua vielä joku muukin kierukkaihminen seuraa (muut kuin epänormaalit ehkäisemättömät ;) ) niin onko kellään ollut vatsakramppeja ton kierukan kanssa? Alussa oli joo, mutta kun näitä on vieläkin aina sillon tällöin. Yks aamu tossa viikko sitten venyttelin ja mahasta vihlas niin vietävästä (tuntu et jotain repes)! :/ Ykeensä se kipu menee saman tien ohi, mutta tossa tapauksessa jatku yli tunnin niin etten pystynyt seisomaan suorassa ja säteile alaselkään (siksi aattelin et johtuu kierukasta). Olin suurin piirtein lanssia soittamassa kun alko särkylääkkeet vaikuttaa ja helpotti... Tuli vaan mieleen ettei se härpäke vois olla jotenkin pois paikaltaan? Sehän tästä vielä puuttus!! :kieh:

Miten ihmees migreenissä pystyy olemaan koneella?? Mulla kun on migreeni en voi avata silmiä kun nyt eka saan ne kiinni sattuu niin paljon ihan ku olis hitsanni ilman suojalasei. Eikä mikään lääke auta ja kestoki on melkeen 6tuntia.

Alkuperäinen kirjoittaja aaa:
Miten ihmees migreenissä pystyy olemaan koneella?? Mulla kun on migreeni en voi avata silmiä kun nyt eka saan ne kiinni sattuu niin paljon ihan ku olis hitsanni ilman suojalasei. Eikä mikään lääke auta ja kestoki on melkeen 6tuntia.

Mulla kestää yleensä vuorokauden. En pysty olemaan koneella kun sitten joskus loppuvaiheessa kun alkaa helpottamaan (enkä sillonkaan pitkiä aikoja). Pimeässä huoneessa ja vessanpöntön välittömässä läheisyydessä... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja aaa:

Siinä välissä hetken pystyy olemaan ku edellinen kohtaus on loppumassa eikä seuraava ole viel alkanu. Mä en normistikaan pysty näyttöö kattoon pitkää aikaa kerrallaan mut ei mun sitä esim. kirjoittaessa tarvii kattookaan. Mut ei, pahimmassa vaiheessa ei pysty ees pystyssä olemaan tai lähtee taju. Mulla nää kohtaukset ei sinällään mee ohi, nyt on lauantaista asti ollu, välillä tuntunu että menis ohi mutta uus on tullu aina, teki sit mitä tahansa. Ja nyt on taas uutta tulossa..

BJ, en mä tajua et miltä hemmetin vuosisadalta toi hoitsu oli :kieh: Ottaa vaan niin päähän.. Kyl mä tästä yritän duuniin mutta heikolta näyttää.. Pakko mun on siel kävästä kuitenki ku on duunikänny laukussa et ainaki sen nakkaan sinne. Ja jos tästä lääkäriin täytyy lähtee TAAS ton hemmetin migreenin takia saikkua hakemaan, saa kyllä lekuri sit ottaa ton kierkan pois..

Heavyfreak, onpa kurja juttu, että joudut odottamaan ja kärvistelemään kierukkasi kanssa nuin kauan. Tuntuu aivan käsittämättömältä tuollainen odotus, luulis sielläkin nyt ammattilaisten tajuavan, ettei migreenikohtauksia todellakaan tarvitse yhtään sen kauempaa kärvistellä kuin on pakko ja varsinkin jos asiakas itse haluaa esim. päästä kierukasta eroon, niin luulis sen olevan vain järjestelykysymys. Ja eihän siinä otossa luulis kauaa menevän - olen ymmärtänyt että sen laitossa voi mennäkin...

Onpa vinkeetä; ekax synnytyksen jälkeen odottele "lupaa" milloin sais kierukan asennettua, ja odotapa sittenkin kun haluat sen pois....

Hei Heavyfreak! Valita neuvolaan soittaessa vatsakipua! :whistle: Soitin juuri äsken ja kerroin omista vatsakrampeista... Sain ajan keskiviikkoaamulle! :D (Ensin tarjosivat 4.11. ) Tää on nyt tarkastusaika hoitajalle, mutta hän voi kuulemma tarvittaessa poistaa koko kapistuksen... En kyllä tiiä mitä sit tehään!! |O

En onneks oo maannu pimeessä huoneessa.. Töissä olin, migreeni oli kylläkin mutta ei päässyt pahaksi joten pystyin sit hampaat irvessä olemaankin. Muuten oisin saikkua hakenu mutta kun mun työpari (oon erityislasten iltiksessä ohjaajana) on jo pitkällä saikulla eikä tää yks ah niin ihana taho ookaan hoitanu sijaista |O niin pakko oli vaan kärvistellä, eipä niitä lapsiakaan yksin voi sinne jättää.. Alko se sit tuossa iltapäivällä laantumaan se migreeni.

Soittelivat vielä perään sieltä ehkäisyneuvolasta että soitella huomenna heille jos siellä joku terkkari ehtis jossain vaihees sen kierukan nykästä pois. Ja se ku ei todellakaan ole ku minuutin homma ku sen pois ottavat, jos sitäkään. Jospa sinne pääsis asap, ei kärsi yhtää saikkupäivää tulla nyt!

Juu... Tää lähtee huomen! Taas särkee päätä! Johan tossa oli yks välipäivä! :snotty: Ei tää kyllä vielä migreeniä ole mutta siihenhän tämä taas menee... Lähen nappailemaan erilaisia nappeja jos välttyisin pahimmalta..... B)

BJ:lle iso :hug: , toivottavaks ei oo menny pahaks.

Mulla on ollu tänään parempi päivä, pää ny tuntuu vähän hassulta mut se on ihan normimeininkiä tollasen migreenimaratonin jäljiltä. Ja maha on ihan romuna ku on joutunu noita lääkkeitä syömään niin paljon.. Täytyy yrittää huomenna soitella sinne terkkeriin, enhän mä tänään mitää ehtiny ku oli sellaset tohinat töissä.. |O