Nyt se anoppi viimesen niitin iski!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana nyt

Vieras
Meil on riesana liian utelias ja tunkeileva anoppi, eikä usko vaikka ollaan sanottu monta kertaa ja mies suuttunutkin, ettei meille voi noin vaan tulla (asuu vieressä). Usein tulee toimittamaan jotain tyhjänpäiväistä asiaa, ja samalla jää puhumaan taas kaikki samat asiat ties kuinka monetta kertaa (ei välitä ollaanko syömässä, päiväunilla tai lemmiskelemässä, siinä vaan seisoo ja höpöttää).

Eilen olin pukemassa lapsia ulos, juttelin niille ja keräilin vaatteita ja puin. No anoppi tuli ja alkoi taas sen kauhean papattamisen. En sitä yleensä edes kuuntele, mutta nyt se alkoi käydä hermoon, koska meillä oli lasten kanssa mukava keskustelu menossa. Lopulta päässäni pimahti, ja sanoin anopille (ihan tavallisella äänellä) että lopeta nyt se jatkuva höpöttäminen. Hän suuttui, tiuskaisi "Vai niin! Haista paska, HAISTA PASKA!" ja kun sanoin ettei täällä nyt oikeen muutakaan voi, mies kun ajoi lantaa pellolle ja täällä tosiaan haisee, niin hän jatkoi kirkumalla että "sun kans ei kukaan tule enää toimeenkaan, ja oot niin h****tin laiskakin!" Olimme jo ehtineet pihalle, ja sanoessaan lauseensa loppuun juoksi omaan taloonsa ja paiskasi oven kiinni. Jäin ihan hölmistyneenä seisomaan, ja lapset katto ihmeissään.

Tiedän että noi ei pitäny paikkansa (meillä on paljon ystäviä jotka viihtyy meillä, ja soittavat minulle usein, sitäpaitsi kuuden hengen taloudessa ei voi olla laiska, vaikkei kaikki paikat oliskaan aina tiptop, mutta meidän perhe voi hyvin ja viihtyy). Silti tuli tosi paha mieli, ehkä siksi että miten joku voi ja haluaa olla minulle noin ilkeä?

Ihan turha sen on nyt yrittää tulla meille, aion käskeä heti poistumaan, eikä tarvii kuvitella että veisin lapsia sinne kyläilemään!

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana nyt:
että miten joku voi ja haluaa olla minulle noin ilkeä?

Noin voi ajatella myös anoppisi tällä hetkellä. Vaikka ehkä hän kertomasi perusteella käyttäytyikin huonommin kuin sinä. Onko anoppisi yksinäinen ihminen, käykö hänen luonaan ystäviä? Ehkä hän on vain yksinäinen ja onneton :/

sanoi lasten kuulleen sulle että haista paska ja kaiken ton muun?
Minkä ikäinen anoppi? Minkä ikäset lapset?
Anopin pitäisi nyt vähän miettiä mitä suustansa päästää vielä lasten kuullen ja sinulla on oikeus sanoa asiasta jos hän myös tavallaan keskeytti sinun ja lasten yhteisen juttu hetken.
Toivottavasti anoppi miettii nyt sanojansa!

Ihan oikein teit, kun sanoit anopille vastaan. Ei hänellä ole mitään oikeutta tulla taloonne ihan milloin huvittaa puhumattakaan, että alkaa sinua moittimaan. Aika paljon kertoo anopistasi jo se, että lasten kuulleen käyttää kirosanoja.

kurjasti käyttäytyi anoppisi. Olisin varmaan itsekkin sanonut että on välillä hiljaa, jos koko aika kävisi höpöttelemässä. Sun elämäntarkotus ei oo varmaan tuoda anopille sisältöä elämään. Täytyyhän sillä olla elämässään muutakin kuin teidän perhe.

Joo,no tää nyt ei varsinaisesti liity aloitukseen,mutta anopeista kumminkin..meillä on ollut jonkun aikaa huoli pojan syömättömyydestä,neuvolassa käyty punnittaa pariinkin otteeseen ja ollaan jatkuvan tarkkailun alla,mutta kun ei syö niin ei syö. Nyt onneksi tilanne parempi,mutta joku aika sitten anoppi oli meillä käymässä ja puhuttiin pojan huonosta syömisestä,niin anoppi ihan pokkana tokas siihen että kyllä mummon kullan pitäis tulla useemmin mummolaan syömään,kun ei kotona sulle VIITSITÄ ruokaa antaa!! |O |O ja aina jos poika on ollut mummollaan hoidossa ja kysyn että mites syönti,niin anoppi vastaa että tottakai mummon ruoka aina maistuu kun mummo osaa hyvin syöttää. Siis jumalauta! sillä ämmällä ei oo mitään oikeutta halventaa mun lapsenhoitotaitoja ja korottaa itseään johonkin jumalan asemaan,että kyllähän hän osaa ja tietää kaiken. Juttua riittäis vaikka kuinka paljon,mutta tässä on yks esimerkki.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisäkumi:
kurjasti käyttäytyi anoppisi. Olisin varmaan itsekkin sanonut että on välillä hiljaa, jos koko aika kävisi höpöttelemässä. Sun elämäntarkotus ei oo varmaan tuoda anopille sisältöä elämään. Täytyyhän sillä olla elämässään muutakin kuin teidän perhe.

No siinäpä se, ei valitettavasti juuri muuta ole :( Mutta en minä voi enkä halua olla anopille se ainoa ystävä ja kuuntelija (ei edes koskaan juttele mitään syvällisiä, vaan jutut on tyyliin ai sulla on farkut ja t-paita kun mä näin ikkunasta niin piti tulla tarkistamaan näinkö oikein koska oot ton ostanut ai syöttekö te kinkkukiusausta onpa mehukkaan näköistä porkkanaraastetta *nappaa sormillaan suoraan kulhosta* -JA VOI ETTÄ SE MINUA ÄRSYTTÄÄ!) Ei niillä käy juuri koskaan vieraita, sisaruksensa sillon tällöin. Ja jos meille tulee sellasia vieraita jotka hän tuntee, niin laukkaa oitis seuroihin "tervehtimään kohteliaisuudesta" eikä tajua sit lähteä pois. Mies sit joutuu sanomaan että MEILLÄ on vieraita... Tai jos hän on ollut jossain kokouksessa tai juhlissa, niin kävelee perässäni -siis tosiaan vaikka vessaan asti! -niin kauan että on saanut kerrotuksi kaiken, eikä välitä yhtään kuunteleko toinen, tai olisko minulla omia töitä tms. Ja sekin on tosi ärsyttävää, että seisoo meidän syödessä pöydän vieressä ja kometelee meidän lapsia että syökääs nyt lautaset tyhjiksi. Tulee vaan mieleen, että kuka se laiska on, sekö joka yrittää tehdä kotitöitä toisen häiritessä ainakin 5 kertaa päivässä, vai sekö jolla on aikaa oleskella naapurissa puol päivää?

Kuinkas vanha sun anoppi on? Mun anoppi lähentelee viittäkymppiä ja oon aatellu, että sillä varmaan on vaihdevuodet alkanu. Mulla katos on tosi tunkeileva ja hössöttävä anoppi.

Se varmaan on tajunnut, että ei oo enään nuori ja nuoret hankkii nyt lapsia. Hän ei voi enään itse hankkia lapsia. Yritän kovasti keksiä syitä anopin käyttäytymiselle. Ehkä oon ihan väärässä, mutta helpottaa vähän mun oloa kun ajattelen, että sillä viiraa päässä B)

60. Ja kyllä on joku luonne- tai mielenterveyshäiriö, tai ainakin pahasti traumaattinen, ei sen käytöstä voi muuten selittää (välillä ryyppää tai on väkivaltainen, ja aina syy on muissa)!

no minä en katkasis välejäni tollasen seikan takia. se mustaa pitemmän päälle jokaisen elämää, varsinkin lapsien. tuommonen käytös voi johtus ihan itestä riippumattomista syistä. esim. alkava dementia tai muu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no minä en katkasis välejäni tollasen seikan takia. se mustaa pitemmän päälle jokaisen elämää, varsinkin lapsien. tuommonen käytös voi johtus ihan itestä riippumattomista syistä. esim. alkava dementia tai muu.

10 vuotta oon yrittäny sietää toisen oikkuja, mutta nyt tuli mitta täyteen. Kattonu kun sen omat lapset ja mies yrittää tyynnytellä kiukkukohtauksia, keränneet lasinsiruja keittiön lattialta, siivonneet lattialle heitettyjä papereita (jotka sattui olemaan väärässä paikassa esim tietokonepöydälle jätettynä että huomenna jatketaan), ja aina kun tekee esim pihatöitä niin pitää olla hirmu kiukkunen että näyttäis muka tehokkaalta. Ei kiitos, ite en ole siihen leikkiin ryhtynyt, ja aion suojella siltä myös lapseni. Välillä on niibn ylitsepursuavan ystävällinen, lupailee lapsille hienoja synttärikakkuja, ruotsinristeilyä, jätskitötteröitä, mutta kun aika koittaa niin "mieluummin mä meen ..." Yritän siinä sitten lapsille selitellä, että kai se vaan unohti. En ole mustamaalannut anoppia kellekään, miehelle toki kertonut että tuo ei ole normaalia aikuiselta ihmiseltä, mutta nyt jotenkin on mitta täysi! Ja uskokaa, että meillä on ollut rauhallista pari päivää!

Ihan sama se minullle, mistä tuo käytös johtuu, mutta minä en siitä ole vastuussa, ja jos minun tavallsen hyvä käytökseni ei kelpaa, niin en muutakaan ala esittämään!

Mun anoppi yrittää usuttaa lapsiaan toisiaan vastaan (joka on kääntynyt niin että osa on kääntänyt selkänsä koko muorille) ja minua miniänä sitten yritetään manipuloida samaan mukaan.

Lapselle lässytetään ja korostetaan mummun paremmuutta ruuanlaitossa ym.
Lisäksi luvataan asioita joita ei ole tarkoituskaan pitää. Tähän lisäksi kaappijuoppous, niin onpa kiva käydä mummolassa. Ja hänessä ei koskaan ole vikaa, muut ovat kiittämättömiä.

Alkuperäinen kirjoittaja aapee:

10 vuotta oon yrittäny sietää toisen oikkuja, mutta nyt tuli mitta täyteen. Kattonu kun sen omat lapset ja mies yrittää tyynnytellä kiukkukohtauksia, keränneet lasinsiruja keittiön lattialta, siivonneet lattialle heitettyjä papereita (jotka sattui olemaan väärässä paikassa esim tietokonepöydälle jätettynä että huomenna jatketaan), ja aina kun tekee esim pihatöitä niin pitää olla hirmu kiukkunen että näyttäis muka tehokkaalta. Ei kiitos, ite en ole siihen leikkiin ryhtynyt, ja aion suojella siltä myös lapseni. Välillä on niibn ylitsepursuavan ystävällinen, lupailee lapsille hienoja synttärikakkuja, ruotsinristeilyä, jätskitötteröitä, mutta kun aika koittaa niin "mieluummin mä meen ..." Yritän siinä sitten lapsille selitellä, että kai se vaan unohti. En ole mustamaalannut anoppia kellekään, miehelle toki kertonut että tuo ei ole normaalia aikuiselta ihmiseltä, mutta nyt jotenkin on mitta täysi! Ja uskokaa, että meillä on ollut rauhallista pari päivää!

Ihan sama se minullle, mistä tuo käytös johtuu, mutta minä en siitä ole vastuussa, ja jos minun tavallsen hyvä käytökseni ei kelpaa, niin en muutakaan ala esittämään!

Nostan sulle hattua että tulit vihdoin järkiisi =) ei kenenkään tarvitse suostua siihen mitä anoppisi harrastaa! Jokaisella oma koti ja oman kodin rauha! =)

vaikka olet anopille vihassa, ja todellakin syystä niin muista että lapset eivät ole riitakapuloita, älä sotke heitä teidän välisiin riitoihin.

Ei, en sotke, mutta en myöskään aio päästää niitä anopille entiseen tapaan, pelkään että se joku päivä tekee niille jotain pahaa. Esim viimeisin opetus lapsille oli, että ei näin lyhyellä matkalla tarvii laittaa turvavyötä. Minun mielestäni tarvii, johan sen lakikin sanoo, ja sen haluan myös lasteni oppivan!

Aika hurja anoppi siulla ap kieltämättä on :/ Lasten kuullen ilkeää tuommottista huudella, inhottavaa käytöstä aikuiselta immeiseltä.

Kunpa saisitte jotenkin asiat rullaamaan anopin kanssa. Mutta millä ilveellä, sitä en tiijä olleskaan. Vakava keskustelutuokiokaan kun ei taija auttaa, ovien/ astioihen paiskomiseksi sekin varmaan menis... Uskaltaiskohan mieheis kokeilla (hänen äitee, niin koen että hänen ois hyvä ottaa asia puheeksi)?

Yhteistyössä