Olemme kihloissa, mutta mies ei halua naimisiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pähkinä3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pähkinä3

Jäsen
21.03.2007
242
0
16
Olemme siis olleet useamman vuoden kihloissa. Mies on kuitenkin ollut jo pitkään sitä mieltä, ettei halua naimisiin ja syitä sille on mm. moni suhde huononee avioliiton myötä, ja ei muutenkaan ehkä "arvosta" ja pidä omanaan avioliittoa.

Aikoinaan, kun menimme kihloihin, minä olin innokkaampi, mutta mies oli kuitenkin siinä täysillä mukana.
Nyt olen enemmän miettinyt sitä kihlojen perimmäistä merkitystä eli lupausta avioliittoon.

Mielessä on jopa käynyt kihlojen purkaminen.. :| Ei sillä, itse voin elää ilman avioliittoakin.
Mitä mieltä olette tällaisesta?

Älä heitä kirvestä kaivoon. Harva mies menee naimisiin romanttisista syistä ja jos miehelläsi on huonoja kokemuksia avioliitoista, voiko häntä syyttää? Nyt sinulta vaaditaan pitkää pinnaa, ei painostusta. Voisit myös yrittää vedota järkisyihin, esim. perintövero, leskeneläke ja mitä näitä nyt on. Luulen ettei vika ole sinussa, kuten Emilyn asian ilmaisi, vaan avioliitto instituutiona ei ole miehesi juttu. Sinä varmasti olet. Paljon on ihmisiä nykypäivänä, jotka ei syystä tai toisesta halua naimisiin. Hyviä jatkoja teille kuitenkin :)

No mä voisin ajatella olevani kihloissa (koska tykkään sormuksista :xmas: ) ilman että koskaan menisin naimisiin.. Mutta periaatteessa pidän avioliittoa kuitenkin parempana, joten varsinkin jos olisi lapsia, siitä vois tulla melkoinen kynnyskysymys..

Me mentiin vastikään kihloihin eikä ole aikomustakaan mennä naimisiin. Emme koe että se välttämättä tarkoittaa suoraan naimisiin menoa jos kihloihin menee (siitäkään huolimatta mitä sanakirjassa lukee), vaan enemmänkin lupausta viettää toisen kanssa loppu elämänsä ja näyttää sen myös ulospäin. Emme koe että naimisiin meno muuttaisi mitään meidän nykyisessä elämässämme, eikä se tunnu meidän jutulta. Nuo järkisyytkin ovat kuitenkin kierrettävissä melko helposti. En minä kaipaa perintöä mieheltäni vaan mielestäni se kuuluu lapsilleni yms.

Niin ja meillä se olen nimenomaan minä joka ei halua naimisiin, ei niinkään mieheni.

Alkuperäinen kirjoittaja hh:
Älä heitä kirvestä kaivoon. Harva mies menee naimisiin romanttisista syistä ja jos miehelläsi on huonoja kokemuksia avioliitoista, voiko häntä syyttää? Nyt sinulta vaaditaan pitkää pinnaa, ei painostusta. Voisit myös yrittää vedota järkisyihin, esim. perintövero, leskeneläke ja mitä näitä nyt on. Luulen ettei vika ole sinussa, kuten Emilyn asian ilmaisi, vaan avioliitto instituutiona ei ole miehesi juttu. Sinä varmasti olet. Paljon on ihmisiä nykypäivänä, jotka ei syystä tai toisesta halua naimisiin. Hyviä jatkoja teille kuitenkin :)

Kiitos! :)

Sitä hän on mm. puhunut, ettei tarvi papin aamenta ollakseen parisuhteessa ja jos naimisiin menee, vaikeudet alkaa (kun monilla on kuuleman tullut pian ero), ei tykkää kirkosta, paperisodasta jne.. Minullekaan avioliitto ei ole minkään edellytys, mutta ehkä itse olen hitusen verran perinteisempi näissä asioissa.
- Ajattelin vain, onko järkeä olla kihloissakaan?

Kun on kihloissa ja on sormus, vaikkei naimisissa olisikaan niin ei ainakaan tarvi jatkuvasti vastailla tuntemattomille että asuuko tuon lapsen isä teidän kanssanne. Ihan oikeasti tapahtunut useampia kertoja:C

Me ollaan kihloissa, ja MINÄ en halua naimisiin. En osaa sen paremmin selittää miksi, mutta minusta se on...hmmmm....tarpeetonta. Ei mitään periaattelista, eli ehkä joskus mutta en nyt.
Siis tällä kommentilla halusin sanoa, että ei se välttämättä miehesi tunteita sinua kohtaan vähennä ettei halua.
Nauttikaa elämästä, jos teillä hyvin menee!

Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä3:

Sitä hän on mm. puhunut, ettei tarvi papin aamenta ollakseen parisuhteessa ja jos naimisiin menee, vaikeudet alkaa (kun monilla on kuuleman tullut pian ero), ei tykkää kirkosta, paperisodasta jne.. Minullekaan avioliitto ei ole minkään edellytys, mutta ehkä itse olen hitusen verran perinteisempi näissä asioissa.

naimisiin ei tarvitse mennä kirkossa.. ja mistä paperisodasta???? eipä meillä ainakaan mitään paperisotaa tarvittu :D
itse olen vanhanaikainen enkä ymmärrä miksi mennä kihloihin jos ei aio naimisiin?? itse purkaisin kihlauksen, kyllä se suhde jatkuu samanlaisena ilman sitäkin sitten :)

Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä3:

Voi kun kuulosti tutulta! Oltiin 15 vuotta kihlois ja yksi lapsikin ehti syntyä. Sit aloin jutustelemaan järkisyistä (just noi perinnöt, lesken eläkehommat) niin sit muutaman viikon "harkinnan" jälkeen, hän kertoi päätyneensä et voitais mennä naimisiin... Koruttomasti maistraatissa mutta kuitenkin. Ja meille tilanteesta muotoutui ikimuistoinen eräästä toisesta syystä, mutta ei siitä enempää... Aviovuosia nyt pari takana. Olen kyl tyytyväinen että ollaan naimisis; on jotenkin normaalimpi olo ja moni asia on yksinkertaisempaa.

Alkuperäinen kirjoittaja siis häh:
ja mä en ymmärrä sitä et miksi avioliittoa pelätään niin paljon?? ei ainakaan meidän suhde ole huonontunut avioliiton myötä, päinvastoin.

Ei varmasti ole huonontunut eikä tarvitse pelätä. Toiset ei vaan pidä sitä mitenkään tarpeellisena. Voisi kai ajatella niinpäin että mitä se muka muuttaa.

Meillä oli sama tilanne vuosia. Sitten aloin jossain vaiheessa sanoa että antaa olla, mun puolesta saa naimisiinmenot jäädä ! Niin eikös sitten ääni muuttunut kellossa : nyt mies taas odottelee mun nimmaria maistraatin papereihin :laugh: . Että äläpäs heitä kirvestä kaivoon, miehen mieli on näköjään muuttuvainen ;)

Yhteistyössä