Olemmeko ainoat vanhemmat, jotka tahtovat hoitaa lapsensa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Löytyykö muita?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No lukekaa edes oikein. Ap ei missään vaiheessa sanonut, etteivät lapsensa vietä aikaa muitten aikuisten kanssa. Voihan sitä viettää ja tottua muihin aikuisiin, vaikka omat vanhemmat ovatkin mukana?
Huonolla tolalla täytyy parisuhteen olla, jos sitä pitää 'hoitaa' niin että muu perhe ei ole paikalla. Te jotka sitä harrastatte, kai te myös lähdette syömään ym. myös niinkin, että jätätte ukkonne kotiin ja käytte vain lapsen kanssa? Vai jätättekö sen suhteen hoitamatta ja elätte vain arkea lapsen kanssa?
Ja sitten tuo 'mulla ei olis mitään omaa, jos olisin koko ajan lasten kanssa'..huhhuh.
Eikö se perhe-elämä ja lasten kanssa juuri ole sitä omaa? Vai kenen se on? Jos tuntuu, ettei jaksa olla omien lastensa kanssa, vaan on vietävä ne pois, ettei 'pää hajoa', on jossakin korjaamisen varaa.
Ajatelkaa vaikka lohtunanne, että kohta ne muuttaa kotoota pois, sitten mulla on kaikki omaa, ei oo lapset sotkemassa ajankäyttöä ja parisuhdetta.

No lukekaa edes oikein. Ap ei missään vaiheessa sanonut, etteivät lapsensa vietä aikaa muitten aikuisten kanssa. Voihan sitä viettää ja tottua muihin aikuisiin, vaikka omat vanhemmat ovatkin mukana?
Huonolla tolalla täytyy parisuhteen olla, jos sitä pitää 'hoitaa' niin että muu perhe ei ole paikalla. Te jotka sitä harrastatte, kai te myös lähdette syömään ym. myös niinkin, että jätätte ukkonne kotiin ja käytte vain lapsen kanssa? Vai jätättekö sen suhteen hoitamatta ja elätte vain arkea lapsen kanssa?
Ja sitten tuo 'mulla ei olis mitään omaa, jos olisin koko ajan lasten kanssa'..huhhuh.
Eikö se perhe-elämä ja lasten kanssa juuri ole sitä omaa? Vai kenen se on? Jos tuntuu, ettei jaksa olla omien lastensa kanssa, vaan on vietävä ne pois, ettei 'pää hajoa', on jossakin korjaamisen varaa.
Ajatelkaa vaikka lohtunanne, että kohta ne muuttaa kotoota pois, sitten mulla on kaikki omaa, ei oo lapset sotkemassa ajankäyttöä ja parisuhdetta.

Ap sanoi että hoitavat lapset itse 24/7 aina ja se kuulostaa ja onkin minusta sairasta. Suhde voi erinomaisesti, koska emme ole lapsiperhearjessakaan unohtaneet toisiamme ja pari kertaa vuodessa olemme yön tai jopa kaksi kahdestaan. Eikö ole kamalaa? :o Ja aatteles, vielä hirveämpää on se että kaipaan viikottain OMAA AIKAA. Haluatko osoitteen ja nimen niin voit soittaa sossuun :(

[QUOTE="vieras";24598640]Ap sanoi että hoitavat lapset itse 24/7 aina ja se kuulostaa ja onkin minusta sairasta. Suhde voi erinomaisesti, koska emme ole lapsiperhearjessakaan unohtaneet toisiamme ja pari kertaa vuodessa olemme yön tai jopa kaksi kahdestaan. Eikö ole kamalaa? :o Ja aatteles, vielä hirveämpää on se että kaipaan viikottain OMAA AIKAA. Haluatko osoitteen ja nimen niin voit soittaa sossuun :([/QUOTE]

Niin sanoi, sou? Ei se tarkoita sitä, ettei lapset ole TEKEMISISSÄ muiden aikuisten kanssa, kuten valopäät täällä sanoivat.

No ei se kauhean tervettä ole olla 24/7 lasten kanssa ympäri vuoden, kyllä ihminen tarvii sitä omaakin aikaa vaikka tunnin tai pari silloin tällöin. Ei munkaan nuorempi (10kk) ole vielä ollut kertaakaan yökylässä, mutta on se silti ollut hoidossa muutamia tunteja, kun mulla on ollut jotain menoa. Esim. tänään lähden kaverin luokse sadonkorjuujuhliin muutamaksi tunniksi ja näin saan pienen levähdystauon arjen keskelle ja mun vanhemmat hoitaa lapsia sen aikaa. Huomenna lähdemme sitten isommalla porukalla laivalle ja lapset lähtevät mukaan.

[QUOTE="shihtzu";24598657]No ei se kauhean tervettä ole olla 24/7 lasten kanssa ympäri vuoden, kyllä ihminen tarvii sitä omaakin aikaa vaikka tunnin tai pari silloin tällöin. Ei munkaan nuorempi (10kk) ole vielä ollut kertaakaan yökylässä, mutta on se silti ollut hoidossa muutamia tunteja, kun mulla on ollut jotain menoa. Esim. tänään lähden kaverin luokse sadonkorjuujuhliin muutamaksi tunniksi ja näin saan pienen levähdystauon arjen keskelle ja mun vanhemmat hoitaa lapsia sen aikaa. Huomenna lähdemme sitten isommalla porukalla laivalle ja lapset lähtevät mukaan.[/QUOTE]

No tässä se tuli taas, OMAA AIKAA!!! Kenen aikaa se lasten kanssa vietetty aika on, jos ei sun omaa?? Sun lapsiahan ne on?

No tässä se tuli taas, OMAA AIKAA!!! Kenen aikaa se lasten kanssa vietetty aika on, jos ei sun omaa?? Sun lapsiahan ne on?

No eihän se lasten kanssa vietetty aika ole omaa aikaa, vaan lasten kanssa yhdessä vietettyä aikaa. Oma aika on sitä, että sun ei tarvitse olla vastuussa muista, eikä sun tarvitse olla koko ajan korvat höröllä kuuntelemassa mitä lapset tekee, tai kun ne on nukkumassa, niin olla silti valppaana jos ne herää. Niin ja kyllä mä tarvin lasten hoitajaa siihenkin, että voin käydä esim. hierojalla tai hammaslääkärissä.

Täytyy sanoa että mun mielestä on ihanaa kun isovanhemmat haluaa ja saa olla lastenlastensa kanssa! Anoppi eilen harmitteli, kun miehen veljen lapset ovat siellä niin harvoin, mutta sanoi että on ihanaa kun me käymme heillä usein. Isovanhempien lisäksi minun sisarukseni (kaikki lapsettomia) haluavat joskus ottaa lapset ja tehdä heidän kanssaan jotain kivaa. Onneksi lapsillamme on paljon välittäviä aikuisia ympärillä!

Minulla ei ollut lapsena kuin äitini ja se harmitti aina.

Mites se lasten oma-aika? Itse ainakin muistan lapsuudesta (alle kouluikä) että oli ihanaa olla joskus mummun kanssa tai kummin kanssa. Vallankin yökyläily oli asia jota odotti kuin kuuta nousevaa. EI siksi että kotona olisi ollut paha - VAAN siksi että mummulassa/kummilassa oli höllemmät säännöt ja tehtiin kaikkea erilaista kivaa.

Ei ne lapsetkaan kuulkaa aina halua olla pelkästään isän ja äipän huomassa, se OMA ITSEYS tarvitsee tilaa. Toki ymmärrän että jotkut vanhemmat elää kaiken lasten kautta ja roikkuu niissä lapsissaan kun takiaiset kun mitään omaa ei ole. Ja toisaalta he kokevat jollain sairaalla tapaa tyydytystä kun ovat KORVAAMATTOMIA. Ei siinä kyse ole siitä että lapset halutaan hoitaa itse - vaan siitä että jotain käsittelemätöntä omassa elämässä paikataan ripustautumissuhteella siihen lapseen.

AP:kin kertonut että kummankin puoliskon kotoa löytyy luurankoja - pitäskö näyttää yllättyneeltä että he ripustautuvat lapsiinsa? Jos heillä ei kotona ole ollut mitään pysyvää/kunnollista niin nyt on omassa perheessä vedetty korjausliike yli. Ihan normaalia käytöspsykologiaa.

Olette. En mä vaan hoida lapsiani kun he ovat vuodessa poissa kotoa noin 20-30 päivää. Heitteelejättöhän tuo on ja ei lapsia olis pitänyt edes hankkia kun emme me niistä jaksa huolta pitää ja kokoajan ovat jossain hoidossa.

Erinomainen kommentti Pampas :)

Minäkin olen sitä mieltä että se, että lapsella on paljon läheisiä, luotettavia ja rakastavia aikuisia ympärillään, on rikkaus. Ja tuohan se turvaa itsellekin kun tietää että jos minä nyt joudun vaikka yhtäkkiä sairaalaan tai jotain niin on se turvallinen paikka mihin lapsi pääsee hoitoon ja jonne hän myös mielellään menee ja tuntee olonsa turvatuksi. Lapsi myös viihtyy erittäin hyvin isovanhempiensa luona ja on aina tosi innoissaan sinne menossa ja on - hui kamalaa - yökylässäkin ollut vaikka ei ole vielä vuottakaan täyttänyt. Tokihan se omaa itsetuntoa äitinä hivelisi jos lapsi roikkuisi nilkassa koko ajan ja huutaisi hysteerisesti jäädessään vieraan hoitoon, mutta lapsen kannalta on parempi että hänellä on tosiaan niitä muitakin läheisiä aikuisia joiden luona hän tuntee olonsa ihan yhtä suojatuksi kuin kotonakin.

Ja lisätään vielä että ihan itse nuo isovanhemmat pyytävät lasta heille kylään, väkisin ei olla sinne tuupattu mutta kun kerran tarjoutuvat niin helpompi meidän on esim. hoitaa työkuvioita tai tehdä suursiivousta kun lapsi ei konttaa jaloissa koko ajan (ja kun em. askareet on kumminkin pakko joskus tehdä), puhumattakaan sitten siitä että joskus on ihan mukava viettää pieni tovi kaksistaan siellä sänkykamarinkin puolella.

voi kun olisi joku hoitopaikka niikuin muilla palstamammoilla, tulee kutsu ja lapset vaan mummolaan/palle.
Ylensä nämä keillä onkin ne mummot ja papat ja kummit ja koko suku naapurina tulee aukomaan päätään että ette halua hoitaa parisuhdettanne jne.
Meillä ei kylvetä rahassa koska olenhan kotiäitinä, meillä ei asu sukua täällä ei kumeja ei mummeja joten kiillotan sädekehää kun joka toinen vuosi meillä varaa palkata MLL hoitaja (niiden hinnoilla)
Mutta olisihan minunkin pitänyt tajuta että omasta kylästä otetaan mies eikä toisen puolen suomea ja muuteta sinne väliin

Yhteistyössä