Olemmeko ainoat vanhemmat, jotka tahtovat hoitaa lapsensa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Löytyykö muita?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuulostaa siltä että halu omia lapsi ohittaa kirkkaasti lapsen edun.
Meidän.. meidän... meidän... ikioma lelu, jolla kukaan muu ei saa leikkiä?
Joo, hoidetaa lasta kokoajan kotona, katsotaa kokoajan sitä, unohdetaa parisuhteessa toisemme, mutt mitä vitun väliä mistää parisuhteesta, kun saadaan kattoa kersaa kokoajan!!!!!!!!!!!
Ei mitään väliä omasta hyvin voinnista, kun voimme kytätä mitä kersamme tekee... :laugh:

Se on rakas perheauto, tiirulla

ja miten ihmeessä vedät sen tähän aiheeseen mukaan? ei ole muiden ongelma jos sinä olet niitä ihmisiä joka pitää autoa sit jotenkin perheenjäsenenä: Mies harrastanut seksiä tuhannen auton kanssa | Ulkomaan uutiset | Iltalehti.fi

mutta saatathan vain olla kateellinen toisten perheautosta, että joillakin tosiaan auto on, ei luulisi olevan ihmeellinen asia nykypäivänä varsinkaan perheellisille... ja monet ymmärtänee että autosta luopuminenkin voi olla iso asia, perheellisenä ihmisenä. kun pitää miettiä sitä lapsen/lastenkin kuljettamista.

huumorillakin voi tietysti koittaa ottaa asioita, kuten ton "rakas" etuliitteen...

Eikö ap ole ikinä ollut nuorena yötä sukulaisilla? Itse vietin mummolla aikaa enemmän kuin kotona. Ja ajatelkaa, että 22-vuotiaana tulin ulkomailta Suomeen takaisin ja asuin 82-vuotiaan isomummoni kanssa 20m2 yksiössä puoli vuotta ennen kuin lähdin takaisin ulkomaille. Joillakin on oikeasti hyvät ja lämpimätmvälit isovanhempiinsa.
Anna lapsen nauttia isovanhemmista ja sukulaisista.
Pitäisikö mun siis ap:n kirjoituksen perusteella sanoa tänään faijalleni, että tyttö ei tule heille leikkimään legoilla mun ja mieheni hammaslääkärin ajaksi, koska mieluummin viettää tunnin, pari hammaslääkärin odotusaulassa tylsistyen..

Viimeksi muokattu:
Luulen että valtaosa täällä haluaa kyllä itse hoitaa lapsiaa mutta silti mielellään ottaa vastaan apua sukulaisilta, ihan jo siksi että lapsi saisi läheiset välit näihin. Ei se että lapsella on elämässään muitakin tärkeitä ja rakkaita aikuisia kuin äiti ja isä ole mikään uhka vanhemmuudelle.

Ja ei, tämä ei ole mikään puolustuspuhe sille että ollaan itse alusta asti hoidatettu lapset isovanhemmilla. Meillä isovanhemmat ovat asuneet kaukana, olleet liian huonossa kunnossa tai kuolleita. Myös omat sisaruksemme asuvat kaukana ja omalla tavallaan näen tämän surullisena koska lapsillemme ei varmaan koskaan muodostu sellaista läheistä sidettä näihin ihmisiin.

Siksi ollaan ihan tarkoituksella luotu itse omaa tukiverkostoa ja tällaisia tuttuja ja turvallisia aikuisia lastemme elämään. Kiitos varamummon ja muutaman ystävämme, lapsilla on nyt myös tällaisia läheisiä elämässään. Kyllä, on kiva päästä joskus miehen kanssa vapaalle lasten ollesa kotona hoitajan turvin, mutta parasta on kun näkee lasten odottavan näitä ihmisiä ja nauttivan heidän seurastaa.

Ei, ap:n tilanteessa en antaisi lapsia tuollaisten isovanhempien hoitoon. Mutta jos suvusta löytyy ihmisiä jotka eivät ole väkivaltaisia/alkoholi- tai mielenterveysongelmaisia vaan ihan tavallisia tallaajia jotka haluavat viettää aikaa lasten kanssa niin sitä tukisin. Jos taas ketään tällaista ei ole niin yrittäisin muuten löytää vaikka omista ystävistä lapsille tällaisia turvallisia läheisiä kenen kanssa he voivat viettää aikaa - jopa ilman vanhempien läsnäoloa.

• Tykkää
Reactions: felina
En tiedä tuota että oletteko ainoat vanhemmat jotka haluavat lapsensa hoitaa mutta olette aika varmasti ainoat vanhemmat jotka ei parisuhdettaan halua hoitaa.

Miten se parisuhteen hoitamiseen liittyy jos ei hoidata lapsiaan isovanhemmilla? Meillä on äärimmäisen harvoin mahdollisuus saada kaikkia lapsia kerralla jonnekin hoitoon ja meidän parisuhteen hoitaminen tapahtuukin lähinnä kotona aamuvarhaisella tai iltmyöhäisellä kun lapset nukkuu. Kerran vuodessa käydään kahdestaan syömässä (hääpäivänä). Silti meidän avioliitto kukoistaa ja meillä menee hyvin. Musta on jotenkin hassua että parisuhteen ylläpitämiseen kuvitellaan tarvittavan sitä että pariskunta lähtee viikon etelänmatkalle tai viikonloppureissulle kylpylään säännöllisesti tms. parisuhdetta on mahdollista hoitaa kotioloissakin ja jopa lasten läsnäollessa.

Ahaa, mutta kun minä en ole katkera, eikä miehenikään. Hän ei edes koskaan mollaa vanhempiaan ja se on minusta hieno ele ja mieheni on hieno mies :). - Eivätköhän kaikki ihmiset ole keskimäärin ihan normaaleja. Minua vain on pitkään ihmetyttänyt palstan jatkuva vonkuminen *puuttuvista isovanhemmista*, mikä tarkoittaa sitä, että he haluaisivat kiven kovaa tunkea omat lapsensa vieraille hoitoon.

Me haluamme olla lapsemme vanhemmat. Tottakai hän tuntee tuhansia muita ihmisiä, mutta me, juuri me, jotka olemme lapsemme vanhempia, todella haluamme olla lapsemme vanhemmat. :)

Tämä on suomalaisten mielestä epänormaalia.

Jaa, kyllä me ainakin olemme lapsiemme vanhempia vaikka he esim. isovanhemmilla olisivatkin hoidossa... Outoa ajatella, että toimiva tukiverkko sulkisi vanhemmuuden jotenkin pois.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Kyllä, olin kotihoidon tuella lapsen ekat 3 v.

Olit..? Eli nyt olet töissä? Onko lapsesi nyt hoidossa, vai miehesi kotona? Vai onko sulla uusi vauva että pystyt olemaan lasten kanssa kotona taas seuraavat 3 vuotta?

Yleensä ihmiset käyvät töissä, jolloin lapsille on hyvä saada jokin hoitopaikka. Ja silloinhan he ovat "vieraalla" hoidossa. Kun harvemman rahat riittää olla kotona 18 tai ties kuinka monta vuotta ja hoitaa lapset aikuisiksi.

Mä olen iloinen, että lapseni viihtyvät isovanhemmillaan ja isovanhemmat ovat halunneet hoitaa heitä. Mutta meillä ei olekaan väkivaltaisia isovanhempia, kuten teillä. Vaan ihan tavalliset rakastavat mummot ja ukit. Siitäkö nyt päättelet, etten ole halunnut hoitaa lapsiani itse?

Entä sitten kun lapsesi ovat jo niin isoja että saavat omia lapsia, jos heillä olisi samanlainen näkemys asiaan kuin teillä että itse pitäisi omat lapset 24/7 hoitaa niin eikö sinulla mummona olisi halua olla lastenlasten kanssa tekemisissä?

Kyllä meilläkin etupäässä lapsi hoidetaan itse mutta saa meidän elämään muutkin ihmiset kuulua. Vauva meillä ainakin nauttii kyllä isovanhempien huomiosta.

Minusta on ainakin hyvä, että lapsella on mahdollisuus ollan isovanhempien kanssa. Meillä tyttö tykkää käydä mummon kanssa uimassa ja aika usein käyvät paistamassa makkaraa laavulla. Ilman isovanhempia tuo ei olisi mahdollista, koska välimatkat täällä on pitkät eikä meillä ole autoa. Kesälläkin tyttö oli siskoni luona, jotta sai leikkiä serkkunsa kanssa. Sekään ei olisi onnistunut, jos tyttö olis ollut koko kesän kotona, koska olin itse lähes joka päivä töissä

Nyt on kyllä aika sairaasta ihmisestä kyse tämän kirjoittamien tekstien perusteella. Kauhea huoli tuli lapsesta, toivon todella että ap havahtuu joskus ja ymmärtää miten järjettömältä tuo omistushalu kuulostaa. Olet tehnyt lapsia omistaaksesi ne. HYI! Aivan sairaan kuvottava ajatus.

[QUOTE="hohhoijaa";24598427]Käsittämätöntä, että näin päivänselvään provoon on taas tarttunut näinkin moni, että neljättä sivua jo jankataan..[/QUOTE]

No joo kyllähän tuo porvoosta tuntui olevan koko ap. Mutta voisin uskoa että tuollaisiakin vanhempia on oikeasti olemassa.

No mutta kaikilla ei ole sitä "tukiverkkoa". Ei meillekään ole tarjottu mitään hoitoapua isovanhemmilta.
Enkä voisi kuvitellakaan että jättäisin pienen poikani yöksi jollekin muulle hoitoon, se kun on niin äitiriippuvainen vielä (vajaa 2 v).

Sitä vaan, että ei kai se nyt ole NIIN outoa, jos lapsi ei ole ollut pienenä hoidossa, jos siihen ei ole mitään pakollista tarvetta? :)

Eikös niin, että jokainen tyylillään? Ei kai sitä nyt tarvii tuota ap:ta haukkua ihan maanrakoon, jos hän haluaa lapsensa hoitaa noin?

Isovanhemmat on mukava olla olemassa, mutta voihan heitä nähdä muutenkin, kuin viemällä lapsen hoitoon. Ihan koko perheen voimin vaikka.
Itse kyllä lapseni voisin antaa hoitoon sitten kun hän itse ymmärtää sellaista pyytää.

Yhteistyössä