Olen miettinyt eroa.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sekamelska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no niin. tulihan se totuus sieltä kun vähän potki. paska mies kun on masentunut. Ite kerjäät täältä sääliä masennukses kanssa ja haukutat miestäsi jolla sama vaiva...

hohoijjaa

Sinä et sitten ole varmastikkaan auttanut miestäsi kavereita hankkimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
no niin. tulihan se totuus sieltä kun vähän potki. paska mies kun on masentunut. Ite kerjäät täältä sääliä masennukses kanssa ja haukutat miestäsi jolla sama vaiva...

hohoijjaa

Näinpä. Hieman empatiaa ja toisen ihmisen kunnioitusta kehiin!

Alkuperäinen kirjoittaja sekamelska:
Lisäksi kuulostaa siltä että miehesi on masentunut etkä sinäkään anna hänen levätä. Kirjoitit näin; miehellä ei ole ystäviä eikä minkäänlaista sosiaalista elämää... :o

Hän on itse sanonut ettei häntä kiinnosta tutustua kehenkään.. ei haluu olla facebookissa vaikka oon jopa käskeny sen sinne.. ei haluu olla työkamujen kans missään tekemisis vapaa ajalla.. en mä sille sit voi mitään.

Paniikkikäiriö? Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö? Näissä saa ekana kaverisuhteet kärsiä. Paljonkin voit tehdä, nimittäin jos todellakin haluat!!!

Niinpä taas näyttää siltä et kun oma perse on masikselta pelastettu niin kaveri jääköön hukkuvaan laivaan....

Ei jumalauta teijän tekstiä.. en mä ole häntä hukkuvaan laivaan jättämässä.. mutta mikä ihme siinä on, että kun itse koitan puhua asioista, hän ei puhu. Minä en syyllistä, en huuda, enkä syyttele hauku jne. Onko se mun vika jollei häntä kiinnosta olla kuin kotona? olen koittanut sanoa että ole enemmän väleissä työkamujen kanssa, istu facebookissa vaikka koko ilta kun siellä on tuttuja...

Kyl mun miehenki tarttis koittaa meijän asioille jotain tehdä.. yksin tätä avioliittoo on pikkasen vaikee kohentaa.

:kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja haloo:

hohoijjaa

Näinpä. Hieman empatiaa ja toisen ihmisen kunnioitusta kehiin!
Kyllä mä kunnioitan mun miestä todellakin, rakastan häntä. en vaan pysty sulattaan sitä, että lapselle ei laiteta ruokaa jos sen kans ollaan kotona. et saan töissä miettii onko lapsi saanu ruokaa.
En yksin voi pelastaa tätä tilannetta... kyllä miehenkin pitää jotain tehdä. tuntuu et olen avioliitos yksin...

Alkuperäinen kirjoittaja merimies:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mies istuu toimistossa, surffailee netissä, juo kahvia ja käy röökillä.. on tosi raskasta varmaan...

Eihän kukaan sano noin ilkeästi puolisonsa töistä? Kannattaisiko sinunkin opetella arvostamaan miestäsi hiukan.

kyllä mä arvostan... mutta välillä on vaikee ymmärtää toisen väsymystä, kun tosiaan surffailee koneella.. ja ottaa päiväunia taukotuvassa....

Miehesi on jostain syystä tosi väsynyt. Tämä asia olisi nyt ensiksi selvitettävä ja sitten pureuduttava muihin ongelmiin.
Varaatte ajan yleislääkärille, joka tekee masennustestin, antaa lähetteen labraan verikokeisiin, tekee kliinisen tutkimuksen.
Ja todellakin kannattaisi hankkia sinne kotiin apua, ainakin siksi aikaa kunnes asiat rupeavat selviämään.

Hänellä itsellään on masennuslääkitys, on ollut jo vuosia, ennenkuin me ollaan edes oltu yhdessä. Että masennus ei varmaan nyt ihan oo mun syytä kuitenkaan. :O

No hyvänen aika, eihän tässä nyt sinua syytellä.
Huoh.. rakastakaa ITSEÄNNE ja TOISIANNE. Ja jos elämänne on mennyt sellaiseen umpisolmuun ettette jaksa enää yhdessä yrittää, muttakaa hetkeksi erillenne. Silloin on helpompi keskittyä oman itsensä hyvinvointiin. Ja sitten, kun saa elämän omalta osaltaan taas järjestykseen, on helpompi elää sitä yhteistä arkea. Jos siihen on vielä silloin mahdollisuutta palata.

hohoijjaa

Millä mä autan sitä hankkimaan kavereita...?? :O
Mennään tonne torille seisomaan ja pidetään kylttiä, että kuka lähtis kaveriksi aikuiselle miehelle tositarkoituksella.
Ei sullakaan ihan kaikki kotona. tarttis itte koittaa aikuisen äijän hommata kaverei... ei ne oven taaksekaan tuu

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mies istuu toimistossa, surffailee netissä, juo kahvia ja käy röökillä.. on tosi raskasta varmaan...

Eihän kukaan sano noin ilkeästi puolisonsa töistä? Kannattaisiko sinunkin opetella arvostamaan miestäsi hiukan.

kyllä mä arvostan... mutta välillä on vaikee ymmärtää toisen väsymystä, kun tosiaan surffailee koneella.. ja ottaa päiväunia taukotuvassa....

Miehesi on jostain syystä tosi väsynyt. Tämä asia olisi nyt ensiksi selvitettävä ja sitten pureuduttava muihin ongelmiin.
Varaatte ajan yleislääkärille, joka tekee masennustestin, antaa lähetteen labraan verikokeisiin, tekee kliinisen tutkimuksen.
Ja todellakin kannattaisi hankkia sinne kotiin apua, ainakin siksi aikaa kunnes asiat rupeavat selviämään.

Hänellä itsellään on masennuslääkitys, on ollut jo vuosia, ennenkuin me ollaan edes oltu yhdessä. Että masennus ei varmaan nyt ihan oo mun syytä kuitenkaan. :O

No hyvänen aika, eihän tässä nyt sinua syytellä.
Huoh.. rakastakaa ITSEÄNNE ja TOISIANNE. Ja jos elämänne on mennyt sellaiseen umpisolmuun ettette jaksa enää yhdessä yrittää, muttakaa hetkeksi erillenne. Silloin on helpompi keskittyä oman itsensä hyvinvointiin. Ja sitten, kun saa elämän omalta osaltaan taas järjestykseen, on helpompi elää sitä yhteistä arkea. Jos siihen on vielä silloin mahdollisuutta palata.

Kiitos. <3
Mä oon henkisesti aika väsyny... ja itse oon psykologil käyny vuosia, ja itselläni lääkitys. Lääkäri sanoi et paras keino parantuu vakavasta masennuksesta on hoitaa itseään, ja levätä...
Se ei vaan toimi meillä... päivät menee itkiessä, ja koitan kerätä itseni aina ennen töihin menoa.. mikä ei oo reiluu

miksi ihmeessä et pyydä opiskelukavereitasi esim miestensä kanssa kylään, jotta puolisosikin saisi uusia ystäviä, se olisi iso askel parantumisen kannalta.

Asenteesi on kyllä hiukan kieroutunut.....

ja edelleen; jos 2 masentunutta ihmistä on samassa taloudessa, joka ikinen aivot omaava ihminen järjestää työt ja opiskelut niin ettei se rasita entisestaan vaikeuksissa olevaa perhettä entisestään. |O

Sossusta saa kotihoitoon apua etenkin tuossa teidän tilanteessa.

No mitä ap. nyt aiot sitten tehdä? Että jos tästä ketjusta jäisi nyt jotain konkreettistakin käteen eikä vaan paskanjauhantaa. Vinkkejäkin taisi olla jossain välissä...

Mennään tonne torille seisomaan ja pidetään kylttiä, että kuka lähtis kaveriksi aikuiselle miehelle tositarkoituksella.
Ei sullakaan ihan kaikki kotona. tarttis itte koittaa aikuisen äijän hommata kaverei... ei ne oven taaksekaan tuu

Päivän paras :laugh: :laugh:

miksi ihmeessä et pyydä opiskelukavereitasi esim miestensä kanssa kylään, jotta puolisosikin saisi uusia ystäviä, se olisi iso askel parantumisen kannalta.

ja edelleen; jos 2 masentunutta ihmistä on samassa taloudessa, joka ikinen aivot omaava ihminen järjestää työt ja opiskelut niin ettei se rasita entisestaan vaikeuksissa olevaa perhettä entisestään. |O

tuossa ekassa lauseessa keinoja auttaa.

Lisäksi kuulostaa siltä että miehesi on masentunut etkä sinäkään anna hänen levätä. Kirjoitit näin; miehellä ei ole ystäviä eikä minkäänlaista sosiaalista elämää... :o

Hän on itse sanonut ettei häntä kiinnosta tutustua kehenkään.. ei haluu olla facebookissa vaikka oon jopa käskeny sen sinne.. ei haluu olla työkamujen kans missään tekemisis vapaa ajalla.. en mä sille sit voi mitään.

Niin mutta miksi ei kiinnosta?
Sinä et sille voi mitään, mutta luulisi että itsekin tajuat ettei miehesi käytös ihan normaalilta kuulosta. Jos vain nukkuu eikä mikään kiinnosta.

Hän on sairastanu masennusta jo kauan, ja tosiaan on lääkitys ja lääkärissä käyny.
Koitan itsekin hoitaa omaa masennustani, et jaksan pyörittää tätä arkea, ja hoitaa lasta.

tuossa ekassa lauseessa keinoja auttaa.

juu olen tuotakin ehdottanut että kaverini voisi tulla miehensä kanssa kylään.. hän on sanonut ettei halua kotiinsa ketään tuntemattomia.. hän ei pidä sellaisesta. Jos lapsella synttärit ja täällä on sukulaisia niin ahdistuu siitäkin.
Mä en halua elämääni viettää kotona istuen.. kyllä mulle sosiaaliset suhteet tärkeitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Toistan::
mitä ap meinaat nyt tehdä?

En tiedä kyllä.. paljon meillä ongelmia on, enkä yksin voi tätä avioliittoo pelastaa. Olen jutellu lääkärilleni, ja hän sanoi että yksi hyvä keino on kirjoittaa toiselle kirje, ja kertoa siinä ajatuksistaan, ja ongelmista. Vältytään siinä haukkumiselta, syyttelyltä ja muulta. Yleensä kun ihmiset puhuu vaikeista asioista, niin helposti tulee haukuttua se toinen.
Kirje on hyvä idea, monet umpikujassa olevat tekevät kuulemma näin...

Alkuperäinen kirjoittaja Mymmyryy:

No joo.. noin mä ymmärsin ton yhen vinkist, et tarttis noin tehdä.. voi jeesus!!

Alkuperäinen kirjoittaja MitäAiot?:
No mitä ap. nyt aiot sitten tehdä? Että jos tästä ketjusta jäisi nyt jotain konkreettistakin käteen eikä vaan paskanjauhantaa. Vinkkejäkin taisi olla jossain välissä...

Joo jotain vinkkejä.. mut päällimmäiseksi jäi käteen, tai oikeestaan päähän et; jätä työsi, jää himaan siivoomaan.. hommaa miehelles kaverei.
Mee sossuun, ja anna piparii.. vinkit ne on nekin.. Hoh!

No joo.. noin mä ymmärsin ton yhen vinkist, et tarttis noin tehdä.. voi jeesus!!
Mä en vaan kyllä ymmärrä, että aikuiselle ihmiselle täytyy ruveta ettimään kavereita
:headwall: :headwall: . Ei vaan ymmärrä ei. Onko se niin, että ensin äiti huolehtii pikkuisistaan ja sen jälkeen tarttee vaimojenkin ruveta paapomaan ja ettimään kavereita :xmas: .

ehkäpä ero teidän suhteessanne olisikin paras ratkaisu. Jospa kummatkin löytäisi vierelleen ihmisen joka oikeasti välittää toisen tunteista, eikä tee siitä järkyttävää pilkkaa jollakin plussan palstalla.

"Millä mä autan sitä hankkimaan kavereita...?? :O
Ei sullakaan ihan kaikki kotona. tarttis itte koittaa aikuisen äijän hommata kaverei... ei ne oven taaksekaan tuu"

tämä ihan oikeasti kertoi enemmän kuin luuletkaan.
:x

Niin mutta miksi ei kiinnosta?
Sinä et sille voi mitään, mutta luulisi että itsekin tajuat ettei miehesi käytös ihan normaalilta kuulosta. Jos vain nukkuu eikä mikään kiinnosta.

Hän on sairastanu masennusta jo kauan, ja tosiaan on lääkitys ja lääkärissä käyny.
Koitan itsekin hoitaa omaa masennustani, et jaksan pyörittää tätä arkea, ja hoitaa lasta.

Otapa kuntasi sosiaalitoimeen yhteyttä, jos vaikka saisitte sitä kotiapua.
Käykö miehesi terapiassa? Hänet voisit yrittää patistella ainakin lääkityksen tarkistukseen. Ei tunnu olevan kohdillaan kun vointi on tuollainen.
Ja harkitkaa sitä asumuseroa, MUTTA yhdessä. Älä hylkää miestäsi tekemällä päätöksen yksin. Toistenne tukijoiksi teistä ei nyt juurikaan ole, mutta jos saisitte ulkopuolista apua niin varmasti solmut aukeavat.
Vaadi apua! SItä ei anneta, jos vaan kainosti pyytää. Sellainen on meininki nykyään, valitettavasti. Tsemppiä ja jaksamista!

Joo jotain vinkkejä.. mut päällimmäiseksi jäi käteen, tai oikeestaan päähän et; jätä työsi, jää himaan siivoomaan.. hommaa miehelles kaverei.

ohjeet
1) menkää parisuhdeterapiaan
2) hankkikaa kodinhoitoapua
3) vähentäkää hommia
4) jutelkaa ihan tosissaan.

sinä luet tästä ketjusta just sen mitä haluat nähdäkkin. Mulla alkaa jo todellakin keittämään tän ketjun lukeminen.

Täytyypä sanoa että on sulla otsaa täällä haukkua ukkoas, ei ihme ettei se sulle avuksi ole. En olis minäkään!!!
:laugh:

Mä en vaan kyllä ymmärrä, että aikuiselle ihmiselle täytyy ruveta ettimään kavereita
:headwall: :headwall: . Ei vaan ymmärrä ei. Onko se niin, että ensin äiti huolehtii pikkuisistaan ja sen jälkeen tarttee vaimojenkin ruveta paapomaan ja ettimään kavereita :xmas: .

Juu näin aika moni näköjää ajattelee... pitäis hoitaa koti, itsensä, lapsensa, ja siinä sivussa sitten pitää miehen sosiaalisii taitoja yllä.. hommata sillem kavereita.. pitäisköhän se viedä päiväkotiin, ku sieltähän saa uusia ystäviä..??
Mun tarttis saada kelasta se toinenkin lapsilisä... ei toi 100e riitä kyllä noiden kahden tarpeisiin.

Jos toinen on sairas, eikä itse saa tilanneta paranemaan niin silloin aviopuolison pitäisi edes yrittää auttaa tilanneta parhaansa mukaan.

Kaltaisenne itsekeskeiset ihmiset on juurikin niitä jonka takia herkemmät alunperinkin sairastuu.

ohjeet
1) menkää parisuhdeterapiaan
2) hankkikaa kodinhoitoapua
3) vähentäkää hommia
4) jutelkaa ihan tosissaan.

sinä luet tästä ketjusta just sen mitä haluat nähdäkkin. Mulla alkaa jo todellakin keittämään tän ketjun lukeminen.

Täytyypä sanoa että on sulla otsaa täällä haukkua ukkoas, ei ihme ettei se sulle avuksi ole. En olis minäkään!!!
:laugh:

1) Parisuhde terapiaan hän ei tule, on puhuttu asiasta.
2) kodinhoitoavusta on juteltu, ei halua ketään vierasta akkaa kotiinsa tavaroita penkomaan.
3) jos tarkoitat vähennä työhommia, se ei valitettavasti onnistu. hän suunnittelee toimistossa, minä kaupanalalla.
4) olemme jutelleet montakertaa, mutta hän ei puhu, vaan minä puhun ja se on hiljaa.

siinä sulle vinkit.
minä en ole miestäni haukkunut, en todellakaan. vaan koitan tässä purkaa omia ajatuksiani, ja kertoa siitä kun mies ei tee kotona mitään, eikä arvosta minua. neuvoja minä täältä haen.

Yhteistyössä