V
vieras 2
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja På:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja på:Meillä on kortisonit olleet myös hyödyttömiä ja niiden käytössä olen todella varovainen. Jossain vaiheessa iho valui kudosnestettä niin pahasti ja olin niin tuskainen, että oli pakko ottaa hetkeksi kortisonit käyttöön. Mutta tosiaan, nyt lähde etsimään tietoa ensin sieltä allergia- ja astmaliiton sivuilta, kuten joku toinenkin kehoitti.
Ja lääkäriasiat kuntoon. Yksi kunnollinen, asiansa osaava ja teidän asioihin paneutuva lääkäri auttaa pitkälle. Jos sinulla itselläsi ei ole tukiverkostoa, niin lähde sitäkin rakentamaan vaikka kysymällä kunnaltasi tukiperhettä! Voimia vielä kerran.
Sä olet saattanut olla LIIAN varovainen. Kortisonikuurin pitää olla kunnollinen, siis riittävän vahvaa ja sitä ei saa lopettaa kesken. Ihan niinkuin antibiooteissa. meidän allergialääkäri neuvoi sitkeään ihottumaan vahvempaa kortisonia ja sanoi että niin kauan kun ihossa on punoitustakin pitää laittaa. Ja kappas, sillä lähti. Itse jätettiin myös kaikki voimakkaan väriset vaatteet pois, erityisesti tummansininen ja sekin helpotti kutinaa, oli herkistynyt niille väreille.
Suosittelen ehdottomasti kunnon lääkäriä. Ja pyydä myös että varmistetaan astmalääkkeitten lääkkeenottotekniikka ym. :hug:
Otin ohjeen mukaan ja sain ihon siis paranemaan. Ongelmana on, että iho on niin ohut ilman kortisonejakin, että kaikki saa sen hetkessä rikki, mm.ihokosketus tuoreisiin hedelmiin ja juureksiin. Käsien pesut, kumihanskojen pitäminen käsissä, hikoilu. Joten on ollut pakko olla todella varovainen noiden kortisonien kanssa, koska pitkäaikaisessa hoidossa pelkona on ollut, että ohentaa sitä jo ohuen ohutta ihoa entisestään. Se on juuri se vihonviimeinen tikki, kun ihon omat bakteerit aina villiintyvät ja aiheuttavat tulehduksia. Sitten on pakko ottaa ne kuurit päälle. Näin keväällä se iho alkaa kuivua vielä näiden hiton siitepölyjen takia. En tiedä mikä nyt pahentaa tätä koko kehon tilannetta. Stressi varmaan osaltaan.
Tuo on kyllä ongelma kortisoneissa. Mulla tuo ei ollut niin paha, kun raavin ihoani niin paljon, että se taas samalla sen vaikutuksesta paksuni. Voidaan siis taas kerran todeta, että ap:lle kunnon lääkäri olisi tarpeen. Mikä toimii yhdellä, ei toimi samalla tavalla toisella.