Olen rakastunut alkoholistiin :( Mitä mä teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Järki sanoo, että pitäis unohtaa, mutta en pysty. Mies on kaikkea sitä, mistä olen uneksinut. Kiltti, kouluttautunut, lapsirakas, ei harrasta baareja vaan tykkää urheilusta ja luonnosta.. empaattinen, fiksu, huumorintajuinen, ihana. Siis ihan täydellinen, oikeasti, ja kaikkea sitä, mitä olen haaveillut.

Paitsi.
Miehellä jää putki päälle muutaman kerran vuodessa. Ehkä kolme tai neljä. On saanut töistä varoituksen, kun on ollut humalan takia pois. Mutta siis vaan harvoin.

Ja mua ahdistaa. Mä oon ihastunut, ihan täysillä. Mutta mä myös jossain sisimmässä tajuan, ettei tää mies voi olla hyväksi mulle. Se ei vaan voi lopettaa juomistaan, kuitenaan. Alkoholistiin ei voi luottaa. Mun isä on alkoholisti. Rakas, mutta sairas. Ja nyt mun äitikin on alkanut oirehtimaan sen suuntaisesti, että alko maistuu. Ja mua pelottaa. Että mä löydän elämääni alkoholistimiehen, jonka kanssa myöhemmin mun oma elämä alkaa mennä alamäkeä.. ja mustakin tulee alkkis. Kuten mun vanhemmista.

Tää on niin väärin. Miten mä pääsen tästä kaikesta yli? Puhukaa mulle järkeä, että mies joka on muuten täysin täydellinen, ei voi olla mun elämäni mies koksa on alkoholisti.

Ehkä sä ajattelet,että ansaitset alkoholistin etkä parempaa?Ehkä sä olet vain tottunut olemaan alkoholistien kanssa,että et salli itsellesi muuta? Turhaa puhua ympäri, mutta en suosittele. Hakeudu itse keskustelutuen piiriin ja pohdi, miksi rakastuit juuri alkoholistiin.

Jätä se, alkoholistin kanssa 18 vuotta asuneena tiedän että se alkoholi vie voiton. Eli siis se ihana persoona häviää pikkuhiljaa eikä ole sitte muuta ku se säälittävä juoppo.

Voi, sinä olet vähän kuin minun äitini. Tuollainen se minun isänikin oli. Äitikin näki varoitusmerkit mutta ei vielä omaa nuoruttaan niitä silloin ymmärtänyt.

Kyllä he 30 vuotta naimisissa olivat. Taisivat olla aika pitkiä vuosia. Eron jälkeen isä joi ensin työpaikan ja sen jälkeen hengen. Silloin minä viimeistään ymmärsin, että alkoholismi on kaiken voittava sairaus. Niin paljon se elämästä vei.

Minä en IKINÄ ottaisi alkoholistia. En, en, en. Minua saa ennemmin vaikka hakata mutta juomista en katso, en yhtään. Onneksi kävi miehenvalinnassa hyvä tuuri. Se ei juo, eikä muuten hakkaakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Tottakai voi. Mutta alkoholistin kanssa ei kannata koskaan muuttaa yhteen, tehdä lapsia eikä suunnitella tulevaisuutta.

No aika kovaa puhetta mielestäni..
Ei ne kaikki holistit mitään rapajuoppoja ole.

Mutta sekin on ihmisestä kiinni kuinka jaksaa alkoholistin kanssa olla ja elää.

:(

tää on ihan kamalaa. mies on aivan täydellinen, kaikin puolin. mutta tuo alkojuttu, joka pääsee pintaan pari kertaa vuodessa. ja ekaa kertaa vuosiin mä oon ihastunut, ja saan vastakaikua.. ja sitten tilanne on tämä. mä oon kuvitellut käsitelleeni asiat ja menneisyyteni ja olevani sinut itteni kanssa niin että normaalit miehet vois musta kiinnostua. oon näköjään väärässä. :(

en tiedä pystynkö unohtamaan, vaikka järki sanoo että niin pitää tehdä

Jos olette kumpikin vakavasti kiinnostuneita toisistanne, niin silloin ei yhdessäolemiseen ole muuta järkevää tapaa kuin että miehen on omasta tahdostaan sitouduttava olemaan juomatta pisaraakaan ikinä ja piste.

Jos tuota yritätte, niin ison riskin silti otat. Kerran alkoholisti on aina alkoholisti, yhden tai parin ryypyn päässä.

Parasta todennäköisesti olisi itsesi kannalta vain kyetä lähtemään tilanteesta ja unohtaa mies. Anna aikaa itsellesi älä hätiköi. Vaikka tuntuisi nyt kuinka vaikealta ja tunteet kovilta, niin aika auttaa ja laimentaa. Järki pääsee ajan kanssa voitolle hullaantumisesta. Tuo mh:n kommentti siitä, että kannattaisi miettiä miksi rakastuit alkoholistiin ja avun hakeminen on järkevää. Se on nyt vielä helpompaa kuin sitten kun itse olet samassa kierteessä.

Voimia. Olen itse naimisissa alkoholistin kanssa. Hän hoitaa työnsä ja muutkin velvoitteet suunnilleen, ei jää putki päälle. Mutta aina kun on vapaata juo, ei kykene rentoutumaan juomatta ja siitä kärsii meillä koko perhe. Ei ole helppo tehdä ratkaisuja, yheiset lapset ja pitkä avioliitto pistävät yrittämään vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Tottakai voi. Mutta alkoholistin kanssa ei kannata koskaan muuttaa yhteen, tehdä lapsia eikä suunnitella tulevaisuutta.

No aika kovaa puhetta mielestäni..
Ei ne kaikki holistit mitään rapajuoppoja ole.

Mutta sekin on ihmisestä kiinni kuinka jaksaa alkoholistin kanssa olla ja elää.

No kukin tavallaan. Mulla on henkilökohtaisesti ihan riittävästi kokemusta läheisten alkoholismista ja en voi kenellekään suositella, että suunnittelisi tulevaisuuttaan sellaisen kanssa. Alkoholismi on vakava sairaus. Se vie usein terveyden lisäksi läheisten mielenterveyden.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on vuoden sisään saanut potkut töistä pari hyvinkoulutettua (DI) alkoholistia. Ensin varoituksia ja niihin eivät ole reagoineet niin lopuksi potkut.
Haluaisin korjata tätä että eivät ole PYSTYNEET reagoimaan. Se on semmoinen sairaus. Potkut on tietysti ainoa oikea vaihtoehto, ei töistä voi katkollekaan pakottaa kun ei se pakotettuna auta. Omasta halusta vain.

Ole pois rakastunut, ei kai sitä aina tunteilleen voi, mutta ole kaukaa. Kyllä se vielä unehtuu ja löydät tilalle jonkun, joka seisoo omilla jaloillaan - se on nimittäin perusedellytys yhtään minkään parisuhteen onnistumiselle pidemmän päälle.