Olen raskaana ja tuntuu helkatin pahalta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vakkari nyt tosi harmaana...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joku täällä jo ehdottikin, että jos miestä painaa toisen lapsen tuleminen ja talouden meneminen entistä tiukemmalle? Olen huomannut omasta miehestäni sen, että se hautoo useimmiten yksin asioita ja kun on tarpeeksi kauan märehtinyt, niin huono olo purkautuu töksäyttelyllä ja riidanhaluisuudella. Kun olen nostanut kissan pöydälle ja ollaan saatu asiat puhuttua läpi, on mies huokaissut helpotuksesta ja tilanne on lauennut. Olen vuosien varrella huomannut, että asiat pitää ottaa esille juuri oikealla tavalla ja juuri oikealla hetkellä, yksikin sana väärin, ja mies ottaa sen syyllistämisenä tai nalkuttamisena. Se vaatii herkkiä tuntosarvia ja on välillä tosi rasittavaa. Siitäkin olen miehelle puhunut, ettei hän voi olettaa toisen olevan joku ajatustenlukija, eikä toisaalta ole oikein tai kohtuullista, että puolison pitää toimia suhteessa terapeuttina, joka joutuu painelemaan oikeista nappuloista saadakseen toiselle paremman olon. Kun tästäkin on miehen kanssa puhuttu, on mies tajunnut sen itsekin ja puheyhteys molempiin suuntiin on parantunut.

Tosin mun mies ei ole KOSKAAN haukkunut mua, eikä yleensä kiroile lasten kuullen, joten sikäli ap:n miehellä on kyllä peiliinkatsomisen paikka. Mikään määrä omaa pahaa oloa ei oikeuta toisen ihmisen haukkumiseen ja lyttäämiseen. Kaikkea riitelyä ei voi, eikä mun mielestä ole tarvettakaan piilottaa lapsilta, mutta lasten kannalta tärkeintä on, että pystyisitte heidän nähden sopimaan asiat. Ikätason mukaisesti voisi myös selittää, että aikuiset joskus riitelevät, mutta se kuuluu elämään ja tärkeintä on sopia riidan jälkeen, ja että isä ja äiti rakastavat toisiaan riidoista huolimatta.

Nyt on tosiaan aikalisän paikka, ja miehen silmät on saatava aukeamaan. Parisuhteeseen vaaditaan aina kaksi ihmistä, joista kummallakin on vastuu sen toimimisesta. Jos miestä ei enää kiinnosta panostaa suhteeseen, niin vaihtoehtona on vain ero. Tämä täytyisi nyt saada tehtyä miehelle selväksi.

Vastaavantyyppisiä tarinoita saa lukea jatkuvasti täällä...itse olin huonossa avioliitossa ja sain tarpeekseni ja häiyin. päivääkään en ole katunut. valitettavasti olen saanut niin huonon kuvan parisuhteista etten varmaankaan halua enää lapsia (yksi on) enkä asumaan kenenkään miehen kanssa. miksi lapsia pitää sitten vääntää huonoihin olosuhteisiin? meillä sen sijaan meni hyvin ex miehen kanssa. ongelmat tulivat lähinnä lapsen syntymän jälkeen. mies ei tuosta muutu vaikka sanoisit/uhkailisit mitä! ainoastaan teot auttavat! joten tuskin on muuta mahdollisuutta kuin häippästä ainakin joksikin aikaa kuvioista...

Ei varmaan miehestäkään ole kivaa masentuneena kuunnella nalkuttavaa vaimoa, ja viellä pitäisi jaksaa töissä käydä. Sitä paitsi yhtäläinen oikeus sillä miehelläsikin on siinä asua!

Vaikka ap kovasti kielsi, että ei voisi olla miehellä toista naista kiikarissa, niin silti kannattaisi pitää silmät avoimina myös tällekin vaihtoehdolle... Silleen sopisi miehen käytökseen, koska alkanut ilkeilemään ja voi toivoa, että ap potkaisee pellolle. Tällöin pääsisi "kunniakkaasti" vetäytymään suhteesta, johon lapsi tulossa.

[QUOTE="vieras";24022192]Ahhahhaha, ei hyvää päivää näitä palstamammoja.

Luin koko ketjun läpi ja joka toinen "no mitä sen sun ukon pitäs tehä, sehän on TÖISSÄ", vaikka ap. sanoi monta kertaa, että mies ei ole töissä.

"Ootko niin masentunut ettet voi käydä kaupassa??" Mies ajaa kaupan ohi, hohhoijakkaa, totta kai se on se joka useimmiten sielä kaupassa käy.

Ja muutenkin ihme naishormonien sumentamaa "Ooh, mies on jumala, naisen tulee siivota, pyykätä ja herranjestas pyyhkiä ukon perse koska eihän se nyt KÄY että minä siitä nalkuttaisin, että mies ei tee MITÄÄN."

Hankkikaa selkäranka ihmiset.[/QUOTE]

Tätä minäkin ajoin takaa mutta turhan moni ei tuntunu ymmärtävän saati sitten lukevan MITÄ OLIN JO KERTONUT, sen sijaa jankkasi semmosta mikä ei pidä paikkaansa. Huoh

[QUOTE="...";24022486]Joku täällä jo ehdottikin, että jos miestä painaa toisen lapsen tuleminen ja talouden meneminen entistä tiukemmalle? Olen huomannut omasta miehestäni sen, että se hautoo useimmiten yksin asioita ja kun on tarpeeksi kauan märehtinyt, niin huono olo purkautuu töksäyttelyllä ja riidanhaluisuudella. Kun olen nostanut kissan pöydälle ja ollaan saatu asiat puhuttua läpi, on mies huokaissut helpotuksesta ja tilanne on lauennut. Olen vuosien varrella huomannut, että asiat pitää ottaa esille juuri oikealla tavalla ja juuri oikealla hetkellä, yksikin sana väärin, ja mies ottaa sen syyllistämisenä tai nalkuttamisena. Se vaatii herkkiä tuntosarvia ja on välillä tosi rasittavaa. Siitäkin olen miehelle puhunut, ettei hän voi olettaa toisen olevan joku ajatustenlukija, eikä toisaalta ole oikein tai kohtuullista, että puolison pitää toimia suhteessa terapeuttina, joka joutuu painelemaan oikeista nappuloista saadakseen toiselle paremman olon. Kun tästäkin on miehen kanssa puhuttu, on mies tajunnut sen itsekin ja puheyhteys molempiin suuntiin on parantunut.

Tosin mun mies ei ole KOSKAAN haukkunut mua, eikä yleensä kiroile lasten kuullen, joten sikäli ap:n miehellä on kyllä peiliinkatsomisen paikka. Mikään määrä omaa pahaa oloa ei oikeuta toisen ihmisen haukkumiseen ja lyttäämiseen. Kaikkea riitelyä ei voi, eikä mun mielestä ole tarvettakaan piilottaa lapsilta, mutta lasten kannalta tärkeintä on, että pystyisitte heidän nähden sopimaan asiat. Ikätason mukaisesti voisi myös selittää, että aikuiset joskus riitelevät, mutta se kuuluu elämään ja tärkeintä on sopia riidan jälkeen, ja että isä ja äiti rakastavat toisiaan riidoista huolimatta.

Nyt on tosiaan aikalisän paikka, ja miehen silmät on saatava aukeamaan. Parisuhteeseen vaaditaan aina kaksi ihmistä, joista kummallakin on vastuu sen toimimisesta. Jos miestä ei enää kiinnosta panostaa suhteeseen, niin vaihtoehtona on vain ero. Tämä täytyisi nyt saada tehtyä miehelle selväksi.[/QUOTE]

rahatilanteen vuoksi en usko koska miksi sitten olisi melkein tonnin hassannut täyteen turhuuteen? Jos näin olisi, olis seki raha jemmassa tilillä... Joten ei se sitäkään ole

[QUOTE="mama";24022873]Ei varmaan miehestäkään ole kivaa masentuneena kuunnella nalkuttavaa vaimoa, ja viellä pitäisi jaksaa töissä käydä. Sitä paitsi yhtäläinen oikeus sillä miehelläsikin on siinä asua![/QUOTE]

Sinäkään et osaa lukea vai provoleitko? TUHANNEN KERRAN MIES EI KÄY TÖISSÄ, USKOKAA JO

[quote="mama";24022873]ei varmaan miehestäkään ole kivaa masentuneena kuunnella nalkuttavaa vaimoa, ja viellä pitäisi jaksaa töissä käydä. Sitä paitsi yhtäläinen oikeus sillä miehelläsikin on siinä asua![/quote]
kun se ei käy töissä!!!

[QUOTE="vieras";24023093]Vaikka ap kovasti kielsi, että ei voisi olla miehellä toista naista kiikarissa, niin silti kannattaisi pitää silmät avoimina myös tällekin vaihtoehdolle... Silleen sopisi miehen käytökseen, koska alkanut ilkeilemään ja voi toivoa, että ap potkaisee pellolle. Tällöin pääsisi "kunniakkaasti" vetäytymään suhteesta, johon lapsi tulossa.[/QUOTE]

En tiedä ja suoraan sanottuna en jaksa koko asiaa edes ajatella...

[QUOTE="mama";24022873]Ei varmaan miehestäkään ole kivaa masentuneena kuunnella nalkuttavaa vaimoa, ja viellä pitäisi jaksaa töissä käydä. Sitä paitsi yhtäläinen oikeus sillä miehelläsikin on siinä asua![/QUOTE]

Toisekseen asioista sanominen on täysin eri asia ku nalkuttaminen. Ja mitä tulee asumiseen niin lapsiko se pitäisi kodistaan repiä irti sen takia et vanhemmilla menee huonosti...
Eikö se ole lapsenki kannalta kuule helpointa että se on mies joka lähtee vähäks aikaa jonnekki muualle punkkaamaan ja lapsi saa olla kotona missä kaikki on tuttua ja turvallista... Eikä niin et joutus punkata jonku naapurin olohuoneen nurkassa!

Sanoin että eikö se ole parasta että menee jonnekki vähäksi aikaa... Eipä tuo ole eväänsä lotkauttanu... o_O Vaikka sanoin etten jaksa tätä, ja lapsikin kärsii... Ja mitä se stressi tekee mahassa olevalle vauvallekkin :(

[QUOTE="...";24022486]Joku täällä jo ehdottikin, että jos miestä painaa toisen lapsen tuleminen ja talouden meneminen entistä tiukemmalle? Olen huomannut omasta miehestäni sen, että se hautoo useimmiten yksin asioita ja kun on tarpeeksi kauan märehtinyt, niin huono olo purkautuu töksäyttelyllä ja riidanhaluisuudella. Kun olen nostanut kissan pöydälle ja ollaan saatu asiat puhuttua läpi, on mies huokaissut helpotuksesta ja tilanne on lauennut. Olen vuosien varrella huomannut, että asiat pitää ottaa esille juuri oikealla tavalla ja juuri oikealla hetkellä, yksikin sana väärin, ja mies ottaa sen syyllistämisenä tai nalkuttamisena. Se vaatii herkkiä tuntosarvia ja on välillä tosi rasittavaa. Siitäkin olen miehelle puhunut, ettei hän voi olettaa toisen olevan joku ajatustenlukija, eikä toisaalta ole oikein tai kohtuullista, että puolison pitää toimia suhteessa terapeuttina, joka joutuu painelemaan oikeista nappuloista saadakseen toiselle paremman olon. Kun tästäkin on miehen kanssa puhuttu, on mies tajunnut sen itsekin ja puheyhteys molempiin suuntiin on parantunut.

Nyt on tosiaan aikalisän paikka, ja miehen silmät on saatava aukeamaan. Parisuhteeseen vaaditaan aina kaksi ihmistä, joista kummallakin on vastuu sen toimimisesta. Jos miestä ei enää kiinnosta panostaa suhteeseen, niin vaihtoehtona on vain ero. Tämä täytyisi nyt saada tehtyä miehelle selväksi.[/QUOTE]

Niin ei mun mielestä lapsille tarvikkaan esittää ettei vanhemmat koskaan ole asioista eri mieltä mutta tosiaan tuo miehen nimettely ja rumasti puhuminen lapsen kuullen ei minusta ole asiallista ja aikuismaista käytöstä. Esikoinen vielä niin pieni toivottavasti ettei ymmärrä... Vaikka aistii varmasti äänensävyt :(

[QUOTE="sandra";24022521]Vastaavantyyppisiä tarinoita saa lukea jatkuvasti täällä...itse olin huonossa avioliitossa ja sain tarpeekseni ja häiyin. päivääkään en ole katunut. valitettavasti olen saanut niin huonon kuvan parisuhteista etten varmaankaan halua enää lapsia (yksi on) enkä asumaan kenenkään miehen kanssa. miksi lapsia pitää sitten vääntää huonoihin olosuhteisiin? meillä sen sijaan meni hyvin ex miehen kanssa. ongelmat tulivat lähinnä lapsen syntymän jälkeen. mies ei tuosta muutu vaikka sanoisit/uhkailisit mitä! ainoastaan teot auttavat! joten tuskin on muuta mahdollisuutta kuin häippästä ainakin joksikin aikaa kuvioista...[/QUOTE]

nämä ongelmat ilmeni vasta raskausaikana...! Jos tämän olisi tienny niin en tiiä miten asiat nyt olis. Lasta en kadu, rakastan kyllä mutta harmittaa etten osaa yhtälailla tästä raskaudesta nauttia kaiken tämän ainaisen stressin takia joka täällä kotona on... :(

Aapee tiesi, että miehenhaukkumisketjuun saa yleensä paljon vastauksia ja akat on niistä kiinnostuneita.

Luultavasti hänellä on tylsää siellä kotona ja keksi tämmösen viihdykkeen itselleen.

[QUOTE="vieras";24023606]Aapee tiesi, että miehenhaukkumisketjuun saa yleensä paljon vastauksia ja akat on niistä kiinnostuneita.

Luultavasti hänellä on tylsää siellä kotona ja keksi tämmösen viihdykkeen itselleen.[/QUOTE]

asiat näin olisi. Ei kuule paljon naurata tällä hetkellä. Toinen lapsi tulossa ja parisuhde paskana... Kaikkiko se pitää aina provoksi vetää...

Miksi te jotkut naiset heittäydytte tuollaisiksi ressukoiksi ylipäätään? "Kun en mää nyt voi käydä kaupassa, " "me nyt joudutaan syömään huonosti kun mies tuo kaupasta vaan nakkeja" "kun se sanoo mulle aina näin ja noin" Sanokaa edes kerrankin pahasti takaisin, käykää itse kaupassa, ei se ole vaikeaa. Tehkää jotain. vaikka olen nainen, niin ymmärrän, että tuollaiseksi epäitsenäiseksi reppanaksi heittäytyminen varmaan ärsyttää miestäkin. "Kun en saa oveakaan auki ja kun ei se nyt voi sitä minulle jättää auki" Itse ruuvaisin tuosta ovesta lukkopesän pois, ettei se menisi kiinni tai irrottaisin koko oven saranoineen päivineen :) Ei yksinkertaisista asioista tarvitse tehdä niin vaikeita, vai oletko ihan uusavuton?

• Tykkää
Reactions: Sankkuli
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää;24023649:
Miksi te jotkut naiset heittäydytte tuollaisiksi ressukoiksi ylipäätään? "Kun en mää nyt voi käydä kaupassa, " "me nyt joudutaan syömään huonosti kun mies tuo kaupasta vaan nakkeja" "kun se sanoo mulle aina näin ja noin" Sanokaa edes kerrankin pahasti takaisin, käykää itse kaupassa, ei se ole vaikeaa. Tehkää jotain. vaikka olen nainen, niin ymmärrän, että tuollaiseksi epäitsenäiseksi reppanaksi heittäytyminen varmaan ärsyttää miestäkin. "Kun en saa oveakaan auki ja kun ei se nyt voi sitä minulle jättää auki" Itse ruuvaisin tuosta ovesta lukkopesän pois, ettei se menisi kiinni tai irrottaisin koko oven saranoineen päivineen :) Ei yksinkertaisista asioista tarvitse tehdä niin vaikeita, vai oletko ihan uusavuton?

alkaa vuokra-asunnossa mitään purkamaan. Naurettavaa että pitäs alkaa vaan sen takia et mies on idiootti ja mä en omista isoo habaa jolla oven sais auki :virn:

no sano sille ukolle että kuule kun sua ei kiinnosta minun seura ja osaat vain vittuilla niin anna mulle nyt rauha siitä ja mene muualle vähäksi aikaan heti,tai sitten sä lähet yksin,hoitakoon lapsen sitte.

Luin sieltä täältä ketjuasi ja tuli mieleen serkkuni perhe. Siellä vanhemmat kiroilevat lasten kuullen ja huutavat toisilleen ja lapsilleenkin. Nyt vanhin heidän lapsistaan on jo 18-v. Miten käyttäytyy? No kiroilee ja huutaa.. vanhempiaan ei kunnioita pätkän vertaa. Ongelmia on kovasti jo elämän alussa, alkoholiin taipuvainen poikaystävä ja lukiosta on jo eropaperit tulleet jne.

Toivon, ettei sinun lapsillesi käy niin... Yritä järjestää jälkikasvullesi hyvä paikka kasvaa.

Minä varmaan tarpeeksi ärsytettynä (eli olisin monesti pyytänyt ettei ovea laiteta lukkoon eikä uskoisi) nostaisin sen koko oven pois (ei haittaa vaikka vuokra-asunto, saahan sen laitettua takaisin!). Ei varmasti ole teidän suhteessa se olennaisin juttu tuo ovi, mutta minun mielestä se osoittaisi aika hyvin sen ettet hyväksy ihan mitä tahansa vaan alat toimimaan itse kun asiat ei toimi nykyisellä tavalla.

En koko ketjua lukenut, mutta mitä mies vastaa jos kysyt siltä että mikä on?