Olenko ihan tyhmä, jos...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mammaliini

Vieras
Nyt olen hoitovapaalla, tyttö 1v1kk, ja ette arvaa, kuinka paljon tahtoisin vielä olla kotona tuon pikkuneidin kanssa! <3

Mutta ei auta, töihin on nyt mentävä, ainakin hetkeksi. Olen ammatiltani lähihoitaja, ja soitin yhteen paikkaan missä olen ollut ennenkin, ja sieltä avautu heti mahdollisuus hieman pitempään sairauslomasijaisuuteen, about 4-6kk kait. Ja huhtikuussa alkais, mutta vielä ei siis ole varmuutta, jatkuuko tämän ihmisen sairausloma, jota menisin tuuraamaan, selviää parin viikon päästä. Mikäli jatkuu, olen varma, että saan työpaikan, koska työnantaja haluaa sen minulle antaa, koska olen tuttu, tunnen paikat ja siellä olevat potilaat.

Mutta, mies tekee 2-vuorotyötä, joten on vuoroviikoin illassa ja aamussa. Viikonloput ajaa taksia, koska haluaa kokemusta. Olenko siis heti työnantajan silmissä täys nolla, jos ehdotan, että oisko mun mahdollista tehdä pelkkää päivävuoroa, jotta ei tarvis tyttöä riepotella miten sattuu hoitoon. Ja mikäli mä saisin tehdä pelkkää aamua, saattas onnistua, että miehen vanhemmat hoitavat lastamme, ainakin näin aluksi. Ja muutenkin varmaan heidän pakko aluksi olla hoitoammoina, koska täällä meidän kunnassa hoitojonot on noin 2-3kk. Ja jos työt hyvällä lykyllä alkaa jo parin viikon päästä! Mutta, mitä mieltä??

Ja sitten toinen asia, kun miehen kanssa puhuttiin, että jos nyt menisin töihin, mutta tekisin esim. 3 kk töitä, ja olisin loppukesän taas kotona. Voinko sanoa näin työnantajalle, vai menetänkö vielä lisää "pisteitä"??? Kertokaa mielipiteenne :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:
Tuota, mä en ymmärrä miks siun kannattaa mennä 3 kk töihin?

kamalan vaikeelle kuulostaa..

Siksi, koska nyt on kertynyt pari laskua, ja sitten tuli yksi yllätyslasku, ja tästä alkaa muuten meidän talous menemään kuralle, jos niitä ei maksa, ja hoitoraha ja kotihoidontuki ei siihen riitä.

No eikös vaikka helpompi lainata porukoilta ja maksaa vähissä erissä takasin kun sumplia hirveesti työn kanssa?

No ei oo kyllä meidän porukoilla lainata sellasia summia yhtäkkiä rahaa. Ja mies sanoo, ettei edes kehtaa pyytää. Mitä sumplimista on mielestäsi siinä, että menisin vain hetkeksi töihin?

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Teidänkin kunnassa hoitopaikka pitää järjestyä kahdessa viikossa, jos suomessa asut.

No muttakun eipä järjesty. Se nyt vaan menee niin, niin mulle ainakin sanottiin. :O

Järjestyy se vaikka sitten yksityiseltä kunnan laskuun, sitten kun se työ on. Voihan ne yrittää sanoa vaikka mitä.

No siis kuulosti niin hankalalle että pitää sopia vaan yhtä vuoroa, lapsi joko hoitoon tai appivanhemmille, kesäksi taas kotiin... siis miusta sumplimista. Mutta jos se teille sopii niin mikä jottei. Ite en ainakaa vapaaehtoisesti lasta laittais hetkeksi mihinkään väliaikaiseen hoitopaikkaan. Pakosta joutui esikko aikoinaan ja siitä ei seurannu ku harmia...

No eikös vaikka helpompi lainata porukoilta ja maksaa vähissä erissä takasin kun sumplia hirveesti työn kanssa?

No ei oo kyllä meidän porukoilla lainata sellasia summia yhtäkkiä rahaa. Ja mies sanoo, ettei edes kehtaa pyytää. Mitä sumplimista on mielestäsi siinä, että menisin vain hetkeksi töihin?

Johan tuo teidän työvuorojen pähkäily aiheuttaa päänvaivaa, mielestäni liikaa.

No siis kuulosti niin hankalalle että pitää sopia vaan yhtä vuoroa, lapsi joko hoitoon tai appivanhemmille, kesäksi taas kotiin... siis miusta sumplimista. Mutta jos se teille sopii niin mikä jottei. Ite en ainakaa vapaaehtoisesti lasta laittais hetkeksi mihinkään väliaikaiseen hoitopaikkaan. Pakosta joutui esikko aikoinaan ja siitä ei seurannu ku harmia...

Mitä siitä seuras sitten?? Oliko missä hoidossa, tutulla vai jollain tuntemattomalla?

Teidänkin kunnassa hoitopaikka pitää järjestyä kahdessa viikossa, jos suomessa asut.

No muttakun eipä järjesty. Se nyt vaan menee niin, niin mulle ainakin sanottiin. :O

Järjestyy se vaikka sitten yksityiseltä kunnan laskuun, sitten kun se työ on. Voihan ne yrittää sanoa vaikka mitä.

Ei oo meidän kunnassa yksityisiä, kaikki, pph:tkin toimii kunnallisella puolella. Me asutaan niin kamalan pienellä paikkakunnalla.

Ei oo meidän kunnassa yksityisiä, kaikki, pph:tkin toimii kunnallisella puolella. Me asutaan niin kamalan pienellä paikkakunnalla.

Enivei, laki mikä laki sanovat mitä vaan.

Huutoa koko sen kuukauden, oli siis ihan ryhmäpäväkodissa. Minä sairaalassa raskausmyrkytyksen takia. Lapsi huuti yöt äitiä ja meni joku aika ennenkuin tasoittui kotioloissa. Meillä on esikko aika rutiineja vaativa, mutta ei kai kukaan lapsi nauti pompottelusta paikasta toiseen...

Tutulle jos saa hoitoo niin mikä jottei. Ite en vaan jaksais nähä vaivaa 3 kk takia :saint:

Huutoa koko sen kuukauden, oli siis ihan ryhmäpäväkodissa. Minä sairaalassa raskausmyrkytyksen takia. Lapsi huuti yöt äitiä ja meni joku aika ennenkuin tasoittui kotioloissa. Meillä on esikko aika rutiineja vaativa, mutta ei kai kukaan lapsi nauti pompottelusta paikasta toiseen...

Tutulle jos saa hoitoo niin mikä jottei. Ite en vaan jaksais nähä vaivaa 3 kk takia :saint:

Joo, sitä me just mietittiinkin, että jos sais mummulle hoitoon. Miehen vanhemmat asuu mun työpaikasta 100 metrin päässä. Mut mitäpä se auttaa, mun työpaikassa tehdään vuorot yksin, eikä nitä dementikkoja voi yksin jättää...

Kysyisin ensin noilta appivanhemmilta, minkä verran olisivat valmiit hoitamaan ja onko kellonajalla väliä. Jos lapsi voisi olla kotona ja hoito ok, sitten ilmoittaisin, että tulisin mielelläni töihin x kuukaudeksi, mutta sen pidemmäksi ajaksi en voi vielä sitoutua, koska.......

Olisiko huono idea jos mieluumminkin kysyisit että voisitko tehdä vuoroviikoin aamua ja vuoroviikoin iltaa, niin silloin lasta ei tarvisi laittaa ollenkaan hoitoon ja jos tulee välillä päällekkäisiä vuoroja niin lapsi olis silloin anopilla?

Yhteistyössä