Olenko lapsellinen ja säälittävä muija jos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ukko harrastaa urheilua, ei mitään suurta, kerran pari viikossa puulaakitasoista. Yleensä suorittaa harrasteensa arkisin töiden jälkeen. Nyt tänään oli turnaus, meni aamusta klo 15 asti. Ja yllätys, nyt soitti joku kaveri joka pyysi huomennakin mukaan. Ei ole edes "oman porukan" kanssa tuo meno, vaan joidenkin vieraiden. Ja mua ottaa päähän. Olen kotona aina ja ikuisesti 2 pienen lapsen kanssa. Viikonloppuisin sentään tuo vähän auttaa niiden kanssa. Ja nyt tämä. Ja sit tuo lapsellinen kohta: olenko nolo jos kiukuspäissäni (olen raivona) pihtaan tänään?

Pihtaaminen on turhaa mutta sano ettei meno käy vaan on teidän kanssa. Pihtaamallako te saatte miehet tottelee? Ei ihme jos paljon ukkomiehiä vonkaa kapakoissa pillua:)

Alkuperäinen kirjoittaja erka:
Niin mun piti lisätä vielä että mäkin olen esim. nyt yksin lasten kanssa kun mies lähti harrastustensa pariin jo ennen kuin herättiin ja takaisin tulosta ei tietoa... Joskus aamuyön tunteina kenties. Eikä se edes soita ja kysy miten jaksellaan. se on samalla ryyppyreissu mutta kuitenkin... Usein vietän yksin päivät ja illat kotona kun miehelle harrastus on niiiiin tärkeä. No joo sainpahan mäkin vähän purettua... :ashamed:

Eikös täällä just rakastettu vuosia miehiä ja ne oli niin ihania ja taas kaikkia kusipäitä liikkeellä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Ja sit tuo lapsellinen kohta: olenko nolo jos kiukuspäissäni (olen raivona) pihtaan tänään?

Onkos toi sun ainoa keino ilmaista harmistuksesi asioiden tilasta?
Ei, myös sanallisesti sen ilmaisin. Mutta kun harmittaa niin vietävästi eikä tuota ukkoa tunnu liikuttavan pätkääkään.
Tjaa. Itse turvautuisin rauhalliseen keskusteluun ja asiani loogiseen perusteluun. Mutta minusta et silti ole lapsellinen jos et halua tänään seksiä. Miksi haluaisit miestä, jota ei kiinnosta ottaa huomioon sinun näkökantaasi näin isossa asiassa?
Rauhallinen keskustelu ja looginen perustelu on tuntemattomia käsitteitä tuolle. Jos alan vaikka että "onko sun ihan pakko mennä kun jnejnejne..." Vastaus on tasan varmasti jotenkin seuraavasti: "no ihme urputusta aina. Mitä se ny haittaa??" Huokaus.

Älä aloita; onko sun pakko mennä...
Sano mieluummin, että sä olisit hurjan iloinen, jos mies olisi huomenna kotona.

Sama vastaus tulisi.

Ootko kokeillut, vai oletatko vain?
Kysy sitten perään, että lähtisikö siinäkin tapauksessa, jos tietäisi, että palatessaan löytäisi tyhjän kodin?
Kumpi on tärkeämpi, se peli vai perheen kanssa yhdessäolo?

Ja sit tuo lapsellinen kohta: olenko nolo jos kiukuspäissäni (olen raivona) pihtaan tänään?

Ei, myös sanallisesti sen ilmaisin. Mutta kun harmittaa niin vietävästi eikä tuota ukkoa tunnu liikuttavan pätkääkään.
Tjaa. Itse turvautuisin rauhalliseen keskusteluun ja asiani loogiseen perusteluun. Mutta minusta et silti ole lapsellinen jos et halua tänään seksiä. Miksi haluaisit miestä, jota ei kiinnosta ottaa huomioon sinun näkökantaasi näin isossa asiassa?
Rauhallinen keskustelu ja looginen perustelu on tuntemattomia käsitteitä tuolle. Jos alan vaikka että "onko sun ihan pakko mennä kun jnejnejne..." Vastaus on tasan varmasti jotenkin seuraavasti: "no ihme urputusta aina. Mitä se ny haittaa??" Huokaus.

Älä aloita; onko sun pakko mennä...
Sano mieluummin, että sä olisit hurjan iloinen, jos mies olisi huomenna kotona.

Sama vastaus tulisi.

Kysy sitten perään, että lähtisikö siinäkin tapauksessa, jos tietäisi, että palatessaan löytäisi tyhjän kodin?

Oletan, mies on niin ennalta-arvattava. Ja yhdessä oltu 13 vuotta, tunnen sen. Minusta kuitenkin tuo tyhjä koti juttu liian raju, sitäpaitsi jos uhkaisin lähteä, pitäs myös lähteä, eikä musta siihen ole. Ja siitäkös ukko riemastuisi kun "jaksan melskata yhdestä pelistä."

En käsitä, en vaan käsitä. Miten joku jaksaa elää noin? Kumpikaan teistä?

Missä vaiheessa mies vietää aikaa rakkaiden lastensa kanssa?

Huonosti välillä, kieltämättä. Luultavasti siksi ei tee tiukkaakaan pihtailla kun v..tuttaa. Mutta jäämisen ja lähtemisen edut ja haitat 50/50 niin laten takia sitten jään. Isä heille kuitenkin tärkeä, ja kyllä mies niiden kanssa välillä onkin, mutta minä pääsääntöisesti.

no syy on nyt kyllä puhujassa.. sinähän syyllistät etkä keskustele rauhallisesti. Ei ihme jos noin vastaa kun kysyt naama väärällään jotta onki ihan pakko. Asennemuutos olisi paikallaan. Keskustella teidän täytyy, syyllistäminen ei ole oikein. Kerro miltä sinusta tuntuu, kun olet aina lasten kanssa eikä ole omaa aikaa. Kerro että jaksat olla parempi äiti ja vaimo, kun pääset välillä jumppaan, kaupungille, uimaan tai mihin nyt vaan. Ihan itseksesi, ilman lapsia. Kuten hänkin pääsee. Sopikaa menot, kummallekin tietyt päivät, mutta pitää olla myös yhteistä aikaa ilman lapsia. Suhdetta pitää hoitaa. Hanki omia harrastuksia, älä jätä kaikkea menovaraa miehellesi. Varo syyllistämistä tyyliin " kun sä aina" tai "kun sä et koskaan" tai "mikset sä sitä tai tätä". Nostaa se kenen tahansa puolustusmekanismit pintaan jos käydään päälle kuin yleinen syyttäjä. Kerro että olette kumppaneina ja vanhempina tasavertaisia, ja että lapset tarvitsevat isän jakamattoman huomion joskus. Jos kyseessä on oikea matsi eikä vain pelailua kavereitten kanssa, mene katsomaan lasten kanssa kuinka iskä pelaa. Älä tee itsestäsi uhria, on paljolsti myös itsestäsi kiinni, miten sinuun suhtaudutaan. Voimia. Parisuhde on aina taiteilua tahtojen välillä, ja ikuista opettelua.

[

Oletan, mies on niin ennalta-arvattava. Ja yhdessä oltu 13 vuotta, tunnen sen. Minusta kuitenkin tuo tyhjä koti juttu liian raju, sitäpaitsi jos uhkaisin lähteä, pitäs myös lähteä, eikä musta siihen ole. Ja siitäkös ukko riemastuisi kun "jaksan melskata yhdestä pelistä."
sä et uhkaa lähteväsi, mutta haluat tietää, vaikuttaisiko se miehen menemispäätökseen.
Ja kysy silti, miksi menee mieluummin peliin, kuin on perheensä kanssa.
Jos vastaus on, ettei jaksa kuunnella nalkutusta kokoajan , niin voi olla syytä katsoa peiliinkin.
Mutta kunnon keskustelua te kaipaisitte, ja yhteistä aikaa.
Miehen olis tajuttava, että sä tarvitset omaakin aikaa, tetarvitsette yhteistä aikaa. Mutta se ei tajua sitä sillä, että sä pihtaat. Sun pitää kertoa se sille!

[

sä et uhkaa lähteväsi, mutta haluat tietää, vaikuttaisiko se miehen menemispäätökseen.
Ja kysy silti, miksi menee mieluummin peliin, kuin on perheensä kanssa.
Jos vastaus on, ettei jaksa kuunnella nalkutusta kokoajan , niin voi olla syytä katsoa peiliinkin.
Mutta kunnon keskustelua te kaipaisitte, ja yhteistä aikaa.
Miehen olis tajuttava, että sä tarvitset omaakin aikaa, tetarvitsette yhteistä aikaa. Mutta se ei tajua sitä sillä, että sä pihtaat. Sun pitää kertoa se sille!
Osaan vastata tuohon kohtaan "miksi menee mielummin peliin, kuin on perheensä kanssa". Miehellä on pienimuotoinen ongelma sanoa "ei". Yrittää olla lojaali jeesjees-mies kaikille kavereille ja puolitutuillekin. Ja kun jollekin kumartaa niin toiselle pyllistää. Usein mä sitten näen sitä peräpeiliä, koska pitää mua "varmana", että en jätä tai hylkää. Luonteena epävarma ja vähän epäsosiaalinen, ujo, arka, helpostivietävä, myötäilevä. Kokee kai että jos kieltäytyy lähtemästä poikien kanssa, pojat pitää tossukkana. Yhteistä aikaa toisinaan saamme, mutta se ei johda mihinkään, mitään "suurta" tai merkityksellistä ei tapahdu.

Alkuperäinen kirjoittaja outoa:
Alkuperäinen kirjoittaja erka:
Niin mun piti lisätä vielä että mäkin olen esim. nyt yksin lasten kanssa kun mies lähti harrastustensa pariin jo ennen kuin herättiin ja takaisin tulosta ei tietoa... Joskus aamuyön tunteina kenties. Eikä se edes soita ja kysy miten jaksellaan. se on samalla ryyppyreissu mutta kuitenkin... Usein vietän yksin päivät ja illat kotona kun miehelle harrastus on niiiiin tärkeä. No joo sainpahan mäkin vähän purettua... :ashamed:

Eikös täällä just rakastettu vuosia miehiä ja ne oli niin ihania ja taas kaikkia kusipäitä liikkeellä?

Joo, kohta vuosikymmen takana yhteistä taivalta mutta ei se ruusuilla tanssimista meillä ole enkä ihanaksikaan kehunut ;)

Yhteistyössä