Olenko lapsellinen? Pahoitinko mieleni turhasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niinpä niin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos äitisi harrastuksiin kuuluu henkinen ja fyysinen väkivalta lapsia kohtaan, miten edes uskallat jättää lapsesi hänelle? Tai miksi itse haluat viettää aikaa sellaisen äidin kanssa?

Asiat on selvitetty. Ja kyse tosiaan oli vain parista tunnista, en tohtisi edes jättää sen enempää. Monet täällä kuvittelee, että me haluttiin lähtee mukaan vaan siks, että saatas lapsi mummulle hoitoon. No, senkin sanoin jo ihan alussa, että näin ei ole. Että pari tuntia, jos viitsisi, kun muutenkin vain lenkkeilee siellä, niin olisin kiitollinen. Mutta ei. Annoin siis heti äitilleni periksi. Pahan olon purin tänne, koska luulin saavani sympatiaa, en toki tarkoita, että kaikkien olis pitänyt olla mun kanssa samaa mieltä, mutta tarkoitan sitä, että olisi monet kritiikin antajat muotoilla sanansa asiallisemmaksi, olette tekin lapsellisia <3!!!

Kaikki sympatiat ap:lle!!!!!!!
Äitis on ihan selvästi tunteeton p'ska. Mikä muu selittää tollasen käytöksen äiti-ihmiseltä, että sulkee toisen lapsensa pois....Ihan selvästi täähän ei ole ollut eka kerta. Surullista. Itse en moiseen pystyis IKINÄ.

Teit jo ite viisaita johtopäätöksiä: ota breikki äidistäs. Mieluiten lopullinen. Ei tollaset narsistit tuu ikinä muuttuun.

Nm. ite saman tehnyt jo vuosikymmen sitten enkä ole päivääkään katunut!!!!!

Mä lopetan tän nyt, mulla on OMA ELÄMÄ ;) Niin pitää lähteä lapsen kanssa iltahommiin ja laittamaan rakkaus nukkumaan.

Mutta ennen sitä, mun on pakko sanoo, että miks te ootte mun silmissä erityisen typeriä, tai paremminkin hulvattomia :D Te lähditte mukaan tähän :D Ehkei kaikki olekaan totta, ken tietää ;)

Hyvää loppuelämää, kenties vielä tapaamme, vaikkemme sitä tiedäkään :D

Mutta oikeasti, katsokaa peiliin, ja miettikää, mitä tuli suusta päästettyä, typeryyksiä, minäkin katson :D

KUUT NAIT, SORONO!

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Mä lopetan tän nyt, mulla on OMA ELÄMÄ ;) Niin pitää lähteä lapsen kanssa iltahommiin ja laittamaan rakkaus nukkumaan.

Mutta ennen sitä, mun on pakko sanoo, että miks te ootte mun silmissä erityisen typeriä, tai paremminkin hulvattomia :D Te lähditte mukaan tähän :D Ehkei kaikki olekaan totta, ken tietää ;)

Hyvää loppuelämää, kenties vielä tapaamme, vaikkemme sitä tiedäkään :D

Mutta oikeasti, katsokaa peiliin, ja miettikää, mitä tuli suusta päästettyä, typeryyksiä, minäkin katson :D

KUUT NAIT, SORONO!

Jo oli aikakin lopettaa, huh

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Olisitko kestänyt totuuden, jos äitisi olisi sanonut että "kiitos ei, haluamme kyllä Lappiin mutta ihan rauhassa kahden kesken, ilman sitä touhua ja hälinää joka pikkulapsesta väkisinkin tulee"...?

Niin totta! Ruokailut suuremmalle porukalle, lapsen päiväunet, iltaisin nukkumaan. AP:hän jo sanoi ettei pikkuveljen tarvitsisi lasketella yksin kun hekin olisi eli äiti istuisi lapsenlikkana.
Ei kiitos täälläkään toimisi kun kuopuksen kanssa lähden lomalle. Aikuiset lapset lomailkoon keskenään. Töissä kun on haluaa jo lomilla rauhaa.

Mä en jaksa lukea koko ketjua. Mulle tuli vaan semmoinen asia mieleen, että ap:n äiti vaikuttaa sellaiselta tapaukselta, joka ei oikein kestä muutoksia omiin aikaisempiin suunnitelmiinsa.
Ymmärrän täysin, että siitä pahoittaa mielensä, jos äiti ensin kieltäytyy matkasta vedoten siihen ettei paikka häntä kiinnosta, eikä hän jaksa niin kauas lähteä, ja sitten onkin muutaman kuukauden päästä lähdössä samaan kohteeseen, eikä huoli tytärtään perheineen mukaan.
Ap:tahan siis ei niinkään käsittääkseni harmita äidin kieltäytyminen, vaan äidin muu käyttäytyminen.
Mutta kaipa äidin mielessä lappi on ollut kauempana ja karumpi silloin, kun hän on mielummin oleillut rauhassa etelässä. Sitten se onkin muuttunut viihtyisäksi keitaaksi, jossa viettää aikaa rauhassa perheen kanssa, jolloin äiti on kauhistunut ajatusta "ylimääräisen" porukan mukaantulosta.

Alkuperäinen kirjoittaja lennia:
Mä en jaksa lukea koko ketjua. Mulle tuli vaan semmoinen asia mieleen, että ap:n äiti vaikuttaa sellaiselta tapaukselta, joka ei oikein kestä muutoksia omiin aikaisempiin suunnitelmiinsa.
Ymmärrän täysin, että siitä pahoittaa mielensä, jos äiti ensin kieltäytyy matkasta vedoten siihen ettei paikka häntä kiinnosta, eikä hän jaksa niin kauas lähteä, ja sitten onkin muutaman kuukauden päästä lähdössä samaan kohteeseen, eikä huoli tytärtään perheineen mukaan.
Ap:tahan siis ei niinkään käsittääkseni harmita äidin kieltäytyminen, vaan äidin muu käyttäytyminen.
Mutta kaipa äidin mielessä lappi on ollut kauempana ja karumpi silloin, kun hän on mielummin oleillut rauhassa etelässä. Sitten se onkin muuttunut viihtyisäksi keitaaksi, jossa viettää aikaa rauhassa perheen kanssa, jolloin äiti on kauhistunut ajatusta "ylimääräisen" porukan mukaantulosta.

mutta tätä ei ap tajua. se on vihainen kun äiti valehteli eikä tehnyt hänelle mieliksi. minsuat äidillä oli syynsä valehdella miksi ei halua uutenavuonna lapsenlikaksi pohjoiseen. mutta taaskaan, ap ei tajua tätä. hän vaatii että aina, tilanteesta riippumatta on puhuttava totta ja plaa plaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Anteeks mutta pakko kysyä, kuinka vanha sä ap olet ja kuinka vanha sun pikkuveljes on?

Mä olen 25 ja pikkuveljeni on 13. Mitä väliä iällä on tässä?

Ja sä vielä ihmettelet miks pikkuveli lähtee mukaan.......Hei anteeks nyt mut järjenkäyttö on sallittua...Mä ymmärtäisin sun kiukun jos veli on 20 ja lähtee mut te ette, mut oikeesti, ei ton ikästä voi oikein kotiinkaa jättää yksin viikoks.

Viisasta! Tuo AP on tosi lapsellinen ja kade. Tottahan pikkuveli pakko ottaa mukaan mutta päivät saavat olla kahden ja huilia lomallaan kun veli rinteessä.

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Joku tuolla sanoi, että olen lellipentu, että mun pitää kasvaa aikuiseks.

Jos lellipentu on jonkun mielestä sellainen, jota hakataan kotona, lyödään ja tukistetaan. Huudetaan ja käsketään itse hakea koivuniemen herra jolla sitten paukutellaan paljaalle perseelle, kun teki jotain "väärin" niin sitten jollain on kyllä väärä kuva lellipennusta.

Mä olen elämässäni joutunut kokemaan vanhempieni eron sekä teini-iässä oman isäni kuoleman, joka oli mulle kova paikka. Mä olen todennäköisesti paljon aikuisempi, kuin monikaan muu mun ikäinen

Ja edelleen, en pahoittanut mieltäni siitä, että en pääsekkään lappiin (oishan siellä kiva ollut käydä) vaan siitä, että äitini sysäsi minut pois perheestään, tai ainakin se siltä kuulosti. "me lähdetään perheen kanssa"

Jos on noin, niin en ymmärrä ollenkaan, että olet menossa lähellekään äitisi lomapaikkaa. Onkohan sulla kaikki murot kulhossa?

Etkös sä ollut kaksi kun tämä isäpuoli astui kuvioon ja on ollut niin hyvä sinulle.

Alkuperäinen kirjoittaja totta:
Anteeks mutta pakko kysyä, kuinka vanha sä ap olet ja kuinka vanha sun pikkuveljes on?

Mä olen 25 ja pikkuveljeni on 13. Mitä väliä iällä on tässä?

Ja sä vielä ihmettelet miks pikkuveli lähtee mukaan.......Hei anteeks nyt mut järjenkäyttö on sallittua...Mä ymmärtäisin sun kiukun jos veli on 20 ja lähtee mut te ette, mut oikeesti, ei ton ikästä voi oikein kotiinkaa jättää yksin viikoks.

Viisasta! Tuo AP on tosi lapsellinen ja kade. Tottahan pikkuveli pakko ottaa mukaan mutta päivät saavat olla kahden ja huilia lomallaan kun veli rinteessä.

Aika karu äiti on se joka sanoo tyttärelleen että perhe lähtee oman perheen kesken... ottaen huomioon että tyttären oma isä on jo edesmennyt. Pakko ei ole ottaa mukaan mutta tuo "oma perhe" on ällöttävä sanavalinta.

Onpas pitkä ketju.
Ymmärrän ap:n harmistuksen, mutta ehkä äiti vain halusi olla oman pienen perheen kesken.
En osaa sanoa, pystyisinkö pitää tulevia vävyjäni (siis tyttärieni miehiä, joita en vielä tunne, heh, enkä tiedä tuleeko sellaisia olemaankaan) perheeseeni kuuluvana. Tuskin. Kun nytkin tuntuisi vaikealta olla vaikka jos oma äiti tulisi meille, en voisi olla samalla tavalla kuin olen silloin kun vain omat lapset ovat läsnä ja oma mies. Elikäs... siis äiti haluaa olla vapaasti oman pienen perheen kesken.

Ja toisekseen, itse pelkäisin varmaan ap:n äitinä, että suunnitellusta lomasta tuleekin työleiri ja joutuu passata sen 3 henkilön sijasta sapuskat 6 henkilölle...

Minusta ap ei vaikuta kateelliselta ollenkaan. vaikuttaa olevan lämpimät välit pikkuveljeen ja muutenkin hyvä tyyppi. jännä juttu, että ap:n äidistä, joka vaikuttaa olevan tunnekylmä, on tullut lapsi, joka jotenkin ripustautuu äitiinsä.

Älä ap ota itseesi. En usko että liittyy sinuun mitenkään vaan ehkä juuri ruoanlaittoon, vävyyn, joka ei varsinaisesti perhettä ja jonka kanssa ei voisi olla oma itsensä. jne. En osaa olla edes oma itseni, jos lapsillani on kavereita. Oman perheen kanssa on helppoa ja kivaa olla, ainoastaan, siis oma mies ja omat lapset.

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Eiköhän se alaikäinen veljesi ole perhettä.En kyllä katso sinun kuluvan perheeseen.Olet aikuinen ihminen jolla on oma perhe.Sukua olette....

Tämä on todella ikävä ajatusmaailma, joka nykyään on vallalla. Ennen perhe oli iso kokonaisuus, johon kuului isovanhemmat, vanhemmat, lapset ja puolisot, elikkä kaikki lähiomaiset oli yhtä perhettä ja sen soisin olevan vieläkin. Ei ihme että on kaikenlaisia ongelmia.

mitäs jos tilanne olisikin eri lailla.... ap olisi lähdössä miehensä ja lapsensa kanssa reissuun. sanooko hän lähtevänsä perheen kesken? tarkoittaen siis miestänsä ja lastansa. vai tarkoittaisiko hän äitiään, veljeään, isäpuoltaan, miestään ja lastaan...

siis puhekielessä perhe on yleensä se kenen kanssa asut, olet ja elät elämääsi saman katon alla.

Alkuperäinen kirjoittaja Voi hyvää päivää!:
Luin kyllä koko ketjun, mutta multa meni ihan ohi se, miksi ap ei voi lähteä Lappiin miehensä ja lapsensa kanssa? Kun ei kerran tarvitse edes lastenhoitoapua. Kai sieltä saa kuka vaan mökin vuokrata ja milloin vaan, jos tilaa on? Tuskinpa se äiti kielsi Lappiin tulemasta?

Mun on aika vaikea uskoa, että joku haluaa ajaa satoja kilometrejä ja maksaa ittensä kipeäksi mökistä päästäkseen PARIKSI TUNNIKSI jonain ILTANA mäkeen.

Yleisen elämänkokemuksen huomioon ottaen, mieleen tulee, että ap:n sanomisista huolimatta äiti pelkäsi joutuvansa vauvanvahdiksi, maksavansa ap:n perheen menoja tms. Ja onhan se eri juttu olla miehen ja kolmetoistavuotiaan kanssa, kun jos peesissä on edellä mainittujen lisäksi jatkuvasti kaksi aikuista ja vauva. Tai jospa äiti ei halunnut kokea syyllisyyttä siitä, että haluaa viettää lomaansa olematta lapsenvahtina. Kuitenkin olisi sellainen tunne, että pitää päästää tytär miehineen mäkeen tai yksille.

Oon kyllä samaa mieltä monen muun kanssa, että napanuora kiristää. Jos sulla on ollut noin kamala lapsuus oikeasti, miksi sä roikut äidissäsi?

Tuo juuri on ongelman ydin. AP ei voi lähteä miehensä ja lapsensa kanssa lappiin kun ei lapsenvahtia. Äidin perheen kanssa hyvä yhtäaikaa niin äiti toimii lapsenvahtina.
Ei kukaan tosiaan parin tunnin mäen vuoksi aja ja maksa viikon lomaa Lapissa tai muuallakaan.
Niin läpinäkyvä tuo AP vaikka muuta väittää. Siis lapsellinen kuten kysymyksessään kysyykin.

Mulle oma perhe on minä, mies ja kolme lasta. Mun vanhemmat ei ole mun perhe. Näin meillä.

Nii sun lapset, mitäs kun ne kasvaa aikuisiksi ja muuttavat pois kotoa, niin eikö ne sitten enää olekaan sun perhettä.

Mun jutun pääpontti olikin se, että tuntuu ihan VITUN pahalta, että silloin kun me pyydetään niitä mukaan, keksii äiti kymmeniä syitä siitä, miksei voi lähteä. On kuulemma hänen selälleen liian pitkä matka mm istua autossa, on liikaa lunta ja karua. En usko, että se matka on siitä lyhentynyt nyt parin kk aikana, tai että yhtään on lumi sulanut pois (siellähän on enemmän lunta kuin täällä) ja että maisemat on jotenkin trooppiseen suuntaan menneet, ihan yhtä karua siis. Ja nyt sitten kelpaakin, lähteä perheen kanssa viettämään ihanaa lomaa! Ainiin, paitsi yks lapsi (joka ei enää nykyään kuulu perheeseen) jätetään kokonaan pois matkasta, koska sitä ei haluta sinne. Ja mä takaan, mun lapseni kautta, että äitini teki sen tahallaan. Mä tunnen äitini tasan kymmenen kertaa paremmin ku kukaan tällä palstalla, ja mä NIIIIIN tiedän, että mun äitini tekee sen kiusallaan.

Tuota, itsekin usein mietin tuota samaa kuin sinä. Miksi oma äiti ja anoppi valehtelevat hyvin paljon asioita, joita on ihan turha valehdella.

Pieniä valheita, isoja valheita. Käsittämätöntä ja inhottavaa. Ja tuntuu pahalle juurikin koska en ole ihan tyhmä ja tajuan milloin valehtelevat ja milloin eivät.

Onko se joku ikäjuttu? tuon sukupuolven ihmiset on opetettu että on parempi valehdella kuin olla rehellinen? en käsitä.

Itse en luota kumpaanaakn, en omaan enkä äitiin enkä anoppiin.

Ymmärrän äitiäsi että haluaa lähteä oman perheen kanssa mutta sitä en että valehtelee.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onpas pitkä ketju.
Ymmärrän ap:n harmistuksen, mutta ehkä äiti vain halusi olla oman pienen perheen kesken.
En osaa sanoa, pystyisinkö pitää tulevia vävyjäni (siis tyttärieni miehiä, joita en vielä tunne, heh, enkä tiedä tuleeko sellaisia olemaankaan) perheeseeni kuuluvana. Tuskin. Kun nytkin tuntuisi vaikealta olla vaikka jos oma äiti tulisi meille, en voisi olla samalla tavalla kuin olen silloin kun vain omat lapset ovat läsnä ja oma mies. Elikäs... siis äiti haluaa olla vapaasti oman pienen perheen kesken.

Ja toisekseen, itse pelkäisin varmaan ap:n äitinä, että suunnitellusta lomasta tuleekin työleiri ja joutuu passata sen 3 henkilön sijasta sapuskat 6 henkilölle...

Minusta ap ei vaikuta kateelliselta ollenkaan. vaikuttaa olevan lämpimät välit pikkuveljeen ja muutenkin hyvä tyyppi. jännä juttu, että ap:n äidistä, joka vaikuttaa olevan tunnekylmä, on tullut lapsi, joka jotenkin ripustautuu äitiinsä.

Älä ap ota itseesi. En usko että liittyy sinuun mitenkään vaan ehkä juuri ruoanlaittoon, vävyyn, joka ei varsinaisesti perhettä ja jonka kanssa ei voisi olla oma itsensä. jne. En osaa olla edes oma itseni, jos lapsillani on kavereita. Oman perheen kanssa on helppoa ja kivaa olla, ainoastaan, siis oma mies ja omat lapset.

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Mulle oma perhe on minä, mies ja kolme lasta. Mun vanhemmat ei ole mun perhe. Näin meillä.

Nii sun lapset, mitäs kun ne kasvaa aikuisiksi ja muuttavat pois kotoa, niin eikö ne sitten enää olekaan sun perhettä.

Meinaatko sinä, kun olet 45-vuotias, viettää juhlapyhät ja lomasi kuten aikuiset 25-vuotiaat lapsesi haluavat?

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Eiköhän se alaikäinen veljesi ole perhettä.En kyllä katso sinun kuluvan perheeseen.Olet aikuinen ihminen jolla on oma perhe.Sukua olette....

Tämä on todella ikävä ajatusmaailma, joka nykyään on vallalla. Ennen perhe oli iso kokonaisuus, johon kuului isovanhemmat, vanhemmat, lapset ja puolisot, elikkä kaikki lähiomaiset oli yhtä perhettä ja sen soisin olevan vieläkin. Ei ihme että on kaikenlaisia ongelmia.

No aphan jo kertoi provoilleensa, mutta mä en ymmärrä mitä pahaa on SUVUSSA ja SUKURAKKAUDESSA, miks koko puolen kylän pitäis olla PERHETTÄ?

Onko perheenisä myös vaimonsa äidin isä? :D

Jos menet kutsuille, joiden kutsukortissa mainitaan, että tervetuloa koko perheen voimin, vietkö sinne miehesi ja lapsesi, vai heidän lisäkseen myös vanhempasi, appivanhempasi, sisaruksesi, heidän puolisonsa ja lapsensa, miehen sisarukset ja heidän puolisonsa ja lapsensa, isovanhempanne..... Tässä tämän ketjun pointti taisi olla.

Alkuperäinen kirjoittaja totta:
Alkuperäinen kirjoittaja Voi hyvää päivää!:
Luin kyllä koko ketjun, mutta multa meni ihan ohi se, miksi ap ei voi lähteä Lappiin miehensä ja lapsensa kanssa? Kun ei kerran tarvitse edes lastenhoitoapua. Kai sieltä saa kuka vaan mökin vuokrata ja milloin vaan, jos tilaa on? Tuskinpa se äiti kielsi Lappiin tulemasta?

Mun on aika vaikea uskoa, että joku haluaa ajaa satoja kilometrejä ja maksaa ittensä kipeäksi mökistä päästäkseen PARIKSI TUNNIKSI jonain ILTANA mäkeen.

Yleisen elämänkokemuksen huomioon ottaen, mieleen tulee, että ap:n sanomisista huolimatta äiti pelkäsi joutuvansa vauvanvahdiksi, maksavansa ap:n perheen menoja tms. Ja onhan se eri juttu olla miehen ja kolmetoistavuotiaan kanssa, kun jos peesissä on edellä mainittujen lisäksi jatkuvasti kaksi aikuista ja vauva. Tai jospa äiti ei halunnut kokea syyllisyyttä siitä, että haluaa viettää lomaansa olematta lapsenvahtina. Kuitenkin olisi sellainen tunne, että pitää päästää tytär miehineen mäkeen tai yksille.

Oon kyllä samaa mieltä monen muun kanssa, että napanuora kiristää. Jos sulla on ollut noin kamala lapsuus oikeasti, miksi sä roikut äidissäsi?

Tuo juuri on ongelman ydin. AP ei voi lähteä miehensä ja lapsensa kanssa lappiin kun ei lapsenvahtia. Äidin perheen kanssa hyvä yhtäaikaa niin äiti toimii lapsenvahtina.
Ei kukaan tosiaan parin tunnin mäen vuoksi aja ja maksa viikon lomaa Lapissa tai muuallakaan.
Niin läpinäkyvä tuo AP vaikka muuta väittää. Siis lapsellinen kuten kysymyksessään kysyykin.

Minusta taas ap käyttäytyy noin ehkä sen takia, että on jäänyt vähälle huomiolle lapsena, juurikin tuon väkivallan takia. On totta, että ap:n äiti tahtoo lähteä lomalle miehensä ja nuoremman lapsen kanssa, mutta sitä en ymmärrä, miksi te monet vatvotte sitä, että ap haluaa mukaan vain sen takia, että saa maksattaa porukoillaan kaiken lystin. Ap mielestäni jossain välissä, että heillä on rahaa, ja että aikoi itse maksaa koko lystin, korjatkaa, jos olen väärässä? Ja eikö ap nimenomaan sanonut myös, että pyysi äidiltään että voisiko hän olla lapsenvahtina yhtenä iltana pari tuntia, korjatkaa jos edelleen olen väärässä?

Mä myös olin lukevinani jostain kohtaa, tai ainakin käsittäväni, että ap haluaa lähteä heidän mukaan senkin takia, että veljensä ei tuntisi oloaan yksinäiseksi omien vanhempien kanssa... Korjatkaa jos edelleen ole väärässä? Ja musta tuntuu, että ap haluaa lähteä heidän mukaansa senkin takia, että haluaa maisemanvaihdosta, ja olla oman perheen, kuin myös lapsuuden perheen kanssa, ja viettää aikaa. Miksi te olette noin ilkeitä?

Yhteistyössä