Olenko lihava?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
BMI 32. Se on siinä rajoilla, onko se lihavuutta vai vain ylipainoisuutta.

Virallisesti toki yli BMI 30 on lihavuutta, mutta käytännössä se riippuu ruumiinmuodoista paljon.
 
Olet lihava
Mielestäni lihava sana pitää vaihtaa toiseksi. Jos kehossa on liikaa rasvaa, kyse ei ole lihasten koosta vaan ravinnon muuttumisesta rasvaksi kehoon.
Ylipainoinen on hyvä sana korvaamaan ongelmaa, joka on yleensä hallittavissa.
En enää osallistu ravinto ym. ketjuihin. Olen entinen terveysterroristi, jonka tiedot eivät enää täsmää nykytieteen saavutuksiin. Tänään Yle aamussa haastateltiin alan naisasiantuntijoita, joista toinen on ylilääkäri ja Helsingin yliopiston professori.
 
Mielestäni lihava sana pitää vaihtaa toiseksi. Jos kehossa on liikaa rasvaa, kyse ei ole lihasten koosta vaan ravinnon muuttumisesta rasvaksi kehoon.
Ylipainoinen on hyvä sana korvaamaan ongelmaa, joka on yleensä hallittavissa.
En enää osallistu ravinto ym. ketjuihin. Olen entinen terveysterroristi, jonka tiedot eivät enää täsmää nykytieteen saavutuksiin. Tänään Yle aamussa haastateltiin alan naisasiantuntijoita, joista toinen on ylilääkäri ja Helsingin yliopiston professori.

Vaikka ketju onkin vuosia vanha, sotken minäkin lusikkani soppaan.
Painoindeksiä oleelliempi lukuarvo nuorella neitosella on vyötärö-lalntiosuhde. Misseillä se on n. 70%. Minun silmääni ja halaukseen ja... 80-83 %.
 
Ja masennus& mielenterveyteen käytettävät lääkkeet.
"Tutkimuksen mukaan apteekkien järjestämässä annosjakelupalvelussa yli 75-vuotiaille jaetaan muun muassa psykoosilääkkeitä, joita ei suositella iäkkäille.

– Iäkkäillä vältettävien lääkkeiden käyttö annosjakeluasiakkailla on yhteydessä henkilöstön ja lääkäreiden vähäiseen määrään kotihoidossa sekä monilääkityksen ja yksinasuvien kotihoidon asiakkaiden suurempaan osuuteen, tutkimusraportissa todetaan."-IL-
 
"Tutkimuksen mukaan apteekkien järjestämässä annosjakelupalvelussa yli 75-vuotiaille jaetaan muun muassa psykoosilääkkeitä, joita ei suositella iäkkäille.

– Iäkkäillä vältettävien lääkkeiden käyttö annosjakeluasiakkailla on yhteydessä henkilöstön ja lääkäreiden vähäiseen määrään kotihoidossa sekä monilääkityksen ja yksinasuvien kotihoidon asiakkaiden suurempaan osuuteen, tutkimusraportissa todetaan."-IL-
Tämä keskusteluketju käsitteli lihavuutta ei yli 75 vuotiaiden lääkityksiä.
 

Similar threads

Yhteistyössä