Olenko liian vaativa naisen suhteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Reetu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ainiin ja odottasin naiselta myös autolla ajohalukkuutta joka pikkasen helpottas elämää kun olen vuorotyöläinen enkä itse kaikkea aina kerkee hoitamaan.. Jotenkin tuntuu että vaikka naiseni on korkeammin kouluttautunut kun minä et se on jotenkin lapsellinen. 4vuotta ikäeroa. Siks tahtoisin ehkä vähän aikuismaisemman suhteen joka poistais näit arkiongelmia...

Petivaatevaihtokeskustelu osa 2. -Miksei ole vaihdettu petivaatteit puolee vuotee? "ethän säkään muistanu hakea maitoa eilen kaupasta" Eli en ole minkäkään täydellinen. Unohin kerran nyt hakea maitopurkin aargh ! Melkeen verrattavissa olevia asioita. Naisen logiikka.

[QUOTE="Reetu";28464888]Lisäksi nainen vihaa lapsia eikä välttämättä halua omia tai ei ole varma. Minua pelottaa ajatus yhteisestä perheestä koska siinä vaiheessa tarvii molempia todellakin kotitöissä ja kaikessa. Entäs kun lapsi pitäs hakea vaikka tarhasta ja nainen ei voi hakee kun ei haluu ajaa autol? Veikkaan et riitoja tulis ihan helvetisti kun kaikki kaatuu niskaan!![/QUOTE]
sanon tämän ensimmäistä kertaa, mutta "jätä se". Voit tietysti vielä kerran antaa tilaisuuden muuttaa tapojaan. Niin että teet todella selväksi kylmän viileesti, että nyt alat tehdä hommia, koska se on sinulle tärkeää- Ja sanot että jos ei muutosta kuulu parissa viikossa niin homman on loputtava. ja teeet sen myös. Eli lopetat hullunmyllyn. Toinen vaihtoehto olisi terapia , naiselle siis yksin. Minusta tuollainen avuttomuus (prinsessana olo) ei ole normaalia ja taustalla voi olla jtn muutakin kuin laiskuus. Mutta jos ei apua hae heti niin se on vaan liian laiska kotitöiden tekijä ja ette sovi yhteen .
p.s tommosen kanssa ei todellakaan kannata muuttaa omakotitaloon tai tehdä lapsia. kerrostalossakin olis hommia mut vähemmän.

Alat suhteeseen ihmisen kanssa, joka asuu kotona aikuisena, ostat yhteisen asunnon puolen vuoden jälkeen ja nyt ihmettelet mikset voi muuttaa naista kodinhengettäreksi, vaikka olet itse alkanut seurustelemaan tietokoneella viihtyvä saamattoman ihmisen kanssa (kuulostaa itseasiassa esim. adhd-ihmiseltä). Naista ei voi syyttää, kun sinähän olet löytö, mutta olisit voinut tarkemmin itse miettiä. Nyt sinun pitää vaan tehdä ratkaisu. Älä jää tossukaksi, joka seuraavat kymmenen vuotta narisee palstalla naisestaan. Olet itse soppasi keittänyt.

[QUOTE="vieras";28465509]Alat suhteeseen ihmisen kanssa, joka asuu kotona aikuisena, ostat yhteisen asunnon puolen vuoden jälkeen ja nyt ihmettelet mikset voi muuttaa naista kodinhengettäreksi, vaikka olet itse alkanut seurustelemaan tietokoneella viihtyvä saamattoman ihmisen kanssa (kuulostaa itseasiassa esim. adhd-ihmiseltä). Naista ei voi syyttää, kun sinähän olet löytö, mutta olisit voinut tarkemmin itse miettiä. Nyt sinun pitää vaan tehdä ratkaisu. Älä jää tossukaksi, joka seuraavat kymmenen vuotta narisee palstalla naisestaan. Olet itse soppasi keittänyt.[/QUOTE]

Tässä on kiteytetty hyvin koko ketju.

Ok rankkaa töissä eikä jaksa työpäivinä kotitöitä pahemmin tehdä eikä mitn ylimäärästä hyväksytään.
Noh sullapa oli 4 päivän vapaat just miks ei sillon voinu siivota kämppää tai vaihtaa niit helvetin petivaatteita! Noh lopultahan mie vaihdoin ne itse niinkuin sanoinkin, keskellä yötä vaihdoin. Nyt on tilanne et petivaatteet alkaa olla lopussa ja kori täynä petivaatteita joita ei ole pesty vuoteen. Miksei voi pestä lakanapyykkiä? Taustatietona minä olen tahallisesti jättänyt pesemättä lakanapyykit vuoden ajan koska viim 2 vuoden aikana niitä ei ole kukaan muu pessyt kun minä yksin omilla vapailla ja kyllästyin siihen koska haluan tasa-arvoa. Jos teen remppaa välillä aamusta iltaan ni nainen voi pestä varmaan pyykit? No eipä oo pesty petivaatteit ja taas uus riita siitä. Typeriä arkipäivisiä ongelmia aina...
Noh se nyt on nyt varmaan tullu kaikille selväks jo.

Exään ei pitäs varmaan ikinä verrata nykystä mut kai sitä väkisin vertaa jos sen kans suju kaikki hommat hyvin.

Kaveritki aina kyselly jotain asioita ja ihmetelly mut olen keksinyt luontevan selityksen kaikelle mikä kaikki kummastuttaa meidän suhtees.

Liikaa korjattavaa suhteessa siis eikä toista ihmistä voi muuttaa kokonaan ikinä et ehkäpä tää oli sit tässä tai sit multa leviää pää lopullisesti jossain vaiheessa....

minkä ikäinen olet? kannatan ideaa että keskustelet naisesi kanssa ja sanot suoraan että ellei peli muutu niin akka lähtee vaihtoon. henkilökohtaisesti en ole ikinä ymmärtänyt miehiä ja naisia, jotka eivät pidä kotia puhtaana ja tee kaikkea kotiin ja pihatöihin liittyviä töitä. siisti on hyvä olla kaikinpuolin. :)

[QUOTE="Reetu";28465523]Ok rankkaa töissä eikä jaksa työpäivinä kotitöitä pahemmin tehdä eikä mitn ylimäärästä hyväksytään.
Noh sullapa oli 4 päivän vapaat just miks ei sillon voinu siivota kämppää tai vaihtaa niit helvetin petivaatteita! Noh lopultahan mie vaihdoin ne itse niinkuin sanoinkin, keskellä yötä vaihdoin. Nyt on tilanne et petivaatteet alkaa olla lopussa ja kori täynä petivaatteita joita ei ole pesty vuoteen. Miksei voi pestä lakanapyykkiä? Taustatietona minä olen tahallisesti jättänyt pesemättä lakanapyykit vuoden ajan koska viim 2 vuoden aikana niitä ei ole kukaan muu pessyt kun minä yksin omilla vapailla ja kyllästyin siihen koska haluan tasa-arvoa. Jos teen remppaa välillä aamusta iltaan ni nainen voi pestä varmaan pyykit? No eipä oo pesty petivaatteit ja taas uus riita siitä. Typeriä arkipäivisiä ongelmia aina...
Noh se nyt on nyt varmaan tullu kaikille selväks jo.

Exään ei pitäs varmaan ikinä verrata nykystä mut kai sitä väkisin vertaa jos sen kans suju kaikki hommat hyvin.

Kaveritki aina kyselly jotain asioita ja ihmetelly mut olen keksinyt luontevan selityksen kaikelle mikä kaikki kummastuttaa meidän suhtees.

Liikaa korjattavaa suhteessa siis eikä toista ihmistä voi muuttaa kokonaan ikinä et ehkäpä tää oli sit tässä tai sit multa leviää pää lopullisesti jossain vaiheessa....[/QUOTE]
Älä nyt keskity johonkin olemattomiin lakanoihin, vaan myönnä reilusti, että suhde ei toimi. Et voi tätä ihmistä jankkaamalla tai keskustelulla tai anomalla muuttaa sellaiseksi, että voisitte olla yhdessä ja siivominen ei taatusti ole ainut ongelma. Jos et saa laitettua suhdetta poikki, niin voi voi. Marttyyrinkruunun pukeminen ei silti auta mitään.

Niin sanokaapa muuta. Minusta se on todellakin kuvottavaa ettei voi pitää huolta edes puhtaista petivaatteista. Minusta kaikki nää jutut johtuu vaan laiskuudesta ja siitä ettei kiinnosta elää siistissä puhtaas asunnos niinkun minä elin yksin edellisessä asunnossa! Se on ollut yksi syy kans miksi yksin eläminen on tullut mieleen että sais pidettyä kämpän aina puhtaana !

Ei olla naimisissa. Ei lapsia. Kiinnitin sotkuisuuteen huomiota tavatessamme kun näin hänen oman huoneen mutta hän perusteli sen johtuvan rankasta koulunkäynnistä ja pienestä huoneesta

Joo tarkotus ei ole tällä palstalla itkeä lopunelämää paskaa elämääni. Olen sanonut jo 10 krt avopuolisolleni että tekee mieli laittaa kämppä myyntiin.. Mutta lopulta avokki itkee ja pyytää anteeksi ja katuu ja kertoo ettei halua erota minusta ikinä. Haluaa olla aina ja ikuisesti mun kans ja itse olen todella hyväntahtoinen enkä kylmä ihminen joten olen antanut anteeksi.
Nyt vain tuntuu siltä että minun on alettava ajatella itseäni eikä aina muita..

Olis pitänyt asua kauemmin yhdessä vuokralla tai laittaa tyttö yksin asumaan ja katsoa miten elää.. Tyhmä olin.

Meillä on niin paljon hyvää suhteessa ja hauskaa toistemme kanssa ja paljon yhteistä että siksi ei ole tullut kylmästi erottua vaan jatkettua.
Mut totuus on kyl se et jos mie haluan perheen perustaa niin en nykysen kans uskaltas sitä tehdä niin en mie voi jäädä suhteeseen siks et toisen kans on tosi hauskaa vapaalla mut normi arkiasiat ei toimi ja niistä aiheutuu helvetisti riitoja.
Ei huvita 10 vuoden päästä todeta et miks helvetis mie en lähteny suhteesta jo 10 vuotta sitte ja perustanu perhettä jonku muun kanssa.....

Se on aina vaan helvetillinen homma alkaa rakentamaan elämää uudestaan mutta tälläkin palstalla on varmasti paljon ihmisiä jotka sen on tehnyt monta monta kertaa vaikka olis talot hommattu ja lapset yms.
Et eihän meil ole kun yhteinen laina mikä vähän hidastaa eroamista....

Tekis varmaan hyvää mullekkin olla joskus yksin. Olen seurustellut jo 18 - 30vuotiaaks 3 pitkää suhdetta ja siinä välissä ollut yksi 2kk tauko ilman suhdetta... Sairasta varmaan.

Et vaadi liikaa. Esimerkkinä minä teen kaikkea edellämainitsemaasi käskemättä. (Ja anteeksi nyt vain, mutta puoli vuotta samat petivaatteet? En kyllä sänkyyn menisi)

Onko naisesi masentunut vai ei vain ole kiinnostunut pitämään kotia siistinä/puhtaana, ei pidä sitä tärkeänä?

No ei se laina ole ongelma, vaan asunnon myyminen. Kyllä tästä lähtien sinun kannattaa tarkemmin katsoa tilannetta, ei vaan ruusupunaisten silmälasien kautta, koska vastuu on aina itsellä myös. Jos olet kovin johdateltavissa oleva "kiltti" mies, jola o vähän pakkomielle paritua, niin keskity siihen ja sen syihin. Hätäiset seurustelusuhteet ovat hukkaanheitettyä aikaa.

[QUOTE="Vieras";28465634]Et vaadi liikaa. Esimerkkinä minä teen kaikkea edellämainitsemaasi käskemättä. (Ja anteeksi nyt vain, mutta puoli vuotta samat petivaatteet? En kyllä sänkyyn menisi)

Onko naisesi masentunut vai ei vain ole kiinnostunut pitämään kotia siistinä/puhtaana, ei pidä sitä tärkeänä?[/QUOTE]
Kyllä se on liikaa vaadittu ihmiseltä, joka ei ole elämässään ehkä koskaan ollut siisti. Ei läskistä ja juoposta puolisostakaan tule toisenlaista, vaikka kuinka muka olisi oikeus vaatia. Pitää keskittyä omiin ajatus-ja toimintamalleihin, eikä alkaa analysoimaan puhki sopimattomien parisuhdekuppanien masennuksia ja pasennuksia.

En ole pelkkien ruusunpunaisten lasien läpi katsonut naisia. En koskaan ensimmäistä vastaantulijaa ole ottanut sentään. Jätin jo nykyisen kerran heti suhteen alussa mutta halusin antaa hänelle mahdollisuuden ja palasimme yhteen ja muutimme yhteen hetken päästä koska hän valmistui koulusta ja oli vailla asuntoa, halusi pois äitin helmoista.
Nainen on muuttunu parisuhteemme aikana aivan mielettömästi todella paljon parempaan suuntaan mutta en tiedä kuinka paljon voi enään muuttua.
Tekee kovasti töitä fyysisesti ja henkisesti rankkoja hommia ja onkin usein väsynyt. Mutta sitä vartenhan vapaapäivät on että voi hoitaa hoitamattomat asiat.
Sanoinkin heti kirjotuksen alussa että välillä tekee ruokaa ja välillä siivoaa koko kämpän ja pesee pyykkiä (pelkkää vaattepyykkiä) Eli ei nyt ihan patalaiska sentään ole. Välil siivoo välil ei. Perussotkusta jos ei ole siivonnut just. Hänen mielestä on kivempi elää sotkusesti pari viikkoa ja sit siivota kerralla. Miksei voi olla siistiä enemmän kun 2 päivää?

Minua vaan ärsyttää suunnattomasti silti kun ihmiseltä puuttuu oma-alotteisuus hoitaa monia asioita, tuntuu ettei ihminen selviäis elämästä ilman mua. Kaikissa asioissa joutuu neuvomaan. Muuton jälkeen olen lähes yksin sisustanu ja laittanu kämpän kuntoon. Luulis että kun nainen on pari vuotta asustellu kämpäs niin vapaa-ajalla laittas asuntoa, laittas terassia hienommaks. Istuttelis vaikka kukkia tms mitä naiset yleensä tekee.

Isompiin kauppoihin ei selviä ilman mua kun ei uskalla autolla ajaa. Odottaa mua vaikka monta päivää et vuorotöiltäni ehdin viemään naistani kaupoille.
Perheen perustaminen ihmisen kans tuntus hullulta koska kaikki kaatus varmasti mun niskaan lopulta.
Kaiken lisäks mulla on vähentynyt rakkaus toista kohtaan parissa vuodessa nopeemmin mitä 7 vuodessa edelliseen naiseeni.. Mutta ei pitäs verrata sellasiakaan asioita suoranaisesti. Suhteet on erilaisia....

On hyvännäkönen ja tulee luultavasti saamaan nopeasti uuden miehen minun jälkeeni mutta minä en haluaisi tyytyä jonkonkin ihan ok suhteeseen mikä on epävarma.

Mahdollisuus mullakin olis rakastua johonkin viellä palavasti jonka kanssa arki toimii täysin ja jonka kanssa halua epäilemättä tehdä lapset.

Kauheasti sinulla löytyy tekosyitä ja vastuun vierittämistä naiselle omasta ratkaisustasi. Eli kovasti on huonoja puolia, mutta heti kun tulee kyse omasta vastuustasi, niin kun se nyt halusi pois äidin helmoista ja ei ollut asuntoa ja on rankka työ ja on muuttunut parempaan ja ei nyt ole aina patalaiska ja ja ja.. usko nyt vaan suosiolla, että ihmisiä on kaikenlaisia luonteeltaan ja sinä olet nyt valinnut saamattoman ihmisen. Ei se ole moraalisesti epäsuotava ominaisuus, vaan toiset nyt vaan ovat sellaisia, että parvekkeen kalustaminen ja kukat (tyrsk) ei voisi vähempää kiinnostaa ja siivoaminen on tuskaa.