Olenko turhan vaativa kummille pojan hoidosta?

siis kyllä se on kiinnostusta jos pyytää lapsen kotiinsa.
Ei kyllä omassa lapsuudessa tullut mieleenkään odottaa, että kummi olisi leikkint kanssani. tai äiti tai kukaan aikuinen.
Kyllä se oli kiinnostusta ja kivaa , jos pääsi käymään. aikuinen osoitti kiinnostusta minua kohtaan, kun tarjosi ruoan eri paikassa kuin kotona ja sai olla kylässä.

AP: siis sanoiko se kummi, että poika on leikkinyt ihan koko ajan yksin ja hän on istunut tuppisuuna koneella? Kun tosiaan voihan se olla, että he ovat kuitenkin päässeet nauttimaan toistensa seurasta: esim. välipalapöydässä jutelleet pitkän tovin pojan asioista ja poika on aina välillä huudellut leikkiensä lomasta asiansa kummille. Tai he ovat kuitenkin olleet samassa tilassa ja vaikkei kummi ole LEIKKINYT niin muuten jutellut ja ihastellut esim. pojan aikaansaannoksia. Mä lasken itsekseen leikkimiseksi jo sen, jos mun 1,5 v. ei istu sylissä.

Minä muistan kyläilyt oman kummini luona, leikin oikein mielelläni itsekseni järjestelemällä kirjahyllyssä olevat koriste-esineet uuteen järjestykseen, oikein odotin aina kummin luo pääsemistä, kotona ei kai samalla tavalla edes ollut mahdollisuutta yksin leikkimiseen sisarusten takia. En muista mitä kummini teki sillä aikaa mutta ei ainakaan kytännyt vieressä vaan oisko lukenut sohvalla kirjaa tms, hiljaista läsnäoloa.

Alkuperäinen kirjoittaja k:
Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
No ei ole tapana leikkiä hoitolasten kanssa jos niitä vahdin jos vaan itsekseen viihtyvät. Taas kauheaa ylihysteriaa. Olisit vaan kiitollinen että viitsivät hoitaa poikaa mutta kun tässä maassa ei osata muuta kun valittaa kiitollisuuden sijaan :headwall:

TÄYSIN SAMAA MIELTÄ!

Meillä ainakin 3,5 v tykkää ihan itekseen vieraassa paikassa leikkiä uusilla leluilla, ellei viihdy osaa ite pyytää jotain leikkimään kanssaan. En oleta että hoitotäti etsii sen kummempaa aktiviteettia. Joten peesi edellisiin.

Mun mielestä on suoraan sanottuna tosi outoa, että lapsi menee kummin luo leikkimään yksin! Kotona sopii leikkiä yksin omia leikkejään mutta jos tuollainen tilaisuus on vielä harvinainen laatuaan niin kyllä luulisi kummin leikkivän lapsen kanssa. Minä ainakin olettaisin niin. Meillä on useampi kummilapsi eikä tulisi mieleenkään pyytää heitä meille leikkimään yksin. Vanhin kummilapsi on 8-vuotias ja hänen kanssaan touhutaan täysin sen aikaa, kun lapsi on meidän seurassa. Meillä on kaksi omaa lasta mutta kummilapsille löytyy silti oikein helposti aikaa. Senhän vuoksi olemme kummeiksi lupautuneet, että annamme kummilapsille aikaamme.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä on suoraan sanottuna tosi outoa, että lapsi menee kummin luo leikkimään yksin! Kotona sopii leikkiä yksin omia leikkejään mutta jos tuollainen tilaisuus on vielä harvinainen laatuaan niin kyllä luulisi kummin leikkivän lapsen kanssa. Minä ainakin olettaisin niin. Meillä on useampi kummilapsi eikä tulisi mieleenkään pyytää heitä meille leikkimään yksin. Vanhin kummilapsi on 8-vuotias ja hänen kanssaan touhutaan täysin sen aikaa, kun lapsi on meidän seurassa. Meillä on kaksi omaa lasta mutta kummilapsille löytyy silti oikein helposti aikaa. Senhän vuoksi olemme kummeiksi lupautuneet, että annamme kummilapsille aikaamme.

Mun kummitädillä oli pari pientä lasta ja itse isompana vähn kuin hoidin heitä. täti siivosi laittoi ruoat jne. ei ennen leikitty lasten kanssa, tai ei ainakaan meidän suvussa.
silti oli kiva käydä kylässä, matkustaa bussilla ja nähdä erilainen koti ja erilainen elämä.

Mutta kun mun mielestä missään ei ole vielä selvinnyt, että poika olisi KOKO ajan leikkinyt yksin. Kuten jo aikaisemmin sanoin, voihan olla mahdollista, että kummi oli ylllättynyt, että poika ei ihan koko aikaa kaivannutkaan viihdytystä ja siksi mainitsi, miten kivan reipas poika oli. Ap:ltä olen monesti nyt kysynyt, että sanoiko se kummi tosiaan,että koko ajan poika oli ollut yksin. Ja tosiaa, mitä sekin kellekin tarkoittaa. Jos mun tyttö leikkii "yksin" se tarkoittaa, että mun ei tarvitse pitää häntä sylissä tai istua ihan kiinni hänessä, vaan voidaan höpötellä juttujamme, kun tehdään omia hommiamme.

Kerros nyt oliko se muksu viihtynyt kun on moneen kertaan kysytty!

no ei se kerro kun luultavasti muksu on viihtynyt oikeen hyvin,sitä itseensä vaan ärsyttää kun kummi ei toimi samalla tavalla kun hän itse toimisi. ihme valitusta,olis vaihteeks ihmiset kiitollisia siitä että on muitakin aikuisia lapsen elämässä kuin vanhemmat!!

Meillä on ainakin pojalle opetettu et yksinkin joutuu välillä leikkiä kun ein mä ehi koko aikaa leikkiä,pitää siivota ym. välillä.Ja joskus mua ei vaan huvita leikkiä.

Jos mä poitsun johonkin hoitoon vien,ni ilmotan jo viedessä jos jotain ei saa poitsul syötäväks/juotavaks antaa.Mistäs ne muuten meidän tavat tietäs?

Mä olen kasvanut yksin ja leikkinyt aina yksin (kaverit tietenkin eri asia). Meillä lapsi leikkii yksin, mutta jotain tehtäväjuttu jne. tehdään yhdessä. Olen hirveän laiska leikkimään lapsen kanssa ja meillä lapsi on oppinut itsekseen leikkimään. Entäpäs jos teilläkin lapsi nautti saadessaan yksin katsella leluja kummin luona - turha hössääminen pois ja ohjelman järjestäminen. Muutenkin liikaa odotetaan aina jotain ohjelmaa eikä siihen riitä uusien lelujen katselu esim. mummolassa, joka jo itsestään on kiva juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja winhis:

Mutta kun mun mielestä missään ei ole vielä selvinnyt, että poika olisi KOKO ajan leikkinyt yksin. Kuten jo aikaisemmin sanoin, voihan olla mahdollista, että kummi oli ylllättynyt, että poika ei ihan koko aikaa kaivannutkaan viihdytystä ja siksi mainitsi, miten kivan reipas poika oli. Ap:ltä olen monesti nyt kysynyt, että sanoiko se kummi tosiaan,että koko ajan poika oli ollut yksin. Ja tosiaa, mitä sekin kellekin tarkoittaa. Jos mun tyttö leikkii "yksin" se tarkoittaa, että mun ei tarvitse pitää häntä sylissä tai istua ihan kiinni hänessä, vaan voidaan höpötellä juttujamme, kun tehdään omia hommiamme.

Olen monesti myös vastannut, ehkä sitten epäselvästi. Poika oli KOKO AJAN ollut lastenhuoneessa ja kummi miehineen viereisessä huoneessa tietokoneella. Vein lapsen noin klo 17.00 ja hain klo:20. Välipalapöydässä ei jutusteltu (kuten joku ajatteli..) , kun välipalaa ei ollut. Nannapussi oli annettu käteen.
Olen myös jossain mutkassa sanonut, että kyllä poika sinne mielellään uudelleen menee. Silti minua hämmästyttää toisten ihmisten tapa toimia/olla toimimatta lasten kanssa.

Yhteistyössä