Olenko turhan vaativa kummille pojan hoidosta?

Joillain sentään kummit jopa pyytävät lasta kylään, meillä ei ole poitsu ollut kuin yhden kummin hoidossa ja kummeja 5. 4 niistäkään ei koskaan ehdota itse kyläilyä tai hoitoon ottamista tms.. :/

No kysy pojaltas, että oliko mukavaa, Jos ei niin mainitse kummeille, kun pyytävät seuraavan kerran (että ei oikein viihtynyt, kun ois kaivannut kaveria), jos oli. niin silloinhan kaikki on ok. Miksi ei saisi karkkia syödä? Jos harvoin käy niin syökööt vaikka ämpärillisen. Pahemmin vahingoittaa itseään aikuisena, kun vetää kännit (viittaa aikaisempaan keskusteluun) tai jatkuvalla roskaruualla ta tupakalla tai, tai... Naurattaa, kun tääläkin m oni äiti vahtii, että lapsi saa karkkia vain karkkipäivänä "100g", mutta itse mättävät joka päivä, jos lapsi vastaisuudessa toimii samoin niin paljonpa auttoi...

Alkuperäinen kirjoittaja TavisÄiti:
Joillain sentään kummit jopa pyytävät lasta kylään, meillä ei ole poitsu ollut kuin yhden kummin hoidossa ja kummeja 5. 4 niistäkään ei koskaan ehdota itse kyläilyä tai hoitoon ottamista tms.. :/

No ehkä niitä kumeja on liikaa, kaikki olettaa että kun on monta niin ei itse tarvitse tehdä mitään .

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Ja mä en oo ikinä ymmärtänyt sitä, ittä aikuisen pitäs leikkiä lapsen kanssa.
Ei mulla ole edes liiemmälti aikaa sellaiseen.
Leikkimistä varten on muita lapsia.
Surullista =( miten ihanan iloista olla itsekin välillä "lapsi", leikkiä roolileikkejä, nukeilla, ajaa autoilla kilpaa jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Karkin syönnistä mun mielestä pitää antaa ohjeet hoitopaikkaan mikäli sillä on merkitystä ja näitä ohjeita tulee noudattaa, mut en mä siinä näe mitään pahaa että lapsi on leikkinyt itsekseen.

Näin mäkin ajattelen. Lapsen on ihan hyvä leikkiä välillä itekseenkin... Kehittää ja tottuu siihen, että aina ei o leikkikaveria. Mulla ei ainakaan o aikaa koko ajan olla pojan seurana, mut läsnä olen kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Alkuperäinen kirjoittaja mie :
Kyllä mä odotan kun kummi ottaa lapsen hoitoonsa niin että hän viettää myös aikaa lapsen kanssa. Koko aikaa ei tarvitse "viihdyttää" mutta jonkinlainen kontakti ja yhteys täytyisi kuitenkin syntyä.
Lapsen paikka on siis monen mielestä pysyä hiljaa piilossa leikkimässä yksikseen.
Meilläkin lapset leikkivät yksikseen ja yhdessä mutta silti .....

Huh, joku kanssani samalla aaltopituudella..
Jotenkin ikävää huomata, että monelle tosiaan lapsen kuuluu leikkiä itsekseen, ei aikuisen kanssa =( enkä tarkoita tällä jatkuvaa viihdyttämistä.
Ja lapsi ei mennyt sinne "hoitoon", vaan kummi nimenomaan pyysi, että olisi kivaa saada poika heille leikkimään, kun eivät ole kahdestaan touhunneet. Tämä kuulosti todella mukavalta ja ilman muuta olen siitä kiitollinen. Minulle vaan yhdessä touhuaminen on muuta, kuin lapsi leikkii yksin, itse kommentoi välillä.. Mutta jokainen tosiaan tyylillään.

musta on ikävä huomata kuinka toisille ei riitä sitten mikään...olisit tyytyväinen että sun pojalla on noin ihanat kummit että haluavat poikaa heille. kaikilla ei ole samaa käsitystä "laatuajan" vietosta. yhdessäoloahan se on sekin että ottavat pojan heille vaikka leikkisikin yksinään.

Ja itse en rinnastaisi sitä, että tuon ikäinen leikkii kotona yksin tai kylässä. Tottakai itsekin sanon hänelle joskus etten ehdi ja saa touhuta yksin. Nauttiikin välillä, kun vauhtiin pääsee ja leikkii ukkeleillaan =)
Mutta jos pyydetään kylään nimenomaan, että saataisiin touhuta yhdessä ja sitten aikuiset koneella ja lapsi yksi koko vierailuajan, niin en ymmärrä..

Kyllä 5-vuotias pitäs pystyä itse leikkimään. Ei siinä aikuisen enää tartte leikittää.
En minä leikittele enää meille tulevia lapsia, koululaisia ja eskarilaisia, vaan annan luonnon hoitaa leikkimiset.

Alkuperäinen kirjoittaja no juu :):
Kyllä 5-vuotias pitäs pystyä itse leikkimään. Ei siinä aikuisen enää tartte leikittää.
En minä leikittele enää meille tulevia lapsia, koululaisia ja eskarilaisia, vaan annan luonnon hoitaa leikkimiset.

Sinun luoksesi tulevilla vierailla on varmaan teillä kaveraitakin.
Mutta ihan oikeestiko teidän mielestänne on ihan ok, kutsua 5v kylään ja olla itse se aika koneella??

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Ap, en nyt muista ilmenikö ketjusta, onko kummitäti lapseton.

Ei ole lapseton, mutta hänen lapsensa jo isoja, joista ei ole leikkikaveriksi.

Ok, ajattelin ettei ole vielä omia lapsia ja se voisi vaikuttaa paljonkin miten lapseen suhtautuu.

Anteeksi jankkaus,jos jonkun hermoille käy, mut ihan oikeestikko teidän mielestänne ihan ok kutsua lapsi kylään luoksenne ja kun ei ole leikkikaveria, niin hän leikkii yksin ja te istutte koko ajan koneella!!!

Oletko varma ettei lapsi esimerkiksi halunnut leikkiä yksin? Meidän lasten mielestä usein kyläpaikkojen erilaset lelut ovat niin jänniä että mielummin viettäisivät aikaa niiden parissa kun aikuisten kanssa.

Toisaalta oletko varma että lapsi istui koko parin tunnin vierailun ajan yksin leikkimässä? ettei esimerkiksi käynyt niin että sillä välillä kun kummi vaikka laittoi ruokaa, siivoili tms lapsi löysi legot ja alkoi leikkiä niillä. Kummitäti saattoi siina samalla piipahtaa konella ja sitten vain mainitsi äidille että lapsi leikki niin tyytyväisenä siinä.

Anteeksi jankkaus,jos jonkun hermoille käy, mut ihan oikeestikko teidän mielestänne ihan ok kutsua lapsi kylään luoksenne ja kun ei ole leikkikaveria, niin hän leikkii yksin ja te istutte koko ajan koneella!!!

älä hyvä ihminen vie enää sitä sun poikaas tommoselle hirviökummille kylään enään. parempi kun pistät välis poikki mokomaan törkimykseen...siis KEHTAAKIN....:headwall:

Lapsen pitääkin leikkiä yksin, sanotaan yksin leikkiä pitää olla yhtä paljon kuin ikätoverin kanssa yhdessä leikkimistä.
On vaikea kehittyä normaalisti, jos "pitää" leikkiä jonkun kanssa koko ajan, varsinkin jos se joku ei ole ikätoveri.

tarkoititko että 5v:si oli ekaa kertaa pari tuntia hoidossa tuolla kummilla, vai että se oli ylipäätänsä eka kerta kun hän oli hoidossa missään?

No jos meidän 2,5-vuotias menisi kummille kylään ilman vanhempia ilman muuta olettaisin että kummit touhuavat lapsen kanssa yhdessä jotain kivaa eivätkä röhnötä sohvalla ja tee omia juttujaan. En ymmärrä miksi kummit edes lapsen sinne halusivat elleivät vietä aikaa tämän kanssa???

Alkuperäinen kirjoittaja no juu :):

Sinun luoksesi tulevilla vierailla on varmaan teillä kaveraitakin.
Mutta ihan oikeestiko teidän mielestänne on ihan ok, kutsua 5v kylään ja olla itse se aika koneella??

No en nyt todellakaan ala isoja lapsia leikittämään jos meille tulevat.
Jotain rajaa.... Kyllä se on kolmesta alaspäin, mitä leikittelisin, mutta en todellakaan noin isoa lasta.Ja jos joku vanhempi kehtais sellaista vaatia, niin eipä ois tuloa enää meille. Leikittäköön vanhemmat vaikka murkkuikään, mutta minä en todellakaan.

Mutta oliko siis niin, että lapsesi oli viihtynyt siellä?

Tuli vaan mieleen, että minä olen aina ollut ihan surkea leikkimään lasten kanssa, ja voin kuvitella, että meillä olisi käynyt ihan samalla tavoin. Muistelen vain lapsuudestani, että jos olin jossakin kylässä, niin tykkäsin ihan hirveästi olla leikeissäni ihan yksinkin, kun tiesi että paikka on turvallinen ja ne kyläpaikan ihmiset "hyviä", vaikka eivät taatusti minun kanssani leikkineetkään.

Joten kyllä, minusta et arvosta tarpeeksi kummiesi tapaa olla lapsen kanssa. Toki voit sanoa sen heille suoraan, mutta voit myös olla viemättä häntä sinne enää. Lapsesi kannalta minusta olisi kuitenkin fiksua pitää omat mölyt mahassasi ja luopua tiukoista omista periaatteistasi lapsesi hyväksi - siis edellyttäen, että lapsellasi oli ollut kivaa siellä.

Minäkin mietin, että ei se lapsi välttis koko aikaa yksin leikkinyt.
Ymmärrän toisaalta ap:n pointin. Jos kummi on halunnut kummilapsensa kanssa viettää aikaa, niin luulisi, että olis edes hetken leikkinytkin hänen kanssaan, mutta en mä nyt siitä nokkiini ottais vaikkei olis leikkinytkään. Aikaa voi viettää yhdessä monella tapaa ja saattaa tosiaan olla, että kummi on leikkinytkin lapsen kanssa. Tai sitten ollut muuten "läsnä".

Yhteistyössä