Olenkohan minä kohta "toinen nainen"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihastunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Älä ihmeessä mene kajoamaan tuollaiseen! En ole rasisti, mutta noilla ulkomaalaisilla on taipumusta olla äärimmäisen imartelevia ja "ihania" ja tyhmät suomalaiset naiset menevät ihan puuroksi heidän edessään. En nyt myöskään halua yleistää! Mutta serkkuni on pyörinyt ikänsä näiden ulkomaalaisten miesten kanssa, useista eri maista, ja aina on käynyt huonosti. Heillä on tapana olla kohteliaita ja hauskoja että saisivat naiset ihastumaan heihin, mutta sitten tulee vastaan todellisuus. Ja mies varmasti myös löytäsi sinunkin aikanasi taas uuden naisen joka häneen ihastuu ja johon hän ihastuu...ei heillä ole mitään rajaa, joten uskon ettei mitään pysyvää ole luvassa tuon suhteen, sori..oon vaan kuullut niiiin paljon huonoja kokemuksia ulkomaalaisista miehistä ja heidän kikkailuistaan. JA TÄTMÄ ON VAIN MINUN MIELIPITEENI JA MINUN KOKEMUKSENI.

Tosi pelimies, koukuttaa sut täysillä ja sitten se sitten onkin menoa :(
En uskoisi sanaakaan miehen puheista ja sillä onko suomalainen tai ulkomaalainen mies ei ole tässä asiassa mitään merkitystä. Sen minkä tekee vaimolleen niin on ihan varmasti valmis tekemään sullekkin kun suhteen arki painaa päälle.
Toinen mahis on se että ero tulossa mutta mies tarvitsee "huoltajan" /elättäjän.
Hyi että mä olen kyyninen mutta sen verran tollaisia juttuja seurannut työni puolesta että hälytyskellot soi ja lujaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ihastunut :
Nyt tiedän vaan sen verran että tällä hetkellä hän todellakin tahtoo jutteluseuraa, ystävää, ihmistä jonka kanssa jakaa ajatuksia. Meillä menee kemiat hyvin yksiin joten miksipä emme kahvittelisi?
En kyllä tiedä mitä vaimonsa sanoisi/tekisi jos näkisi meidät yhdessä. :/ Kuitenkin mies sanoi tuntevansa vetoa minuun ja minä tunnen samoin. Hän vaan sanoi että tekisi siinä väärin vaimoaan ja myös minua kohtaan jos aloittaisi kanssani jotain ystävyyttä vakavampaa. Hankala tilanne mutta pitkään aikaan en ole ollut näin ihastunut.

Sä nyt tietenkin olet mennyt jo tunnustamaan ihastuksesi. Mutta mietipä miten mies olisi suhtautunut, jos olisit tarjonnut hänelle pelkkää ystävyyttä. Olisit todennut, ettet voi kuvitellakaan hänen kanssaan mitään ystävyyttä kummempaa, mutta olet valmis kuuntelemaan miehen huolia. Kestäisikö teidän "ystävyytenne" sen, että sinä löytäisitkin jostain mielenkiintoisen miehen?

En usko hetkeäkään, että mies on minkään ystävyyden perään. Tuo mies on pelimies viimeisen päälle.

Täällähän oli ketju jatkunut. :)

Olemme tavanneet nyt toisenkin kerran kahvittelun merkeissä ja kyllä, ihan vaan kahvittelun. Mies on juuri sellainen mitä antoi ensimmäisilläkin kerroilla ymmärtää; kohtelias, ystävällinen, huomioonottava. Aukoo ovet. Ojentaa tuolin. Maksaa kahvin. Katsoo silmiin.

Moni täällä oli ehdottanut että tutustuisin myös vaimoon. Miltä se kuulostaisi? "Tuon sinulle näytille naisen jonka tapasin discossa, jospa teistä tulisi ystäviä?" :ashamed: Mieluummin nautin näistä kahvitteluhetkistä ja ehkä haaveilen jostain mikä ei ole nyt mahdollista.

Olen ihastunut, todella. :heart: Enkä vaan usko törmänneeni pelimieheen vaikka varoittelettekin. Halannut hän minua on mutta edes suukkoa (huulille) emme ole antaneet.

Ymmärrän pienen ennakkoluulon tiettyjen kulttuurien edustajia kohtaan, mutta tämä kaksplussalaisten ylikriittisyys on jo rasismia.

Itse olen mukana kansainvälisessä opiskelijatoiminnassa (toimin Tampereen yliopiston yhteiskuntatieteellisessä tiedekunnassa kv-tuutorina) ja olen huomannut, että ainakin Italian pohjoispuolelta tulee ihan mukaviakin miehiä. Olen tuutoroinut myös pohjoisafrikkalaisia, japanilaisia, ranskalaisia, yhdysvaltalaisia, irlantilaisia ja kreikkalaisia, enkä kv-bileissäkään ole kovin moneen limaiseen ulkomaalaiseen mieheen törmännyt: kaikki ulkomailta lähtöisin olevat yksilöt eivät siis todellakaan edusta stereotyyppisiä muslimimiehiä.

Palstailijoita rohkaisisin tutustumaan muiden kulttuurien edustajiin, jotta ikävät yleistykset vähenisivät. Vaikka lomareissulla Turkkiin mammaa ahdisteleekin nuori Ahmed, ei se tarkoita, että jokainen Suomen rajojen ulkopuolelta tuleva yksilö olisi kuvottava sovinisti, joka käyttää naista vain välineellisiin tarkoituksiin. Kriittinen toki saa olla, mutta kannattaa kiinnittää huomiota myös siihen, että kyllä meillä Suomessakin baarissa tapaa ällöttäviä miehiä.

Alkuperäinen kirjoittaja bla:
Vaikka lomareissulla Turkkiin mammaa ahdisteleekin nuori Ahmed, ei se tarkoita, että jokainen Suomen rajojen ulkopuolelta tuleva yksilö olisi kuvottava sovinisti, joka käyttää naista vain välineellisiin tarkoituksiin.

Tuo on muuten erittäin epätodennäköistä.

Ei Turkissa Ahmed-nimisiä taida juurikaan olla. Se kirjoitetaan siellä Ahmet :saint:

Ja mitä muuhun kirjoittamaasi tulee; ulkomaalainen naimisissa oleva mies, joka pokaa naisia yöelämästä, ei voi olla muuta kuin limanuljaska.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ja mitä muuhun kirjoittamaasi tulee; ulkomaalainen naimisissa oleva mies, joka pokaa naisia yöelämästä, ei voi olla muuta kuin limanuljaska.

Eikä tarvitse olla edes ulkomaalainen. Naimisissa oleva, vieraita naisia pokaileva mies on aina limanuljaska.

Vaikka lomareissulla Turkkiin mammaa ahdisteleekin nuori Ahmed, ei se tarkoita, että jokainen Suomen rajojen ulkopuolelta tuleva yksilö olisi kuvottava sovinisti, joka käyttää naista vain välineellisiin tarkoituksiin.

Tuo on muuten erittäin epätodennäköistä.

Ei Turkissa Ahmed-nimisiä taida juurikaan olla. Se kirjoitetaan siellä Ahmet :saint:

Oi, tulipas moka. Tuota en muuten tiennytkään. No, molemmat ovat kuitenkin alveolaarisia klusiileja (joilla ei tässä yhteydessä tehdä merkityseroa), joten suurta ymmärrysvaikeutta tuskin virheelläni aiheutin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Eikä tarvitse olla edes ulkomaalainen. Naimisissa oleva, vieraita naisia pokaileva mies on aina limanuljaska.

Näin on.

Näin on.

En nyt varsinaisesti ota kantaa tähän nimenomaiseen skenaarioon, mutta onko tosiaan niin, että jokainen aviossa elävä miespuolinen yksilö, joka lähestyy naista, on limanuljaska? Onko mahdollista, että avioitunut mies tapaisi baarissa naisen, jonka kanssa tahtoisi täysin platonisen suhteen?

En nyt varsinaisesti ota kantaa tähän nimenomaiseen skenaarioon, mutta onko tosiaan niin, että jokainen aviossa elävä miespuolinen yksilö, joka lähestyy naista, on limanuljaska? Onko mahdollista, että avioitunut mies tapaisi baarissa naisen, jonka kanssa tahtoisi täysin platonisen suhteen?

Väittäisin, että tietyt kulttuurijutskat huomioiden todennäköisyys siihen on ainakin tässä kyseisessä tapauksessa häviävän pieni.

Ja jos halutaan platoninen suhde, niin ei pidetä kädestä kiinni, tuijoteta syvälle silmiin ja jutella pehmoisia.

Näin on.

Tätä minäkin mietin. Onko muka aina niin, että baarista haetaan vaan panoseuraa, vai opettaako meidän kulttuuri sen, että kaikki baarissa juttelemaan tulevat ovat seksiä vailla?? Jos suomalaisessa baarissa tulee mies juttelemaan, pitäisikö aina antaa laukusta päähän ja huutaa perään "painu v.ittuun, siitä" ??

Näin on.

Erittäin epätodennäköistä se on. Ei tarvitse kummoisia ihmissuhdetaitoja olla, että tajuaa tuolla tavoin vain tekevänsä vain hallaa omalle parisuhteelleen. Jos oma parisuhde on tärkeä, niin discosta ei lähdetä hakemaan sen kummemmin platonista kuin ei-platonistakaan seuraa. Vai kuinka moni hyväksyisi tällaisen omalle puolisolleen? Jos suhde on täysin platoninen, mies voisi esitellä tämän ystävänsä vaimolleen.

Näin on.

Erittäin epätodennäköistä se on. Ei tarvitse kummoisia ihmissuhdetaitoja olla, että tajuaa tuolla tavoin vain tekevänsä vain hallaa omalle parisuhteelleen. Jos oma parisuhde on tärkeä, niin discosta ei lähdetä hakemaan sen kummemmin platonista kuin ei-platonistakaan seuraa. Vai kuinka moni hyväksyisi tällaisen omalle puolisolleen? Jos suhde on täysin platoninen, mies voisi esitellä tämän ystävänsä vaimolleen.

Lisään vielä, että minun mielestäni platoniseen ystävyyteen ei kuulu se, että kehutaan kauniiksi ja avaudutaan siitä, kuinka tunnetaan vetoa toiseen. Eikä vaimon mahdollista pettämisestä tarvitse keskustella lainkaan. Platoniseen ystävyyteen ei viittaa myöskään drinkkien ostelu. Jos nyt mietin omia tai mieheni ystävyysuhteita, niin yleensä kavereiden kesken kukin maksaa pääsääntöisesti omat kahvinsakin sukupuoleen katsomatta.

Tässä tapauksessa nuo löpinät ystävyydestä ovat vain ja ainoastaan pelimiehen tapa saada tämä ihastunut koukkuun. Ja hemmetin hyvää ja huolellista työtä näyttää tekevän.

Näin on.

Mitä merkitystä on sillä, mistä maantieteellisestä sijainnista ystävyyssuhde on saanut alkunsa? Minulle on ainakin aivan ok, että oma puolisoni tapaa ihmisiä, jotka on kohdannut ensimmäisen kerran baarissa - oli siis frendin sukupuoli mikä tahansa. Miehelläni saa myös olla omia ystäviä: itse ainakin tahdon säilyttää yksilöllisen identiteetin, enkä alkaa heti parisuhteen aluettua käyttää minä-pronominin sijaan me-pronominia.

Näin on.

Lisään vielä, että minun mielestäni platoniseen ystävyyteen ei kuulu se, että kehutaan kauniiksi ja avaudutaan siitä, kuinka tunnetaan vetoa toiseen. Eikä vaimon mahdollista pettämisestä tarvitse keskustella lainkaan. Platoniseen ystävyyteen ei viittaa myöskään drinkkien ostelu. Jos nyt mietin omia tai mieheni ystävyysuhteita, niin yleensä kavereiden kesken kukin maksaa pääsääntöisesti omat kahvinsakin sukupuoleen katsomatta.

Tässä tapauksessa nuo löpinät ystävyydestä ovat vain ja ainoastaan pelimiehen tapa saada tämä ihastunut koukkuun. Ja hemmetin hyvää ja huolellista työtä näyttää tekevän.

Kiva pointti, mutta nyt taisi jäädä viesti lukematta kunnolla. And I quote: "En nyt varsinaisesti ota kantaa tähän nimenomaiseen skenaarioon, mutta--"

[Mitä merkitystä on sillä, mistä maantieteellisestä sijainnista ystävyyssuhde on saanut alkunsa? Minulle on ainakin aivan ok, että oma puolisoni tapaa ihmisiä, jotka on kohdannut ensimmäisen kerran baarissa - oli siis frendin sukupuoli mikä tahansa. Miehelläni saa myös olla omia ystäviä: itse ainakin tahdon säilyttää yksilöllisen identiteetin, enkä alkaa heti parisuhteen aluettua käyttää minä-pronominin sijaan me-pronominia.

Joo, saa munkin miehellä olla omia ystäviä. Ihan sama, missä ne on tavannut. Yhtään ei ole kyllä baarista tarttunut mukaan. Enkä kyllä totta puhuen hirveästi tykkäisi, jos hän alkaisi hakemalla hakea baareista ei-platonisia ystäviä tarjoamalla näille drinkkejä, pyytämällä pöytäänsä istumaan, pyytämällä tanssimaan jne.

[Mitä merkitystä on sillä, mistä maantieteellisestä sijainnista ystävyyssuhde on saanut alkunsa? Minulle on ainakin aivan ok, että oma puolisoni tapaa ihmisiä, jotka on kohdannut ensimmäisen kerran baarissa - oli siis frendin sukupuoli mikä tahansa. Miehelläni saa myös olla omia ystäviä: itse ainakin tahdon säilyttää yksilöllisen identiteetin, enkä alkaa heti parisuhteen aluettua käyttää minä-pronominin sijaan me-pronominia.

Joo, saa munkin miehellä olla omia ystäviä. Ihan sama, missä ne on tavannut. Yhtään ei ole kyllä baarista tarttunut mukaan. Enkä kyllä totta puhuen hirveästi tykkäisi, jos hän alkaisi hakemalla hakea baareista ei-platonisia ystäviä tarjoamalla näille drinkkejä, pyytämällä pöytäänsä istumaan, pyytämällä tanssimaan jne.

Korjaus: Tuossa ei-platonisia kohdalla piti lukea platonisia. Mutta juu, ei niitä ei-platonisia nyt ainakaan tarvitse hakea. Tämän taitaa nyt olla aika lähteä nukkumaan.

[quoteSen minkä tekee vaimolleen niin on ihan varmasti valmis tekemään sullekkin kun suhteen arki painaa päälle.
[/quote]

Just näin. Sana "arki" on tässä olennainen, kyllähän nyt uusi jänskä ihastus aina tylsän avioliiton arjen voittaa. Sitten sitä tylsyyttä jaksaa kestää taas jonkun aikaa, kunnes... Ja sitäpaitsi sen arjen voi aina muotoilla "ei ollut rakkautta enää" -vaikka psykologisesti rakkautta ei varsinaisesti ole olemassakaan, ainoastaan tahto rakastaa tai sitten ei. Kaikki eivät kykene koskaan kehittymään suhteessa ja henkisissä identiteettikriiseissään sellaisiksi kuin haluaisivat olla, vaan silloin vaihtavat olosuhteita. Sitten on mukava peilailla itseään toisen ihastuneista silmistä... vaimo kun ei sellaista peiliä näyttänyt enää vuosiin. Miehen kokemus siitä, että sinä "ymmärrät" häntä tarkoittaa vain että "näin haluan itseni nähtävän".

Me naiset voitais tuoda tosi paljon moraalia ja turvallisuutta tähän maailmaan vain pitämällä näppimme irti toisten miehistä! Kyllä sen äijän saa sitten myöhemminkin, jos ressukka uskaltaa joskus riskeerata liiton ja yksinolon välillä ja erota reilusti ennen uutta suhdetta.

Alkuperäinen kirjoittaja käki:
[quoteSen minkä tekee vaimolleen niin on ihan varmasti valmis tekemään sullekkin kun suhteen arki painaa päälle.

Just näin. Sana "arki" on tässä olennainen, kyllähän nyt uusi jänskä ihastus aina tylsän avioliiton arjen voittaa. Sitten sitä tylsyyttä jaksaa kestää taas jonkun aikaa, kunnes... Ja sitäpaitsi sen arjen voi aina muotoilla "ei ollut rakkautta enää" -vaikka psykologisesti rakkautta ei varsinaisesti ole olemassakaan, ainoastaan tahto rakastaa tai sitten ei. Kaikki eivät kykene koskaan kehittymään suhteessa ja henkisissä identiteettikriiseissään sellaisiksi kuin haluaisivat olla, vaan silloin vaihtavat olosuhteita. Sitten on mukava peilailla itseään toisen ihastuneista silmistä... vaimo kun ei sellaista peiliä näyttänyt enää vuosiin. Miehen kokemus siitä, että sinä "ymmärrät" häntä tarkoittaa vain että "näin haluan itseni nähtävän".

Me naiset voitais tuoda tosi paljon moraalia ja turvallisuutta tähän maailmaan vain pitämällä näppimme irti toisten miehistä! Kyllä sen äijän saa sitten myöhemminkin, jos ressukka uskaltaa joskus riskeerata liiton ja yksinolon välillä ja erota reilusti ennen uutta suhdetta.

[/quote]

Tää on hyvä pointti

Alkuperäinen kirjoittaja käki:
Sitten on mukava peilailla itseään toisen ihastuneista silmistä... vaimo kun ei sellaista peiliä näyttänyt enää vuosiin. Miehen kokemus siitä, että sinä "ymmärrät" häntä tarkoittaa vain että "näin haluan itseni nähtävän".

Ja joskus se vaimo on ollut ap:n paikalla. Vaimoa on kehuttu kauniiksi, katsottu silmiin ja puhuttu pyörryksiin. Sitten kun on manty naimisiin, tehty pari lasta ja arki iskenyt kuvioihin, niin ukko lähtee discoon tarjoilemaan drinkkejä vieraille naisille. Miten ap ei huomaa tässä mitään epäilyttävää?

Yhteistyössä