Oletko koskaan pettänyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Jos pettäminen on vain seksiä

Ahh, no niin, tätä minäkin täsä pähkäilin :D Kaiketi tytsi on jossain määritellyt, mikä hänen mielestään on pettämistä? Anteeksi, en muista. Mutta jos tytsi tai joku muu kertoisi mikä hänen määritelmänsä pettämiselle siis on, koska eri ihmisille se tarkoittaa eri asioita. Toisille se on sekstailu jonkun muun kanssa, jollekin se on jo tanssiminen jonkun muun kanssa... Entäs, jos rakastuu toiseen, muttei tee tämän toisen kanssa mitään, ajattelee vain? Onko se pettämistä? Parisuhteessakaan ei kaiketi voi lukea toisen ajatuksia, mutta noin niinkuin teoriassa, jos niin olisi niin onko se pettämistä?

Minusta se rakastuminen olisi ehkä pahempi kuin pelkkä seksi jonkun toisen kanssa. Mutta rakkaus on tunne, ja kuinka voi kontrolloida sitä, mitä tuntee? Voiko päättää, että en pidä jostakin?

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkasen Pläski:
mistäs tytsi tiedät ettei susta tulekkaan jotain nymfomaania sitten kun pääset seksin makuun? oma ukko ei anna viikkoon niin olet sahannut jo puoli kaupunkia läpi? :whistle: :D kun ikinä ei tiedä mitä tapahtuu...

*väsynyt hän on, älkää välittäkö jutuista tähän aikaan aamusta...*

väsynyt myöskin kun mies lähti aikaisin töihin ja lapsetkin kohta kouluun.... seli seli..
Mutta tuli mieleen juttu eräästä tuttavasta jonka suvussa oli alkoholismia ja tämä tuttavani päätti elää totaalisesti ilman viinaa.
eli jos pelkääkin "sortuvansa seksin liikakäyttöön" ja päättää jättää sen kokonaan elämästään??? Tekee tämän ennen kuin on edes kerran kokeillut (samoin kuin se tuttavani joka ei ole pisaraakaan maistanut ikinä ).
en tiedä onko oikeastaan mitenkään vertailukelpoisia, mutta "vain" sivustaseuratun asian pelkäämistä ja välttämistä enkä enemmänkin kuin tarvitsisi, vaikka molempia ilman voi elää jopa seksiä

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Tää on nyt tosi huono esimerkki, myönnän, mutta kyllä moni senkin tietää ettei aio koskaan tappaa ketään..yhtä varma olen mä siitä, etten aio pettää ketään!

No on todella huono esimerkki! Eihän sitä tosiaankaan voi TIETÄÄ tappaako joskus jonkun! Tilanteita tulee eteen, jossa jokainen meistä voi tappaa, ihmisiä me kaikki ollaan vaan... Provosoidun toden teolla, ärsyttää tuollanen uho. Toki minäkin ajattelen että mieluummin sitten jätän mieheni jos tarve tulee pettää, mutta eihän sitä useinkaan etukäteen päätä että pettää. Asioita voi oikeassa elämässä vain tapahtua suunnittelematta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tää on nyt tosi huono esimerkki, myönnän, mutta kyllä moni senkin tietää ettei aio koskaan tappaa ketään..yhtä varma olen mä siitä, etten aio pettää ketään!

No on todella huono esimerkki! Eihän sitä tosiaankaan voi TIETÄÄ tappaako joskus jonkun! Tilanteita tulee eteen, jossa jokainen meistä voi tappaa, ihmisiä me kaikki ollaan vaan... Provosoidun toden teolla, ärsyttää tuollanen uho. Toki minäkin ajattelen että mieluummin sitten jätän mieheni jos tarve tulee pettää, mutta eihän sitä useinkaan etukäteen päätä että pettää. Asioita voi oikeassa elämässä vain tapahtua suunnittelematta.

Niin totta!

KOSKAAN et voi tietää ettet muka esimerkiksi aio koskaan tappa ketään!
Niin on varmasti ajatellut moni muukain tällä hetkellä lusimassa istuva...

Tytsi puhunut taas panemisesta, vaikka jo heti alkuun taisi todeta että pussailukin on pettämistä. Ei tässä ole päätä eikä häntää, tytsi on pyörtänyt puheensa jo moneen otteeseen itsensä pussiin puhumisen ohella. Voisi vain myöntää, ettei hän VOI päättää elämäänsä etukäteen. Ja ne "tilanteet" joita tänne on esitetty, eihän niistä mitään voi tapahtua HÄNEN kohdalleen kun ovat niin HARVINAISIA.. just joo, sattuu enemmän ku vois kuvitellakaan.
Ottaisit nyt tytsi hyvä vaan oppia muiden jakamista kokemuksista ja neuvoista, ne kun tulee syvällä rintaäänellä jolla sä et kykyene vielä mitään sanomaan. Palaamme tähän asiaan kun olet elänyt parisuhteessa useamman vuoden, kiitos ja näkemiin.

Mä vaan sanon että nyt kolmikymppisenä en voi säätää esimerkiksi vanhuuttani. En voi päättää sitä, että jäänkö eläkkeellä vain makaamaan. En voi päättää sitä etten halua syödä lääkettä, koska mun maailmassa ne on huumetta. Siis olen lääkevastainen. En voi myös päättää sitä että haluaisin erakoitua jonnekkin mummonmökkin. En voi myös päättää itse sitä, että haluaisin armokuoleman jos sairastun vakavasti.

Miten tytsi voi sitten miettiä asioita joita ei ole kokenut. En mäkään voi miettiä vanhenemistani ja vanhuuttani, vaikka nyt tekisin kuinka jaloja päätöksiä.

En voi myös vannoa että joskus lopettaisin liikunnan, vaikko olen himourheilija. Eli päivä kerrallaan ilman että liikaa miettii tulevaa. Päälinjaukset ja luonteenpiirteet ovat erikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Anselmi Avaruusapina:

Ahh, no niin, tätä minäkin täsä pähkäilin :D Kaiketi tytsi on jossain määritellyt, mikä hänen mielestään on pettämistä? Anteeksi, en muista. Mutta jos tytsi tai joku muu kertoisi mikä hänen määritelmänsä pettämiselle siis on, koska eri ihmisille se tarkoittaa eri asioita. Toisille se on sekstailu jonkun muun kanssa, jollekin se on jo tanssiminen jonkun muun kanssa... Entäs, jos rakastuu toiseen, muttei tee tämän toisen kanssa mitään, ajattelee vain? Onko se pettämistä? Parisuhteessakaan ei kaiketi voi lukea toisen ajatuksia, mutta noin niinkuin teoriassa, jos niin olisi niin onko se pettämistä?

Minusta se rakastuminen olisi ehkä pahempi kuin pelkkä seksi jonkun toisen kanssa. Mutta rakkaus on tunne, ja kuinka voi kontrolloida sitä, mitä tuntee? Voiko päättää, että en pidä jostakin?

Tätä kun luin niin mulle tuli mieleen, että pahempi on hengailla aikaa jonkun kanssa, ja tykätä tästä tosi paljon. Vaikka ei edes suutelisi. Jos tähän laittaisi vertailuksi pettämisen ilman tunteita, ihan että lihanhimoonsa naida napsauttaisi. Silloin mun maailmassa se hengailu olisi pahempaa, koska siinä on tunne mukana. Toisessa sitä menee vain munansa mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Luin tästä surkuhupaisasta ketjusta miehelle valittuja paloja ja taas se yllätti aatoksillaan.

Joten sinulle tytsi:
Kun jokin asia tulee elämässä ajankohtaiseksi, niin sitä ei pääse pakoon. Joskus ei voi ennalta tietää moraalin tai jonkun muun valmiin asian perusteella miten toimia jossain tilanteessa ja joutuu toimimaan olosuhteiden armoilla.

Voisitko antaa esimerkin tällaisesta tilanteesta?

Sehän se katsos onkin kun en MINÄ voi antaa esimerkkejä siitä mitä sinulle tulee tapahtumaan (mitä muuten et tiedä sinäkään).

Voisin tosin yrittää vängätä niitä kymmeniä esimerkkejä mitä täälä ON JO KERROTTU, mutta sitä täydellisenä ihmisenä TIEDÄT ettet moisiin sortuisi, joten en yritä edes tuputtaa niitä. Mutta talletapa vaikka ihan vaan huviksesi tuo lausahdun sydämeesi ja mieti sitä kun (aivan, kun, ei jos) joudut virran vietäväksi.

Mun mielestä tytsin pitäisi tulostaa tämä keskusteluketju. Ja lukea se sitten vuosien päästä. Näin aikuisena olen lukenut päiväkirjojani, ja kuinka naivilta ja hölmöiltä ne periaatteet tuntuvat. Innostuin monesta asiasta ja olin niin ehdoton. Nyt hymyilyttää ja siksi en ota tuota TYTSIÄ kovin vakavissani. Mutta pitäisi silti muistaa nettietiketti kun tulee ketjuun, missä ei ehkä ole tytsille mitään annettavaa. Esimerkiksi itse en menisi koskaan forkalle mikä olisi urheilupainotteinen, koska en harrasta liikuntaa. Ja tällä en tarkoittanut seksiä ja parisuhdetta, vaan että tytsi on kovin vehreä vielä näissä asioissa missä täällä keskustellaan. Ja kun hiuksista ei voi kaiken päivää jaaritella, niin nämä "aikuisten" asiat eivät vielä kuuluu tytsi maailmaasi. Kipitähän nyt äitisi luokse, ja "kiusaa" häntä kysymyksilläsi.

Tytsi, kun mulla olisi kysyttävää. Lasketko sä sen pettämiseksi, että ajatukset on jossain muun kun oman kumppanin luona? Kun toisaalta, minkäs sitä ihminen omalle mielelleen mahtaa, ruumiin voi vielä hallita (jos haluaa) mutta minkä nä tiät jos joku muu tulee vaan väkisin mieleen?
Mun mielestä toi on paljon pahempaa, kun se että harrastaisi vaan seksiä vieraan kanssa. Mutta olen myös sitä mieltä, että tuollehan ei mitään voi, jos jotain muuta ajattelee.

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Tytsi, kun mulla olisi kysyttävää. Lasketko sä sen pettämiseksi, että ajatukset on jossain muun kun oman kumppanin luona? Kun toisaalta, minkäs sitä ihminen omalle mielelleen mahtaa, ruumiin voi vielä hallita (jos haluaa) mutta minkä nä tiät jos joku muu tulee vaan väkisin mieleen?
Mun mielestä toi on paljon pahempaa, kun se että harrastaisi vaan seksiä vieraan kanssa. Mutta olen myös sitä mieltä, että tuollehan ei mitään voi, jos jotain muuta ajattelee.

Luulisin, että tytsiltä on ihan turha kysyä mitään.. moni kysymys on jäänyt ilman vastausta, kun tytsiltä puuttuu kokemus.

mä oon kyllä sitä mieltä et se yrittää pönkittää itsetuntoaan et muut kehuis sitä kun sitä on niin kiusattu!ja onko ihme kun sen kuviakin kattoo.aivan kuin joku kehari !sori vaan..mut et varmaan tule koskaan saamaankaan ketään miestä, paitsi jos sekin on joku vähä älyinen.ja tilaat kaksplus lehteä?olet 18v 15 vuotiaan tasolla.eikö vanhempasi vähän häpeä sinua kun täällä kirjoittelet asioista joista et tiedä yhtään mitään!! voi älykkyys! ja serranojen perhe on oikeaa elämää?sulla taitaa olla joku persoonallisuushäiriö,kymmenen eri sivupersoonaa?nukeilla leikkivä lapsi ja aikuinen samassa ihmisessä? mielnekiintoista. sun päiväkirja oikeesti paljastaa sun tyhmyytes

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Alkuperäinen kirjoittaja Anselmi Avaruusapina:

Tätä kun luin niin mulle tuli mieleen, että pahempi on hengailla aikaa jonkun kanssa, ja tykätä tästä tosi paljon. Vaikka ei edes suutelisi. Jos tähän laittaisi vertailuksi pettämisen ilman tunteita, ihan että lihanhimoonsa naida napsauttaisi. Silloin mun maailmassa se hengailu olisi pahempaa, koska siinä on tunne mukana. Toisessa sitä menee vain munansa mukana.

No juurikin näin minä tämän itsekin ajattelin :)

Mutta miksi hän ei haluaisi minua enää lähelleen?

Itse en ole ollut kuolemassa, mutta olin fyysisesti erittäin heikko. Myös henkinen tila oli aivan sekaisin ja pieninkin asia sai hermoni pettämään. Mä en yksinkertaisesti halunnut läheisyyttä, koska musta ei ollut siihen. En jaksanut muuta kuin vain olla. Toisen ajoittaiset yritykset seksiin sai hermoni menemään aivan täysin. Tuollaista on vaikea käsittää jos ei ole sitä itse kokenut.

Alkuperäinen kirjoittaja Javie:
Alkuperäinen kirjoittaja Javie:
Kiinnostaisi, että mitä sinä tekisit tässä tilanteessa?

Pettäisin.
En pystyisi jättämään ihmistä joka on ilman omaa syytään joutunut autettavaksi, enkä varsinkaan kun tietäisin että hänellä ei ole ketään muuta joka huolehtisi.
En myöskään pystyisi elämään vuosikausia ilman toisen ihmisen läheisyyttä.

Mutta voisithan sä pysyä ko. miehen ystävänä, vaikka romanttinen seurustelusuhde loppuisi ?

Olen edelleen sitä mieltä, etten koskaan petä, mutta JOS pettäisin niin syy olisi silloin Javien esimerkin kaltainen vaikea tilanne. Voisin sanoa, että olen 99% varma, etten petä, mutta 100% varma, etten petä hetken huuman tms. takia ;) Mutta en kyllä pystyisi pettämään sairasta miestä, enkä jättämään...tiedä sitten, kehtaisinko edes kysyä, että voitaisko me tän miehen kanssa olla ihan vaan ystäviä..

Pysyminen ystävinä ei myöskään ole vaihtoehto. Hän tuskin huolisi mitään sääli apua :/
Enpä usko että itsekään ottaisit jos tulisit jätetyksi vastaavassa tilanteessa?
Tuskin myöskään ystävä jäisi asumaan samaan osoitteeseen mikä on edellytys sille että hän pysyy kotona hengissä .

Hyvä että tää tilanne sai miettimään B)
Tohon tilanteeseen ei mitään ideaali ratkaisua ole olemassa. Jokainen vaihtoehto on huono. Pitää vaan miettiä minkä ratkaisun kanssa voi elää eteenpäin.

Toisaalta, jäin miettimään, että rakastaisiko se mies mua todella, jos ei "antaisi mulle lupaa" hakea sitä läheisyyttä muualta? Kai jokainen toivoo, että rakas olisi onnellinen? :/

Siitä pettäjätyypistä vielä...Uskon kyllä, ettei ole olemassa vain tietynlaisia tyyppejä, jotka pettävät, mutta olen silti sitä mieltä, että jotkin piirteet ihmisessä altistavat pettämiselle...esim. kyvyttömyys empatiaan, heikko luonne/itsehillintä, itsekeskeisyys, omien heikkouksien tiedostamattomuus ym. ovat ihan selkeitä riskitekijöitä.

Heitänpä esimerkin..kumman näistä uskoisit todennäköisemmin pettävän?

1. Ihminen, joka on itsekäs, ei kykene kovin hyvin hillitsemään itseään, ei yleensä pohdi tekojensa seurauksia, on äkkipikainen jne.

VAI

2. Ihminen, jolla on ns. korkea moraali, on epäitsekäs, vahvaluonteinen, tuntee omat heikkoutensa ja pohtii aina tekojensa seurauksia.

Kyllä veikkaan, että se on ykkönen :whistle: Ei siitäkään voi olla varma, mutta luultavasti.

Siitä pettäjätyypistä vielä...Uskon kyllä, ettei ole olemassa vain tietynlaisia tyyppejä, jotka pettävät, mutta olen silti sitä mieltä, että jotkin piirteet ihmisessä altistavat pettämiselle...esim. kyvyttömyys empatiaan, heikko luonne/itsehillintä, itsekeskeisyys, omien heikkouksien tiedostamattomuus ym. ovat ihan selkeitä riskitekijöitä.

1. Ihminen, joka on itsekäs, ei kykene kovin hyvin hillitsemään itseään, ei yleensä pohdi tekojensa seurauksia, on äkkipikainen jne.

VAI

2. Ihminen, jolla on ns. korkea moraali, on epäitsekäs, vahvaluonteinen, tuntee omat heikkoutensa ja pohtii aina tekojensa seurauksia.

Kyllä veikkaan, että se on ykkönen :whistle: Ei siitäkään voi olla varma, mutta luultavasti.

no höpöhöpö taas näitä tarinoita :laugh:

minä itse olen ehdottomasti tuota 2 -tyyppiä, noiden jo mainittujen ominaisuuksien lisäksi olen älykäs ja sosiaalisesti lahjakas perfektionisti. SILTI voin kuvitella tilanteen, jossa minä SAATTAISIN harkitusti PETTÄÄ.. eikä tämän tilanteen kuvitteleminen ole edes kovin vaikeaa, koska se on jo kertaalleen tapahtunut.

Olen edelleen varma, etten tule koskaan pettämään, enkä ole edes ainoa, ketä näin ajattelee. Jos en olisi varma, en tuomitsisi pettämistä niin tiukasti, koska silloinhan siihen voisi kuka tahansa sortua. En ole edes tällä palstalla ainoa, joka tietää, ettei tule koskaan pettämään.

Ja syyt tähän olen jo tuhat kertaa kertonut...se on mun mielipide ja teidän pitää vain hyväksyä se. Syy on melko samanlainen, mitä Alma Puunaulalla. Mä olen sitä mieltä, että ihminen voi joistain asioista tietää, ettei niitä tule koskaan tekemään, sellaisia, jotka ovat vahvasti moraalisia asioita...esim. viattoman murhaaminen, lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö, huumeiden käyttö ja pettäminen. Tällä persoonalla ja näillä luonteenpiirteilläni en petä ja sillä siisti! En voisi pettää alkoholin vaikutuksen alaisenakaan, koska tiedän jo, millainen olen kännissä eikä ole silloinkaan tullut mieleen tehdä lähes mitään, mitä en normaalisti tekisi, siis mitään moraalitonta. Ainoa mahdollisuus olisi se, että mun päässä tapahtuisi joku napsahdus, mikä saisi mut käyttäytymään/ajattelemaan ihan eri tavalla ja muuttaisi sitä, mitä mä olen..ja tätä en ota lukuun, koska en olisi silloin enää mielestäni ihan sama ihminen. Eli mä en petä, koska en pysty, halua, aio tehdä sitä...en voisi pettää niin pahasti edes ITSEÄNI, saati sitä rakasta ihmistä ja tiedän sen jo nyt, sanoitte te ihan mitä vain. Eli lopetatteko mollaamiseni tämän päätöksen suhteen? Tämä päätös ei olisi edes vaikea, koska jättäisin pettämättä jo pelkästään itseni takiakin, pettäminen kun väistämättä jättää huonon omantunnon ja saisi mut halveksimaan itseäni.

Yleisellä tasolla voin jatkaa aiheesta, mutta en jaksa kinastella siitä, voiko jotain asiaa tietää 100% varmasti vain 99% varmasti.

Alkuperäinen kirjoittaja just joo:

VAI

no höpöhöpö taas näitä tarinoita :laugh:

minä itse olen ehdottomasti tuota 2 -tyyppiä, noiden jo mainittujen ominaisuuksien lisäksi olen älykäs ja sosiaalisesti lahjakas perfektionisti. SILTI voin kuvitella tilanteen, jossa minä SAATTAISIN harkitusti PETTÄÄ.. eikä tämän tilanteen kuvitteleminen ole edes kovin vaikeaa, koska se on jo kertaalleen tapahtunut.

En mä sanonutkaan, että se AINA menisi niin, mutta se on ihan selvä juttu, että tietyt luonteenpiirteet altistavat pettämiselle helpommin..sama juttu kuin heikko itsehillintä altistaa väkivaltaisuudelle, geenit voi altistaa alkoholismiin jne. Tämän selkeämmin en osaa asiaa ilmaista. Ja onhan se niinkin, että toiset pitävät pettämistä pahempana juttuna, kuin toiset..sellainen, joka suhtautuu esim. moniavioisuuteen suopeammin, pettää myös luultavasti helpommin.

Voi blaa blaa.

Mä olen:
-ajoittain itsekeskeinen
-äkkipikainen
-ajattelen toisinaan tekojeni seurauksia, toisinaan en
-en aina hillitse itseäni vaan hermot palaa
-osaan olla epäitsekäs
-joissakin asioissa korkea moraali, joissakin matala

Eli tytsi hyvä, monia erilaisia piirteitä voi olla samassa ihmisessä. Että kuulunko mä siihen pettäjäkategoriaan? :whistle: :whistle: Olen joskus pettänyt, mutta se kun ei tarkoita sitä, etten olisi voinut oppia näistä virheistä... :whistle: :kieh:

Yhteistyössä