Olinko mielestänne kohtuuton ja pikkumielinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ärsyttää vieläkin..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Ärsyttää vieläkin..

Vieras
Tilanne se, että mies lähti lasten kanssa viikonlopuksi mummolaan, jotta saan levätä kotona ja nukkua (Ihana mun mies! <3)..olen viimeisilläni raskaana, enkä oikeesti juuri ikinä yksin kotona. Noh, tuttavani kertoi alkuviikosta kun oli käymässä, että tulee nyt viikonloppuna tänne sukuloimaan, asuu siis toisella paikkakunnalla, mutta käy täällä sukuloimassa jatkuvasti ja näemme usein. Kyseli mun suunnitelmia ja kerroin, että meinaan vaan olla ja levätä ja nukkua ja nauttia hiljaisuudesta ja rauhasta. Sanoin, että voi soitella jos jaksaisin keittää jossain välissä kahvit, mutta en lupaa mitään.

Perjantaina sitten laittoi viestin "olen kohta siellä, voinko tulla käymään?" Vastasin, että makaan sohvalla raatona, tule vaan, mutta aion jatkaa samalla makaamista raatona loppuillan. Hän sanoi tulevansa myöhemmin illalla. No, olin nukahtanut sohvalle ja yöllä kun heräsin huomasin että hän oli laittanut 19.30 viestiä, että nyt voisi tulla, en tietenkään vastannut kun nukuin, klo 21 oli tullut viesti "huhuu" ja klo 23.00 "kiva, et sitten voinut vastata." No kömmin sänkyyn ja jatkoin unia. Seuraavana aamuna heräsin aikaisin siihen, että hän yrittää soittaa. En vastannut kun olin aivan unenpöpperössä. Yritin jatkaa vielä unia KUN KERRANKIN OLISI SAANUT, mutta sitten piippasi viesti "haloo, voinko tulla nyt käymään?" Kiukkuisena nousin ylös ja vastasin, "valitettavasti nyt ei käy, heräsin sun soittoon, juon aamukahvit ja olen sopinut meneväni iltapäivällä kirppikselle ystäväni kanssa, ennen sitä yritän siivota kotia hieman" Samalla pahoittelin, että olin illalla nukahtanut ja ihmettelin kun hän oli niin myöhään vasta ollut tulossa.

Tähän hän vastasi että jos tulisi aamukahville mun kanssa kun kaipaa niin kovasti seuraa ja sukulaisilla oli jotain menoa heti aamusta ja joutuu olemaan siellä yksin. No mä olin aivan, että miten voi olla ettei tajua, että mä en nyt kaipaa tänne ketään seurustelemaan vaan oikeesti haluan olla rauhassa, juoda kahvit, siivota ja mennä sinne kirppikselle. Laitoin sitten vaan tylysti, että nyt ei käy. Hetken päästä tuli TAAS viesti "no jos tulen sitten huomenna, jooko?" Vastasin että huominen käy, olen koko päivän kotona, tule vaikka iltapäivällä.
Tähän hän vastasi, että juu, tulee iltapäiväkahville sitten. No illan aikana tuli vielä 2 viestiä, jossa toisessa kyseli mitä teen, en vastannut mitään ja toisessa taas se "huhuu." Tuossa vaiheessa alko jo kypsyttää, miten aikuinen ihminen jaksaa kokoajan laittaa viestiä ja odottaa toisen päivystävän puhelinta ja vastailevan jatkuvasti joihinkin turhanpäiväisiin viesteihin. En siis vastannut koko iltana mitään noihin viesteihin.
Seuraavana aamuna heräsin TAAS siihen, että puhelin soi. Soittaja oli tämä tuttavani. Yritin taas jatkaa unia ja sitten tuli viesti "niin käyhän se, että tänään nähdään sitten iltapäivällä?" Mietin siinä sitten, että kyllä ei niin pätkääkään kiinnosta nähdä edes koko tyyppiä enää! Tuntuu, että koko viikonloppu kun mun piti saada olla vaan rauhassa, on mennyt vastaanottaessa jatkuvia jankutuksia ja kyselyitä koska nähdään, onhan sulla aikaa, millon voin tulla, tulenko nyt jne... No mua sapetti sit tuo kaikki niin paljon, että laitoin vaan viestiä "soita iltapäivällä kun olisit tulossa, katsotaan mikä sitten on fiilis ja meininki täällä. Nyt väsyttää ja ärsyttää, nukuin huonosti ja heräsin taas sun soittoon" Tähän hän sitten vielä vastas, että "kiva juttu nähdä. Jos hän sitten soittaa kun tulee. Ja pidä se puhelin kokoajan vieressä ja koita vastata siihen sitten kun soitan. Oon huomannu että sulla tuottaa jonkinlaisia vaikeuksia vastata siihen puhelimeen ja se on aika ärsyttävää."

Mä vedin tosta sitten kamalat porot nokkaan ja raivostuin. Laitoin hälle sit viestiä, että ei tarvi tulla, tule joskus toiste, en jaksa nyt tuollaista lapsellista käytöstä ja mun syyttelya siitä, että en päivystä puhelinta todellakaan 24/7. Suutuksissani kirjoitin miten ärsyttävää on kun hän kokoajan jankkaa tuosta näkemisestä ja pommittaa viesteillä, että mä halusin olla tän viikonlopun ihan rauhassa, levätä, nukkua ja tehdä mitä haluan ilman aikatauluja ja velvoitteita kerrankin ja nyt musta tuntuu, että olen koko viikonlopun vaan jankuttanut tätä typerää samaa nähdäänkö vai eikö nähdä juupas eipästä ja olen niin kypsä etten enää jaksa edes nähdä häntä.

No nyt hänestä ei ole sitten kuulunut mitään ja mua ei kyllä haittaa tippaakaan. Silti mietin, että olinko kohtuuton?? Mä en vaan oikeesti jaksa tollaista naurettavaa aikuisen ihmisen paapomista ja hänen jatkuvaa länkytystä jo sovituista asioista. Varsinkin kun jo alkuviikolla sanoin, että haluan viikonlopun olla vaan rauhassa, enkä välttämättä nähdä ketään. Sitten tämmöinen kamala viestittely ja jankuttaminen alkaa jo perjantai-iltana ja jatkuu koko viikonlopun.

Mikset soittanut hänelle tai vastannut kun hän soitti ja oisitte sopineet jonkin tietyn ajan ettei hänen tarvii koko viikonloppua sitä kysellä. Ymmärrän kyllä suakin että ärsyttää mutta jos hän vaan niin kovasti halusi sinua nähdä (ja jos on lapseton ei välttämättä tajua sitä arvoa kun saa joskus olla yksin kotona).

Miten se vois tajuta ettet kaipaa seuraa, jos ensin pyysit sitä soittelemaan meiningillä "katotaan jaksanko kahvitella" ja sen jälkeen käsket vielä uudestaan että soittelee etukäteen koska olis tulossa.

Kävis varmaan helpommin jos sanoisit suoraan että sori, tänä viikonloppuna ei käy.

Miksi et vaan sanonut, että tänä viikonloppuna ei käy? Aika äkkiä sitä itse lopettais pommittamisen, jos ei vastauksia tulisi. Mutta oikeasti kiltimpää olisi sulta ollut sanoa heti aluksi, ettet jaksa ja että näette joskus toiste. Sen sijaan kiertelet, annat ymmärtää että ehkä nähdään ja sitten tulet silmille, kun toinen odottaa selkeää vastausta.

Sun Pitäis saloa suoraan, että nyt tänä viikonlopuna ei käy. Ja oppia laittaan puhelin äänettömälle. Eikä kannata tuollainen vänkääminen juupas eipäs. Oisitte sopineet alun perin, että ei käy. Tai että hän tulee käväisemään jonain päivänä. ET kai Sä nyt 24/7 nuku. Ymmärrän Kyl että sua ottaa kupoliin, mutta tavallaan oisit itse voinut olla jämäkämpi.

Olit todella tyly ja epäkohtelias. Mutta ilmeisesti et tästä "kaverista" ja hänen tyylistään vaan tykkää, joten haitanneeko tuo, että hänet varmastikin nyt jo viimein onnistuit karkottamaan. "Kaverinasi" olisin kyllä itse ymmärtänyt ettei seuraani kaivata jo paljon aiemmin. Hän oli todella kärsivällinen, ilmeisesti tosiaan halusi sinut nähdä, joka kyllä tuntuu aika erikoiselta käytöksesi huomioiden.

Mitä järkeä on ylipäätään pitää puhelinta päällä yöllä taii muutenkaan nukkuessa ja kiukutella sit, jos joku siihen viestittää tai soittaa?? Puhelin kiinni, jos haluaa olla rauhassa!

No joo, ehkä en sitten ollut tarpeeksi selkeä. Ja kyllä sanoin hänelle, että soittaa kun on täälläpäin ja soittikin ja minulle olisi käynyt vallan hyvin että nähdään, mutta oikeesti nukahdin silloin perjantai-iltana ja hän olisi tullut vasta 19.30 mikä nyt on mun mielestä ylipäätään kummallinen vierailuaika.

Toisekseen kerroin hänelle jo perjantaina, että lauantai ei käy näkemiseen kun siivoan ja olen sopinut toisen ystävän kanssa sen kirpparikierroksen...silti hän aamulla heti aloitti jankutuksen siitä jos kuitenkin voisi tulla ja voisiko vaiko eikö. Tämän jälkeen sovittiin ne treffit sunnuntaille iltapäivälle niin en todellakaan ajatellut, että hän silloin lauantaina vielä laittelee viestiä mitä teen ja kenen kanssa ja huhuu miksi et vastaa. Jos sovitaan että sunnuntaina tulee iltapäiväkahville niin mitä sitä enää jankataan silloin sunnuntai aamulla kahdeksalta puheluin ja viestein ja sitten mut haukutaan ärsyttäväksi kun en vastaa jokaikiseen viestiin mitä tulee noin tunnin välein! Mun mielestä toi nyt vaan on lapsellista. Mä olen tottunut siihen, että jos sovitaan että nähdään silloin niin se on sitten silloin, ei sitä tarvi kokoajan varmistella ja miettiä ja viestitellä jnejne.

Ok. eli suurimman osan mielestä olin pikkumielinen ja tyhmä. No ehkäpä, mutta en kyllä koskaan ole elämässäni kenenkään kanssa joutunut näin ärsytykseen asti vänkäämään tälläisestä asiasta. Saati, että joku kokoajan laittaa nonstoppina viestiä. Mitenhän ärsyttäväksi hän olis mut titeleerattu jos oikeesti oisin vaan laittanut sen puhelimeni äänettömälle ja ollut vastaamatta tuotakaan vähää....

Mun puolesta hän olis voinut tulla käymään aivan hyvin, mutta en vaan käsitä miten noin simppelistä asiasta pitää kokoajan jankata.

Olit hiukan kohtuuton mielestäni. Olisit suoraan sanonut, että tämä viikonloppu ei käy. Tai sopinut tapaamisen sunnuntai-iltaan, ni olisit ehtinyt levätä siihen asti. Jos haluaa nukkua häiriöttä, niin laita puhelin äänettömälle. Voihan sieltä kuka tahansa puhelunmyyjä soitella. Ihan turhaa kiukutella siitä kaverillesi. Kaverisikin taisi turhautua, kun ei saanut sinulta kunnon vastausta. Mutta et tunnu hänestä niin paljon välittäväänkään.

Mun mielestä et todellakaan ollut kohtuuton. Mulla olis menny täysin järki, jos olisin kahtena aamuna herännyt kaverin puheluihin! Varsinkin raskaana ollessa mulla kiehahti tosi kovasti välillä. Hyvä vaan, että sanoit suoraan. Hyvää loppuodotusta, älä nyt ainakaan harmittele, että sussa olis ollut vikaa. Ja sitä paitsi viimeisimmillään raskaana olevaa täytys ymmärtää vähän paremmin :).

• Tykkää
Reactions: Owl
Minä en ylipäätään ymmärrä aikuisia ihmisiä jotka jaksaa käyttää aikaa ja energiaa jatkuvaan viestittelyyn. Eikö se ole teinien puuhaa. En myöskään ymmärrä sellaisia tyhmiä ihmisiä jotka ei tajua milloin heitä ei kaIvata. Minä en olisi kenenkään kimpussa roikkunut tuohon tahtiin ja olisin tajunnut jo paljon aikaisemmin odottaa, että se toinen joka haluaa olla rauhassa ottaa yhteyttä jos haluaa. Minua ärsyttäisi ainakin ihan kamalasti jos saisin olla itsekseni muutaman päivän ja sitten joku olisi kuitenkin kokoajan vaatimassa seuraani kuin pieni lapsi. Miksi ei olisi tämä tuttavasi voinut vain antaa olla ja odottaa että soitat jos soitat, eikä laittaa jatkuvasti viestiä, saati vapaa-aamuina soittaa kahdeksalta aamulla olettaen toisen vastaavan.

No olit kyllä totaalinen k***pää. Joo, kaverin jankkaus varmaan ärsytti, mutta voiko siitä suuttua, että halusi niin kovasti sua tavata?

Mutta ei huolta, jos olisin tuo kaverisi, en kyllä enää piinaisi sua toiste.

Ymmärrän että ärsyttää viestittely, mutta tuosta aamu heräämisistä olisin ihan hiljaa. Aikuinen osaa laittaa puhelimen äännettömälle, eikä siitä tosiaan ole syyttäminen muita.

Oonko mä nyt ainoa joka ymmärtää ap:tä??? Ihan sama vastaako ap puhelimeen vai ei, mutta kyllä nyt aikuisen ihmisen pitäisi tajuta että ei kokoajan roiku toisen aikuisen ihmisen kimpussa. Mä luulen, että ap ei jaksanut vastata nimenomaan siksi kun tuo tuttava oli niin ärsyttävä roikkuessaan ja ruikuttaessaan jatkuvasti. Jo pelkästään tuo perjantai-illan yltiö lapsellinen viesti "et sit voinu vastata" olis ollut mulle tarpeeks ärsyttävä ettei olis paljon enää kiinnostanut tuolle tuttavalle vastailla. Kukaan aikuinen ole noin tilivelvollinen toiselle omista tekemisistään tai olemisistaan. Jos en vastaa jollekin ystävälleni puhelimeen, niin ei hän siitä aloita tuollaista puheluiden ja viestien rumbaa vaan odottaa mun yhteydenottoa.

• Tykkää
Reactions: Owl ja Nanemone
näin on känny kiinni kun nukkuu. Tosin sä tunnuit nukkuvan kokoajan.
Masennusta ilmeisesti unimäärästä ja äksyilystä päätellen. Synnytyksen jälkeen kun sama meno jatkuu, et saa nukkua, niin ärsyynnyt vauvasta ja heität sen seinään. Lastensuojeluun ilmoitus jo nyt tälläisestä.

Miksi olisit kohtuuton jos et jokatapauksessa kaipaa ko. kaverin seuraa?

Selvemmin, nätimminkin ja hienotunteisemmin asian voi ehkä ilmaista, mutta mitäpä tuosta jos lopuutulos on se että asia tulee molemmin puolin selväksi.

Olit ehkä pikkuisen kohtuuton, mutta ymmärrän sua kyllä. Sekin, kun lauantaiaamuna ilmoitit, ettei käy, eikä toinen uskonut kerrasta. Jos mä kuitenkin tulisin. Argh. Ja sitten vaikka olitte sopineet jo sunnuntaista ja kaverisi tiesi, että halusit olla rauhassa, niin silti piti lauantainakin sua häiritä. En tiedä, olisiko tässä tapauksessa auttanut sekään, että selkeä aika olisi sovittu.

Yhteistyössä