Olipas täti! (käytiin eilen leikkikentällä...)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmetys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä mun puolesta meidän leluja saa lainata, tietty hyvä jos kysyy tms, mutta jos mun lapsi meinaa ottaa muitten niin lupa pitää kysyä. Ei mun mielestä noin vaan voi mennä ottamaan.

Siis pitäs juosta pitkin puistoo kaikki äitit läpi kysymässä,et mahtaako tämä lapio olla teidän ja et saako sitä lainaa =O Ette voi olla tosissanne vai onko teillä muilla sellanen puisto missä tasan yks hiekkalaatikko aitojen sisäpuolel ja just mahtuu hanuri hiekkalaatkon reunan ja hanurin välii ????
Juu en mä muille lapsille niitä leluja osta,mut en mä yietääkseni niitä ole niille ANTAMASSAKAAN!
Eihän lapset ikinä opi yhtää mitää ja sit ku tarhaan menevät niin aina tappelu ai niin mut eihän teiän lapset voi siel niillä leikkii ku NE EI OLE TEIDÄN!

Alkuperäinen kirjoittaja ANNUKKA83:
Siis pitäs juosta pitkin puistoo kaikki äitit läpi kysymässä,et mahtaako tämä lapio olla teidän ja et saako sitä lainaa =O Ette voi olla tosissanne vai onko teillä muilla sellanen puisto missä tasan yks hiekkalaatikko aitojen sisäpuolel ja just mahtuu hanuri hiekkalaatkon reunan ja hanurin välii ????
Juu en mä muille lapsille niitä leluja osta,mut en mä yietääkseni niitä ole niille ANTAMASSAKAAN!
Eihän lapset ikinä opi yhtää mitää ja sit ku tarhaan menevät niin aina tappelu ai niin mut eihän teiän lapset voi siel niillä leikkii ku NE EI OLE TEIDÄN!

Usko pois - voi ne olla ihan vakavissaan. Mut ne onkin näitä joilla ei muuta elämää ja mietittävää ole ku nico-jussican, 5v lapiot ja vaippaihottuma!

Alkuperäinen kirjoittaja nii:

Usko pois - voi ne olla ihan vakavissaan. Mut ne onkin näitä joilla ei muuta elämää ja mietittävää ole ku nico-jussican, 5v lapiot ja vaippaihottuma!

Juu pakko se on näköjään uskoo!
Onneks noita äippiä/perheitä ei yhtää ookkaa nois puistoissa ja ne lelujen määrät! Onneks itellä ei kauheesti lompakko kuihdu jos sjoutuu välil ostaa 1e:n lapion. Ite ku en vaadi niitä merkkituotteita mitä pitää suojella ku viimeistä omaisuuttaan. Vai onko nää nyt yhen lapsen omistavia vaa jotka tarkkoja leluistaan?
Niin kuin tuossa aikasemmin joku tokas,et ei voi vissii enää käyä 3v:lle antaa vauhtii samal ku pienempi jää hiekkikselle

Alkuperäinen kirjoittaja annukka83:

Onneks noita äippiä/perheitä ei yhtää ookkaa nois puistoissa ja ne lelujen määrät! Onneks itellä ei kauheesti lompakko kuihdu jos sjoutuu välil ostaa 1e:n lapion. Ite ku en vaadi niitä merkkituotteita mitä pitää suojella ku viimeistä omaisuuttaan. Vai onko nää nyt yhen lapsen omistavia vaa jotka tarkkoja leluistaan?
Niin kuin tuossa aikasemmin joku tokas,et ei voi vissii enää käyä 3v:lle antaa vauhtii samal ku pienempi jää hiekkikselle

Ei ne omaan kokemukseeni perustuen ole niitä joilla vaan 1 lapsi. Itselläni vain yksi ja suhtaudun erittäin positiivisesti jakamiseen. Pidän sitä jopa tärkeänä harjoituksena tuolla kun liikumme koska "haastajaa" ei kotoa löydy. Ei nyt eikä myöhemminkään.

Leikkipuistoissa on kai yleensä kaupungit leluja käytössä 9-16 välillä, joten eihän sinne kannata omia leluja raahata.

Mut joo, ihmisillä nyt on pipo kireellä milloin mistäkin syystä ja usein se näkyy övereinä just tämmösissä asioissa.

Voit mennä antamaan vauhtia toiselle lapselles, eikä tarvitse vahtia sitä lasta joka leikkii hiekkalaatikolla, mutta saanko sitten sanoa teidän lapselle jos se meinaa ottaa meidän lapion, vaikka vieressä olis oma, että et ota tätä ja jos se alkaa parkumaan siitä ettei saa ottaa sitä meidän lapioo.. ei ole mun vika vaan hänen ku luulee omistavansa kaikki lelut :D

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Leikkipuistoissa on kai yleensä kaupungit leluja käytössä 9-16 välillä, joten eihän sinne kannata omia leluja raahata.

Tämä taitaa olla käytäntö murto-osassa Suomen leikkipuistoissa (oletan, että kyse on pk-seudusta).

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:

Tämä taitaa olla käytäntö murto-osassa Suomen leikkipuistoissa (oletan, että kyse on pk-seudusta).

Joo, Helsingissä kyllä. En tiennyt, ettei muualla maassa ole ko. systeemiä. :/

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja ai kamalaa:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
No kaikki ei osta leluja koko pihan lasten leikittäviksi ja yhteisiksi leluiksi. On eri asia että jos pyytää luvan lainaa lapioo.. kun jos vain ottaa toisen lapion vaikka varmaan olisi omakin jolla kaivella hiekkaa..

Mutta jos lupa on kysytty siltä lapselta ja lapsi antaa luvan mutta lapsen äiti juoksee toiselta puolen puistoa kiljumaan kuinka Nico-Petteri ei saa antaa mitään lainaan,ja äiti alkaa suunnilleen repimään sitä lapiota vieraalta lapselta pois.
Eikö silloin olisi parempi niin Nico-Petterin kuin äidinkin pysyä siellä omassa pihassaan jossa varmaan 8 metrin piikkilanka aitakin ettei vaan vahingossa pääse saamaan sosiaalisia kontakteja muihin lapsiin tai aikuisiin.

Äidin ei tarvitse kiljua, eikä poistua Nico-Petterin lähettyviltä. Jos ette osaa olla ottamatta toisten leluja (ilman lupaa) toisin sanoen varastaa, niin pysykää te muualla ja menkää vaikka kaupan kautta että voitte ostaa lisää leluja kun ei omat riitä. Niin se voi vaikuttaa sosiaalisiin kontakteihin, kun ei teidän lasten kanssa haluta leikkiä kun ne näpistää toisten leluja.

:laugh:
Mikä vati.

Ei ne omaan kokemukseeni perustuen ole niitä joilla vaan 1 lapsi. Itselläni vain yksi ja suhtaudun erittäin positiivisesti jakamiseen. Pidän sitä jopa tärkeänä harjoituksena tuolla kun liikumme koska "haastajaa" ei kotoa löydy. Ei nyt eikä myöhemminkään.[/quote]

Juuri näin eihän lapset ikinä opi mitää jakamaan jos äidit kieltää kenenkää leikkimästä lapsensa leluilla ja omaansa leikkimästä muiden leluilla!

sitten kun on näitä jotka tulevat leikkipuistoihin/omalle pihalle kerros/rivitalossa ja näillä ei ole omia leluja koskaan matkassa koska saavat leikkiä muiden leluilla. Mun mielestä ei ole reilua tollanen itse annat leikkiä omillasi mut vastaavasti et saa lainata toiselta kun äiti ei anna mukaan leluja kun toisilla kumminkin on..

Tätä aihetta on itse tullut paljon mietittyä nyt kun oma esikoinen on ensimmäistä kevättä siinä iässä että leikkii hiekkalaatikolla.

Meidän leluilla saa kaikki leikkiä ja toistaiseks ollaan mekin saatu leikkiä kaikkien leluilla, tai no en tiedä oltaisko saatu mutta ei ole ainakaan kehdattu tulla sanomaan mitään :D
Meidän lähipuistossa on parhaimmillaan monta kymmentä pikkutaaperoa joista puolet pyörii hiekkalaatikolla ja ei siinä hullukaan ala vahtaamaan että mikä on kenenkin lapio vaan vasta sitten kun lelut kerätään niin katsotaan että mitkä tulee omaan kassiin.

Mutta kyllä on saatu niin julmia katseita välillä. Onneks ei jaksa kiinnostaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja ..:

Voit mennä antamaan vauhtia toiselle lapselles, eikä tarvitse vahtia sitä lasta joka leikkii hiekkalaatikolla, mutta saanko sitten sanoa teidän lapselle jos se meinaa ottaa meidän lapion, vaikka vieressä olis oma, että et ota tätä ja jos se alkaa parkumaan siitä ettei saa ottaa sitä meidän lapioo.. ei ole mun vika vaan hänen ku luulee omistavansa kaikki lelut :D

Tottakai saa sanoa ja pitääkin sanoa jos siltä tuntuu! Mitä tuota turhaan ahdistumaan ja sisältä kiehumaan. Mun lapsi ei ainakaan mee rikki jos sitä kielletään. Mutta teethän sen ystävällisesti. Kun se on kuitenkin vaan pieni lapsi vielä?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Tyypillistä naisten käytöstä; jopa hiekkalaatikolla pitää riidellä leluista ja alueista.

Todella huvittavaa...

NAISTEN!
Todellakin on!

Onneks harvoin on tarvinnut tämmöisiä katsella.. Mut omat lapset sen verta isoja et jääny puistoilut jo pois,mut kohta taas alkaa ku uus vauva syntyy. Pitää sit tarkkaa kattoo,et kukaa ei koske pikku sormellakaan meiän leluihin ku toistenkaa leluil saa leikkii!
Ai niin ja muistakaa nyt sit kysyy ku viette lapsen kylää/synttäreille et saako lapsenne leikkii toisen leluilla ettei sen tartte nurkassa istuu ja katella ku äiti kieltäny koskemasta toisten leluihin!
Juu kyllä pistän läskiks tän homman!
Ja tiimarista saa HALVALLA hiekkaleluja!

Voisko ne joiden leluihin ei saa koskea niin laittaa ne lapiot ja ämpärit jollain systeemillä siihen lapseen kiinni? Vaikka vyö vyötärölle ja siihen ne ämpärit ja lapiot narulla kii!

Ja sitten ne mammat valittaa täällä kuinka kukaan ei puhu niille siellä puistossa ku niillä on vaan ne omat porukkansa. :D Eiköhän se johdu ihan niiden omasta epäsosiaalisuudesta! :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja hyvä idea vapaasti käyttöön:
Voisko ne joiden leluihin ei saa koskea niin laittaa ne lapiot ja ämpärit jollain systeemillä siihen lapseen kiinni? Vaikka vyö vyötärölle ja siihen ne ämpärit ja lapiot narulla kii!

On mahtava idea! :D

Pipon kireyttä taas ollut jollain mammalla. Musta on kiva jos meidän lapset saa leikkikavereita. Saa meidän leluja lainata leikkeihin ei ne siitä kulu ja sitä värtenhan ne on et niillä leikitään. Mulla on yleensä ämpäreitäkin useampi niin riittää useammalle leikkijälle.

Kannattais pysyä omalla pihalla jos ei lapset voi leluja jakaa. Eikö leikkipuistoon mennäään siksi, että lapset saavat leikkiä muiden kanssa?

Luvan kysyminen on joissain tilanteissa hyvä, joissain lähinä naurettavaa.

Ei tartte vanhempien lasten kysellä lupia jos lelut liittyvät yhteiseen leikkiin. Miettikää nyt, potkitaanko palloa? Käy ensin kysymässä sun äidiltä, saatko koskea meidän palloon :D

Yhteistyössä