Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Äidit on jotenkin ihan hysteerisiä puistoissa muutenkin.
Viimeksi kun kävin joku alkoi huutamaan, että portti heti kiinni. Ihan hyvä mutta kun olin metrin päässä tulossa vaunuilla sisään. Ilmeisesti oli liian vaarallinen tilanne Nicolle kun portti oli viisi sekunttia auki. Tai sitten modernit vaunut lentävät aidoista yli samalla kun keittävät kahvit.
Puistossa on hirveet paineet näyttää muille äideille olevansa the hyvä äiti, joka ajattelee joka sekunnin murto-osa VAAN ja AINOASTAAN lapsensa parasta..vahtii lasta ja sen turvallisuutta kuin hyeena ja naarastiikeri..kukaan ei saa varastaa mun lapselta, kukaan ei saa vahingossakaan hipaista mun lasta, kukaan ei saa etuilla liukumäessä tai mä tuun lukemaan lakia sormi pydessä...
:xmas:
Tässä ehkä perää.
Esimerkiksi pienten lasten kanssa toisinaan syntyvät tönimis- ja lyömistilanteet, hiekan heittäminen, liukumäessä kiipeämisyritykset jne. on jotain ihan kauhistuttavaa. Totta kai niistä pitää torua ja olla tiukkana, mutta on joskus huvittavaa miten maailma menee ympäri toisilla kun vähänkin tulee jotain pientä konfliktia.
Se on lasten kanssa normaalia ja aikuisen tehtävänä on opastaa ja laatia säännöt. Ja myös näyttää, että tilanteista mennään eteenpäin eikä jäädä niihin möyrimään.
Jotkut äidit on myös aivan hysteerisiä kun isoja lapsia on lähistöllä tai sitten isompien lasten pitäisi automaattisesti väistyä joka paikasta kun pieni tulee paikalle. Ei puhettakaan vuorottelusta tai muusta, tämähän on niin pieni vielä! Saatika että voisivat leikkiä onnistuneesti samassa paikassa, sehän on hengenvaarallista.
Joskus isompienkin lapsien kohdalla (esim 4-5v) törmää ylivahtaamiseen. Varo sitä, varo tätä, väistä nyt, älä mene jne. Lapsi ei saa milliäkään poiketa äidin odottamasta käytöksestä. Usein äiti vielä sanoo, minne lapsi voisi mennä seuraavaksi leikkimään tai muuta.
Ylikontrolloidaan lasta jolloin usein lapsi reagoi entistä huonommalla käytöksellä.
Näitähän riittää. En juurikaan käy puistoissa, onneksi on sen verran pieni ja iso lapsi, ettei kumpikaan kaipaa puistoja.