oman elämän herra; uskaltaako vai ei?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itselläni oli viime vuonna sellainen tilanne, että olisin voinut kirjoittaa lähes sanasta sanaan Lilyn viestin. Lähdin pois suhteesta vuonna jona meidän piti mennä naimisiin ja alkaa ostaa omistusasuntoa, lapsiakin varmaan olisi pian ollut. Olen nyt kärvistellyt vuoden sinkkuna ja usein on ollut niin paha olo, että jos olisin tiennyt millaista se on, en olisi uskaltanut lähteä - mutta silti olen ollut joka hetki tyytyväinen että lähdin. Syy siihen on, että eromme jälkeen sain kuulla exätäni asioita, jotka kuultuani en todellakaan enää halua olla hänen kanssaan romanttisesti tekemisissä. Torjuin myös toisen ihanan, kaikin puolin muuten täydellisen miehen, jota kohtaan tunnen paljon hyvää mutta en seksuaalista vetoa.

Olen vuoden aikana kuitenkin muuttunut pikkuvaimoehdokkaasta feminiinisyytensä tuntevaksi ja itsevarmasti esille tuovaksi nuoreksi naiseksi, jolla on oma elämä ja joka ei tarvitse miestä elämänsä tueksi. Monet ystävänikin ovat kertoneet minulle, että olen nyt paljon tasapainoisempi, kun en enää leiki täydellistä parisuhdettamme. Olen nyt kuukauden verran tapaillut miestä, johon olen ihastunut, ja toivon että osaan olla hänen kanssaan ilman että vaadin häneltä täydellisempää elämää kuin mihin hän itse pystyy. Tiedän, että tästäkään suhteesta ei ehkä tule mitään, mutta en vain pystynyt jäämään edellisiin suhteisiin, joissa minusta ei tuntunut siltä että voin olla rauhassa oma itseni.

Kuitenkin olin exäni kanssa ensimmäiset viisi vuotta varmaankin elämäni onnellisimmassa suhteessa; en usko että toista yhtä auvoisaa suhdetta eteeni enää tulee. Harmi vain että se paljastui eräänlaiseksi kulissiksi. En kuitenkaan tiedä, onko sinulla samanlainen paljastus tulossa, kun aavistelet ristiriitoja, vai oletko vain nuori nainen, joka haluaisi lähteä lentoon vaikka vierelläsi on jo elämäsi mies. Siteeraan muita, että etäisyys tai parisuhdekurssi voi olla hyvä, varsinkin jos kerran voit noin hyvin miehesi kanssa puhua tilanteesta. Varo, jos lähdet lentoon pesästänne, sillä lentäminen voi olla upeampaa kuin olet kuvitellutkaan, mutta lennosta on myös kivuliasta pudota kylmälle kamaralle.

Rakkaus ei riitä elämän sisällöksi. Ihmisellä täytyy olla niin kovia taisteluja perheen ulkopuolella, niin suuri luomisen tuska ja niin voimakas luomisen pakko, että hetken lepo kunnioittavan ihmisen vieressä on arvossaan.

Voi olla, että mies ei ole vielä se lopullinen. Voi olla, että on parempi olla välillä yksin ja löytää itsensä. Mutta haasteet on haettava peiliin katsomalla. Tästä kejusta puuttuu kokonaan tuo oleellinen ulottuvuus: oman elämän haaste ja oman elämän tarkoitus. Se ei ole vain parisuhde ja lapset, vaikka ne ovatkin äärettömän tärkeitä. On taisteltava, on kärsittävä, on etsittävä omaa - ja levättävä kotona.

Jos kodista tulee täyttymyksen haun paikka, niin silloin kodista ei ole turvaa.

"vanha nainen"

Kiitos vastauksestasi. Sinulla on ilmiselvästi annettavaa muille. Näitä näkökantoja tarvitaan. "rakkaus ei riitä elämän sisällöksi" Tuohon sisältyy suuri viisaus.

jos lyhyesti kiteyttää apn ensimmäisen viestin. Kivaa on ollut, nyt näyttäs kiikarissa olevan jtn uutta, mitä pitäs päästä maistaan.. aprikoit, uskallatko jättää varman ja turvallisen elämäsi. Olishan se kurjaa huomata, että uusi löytö olisikin pettymys ja alkuperäinen turva menetetty.

Nimimerkki "mies" sanoi sen aika hyvin. Mies, joka on niin täydellinen, varastaa naiselta paikan. Mitä naisella on suhteeseen annettavaa, jos mies tekee ja "osaa" kaiken? Mihin naisellisuutta tarvitaan? Ja missä on miehekkyys?

Seksuaalinen lataus katoaa, kun nämä roolit himmenevät. Meille on jo liikaa tototettu: imuroiva mies on seksikäs.

Ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Irkku:
Nimimerkki "mies" sanoi sen aika hyvin. Mies, joka on niin täydellinen, varastaa naiselta paikan. Mitä naisella on suhteeseen annettavaa, jos mies tekee ja "osaa" kaiken? Mihin naisellisuutta tarvitaan? Ja missä on miehekkyys?

Seksuaalinen lataus katoaa, kun nämä roolit himmenevät. Meille on jo liikaa tototettu: imuroiva mies on seksikäs.

Ei ole.

Ei imuroiva..mutta imuttava kylläkin on...

Minusta sinulla on kaksi vaihtoehtoa; joko lähdet jotta miehesi pääsee jatkamaan elämäänsä sillä sinä et ole nyt läsnä suhteessanne 100% koska mielesi on muualla. Toinen vaihtoehto on hyväksyä se tosiasia, että jokaiseen suhteeseen tulee arki ja siinä vasta punnitaan suhteen kestävyys, on helppoa elää rakkauden huumassa mutta elämä kun tuppaa olemaan sitä arkea.

Mutta toisaalta; joskus pitää lähteä voidakseen palata, ihmissuhteissa vain saattaa käydä niin, että ei paluuta enää ole mutta se riski on otettava.

Yhteistyössä