omat rahat / yhteiset rahat ???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja manimani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja manimani:
mä oon aina ihmetellyt kun joissakin perheissä vanhemmilla on ihan erikseen omat rahat ja siis maksetaan "omat menot" jne.
mut nyt keksin, erittäin kyllästyneenä miehen tuhlailuun, että toimiskohan se meillä.
te joilla on ihan erikseen omat rahat, miten teette sen???
miten ruoka jota kuitenkin lapset syö, kaikki hankinnat lapsille jne.???

Meillä on myös yksi yhteinen tili, josta menee lainat ja ruoat yms. Sinne laitetaan kerran kuussa molemmat rahaa ja sieltä maksetaan. Joskus toki maksetaan juttuja omilta tileiltämme myös. Mutta siis pääosin on omat rahat, joilla ostetaan omat juttumme.

En ole koskaan ymmärtänyt, miksi pitäisi olla yhteiset rahat...kamala ajatus. Jokuhan voisi valaista asiaa??

Ap:na tekisin ehkä itse niin, että jemmaisin johonkin oman tilini tunnukset, ettei mies niihin pääse (niin hölmöltä kun kuullostaakin, mutta ilmeisesti ainoa vaihtoehto) ja miehelle oma tili, tai sitten kerran viikossa käteisenä joku summa, mihin on varaa; 50?, 100?.. Ja ukolle jauhot suuhun jos alkaa valittaa, tyyliin että "jos ei aikuinen mies osaa rahaa kayttää koko perhettä ajatellen, vaan oma p***e on tärkein, niin nyt sit opettelet".

Alkuperäinen kirjoittaja manimani:
Alkuperäinen kirjoittaja otan osaa ap:
mullakin ketuttas tollanen käytös mieheltä. Itse asiassa en sietäs sitä vaan varmaan lähtisin. Mun hermoilla ei yksinkertaisesti elettäs tuollain.
Meillä minä maksan yleensä ruuat, lapsen menoja (lapsilisä tulee mulle) ja sisustamiseen liittyviä juttuja. Mies hoitaa bensakulut, tekniikan jne. Tätä isommissa hankinnoissa maksetaan yhdessä tai se jolla rahaa sattuu silloin olemaan enemmän. Molemmilla (tai itse asiassa en tiedä onko miehellä, niin vähä raha loppujen lopuksi tällä hetkellä kiinnostaa) säästötili jota käytetään tarpeen mukaan. Lisäksi lapsella oma tili johon saa mm synttäri ym rahoja.

niin no ei ole joo eroajatuksetkaan kaukana. en vaan jaksa todellakaan muuttaa.

Miks tommosii akkoja pitäs katella?? Täälä valitetaan ja koton kaikki ainaski tilipäivinä kohillaan. Antakaa pillua enämpi ni rahapuoliki pelittää..

Yhteistyössä