Onko epäkohteliasta olla pyytämättä kummiksi avopuolisoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sanna-mari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sanna-mari

Vieras
Eli parhaan kaverini aion tulevalle lapselle kummiksi pyytää mutta jäätiin miehen kanssa miettimään onko epäkohteliasta olla pyytämättä myös hänen avokkiaan?

Eli he siis eivät ole kihloissa mutta yhdessä ovat olleet ehkä kolme-neljä vuotta ja asuvat yhdessä.

Jos he nyt eroaisivat yhtäkkiä niin tuskin tultais tän miehen kanssa (ilman kummiutta) olemaan tekemisissä.. Mutta mutta. En tiedä miten pitäs tehdä, ettei olla kauheen epäkohteliaita.

EI ole! Kummiksi saa pyytää juuri sitä, ketä haluaa, eikä edes aviopuolisoita ole pakko pyytää parina kummiksi.. Ei siitä voi/saa loukkaantua, jos vain toinen tuntuu läheisemmältä ja vain hänet kummiksi haluaa.

Jos kyläilette ja tapailette toisianne pariskuntana, kuuluisi minusta pyytää kummiksi molempia, mutta jos tapaat parasta kaveriasi lähinnä kahdelleen, niin ei sitten minusta tarvitse avokkia pyytää. Itse ajattelisin jotenkin noin.

[QUOTE="viola";28922705]Jos kyläilette ja tapailette toisianne pariskuntana, kuuluisi minusta pyytää kummiksi molempia, mutta jos tapaat parasta kaveriasi lähinnä kahdelleen, niin ei sitten minusta tarvitse avokkia pyytää. Itse ajattelisin jotenkin noin.[/QUOTE]

Välillä tavataan kaverin kanssa kahdestaan, välillä taas käyn heillä kylässä (mies on myös paikalla ja mukana jutuissa) ja pari kertaa on nelistäänkin pariskuntana jossain käyty.

Pääasiassa ehkä kuitenkin ollaan tekemisissä tän kaverin kanssa kahdestaan.

Mun paras ystävä pyysi mua toisen lapsensa kummiks ja ei mun miestä (ollaan naimisissa oltu useempi vuosi ja lapsiakin), mun mielestä ihan ok. Tietty ehkä sen puolesta oli outoa, että ovat paljon tekemisissä mun miehen kanssa ilman muakin (tai lähinnä ystävän mies on) ja ovat molemmat meidän lapsen kummeja. Toisaalta ehkä ne tiesi että mun mies ei hirveesti välitä noista kummi jutuista.

Jos olisin sinä, niin pyytäisin vain ystävääni MUTTA selittäisin kohteliaasti että vaikka mielestäni miehesi onkin mukava ihmisenä, niin meistä tuntuu ettemme tunne häntä niin hyvin kuin tunnen sinut ja siksi tuntuu epämukavalta pyytää häntäkin kummiksi.

• Tykkää
Reactions: valdemaria
[QUOTE="vieras";28922736]Jos olisin sinä, niin pyytäisin vain ystävääni MUTTA selittäisin kohteliaasti että vaikka mielestäni miehesi onkin mukava ihmisenä, niin meistä tuntuu ettemme tunne häntä niin hyvin kuin tunnen sinut ja siksi tuntuu epämukavalta pyytää häntäkin kummiksi.[/QUOTE]

Samaa ajattelen, koska mitä ilmeisemmin tuo avopuoliso on mukana synttäreillä tms. Jotain "selitystä" olisi hyvä esittää. Me sanottiin lapsemme kummin (silloiselle) avomiehelle jotain tuon tyylistä.

Ei ole ollenkaan. Kukin tyylillään :) En minäkään ole harmistunut vaikka avokkiani on kysytty ja minua ei, samaten en ole pitänyt mitenkään outona että minua on kysytty ja avokkiani ei. Ihan kihloissakin ollaan ja lapsiakin jo, eli tuskin kukaan mahdollisen eron vuoksi on jättänyt kysymättä. Ei kaikille nuo kummihommat vaan ole niin iso juttu. Jos haluatte pitää varanne, niin ihan kysyessä tätä kaveria kummiksi, selittää samalla että mietitte myös avopuolisonsa kysymistä, mutta tulitte siihen tulokseen että mieluummin pyydätte jotain toista vielä läheisempää. Sanokaa vaikka perään että toivotte tietysti kyseisen avokinkin osallistuvan lapsen elämään. Eli ns teette selväksi että kyseessä ei ole kannanotto heidän suhteen vakavuuteen :)

Älä sitten vedä hernettä nenään, kun tämä avokki ei tule lapsen synttäreille ja osallistu lahjan hankintaan ja lapsen muistamiseen.

Minä olen naimisissa, mutta vain miestäni pyydettiin serkkunsa lapsen kummiksi. Nyt sitten kiukutellaan, kun en käy lapsen syntymäpäivillä.