Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Taitaapi olla yksi vaarallisimmiSta harrastuksista.. Vammat ovat yleensä pahoja vs muut lajit.Taas luin jostakusta joka oli loukkaantunut hepan kanssa. Tietysti monet harrastukset on semmoisia että niihin tarvitsee taitoa, mutta jotenkin mä pelkään hevosia...kauniita eläimiä kyllä ovat.
Jos käy kerta pari viikossa tunneilla niin varmaan pudottaa tilastoa?Taitaapi olla yksi vaarallisimmiSta harrastuksista.. Vammat ovat yleensä pahoja vs muut lajit.
Aika harvinaisia on noi vakavat tapaturmat.
Itse olen touhuillut hevosten kanssa pienestä pitäen.
Epävarmuus=hevoset ei sovi yhteen. Kuten kaikki eläimet yleensäkin, hevosetkin muuttuvat itse epävarmoiksi ja saattavat toimia siten miten eivät normaalisti toimisi.
Mutta koulussa kun mennään kentällä ryhmässä niin kaikki ok. hevoset turvaavat toisiinsa ja kaikki menee rutiinilla, elleivät nyt keskenään keksi alkaa nahistella, sitten vaihdetaan pullisteleva polle jonon jatkoks.
Hevosiin tottuu niin, että ne ei enää pelota ja sitten ratsastaminen yksinkin onnistuu.
Ratsastaminen esim. usvaisessa metsässä aikaisin aamulla on jotakin todella hienoa.Luontoakin tulee arvostettua jotenkin ihan eritavoin. Kai sitä kokee olevansa osana jotakin suurempaa kun istuu siellä 180cm korkeudessa ja välillä mennään tosi lujaa.
(kouluratsulla meen)
Hevoset opettavat myös ihmisille paljon esim. järjestelmällisyyttä, mielenlujuutta, sovittelukykyä, luottamusta, päättäväisyyttä jne.
No niin. Lähti rönsyilemään.
Kerran olen pudonnut mutta en saanut mitään vaurioita.
Monilla kymmenillä hevosilla olen ratsastanut ja kuumia ravipollejakin olen ajanut/hoitanut.
En pidä ratsastamista vaarallisena harrastuksena.
On ja ei... Hevoset on isoja eläimiä ja aina voi sattua kaikenlaista, mutta kokemus tuo varmuutta. Itse olen ratsastanut pienestä pitäen, ollut omia hevosia ja työskennellyt talleilla (olen hevosenhoitaja). Putoamisia on niin paljon etten oo laskenut ja pikku loukkaantumisia myös kuten potkuja jne. mut elämä jatkuu. Yhtään hevosta en pelkää vaan luotan siihen että tällä kokemuksella jo pärjää. Monia ratsastajia olen myös opettanut lajin saloihin eikä heistä kukaan ole kummemmin loukkaantunut vaikka välillä ovat selästä muksahtaneet. Hevoset on hienoja eläimiä.
Ehkä harrastajille ne loukkaantumiset on niin lajiin kuuluvia että ne ei hetkauta, vähän kuin urheiluvamma?![]()
No, yhden kuolemantapauksen Suomessa tiedän, tutun tuttu kuoli kun oma hevonen puri kaulasta. Ja naapuria hevonen kopautti kaviolla päähän, aivovamma taisi tulla.
Mut ymmärrän toisaalta että hevosharrastus on upea harrastus. Olisi kyllä hienoa tehdä hepan kanssa joku aamulenkki metsässä, jos olisi taitoa ja jos olisi joku lainaheppa.
Mä olin ratsastuskurssilla ja mun lämminverinen heppa pillastui kun maneesin katolta alkoi pudota lunta. Lähti kovaan raviin mut onneks kouluttaja sai sen asioihin.Lenkit hevosella metsässä ovat veren kerjäämistä nenästä, koska hevonen voi pelästy ihan mitä vain, jopa omaa varjoansa, ja sitten mennään...
No lämminsavuheppa maistuu paremmalle. nom nom!hevoset meetwurstiksi![]()
Onko enää hevosenlihaa meetwurstissa?hevoset meetwurstiksi![]()
Mä olin ratsastuskurssilla ja mun lämminverinen heppa pillastui kun maneesin katolta alkoi pudota lunta. Lähti kovaan raviin mut onneks kouluttaja sai sen asioihin.
Maneesin pohja voi olla pehmeämpi kuin maantie tai metsätie, ehkä mulle ei olisi käynyt mitään jos olisin tippunut?
Mut sit sain traumoja kun talutettiin heppoja maneesilta yhden tunnin jälkeen ja kouluttajan koira lojui ovensuussa, en saanu heppaa pysähtymään ja se kävellä lompsutteli koiran tassun päältä (ei murtumaa).![]()
Ihan hyvä teksti, mutta väärässä ketjussa.
Ja lukiessa voi tipahtaa sängystä lattialle.No onhan se vaarallinen. Mä olen kertaalleen pudonnut hevosen selästä. Tosin, on multa irronnut fillarista etupyöräkin kesken matkanteon ja siitä tuli suuremmat vauriot.
Lukemisestakin voi saada viiltohaavan ja virkkuukoukulla tuikata silmäänsä...
Jos et olisi loputtoman tyhmä ihminen.. Ymmärtäisit todennäköisyydet. Vakuutusyhtiöt laskevat nuo harrastusmääriin mukautuen.. Jos 10 000 ihmistä ratsastaa vs 10 000 ihmistä virkkaaa voidaan laskea todennäköisyydet tapahtuneiden vahinkojen mukaan.No onhan se vaarallinen. Mä olen kertaalleen pudonnut hevosen selästä. Tosin, on multa irronnut fillarista etupyöräkin kesken matkanteon ja siitä tuli suuremmat vauriot.
Lukemisestakin voi saada viiltohaavan ja virkkuukoukulla tuikata silmäänsä...
Jos et olisi loputtoman tyhmä ihminen.. Ymmärtäisit todennäköisyydet. Vakuutusyhtiöt laskevat nuo harrastusmääriin mukautuen.. Jos 10 000 ihmistä ratsastaa vs 10 000 ihmistä virkkaaa voidaan laskea todennäköisyydet tapahtuneiden vahinkojen mukaan.