Onko jollakin kokemuksia sisaruksesta, jota ei koskaan ole nähnyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mulla velipuoli isän puolelta josta sain kirjeen kautta vahingossa tietää ollessani 12-vuotias. En ole koskaan häntä nähnyt mutta tiedän että hänellä on samana vuonna syntynyt tyttö kun mun poika... joskus mä vielä aion hänet tavata joenkin...

Mulla on kolme, minua n. 10 vuotta vanhempaa sisaruspuolta isän puolelta. Selvitin heidän yhteystietonsa taannoin ja laitoin heille pienen kirjeen, mutta kukaan ei vastannut. Aika omituista minusta. Heistä kaksi on sisaruksia ja yksi "erillinen" lapsi. No isän hautajaisissa sitten tapaamme...

Mulla on siskopuoli (meillä sama isä ). Näin hänet aikanaan edellisen kerran kun hän oli jotain 8v. Sit meni vuosia ettei mitään yhteyttä. Joitakin vuosia sitten alkoi tuntua että pitäs löytää tämä ihminen, selvitin osoitteen ja kirjoitin. Nykyään ollaan jkv yhteydessä, pääasiassa sähköpostitse kun eri paikkakunnilla asutaan. Olen iloinen kun otin yhteyttä =)

muoks ajattelin kuitenkin kertoa oman kokemuksen vaikka täs oli kyse sisaruksista joita ei oo koskaan nähnyt

Sain tietää naisesta muutamia vuosia sitten. Hän on isän lapsi suhteesta ennen kuin äitini tuli kuvioihin mukaan. Muutama kymmenen vuotta hiljaiseloa, mutta pari viikkoa isän kuoleman jälkeen vinkui asianajajan kautta perintöosaansa. Osansa sai, olihan tunnustettu lapsi, mutta eipä ole sen jälkeen siskopuolesta kuulunu. Eikä kiinnostakaan. Ilmaa koko ihminen mulle. Nyt kun aloituksen näin aiheesta muistin taas asian.

Alkuperäinen kirjoittaja Piiskuli:
Sain tietää naisesta muutamia vuosia sitten. Hän on isän lapsi suhteesta ennen kuin äitini tuli kuvioihin mukaan. Muutama kymmenen vuotta hiljaiseloa, mutta pari viikkoa isän kuoleman jälkeen vinkui asianajajan kautta perintöosaansa. Osansa sai, olihan tunnustettu lapsi, mutta eipä ole sen jälkeen siskopuolesta kuulunu. Eikä kiinnostakaan. Ilmaa koko ihminen mulle. Nyt kun aloituksen näin aiheesta muistin taas asian.

Miks se on sulle ilmaa?

Mulla on neljä puolisiskoa, en oo tavannu, ei kiinnosta. Siis äidin ja sen uuden miehen.

Sellasta oon miettiny että tiedän yhdellä ihmisellä olevan siskopuolen, josta se itse ei tiedä. Työni kautta sain tietää. Tosi inhottava olo tulee aina kun juttelee sen ihmisen kanssa, kun tuntuu että salailen siltä jotain. Vaikka tietenkään en voi kertoa.

Mutta siis toisaalta, ottaen huomioon että omat sisarpuolet on mulle täysin yhdentekeviä, en pidä tuota niin kamalana asiana.

Mä en ymmärrä miksi ei haluais tavata sisko/velipuolta, miten voi olla noin välinpitämätön ja joissakin tapauksissa melkein vihamielinen. Jos vaikka isä on pettänyt äitiä ja siitä syntyi lehtolapsi, ei se tämän lapsen syytä ole...

Äidin nro nelosella on eri isä kun meillä muilla, mutta ihan kokonainen veli se kyllä on. En vois kuvitellakaan etten sisarustani haluaisi nähdä enkä haluaisi tutustua. Jos siten tutustumisen jälkeen vaikuttais siltä etten halua tuntea, niin se on asia erikseen, vaikken sitäkään osaa oikein kuvitella ettenkö sisarusten kanssa tulis toimeen.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mä en ymmärrä miksi ei haluais tavata sisko/velipuolta, miten voi olla noin välinpitämätön ja joissakin tapauksissa melkein vihamielinen. Jos vaikka isä on pettänyt äitiä ja siitä syntyi lehtolapsi, ei se tämän lapsen syytä ole...

Äidin nro nelosella on eri isä kun meillä muilla, mutta ihan kokonainen veli se kyllä on. En vois kuvitellakaan etten sisarustani haluaisi nähdä enkä haluaisi tutustua. Jos siten tutustumisen jälkeen vaikuttais siltä etten halua tuntea, niin se on asia erikseen, vaikken sitäkään osaa oikein kuvitella ettenkö sisarusten kanssa tulis toimeen.

Miksi haluaisin tutustua ventovieraaseen ihmiseen, vain sen takia että meillä on puolet samoja soluja? Miksi ihmeessä? Varmaan paljon yhteistä juteltavaa. "Joo, eli siis sun iskä pani meitin mutsia? Joo, niin meiänki. No mut mites muuten?"

Ei se mitenkään niiden sisarusten "syytä ole", mutta en pidä minun itseni tuntemista niin suurena kunniana, että sen estäminen joltakulta olisi kovinkaan kummoinen "rangaistus".

Jos isäsi olisi aikoinaan luovuttanut spermaa, haluaisitko ehdottomasti tutustua näin alkunsa saaneisiin ihmisiin?

Yhteistyössä